Kauniin kropan spontaani kehuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frenzy
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Tampere
Netissä kiertää video, jossa nainen kuvaa kulkuaan New Yorkin kadulla 10h ajan. Tuona aikana hän väittää saaneensa yli 100 häirinnäksi laskettavaa kommenttia, jotka hän ilmeisesti myös koki loukkaaviksi ja ei toivotuiksi. Tulipa vaan mieleen, että onko vastakkaista sukupuolta mahdollista tai sallittua kehua spontaanisti, olematta jotenkin päällekäyvä tai antamatta itsestään pervon tirkistelijän vaikutelmaa. Toivoisin tähän mielipidettä etenkin naisilta. Koetteko kaikki ulkonäköön menevät periaatteessa positiivisetkin kommentit epämieluisina vai onko tähän olemassa poikkeuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa olla naisilla 99% kiinni kehujan ulkonäöstä ;)
Tavallaan. Ainakin mun mielestä parhaimpia on ne kehut jotka tulee ihmisiltä kenellä ei ole niin sanotusti "mahiksia" petiin pääsyyn ja tietävät sen itsekin. Tuntuvat enemmän pyyteettömiltä kehuilta.

Noin ylipäänsä itse otan miltei kaikki huomion osoitukset positiivisina, joskus jopa ne negatiiviseen sävyynkin esitetyt.
"V***u sul on iso perse"
"No mutta kiva kun huomasit. Ja näit vielä vaivaa tulla asiasta mulle henkilökohtaisesti kertomaan, arvostan"

Netissä kiertää video, jossa nainen kuvaa kulkuaan New Yorkin kadulla 10h ajan. Tuona aikana hän väittää saaneensa yli 100 häirinnäksi laskettavaa kommenttia, jotka hän ilmeisesti myös koki loukkaaviksi ja ei toivotuiksi. Tulipa vaan mieleen, että onko vastakkaista sukupuolta mahdollista tai sallittua kehua spontaanisti, olematta jotenkin päällekäyvä tai antamatta itsestään pervon tirkistelijän vaikutelmaa. Toivoisin tähän mielipidettä etenkin naisilta. Koetteko kaikki ulkonäköön menevät periaatteessa positiivisetkin kommentit epämieluisina vai onko tähän olemassa poikkeuksia?
On mahdollista kehua kroppaa spontaanisti, mutta sen voi tehdä joko tyylillä ja ilahduttavasti, tai limaisesti ja ärsyttävästi. Varsinkin tuo "periaatteessa positiiviset kommentit" on melko hazardia. Tuon videon pointin (sitä näkemättä) voi ymmärtää ehkä sillä tavalla, että kadulla kulkiessa ei välttämättä halua kuulla ihan jokaisen ohikulkijan näkemystä kropastaan, jossain vaiheessa saattaa alkaa hiertää. En tiedä montaako miestä kiinnostaisi saada päivittäin 100 ulkonäköarviointia satunnaisilta ohittajilta? Ensimmäiset pari viikkoa vois tietty ihan piristääkin.

Mä olen saanut elämässäni niin vähän kehuja ulkonäöstäni, että kaikki positiiviset kommentit sanojasta tai sanojan motiiveista riippumatta ovat olleet pelkkää plussaa.

On mahdollista kehua kroppaa spontaanisti, mutta sen voi tehdä joko tyylillä ja ilahduttavasti, tai limaisesti ja ärsyttävästi. Varsinkin tuo "periaatteessa positiiviset kommentit" on melko hazardia. Tuon videon pointin (sitä näkemättä) voi ymmärtää ehkä sillä tavalla, että kadulla kulkiessa ei välttämättä halua kuulla ihan jokaisen ohikulkijan näkemystä kropastaan, jossain vaiheessa saattaa alkaa hiertää. En tiedä montaako miestä kiinnostaisi saada päivittäin 100 ulkonäköarviointia satunnaisilta ohittajilta? Ensimmäiset pari viikkoa vois tietty ihan piristääkin.

Millainen huomautus voisi mielestäsi olla tyylikäs ja ilahduttava?

Mopsi, kyllä olet sitten tänään ihastuttavan hehkeänä! Etenkin hurmaavat muotosi erottuvat tänään erityisen kauniisti foorumisanojen välistä.

Mopsi, kyllä olet sitten tänään ihastuttavan hehkeänä! Etenkin hurmaavat muotosi erottuvat tänään erityisen kauniisti foorumisanojen välistä.

:hyper:

Muistan että kerran joskus yli 10 vuotta sitten joku vanhempi äijä sanoi spontaanisti mulle liikennevaloissa, että hyvä perse, kun jalassa oli tooosi kireät farkut. Meinasin sanoa, että ei muuten ole, mutta muistaakseni sanoin että kiitos.

