Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miesnäkökulmasta samaan tapaan tehty video. :D https://www.youtube.com/watch?v=75aX9mlipiY
Millainen huomautus voisi mielestäsi olla tyylikäs ja ilahduttava?
Jostain aiemmasta ketjusta muistelisin, että edustan tässä asiassa näkemykseni kanssa kukkahattujaostoa, joten multa ei ehkä kannata kysyä. Mutta kyllä tuossa tilanteessa ventovieras voi kehua niin että valtaosa kokee sen ilahduttavana, ja niin että valtaosa kokee sen ällöttävänä.Minä meinasin kehua viime viikolla yhtä tutulla salilla pitkään käynyttä, jonka kunto on kasvanut silminnähden, että kyllä huomaa treenin purreen tai että hyvältä näyttää. Pidin kuitenkin mölyt mahassani ja lienee parasta, että teen niin jatkossakin. En halua, että hän lopettaa salilla käymisen jonkun irstailevan hyypiön takia.
Kyllä kohteliaisuuden saaminen vaikka ventovieraalta on usein ihan mukavaa, mutta siinä on vahva sävyero, josko se kohteliaisuus, vaiko tapa jopa halventaa. Tuossa videossa tulee esiin sitä jälkimmäistä. Teki pahaa katsoa.Aika ahdistavia nuo kaksi veijaria, jotka tosiaan lähtivät seuraamaan. Tuollaisen nyt voinee allekirjoittaa ahdisteluksi, oli huutelusta mitä mieltä tahansa. Mainitsin videosta oikeastaan vain koska se sai mut ajattelemaan asiaa ja olen lähinnä kiinnostunut siitä, miten spontaani huomio, nimenomaan naisen ulkonäköön kohdistuva, yleensä tulkitaan. Onko se lähtökohtaisesti aina epämiellyttävää ja tunkeilevaa vai voiko sen toteuttaa niin, että kehujen saajalle tulee hyvä mieli.
edittinä kysymys Penelopelle: Kun tuo "etninen tausta" ja sunkin postauksessa esiintynyt rasismi tässä nyt on mainittu, niin on pakko kysyä, että onko nää huutelijat, seuraajat yms. sun kokemuksen mukaan aina ei-suomalaisia?
Oon samoilla kannoilla. Mitä nyt nykissä tuli kesällä vietettyä reilu viikko ja katuja tallattua kymmeniä tunteja, niin jotenkin tuo ei edes tuntunut oudolta. Siellä se kulttuuri on niin erillaista. Ihmisiä on niin maan helvetisti ja se small talk -kulttuuri on olemassa. Täällä suomessa kun katsoo toista silmiin, se tunnetaan jo treffikutsuksi.- kyseessä on tosiaan miljoonakaupunki jossa on tuota porukkaa pikkuisen eri lailla kuin täällä kotoisessa Pohjolassa missään.
- syytä on ehkä myös huomioida kulttuurilliset eroavaisuudet
Se, mikä tossa on mun mielestä se oikeasti outo juttu on, että jengi tosiaan "jatkaa juttelua", lähtee "seuraamaan"/ kulkemaan vieressä, vaikka NAINEN EI SANO MITÄÄN?!
Miesnäkökulmasta samaan tapaan tehty video. :D https://www.youtube.com/watch?v=75aX9mlipiY
Olipas pahaa häirintää tuolla videolla, kysyttiin miten menee ja muuta yhtä kamalaa. Nyt pitäisi kai tehdä lahjoituksia että se saadaan loppumaan.
Kun sita kysytaan joka helvetin kadunkulmassa ja kysyja katsoo paasta varpaisiin limaisella tavalla, alkaa vahemmastakin arsyttaa ja ahdistaa. Sellainen joka ei ole joutunut moisen hairinnan kohteeksi ei tajua miten ahdistavaa se oikeasti on ja toisinaan myos erittain pelottavaa.
Auttaa varmaan jonkin verran, jos et pukeudu huomiota hakevalla tyylillä.
Täytyy kyllä Alyssan olla melkonen kinkku jos ei missään varustuksessa pysty lähtemään ulko-ovesta ilman että huudeltais :O
Senhän hän varmasti halusikin kuulla.
Ei pitäisi tarttua trollaukseen, mutta tämä on jo niin vahvaa paskaa. Sä olet varmaan niitä kavereita, joiden mielestä raiskatuksi tuleminenkin on oikeastaan itseaiheutettua, tai ainakin vain lievä raiskaus, jos uhrilla päällä minihame?
Päinvastoin, tuo asenne kokonaisuutena pahentaa asiaa. Kun suhtautuminen on, että kommentoida saa, jos arvioi itse että kohde on "hakenut huomiota", niin lopputulos on juurikin se että sitten siitä ei tule loppua millään. Aina löytyy joku syy, oli se sitten väärässä paikassa oleminen, väärään kellonaikaan, jollain mittarilla arvioituna aina väärä vaatetus. Jälkeenpäin saa yrittää perustella oikeuttaan omaan rauhaan sillä, että "kyllä mulla oli asialliset vaatteet", vaikka sille ei pitäisi olla mitään tarvetta ja aina joku tarttuu kuitenkin johonkin syyhyn. Jos tuosta huutelukulttuurista haluaa eroon, siihen on tasan yksi keino ja se on vain tehdä selväksi, ettei hyväksy sitä.Auttaa varmaan jonkin verran, jos et pukeudu huomiota hakevalla tyylillä.