Keväällä pitäs hoitaa kandintutkinto pakettiin. Olen lukenut pääaineena markkinointia ja sivuaineena rahoitusta. Nyt on kuitenkin sellanen tilanne, että pääaine taitaa mennä vaihtoon maisterivaiheessa. Kun fuksi vuonna valitsin pääaineen tein silloin oikean ratkaisun, mutta myöhemmin kiinnostuksen kohteet ovat hieman muuttuneet. Oikealla ratkaisulla tarkoitan sitä, että valitsin juuri sen mikä itseäni kiinnosti ja missä koin olevani vahva. Pitkän pohdinnan jälkeen olen kuitenkin päättänyt, että luen maisteriksi strategisesta johtamisesta.Maisterivaiheessa pitää ilmeisesti käydä vielä jotain johtamisen kandikursseja, hieman ylimäärästä työtä, mut ei se haittaa. Toisaalta markkinoinnin opinnoista on varmasti hyötyä johtamisen opinnoissa sekä myöhemmin työelämässä.
Rahoitus pääaineena kävi hetken mielessä, mutta kiinnostus ainetta kohtaan ei ole ihan niin suuri, sivuaine riittää. Kokonaisuuksien näkeminen ja hallitseminen sekä luova ongelmanratkaisu ovat vahvuuksiani, ei matemaattiset taidot. Muutenkin tuo strateginen johtaminen tuntuu siltä omalta jutulta, missä voisi pärjätä selkeästi keskivertoa paremmin. Ainakin omat kokemukset tukee tätä päätelmää.
Tsemppiä ensi vuoden hakijoille, ja muistakaa, että pääsykokeisiin lukemisessakin liika on liikaa. Itse tein sen virheen
Rahoitus pääaineena kävi hetken mielessä, mutta kiinnostus ainetta kohtaan ei ole ihan niin suuri, sivuaine riittää. Kokonaisuuksien näkeminen ja hallitseminen sekä luova ongelmanratkaisu ovat vahvuuksiani, ei matemaattiset taidot. Muutenkin tuo strateginen johtaminen tuntuu siltä omalta jutulta, missä voisi pärjätä selkeästi keskivertoa paremmin. Ainakin omat kokemukset tukee tätä päätelmää.
Tsemppiä ensi vuoden hakijoille, ja muistakaa, että pääsykokeisiin lukemisessakin liika on liikaa. Itse tein sen virheen