Kauppakorkeaan 2008

http://www.kauppatieteet.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/yhteisvalinta-www/embeds/tilastot_2009.pdf

Tuosta kun näkyy pisterajat, niin sisältyykö noihin pisterajoihin (esim. Turku pääsykoepistein 22,5) ensisijaisuuspisteet? Onko Turun kohdalla siis 22,5 pistettä 42:sta pisteestä? Pääsykokeesta olisi pitänyt saada siis vähintään 20,5 pistettä?

:david:

http://www.koulutusnetti.fi/files/hyvksymispistemrt_s09.pdf

Tuolta kauppatieteellisten pisterajoja katsottaessa rajat ovat hieman erilaiset... Turku 21,5/42. :confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ketään sattuis kiinnostaan tilata Valmennuskeskukselta Ekonomit Verkko-kurssia mun kans puoliksi? :D Saan sen jo ite puoleen hintaan, mut ei kyllä haittais jos vieläkin alenis hinta..
 
Mä ilmottauduin jo Virtuan kurssille: )!

Mä nyt vielä painottelen sen kanssa, että laitanko ykköshakukohteeksi Vaasan vai Lappeenrannan. Vaasassa olis kuulemma kaunis kampusalue ja vieläpä meri vielä siinä vieressä! Mut toisaalta sieltä olis tosi pitkä matka Helsinkiin. Lappeenranta olis taas lähellä mun kotikaupunkia, ni ei olis pitkä matka kotiinka aina välillä.
Ja mulle ainkakin merkkaa hyvinkin paljon missä joutuu opiskeluvuotensa viettämään: d


Milloinkas aloitatte muuten lukemisen?
 
Mä ilmottauduin jo Virtuan kurssille: )!

Mä nyt vielä painottelen sen kanssa, että laitanko ykköshakukohteeksi Vaasan vai Lappeenrannan. Vaasassa olis kuulemma kaunis kampusalue ja vieläpä meri vielä siinä vieressä! Mut toisaalta sieltä olis tosi pitkä matka Helsinkiin. Lappeenranta olis taas lähellä mun kotikaupunkia, ni ei olis pitkä matka kotiinka aina välillä.
Ja mulle ainkakin merkkaa hyvinkin paljon missä joutuu opiskeluvuotensa viettämään: d


Milloinkas aloitatte muuten lukemisen?

Lappeenranta on aivan loistava opiskelijakaupunki! Lisäksi haalarit ovat neonvihreät, kylterinä erottuu varmasti! :hyvä: Helsinkiin ei ole pitkä matka, junamatka maksaa noin 20 eurolla ja matka kestää sen pari tuntia. :thumbs:

Aloitan lukemisen helmi-maaliskuun aikana. :)
 
Mä nyt vielä painottelen sen kanssa, että laitanko ykköshakukohteeksi Vaasan vai Lappeenrannan. Vaasassa olis kuulemma kaunis kampusalue ja vieläpä meri vielä siinä vieressä! Mut toisaalta sieltä olis tosi pitkä matka Helsinkiin. Lappeenranta olis taas lähellä mun kotikaupunkia, ni ei olis pitkä matka kotiinka aina välillä.
Ja mulle ainkakin merkkaa hyvinkin paljon missä joutuu opiskeluvuotensa viettämään

Oletko miettinyt ainetarjontaa? Pieniä eroja löytyy laitosten välillä:
http://www.uwasa.fi/kauppatieteet/oppiaineet/
http://www.lut.fi/fi/business/Sivut/Default.aspx
Lisäksi aineiden sisällä voi olla joitain eroja. Jos esimerkiksi itse haluaisin lukea rahoitusta tai laskentatoimea, valitsisin noista kahdesta Vaasan.
 
Mä nyt vielä painottelen sen kanssa, että laitanko ykköshakukohteeksi Vaasan vai Lappeenrannan. Vaasassa olis kuulemma kaunis kampusalue ja vieläpä meri vielä siinä vieressä! Mut toisaalta sieltä olis tosi pitkä matka Helsinkiin. Lappeenranta olis taas lähellä mun kotikaupunkia, ni ei olis pitkä matka kotiinka aina välillä.
Ja mulle ainkakin merkkaa hyvinkin paljon missä joutuu opiskeluvuotensa viettämään: d


Milloinkas aloitatte muuten lukemisen?

