Tota yhteisvalintaa ja Jyväskylän hakua on aika huono vertailla, kun ei niissä itse hauissa juuri mitään samaa ole.
Kyllähän ne pääsykokeetkin on aivan erityyppiset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tota yhteisvalintaa ja Jyväskylän hakua on aika huono vertailla, kun ei niissä itse hauissa juuri mitään samaa ole.
Kyllähän ne pääsykokeetkin on aivan erityyppiset.
Johtamisen kirja on ostettu ja ja markkinointikin postissa. Hirveesti ei oo ehtiny kattoo, kun on muut opiskelut painanu päälle. Pitäis joululoman aikana vähän vilkuilla jo. Valmennuskurssikin tuli viime viikolla varattua. Onkos kukaan muu varanna, ja jos on niin minkä.Onko porukka jo hankkinut uudet markkinoinnin ja johtamisen kirjat, mitä mieltä olette niistä? Globalisaatio näyttää olevan näkökulma, josta molempia tarkastellaan. Kävin lainaamassa markkinoinnin kirjastosta selatakseni kirjaa, mutta luin sen parin illan aikana läpi. :D Mielestäni erittäin mielenkiintoinen kirja, tosin luettavia sivuja ei ole paljoa. Johtamisen kirjaa en kirjastosta löytänyt, täytynee ostaa se ensi viikolla.
Markkinointi on pirullinen aihe juuri sen takia, että tekstiä on vähän ja se vaikuttaa helpolta. Nyt kun matematiikkaa ei ole, niin voi olla, että markkinoinnista on enemmän ja vaikeampia kysymyksiä. Viime vuoden kokeesta muistan "Challenger sukkulan onnettomuus oli seurausta ryhmäajattelusta" kohdan, jota ei siis voisi mistään muusta päätellä, kuin siitä kirjasta. Hauska detaili on sen sijan se, että muistin sen vielä vuoden jälkeenkin, vaikka muut asiat siitä kirjasta olikin vähän hatarammassa muistissa.ei siinä edellisessäkään markkinoinnin kirjassa hirveemmin ollu onneks luettavaa isoa tekstiä ja vähän sivuja.. ihan hyvä ettei tullu mtn tiiliskivee muistuttavaa opusta pääsykoekirjaks :dance2:
...Nyt kun matematiikkaa ei ole, niin voi olla, että markkinoinnista on enemmän ja vaikeampia kysymyksiä...
Ei niillä matikan tehtävillä kyllä ollut mitään tekemistä itse kauppiksessa opiskelun kanssa. Tai, löytyyhän sieltä yhtäläisyyksiä, mutta opiskellakseen kauppatieteitä ei tarvitse juuri matikkaa ymmärtää, riittää kun osaa plussata, miinustaa, jakaa ja kertoa lukuja keskenään, IMO.Olisi kiintoisaa kuulla syitä matikan pudottamiselle. Voisiko johtua siitä, että niin harvat vastaa niihn kysymyksiin yhtään mitään? Ja vastaavasti jotkut vastaa vain matikkaan ja esim kolmeen muuhun, ja sillä ovat päässeet sisään?
Ehkä ne haluaa painottaa varsinaisen taloustiedon merkitystä sisäänpääsemisessä. Toisaalta ihan ymmärrettävää. Toisaalta käy sääliksi :p
Eikös toi Challenger-setti ollut johtamisen ja organisoinnin kirjassa?Markkinointi on pirullinen aihe juuri sen takia, että tekstiä on vähän ja se vaikuttaa helpolta. Nyt kun matematiikkaa ei ole, niin voi olla, että markkinoinnista on enemmän ja vaikeampia kysymyksiä. Viime vuoden kokeesta muistan "Challenger sukkulan onnettomuus oli seurausta ryhmäajattelusta" kohdan, jota ei siis voisi mistään muusta päätellä, kuin siitä kirjasta. Hauska detaili on sen sijan se, että muistin sen vielä vuoden jälkeenkin, vaikka muut asiat siitä kirjasta olikin vähän hatarammassa muistissa.
Globalisaatio kuulostaa siltä, että melkoista diibadaabaa luvassa. Itse en jaksanut, mutta kannattaa varmaan pelkän lukemisen sijaan tehdä jotain mind-mappeja, jolla yhdistää far-out asiat niihin perusjuttuihin. Muuten ne menee ihan varmasti ohi ja sekasi.
Kyllä oli ;) Piti kirjoittaa "...johtaminen on samantyylistä, kuin markkinointi. Esimerkiksi.." Mutta jätin kuitenkin. Ainakin joku on hereillä.Eikös toi Challenger-setti ollut johtamisen ja organisoinnin kirjassa?
e - TId, sama. Hajottaa...
Ei niillä matikan tehtävillä kyllä ollut mitään tekemistä itse kauppiksessa opiskelun kanssa. Tai, löytyyhän sieltä yhtäläisyyksiä, mutta opiskellakseen kauppatieteitä ei tarvitse juuri matikkaa ymmärtää, riittää kun osaa plussata, miinustaa, jakaa ja kertoa lukuja keskenään, IMO.
Omasta mielestäni hyvä juttu, että se matikan kirja jätettiin pois sieltä, se nimittäin oli täyttä kuraa. Ei se tosiaan mua enään koske koska viime kevään haussa päästiin sisälle. Silloinkin pisteet nousivat aika rankasti niin kehtaan epäillä muiden joukossa, että nyt nousee rajat entisestään.
Mitä koko valintakoe menettelyyn tulee niin itse pidän sitä täysin vääränlaisena jos halutaan valita alalle sopivia ihmisiä. Toisaalta monivalinta on ainoa helppo keino saattaa ihmiset samalle viivalle ja tarkistus ei voi olla kiinni itse tarkistajasta ja hänen mielentilastaan.
Toivotan kaikille onnea ja menestystä jotka lähtevät kevään hakuihin! Itse en kevättä ilolla muistele, mutta kyllä sitten hymyilyttää kun näkee nimensä valituiden joukossa.
Tässä vuoden viimeisiin tentteihin lukiessa...
Eikös MBA ole jatkokoulutus joka painottaa johdon hommia? Eli käytännössä vaatii jonkun tutkinnon alle.Miksei muuten jengi kauppakorkeaan hakemisen ja pitkän pänttäämisen sijaan suorita MBA-tutkintoa jossain ulkomailla? Maksaahan se hieman, mutta vähemmän kuin viisi vuotta kurjuudessa koulun penkillä krapulassa.
Voisin hakea valmennuskurssiopettajaksi, Olisin tosi hyvä ja pätevä. Voin jo kuvitella fanilaumani.
Kyllä nyt omaan päähäni MBA tms hyvässä yliopistossa suoritettu tutkinto kuulostaa paremmalta kuin HSEllä mikään suoritettu.