Vähemmistöosuus huonontaa aina tulosta. Ainakin minun mielestäni. Koska se on vähemmistön osuus tuloksesta. Eli aina vähennetään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
auttakaa nyt meitsiä hädässä. en osaa näköjään laskea tulosta ennen vähemmistönosuutta. Kun tulos kirjassa on väh. osuuden jälkeen -13.6 ja ennen -13 väh. osuus siis huonontaa tulosta entisestään, kun koko yritys tekee tappiota. Eikö tällöin kun koko yritys tekee voittoa väh. osuus paranna tulosta eli jos tulos on väh osuuden jälkeen 13 on se ennen väh osuutta 12.6 . Tein äskettäin harjoitustehtävän, jossa tulos on väh. osuuden jälkeen 0.8M voitollinen, mutta vastausten mukaan ennen väh. osuutta tulos on ollut 1M eli vielä enemmän voitollinen, kun väh. osuus on siis ollut 0.2M ja täten väh. osuus on vain huonontanut tulosta. Tehtävän laatinut opettaja sanoi ettei tehtävässä ole virhettä. Osaako joku selventää asiaa?
Hmm...
PS. Minkä jutun olen kuullut ettei matikkaa olis tänä vuonna pääsykokeessa ollenkaan, tai siis tota osuutta et pitäis ite laskee? Ihmettelen vaan näitä teidän laskentakysymyksiä
Ja millasillahan pistemäärillä veikkaatte Aaltoon pääsevän sisälle 2010? mennään varmaan noin isolla hakijamäärällä ~30:ssä
Sul on ihan hyvät mahikset..Kunha veikkaat 33 kysymyst oikein, ei siihen muuta tarvita:arvi:Hmm...
Itsekin tänä keväänä valmistuin ylioppilaaksi ja kauppakorkea tähtäimessä........
Sul on ihan hyvät mahikset..Kunha veikkaat 33 kysymyst oikein, ei siihen muuta tarvita:arvi:
HEHE, sieltä alkaa tulla jo kovaa *ittuilua takasin
Mutta huom. ei auta veikata niitä 33 oikeen, sillä jos niissä muissa tekee virheitä niin siitähän menee pisteitä pois KATO HEI
Noista paskansyönti-lupauksista saa muuten kummasti lukuintoa
Minne porukka muuten hakemassa? Itse haen Tampereelle kansantaloutta.
Itse heitän hatusta sisäänpääsyrajan 29 pistettä.
Nauttimaan ja nauttimaan. Tiistaina pääsykoe ja torstaina töihin :curs:. Loppuu sitten elokuun lopussa.Mäkään en jaksa uskoa, että pisterajat muuttuisivat huikeasti, kuten monet tuntuvat uskovan. Hakijoissa on runsaasti ilmaa, eli juurikin näitä nettihakijoita, joiden homma jää suunnilleen hakulomakkeen täyttämiseen. Eikä se matematiikkakaan niin paljoa pitäisi vaikuttaa, koska huomattavan useat sisälle päässeet ovat nimenomaan aiemminkin skipanneet matikan tehtävät ja panostaneet muihin kirjoihin. Epäilen, että Helsinkiin raja nousee maksimissaan kahden pisteen verran. Yli kolmeenkymmeneen pisteeseen en jaksa uskoa, tai...pitäisiköhän munkin ilmoittautua paskansyömisrinkiin ;)
To be honest, lukemiset eivät ole sujuneet niin kuin olisi pitänyt kevään mittaan. Kyse ei ole ollut mielenkiinnon puutteesta, vaan työproggikset on painanut voimakkaasti päälle. Loppuun otan silti kunnon spurtin, ja yritän parhaani. Eikös jossain sanottukin, että ratkaisevin vaihe on nämä kaksi viimeistä viikkoa... Sain kaverilta valmennuskurssin tiivistelmät+tehtäviä käyttööni, ja yritän niiden avulla opiskella lopun aikaa. Tehtäväsarjoista olen vetänyt kuitenkin tuollaista 70-87% oikein, tosin virhepisteitä en ole miinustanut. Jaa-a, pian se nähdään. Täytyy silti sanoa, että kävi miten kävi, hyvä et tämä on kohta ohi ja pääsee nauttimaan kesästä.
Nauttimaan ja nauttimaan. Tiistaina pääsykoe ja torstaina töihin :curs:. Loppuu sitten elokuun lopussa.