Lappeenrannasta ei kauheasti tietoa, mutta Vaasassa tosiaan on tosi siisti kampusalue ja tykkään kaupungista muutenkin, vaikka melko pieni toki. Tuskinpa suuria eroja tulee siltä kantilta, vaikka Lappeenrannassa hiukka enemmän onkin populaatiota. Ainut miinus, että kielierojen takia saattaa tulla pientä kärhämää, jos jotain työtä aikoo hakea eikä osaa ruotsia minkään vertaa.

Mutta muuten neuvoisin miettimään ainetarjontaa kuten Vornakin ja todellakin jos laskentatoimi kiinnostaa niin tänne vaan. Se on toki paskempi homma, että junalla maksaa 50 € edestakas matka täältä Helsinkiin :( Kannattaa vertailla asuntojen hintaa ja tarjontaa. Vaasassahan parhaalta paikalta 30-neliöinen yksiö maksaa 410-430€/kk, joten siitä vain etsimään Lappeenrannan vastaavat ja laskemaan :)

Silmäilin jo tuon markkinoinnin kirjan läpi ja kerrankin jotain Tikkaselta, jota jotenkin jaksaa lukea! Markkinoinnin kirjat on aiemminkin kyllä ollut jotain ihan kauheeta luettavaa... ja nyt oli vielä tosi vähän sivujakin!
 
Silmäilin jo tuon markkinoinnin kirjan läpi ja kerrankin jotain Tikkaselta, jota jotenkin jaksaa lukea! Markkinoinnin kirjat on aiemminkin kyllä ollut jotain ihan kauheeta luettavaa... ja nyt oli vielä tosi vähän sivujakin!

Jos olisin lukemassa pääsykokeisiin en itse hirveästi tuosta innostuisi. Mitä helpompi kirja on (pituus & käsitteellisyys etc.) sitä vaikeampaa kokeessa erottautuminen tulee olemaan, sillä kaikki ovat saaneet sen vähäsivuisen helpon kirjan haltuunsa.
 
^^ Toki asia on noinkin, mutta enpä tiedä millaisia muiden mielipiteet kirjasta on. Lyhyt toki, mutta asia oli sellaista, mikä on itsestä kiinnostavaa ja sen takia helppoa. Samalla tavalla siinä oli vaikeaa kieltä ja käsitteitä kuin aiemmissa, mutta kerrankin jotain sellaista markkinointiin liittyvää asiaa, joka kiinnostaa itseä. Aiemmin oon vetänyt juurikin markkinoinnista onnettoman surkeat pisteet, joten jaksan toivoa, että tällä kerralla olisi toinen meininki - no ehkäpä muutenkin panostan enemmän...
 
Onko jollain kokemusta minimaalisesta lukemista ja silti sisään pääsemisestä? Valmistun raksainssiksi jossakin vaiheessa nyt kevättä, mutta kun työtilanne on ainakin tällä hetkellä mitä on, niin voisi ehkä ottaa iltaprojektiksi kauppikseen hakemisen. Mikään katastrofi sisään pääsemättömyys ei olisi ja vaikka ovet aukeisivatkin, niin opiskelut eivät varmaan kovin kauaa ainakaan päätoimisesti kiinnostaisi. Ouluun mahdollisesti hakemassa ja pisterajat näyttäisivät olevan jotain 14-18 tms. Toisaalta tuskinpa tuossa tyhmenee vaikka noita kirjoja lukee huvikseen ja eihän se kokeessa käyminenkään mitään maksa. Korkeintaan yhden rokulipäivän.
 
Onko jollain kokemusta minimaalisesta lukemista ja silti sisään pääsemisestä? Valmistun raksainssiksi jossakin vaiheessa nyt kevättä, mutta kun työtilanne on ainakin tällä hetkellä mitä on, niin voisi ehkä ottaa iltaprojektiksi kauppikseen hakemisen. Mikään katastrofi sisään pääsemättömyys ei olisi ja vaikka ovet aukeisivatkin, niin opiskelut eivät varmaan kovin kauaa ainakaan päätoimisesti kiinnostaisi. Ouluun mahdollisesti hakemassa ja pisterajat näyttäisivät olevan jotain 14-18 tms. Toisaalta tuskinpa tuossa tyhmenee vaikka noita kirjoja lukee huvikseen ja eihän se kokeessa käyminenkään mitään maksa. Korkeintaan yhden rokulipäivän.

Kyllä minä suosittelen että lähdet ihan täysillä panostamaan tuohon lukemiseen jos kerta kauppakorkea kiinnostaa. Toki Ouluun on huomattavasti helpompi päästä kuin Helsinkiin, mutta kyllä sekin silti lukemista vaatii. Toisaalta jos pystyt omaksumaan asioita suht nopeasti niin sinulle saattaa riittää 1 - 2 kuukauden lukuaika.
Itse käytin tähän valmistautumiseen aikaa yli 5 kuukautta.

Jos olet varma siitä että kaupallinen ala kiinnostaa sinua niin hae ihmeessä! :)
 

Se että laitoksia vähennetään ei kai tarkoita mitään kovinkaan radikaalia? Tuskin yksikään laitoksen poistaminen tarkoittaa, että oppiaine loppuisi kokonaan... Vaikka näköjään maisteriohjelmia ollaankin lopettamassa. Itse haen keväällä erityisvalinnassa vakuutustieteeseen maisteriin, pohdin tässä, että pitäisikö sitä ostaa nuo pääsykoekirjat ja kokeilla hakea myös normaalivalinnassa....
 
"- Meillä on 52 hakukohdetta ja yli 40 maisteriohjelmaa. Tiedämme että siinä on ehdottomasti liikaa, sanoo Tampereen yliopiston rehtori Kaija Holli"
Eikä? Niga plz.

Kyllä kannattaa hakea niin kauan kuin Kiira Korpi opiskelee siellä.
 
Onko jollain kokemusta minimaalisesta lukemista ja silti sisään pääsemisestä? Valmistun raksainssiksi jossakin vaiheessa nyt kevättä, mutta kun työtilanne on ainakin tällä hetkellä mitä on, niin voisi ehkä ottaa iltaprojektiksi kauppikseen hakemisen. Mikään katastrofi sisään pääsemättömyys ei olisi ja vaikka ovet aukeisivatkin, niin opiskelut eivät varmaan kovin kauaa ainakaan päätoimisesti kiinnostaisi. Ouluun mahdollisesti hakemassa ja pisterajat näyttäisivät olevan jotain 14-18 tms. Toisaalta tuskinpa tuossa tyhmenee vaikka noita kirjoja lukee huvikseen ja eihän se kokeessa käyminenkään mitään maksa. Korkeintaan yhden rokulipäivän.

No, minä tosiaan pääsin lukematta Ouluun lukemaan laskentatoimea. Tosin olin AMKissa vuoden, ja olin edellisenä vuonna lukenu ja ollu valmennuskurssilla.

Jos ihan raksapohjalla olet, niin ainoa mahdollinen keino on lukea ihan hitosti. Maalaisjärki riittää AMKin pääsykokeessa aika pitkälle, mutta kauppakorkean pääsykoe on nippelitietoa ja hyvää perusosaamista vaativaa.
 
Näkisinkin ennemminkin positiivisena asiana kun "vähemmän tehokkaita" tutkintoja karsitaan ja resurssit ohjataan esim. kauppatieteiden puolelle. 19.1. jokatapauksessa keskustelua tulevaisuuden suuntauksista, jolloin meikäläinenkin pystyy vastaamaan viisaammin.

Ps. Korpi on kyllä plussaa :D

Aivan aivan, mutta kun juuri jostain eri forumilta taisin lukea miten karsinnat "saattaisi kohdistua kuulemma" juuri kauppa- ja hallintotieteiden puolelle.. Mutta tuus kertoon sitten 19.1 meille varmaa tietoa! ;)
 
Back
Ylös Bottom