Menin muuten niissä samaisissa farkuissa naimisiinkin sitten - onkohan asioilla yhteys..? :wtf:

Varmaan kannattaisi nyt tässä kohtaa katsoa itse video, josta aloituspostaus tavallaan oli.

[video=youtube_share;b1XGPvbWn0A]http://youtu.be/b1XGPvbWn0A[/video]

^
ottamatta sen enempää kantaa videoon, sen kuvaajaan, naiseen tai noihin "likaisiin" kommentoijihoinkaan. Niin tässä on mun mielestä huomionarvoista muutama seikka:
- kyseessä on tosiaan miljoonakaupunki jossa on tuota porukkaa pikkuisen eri lailla kuin täällä kotoisessa Pohjolassa missään.
- syytä on ehkä myös huomioida kulttuurilliset eroavaisuudet

Se, mikä tossa on mun mielestä se oikeasti outo juttu on, että jengi tosiaan "jatkaa juttelua", lähtee "seuraamaan"/ kulkemaan vieressä, vaikka NAINEN EI SANO MITÄÄN?!

Tästä tuli edelleen mieleen, että tekispä joku vastaavan videon Helsingistä. Itse täällä Perähikiällä asustelevana ois oikeasti mielenkiintoista nähdä, kuinka homma toimii isolla Kirkolla... Veikkaan kuitenkin, että vois olla loppujen lopuksi aika hiljaiset 10 tuntia.

Välttämättä en haluaisi, että jossain kadulla satelisi päälle jatkuvasti jotain kommenttia ulkonäöstä. Tuossa videolla nähtävä kommentointi olisi mukavaa, jos sitä tulisi satunnaisesti, mutta jos aina jonkun porukan ohi kulkiessa alkaisi tulla huutelua, se alkaisi ahdistaa ja häiritä. Meidän kulttuuriimme ei onneksi kuulu tuollainen huutelu. Ja tekisipä mieli huomauttaa, että jostain syystä lähes kaikki videon huutelijat taisivat olla jotain "etnistä" alkuperää, selvästikin kyseessä oli vielä jokin amerikkalaisen kulttuurin alakulttuurin ilmentymä.

Ulkonäön kommentointi on taitolaji, ja jos ei ole varma mitä tekee ja miten kohde suhtautuu, kannattaa jättää välistä. Osaa kommentointi miellyttää ja osaa ahdistaa, riippuu niin ihmisestä ja tämän taustoista. Varsinkin kaikki selvän seksuaalinen kommentointi tietynlaisen elekielen kanssa voidaan tulkita ahdistavaksi. Enpä tiedä onko sellaista ulkonäkökommenttia, joka ei yhden mielestä ole tosi kiva juttu ja toisen mielestä inhottavaa.

^
ottamatta sen enempää kantaa videoon, sen kuvaajaan, naiseen tai noihin "likaisiin" kommentoijihoinkaan. Niin tässä on mun mielestä huomionarvoista muutama seikka:
- kyseessä on tosiaan miljoonakaupunki jossa on tuota porukkaa pikkuisen eri lailla kuin täällä kotoisessa Pohjolassa missään.
- syytä on ehkä myös huomioida kulttuurilliset eroavaisuudet

Se, mikä tossa on mun mielestä se oikeasti outo juttu on, että jengi tosiaan "jatkaa juttelua", lähtee "seuraamaan"/ kulkemaan vieressä, vaikka NAINEN EI SANO MITÄÄN?!

Tästä tuli edelleen mieleen, että tekispä joku vastaavan videon Helsingistä. Itse täällä Perähikiällä asustelevana ois oikeasti mielenkiintoista nähdä, kuinka homma toimii isolla Kirkolla... Veikkaan kuitenkin, että vois olla loppujen lopuksi aika hiljaiset 10 tuntia.

Aika ahdistavia nuo kaksi veijaria, jotka tosiaan lähtivät seuraamaan. Tuollaisen nyt voinee allekirjoittaa ahdisteluksi, oli huutelusta mitä mieltä tahansa. Mainitsin videosta oikeastaan vain koska se sai mut ajattelemaan asiaa ja olen lähinnä kiinnostunut siitä, miten spontaani huomio, nimenomaan naisen ulkonäköön kohdistuva, yleensä tulkitaan. Onko se lähtökohtaisesti aina epämiellyttävää ja tunkeilevaa vai voiko sen toteuttaa niin, että kehujen saajalle tulee hyvä mieli.

^

Se on outoa, ja todella kuumottavaa, ja sitä saa kokea myös Helsingissä. Paras vaihtoehto huonoista on olla sanomatta mitään, koska jos pyydät jättämään rauhaan, niin sittenhän se ryöpytys vasta alkaa. Huorittelua, syytöksiä rasismista, mitä nyt milloinkin.

Tuolla videolla ei ole mitään tekemistä aiheen 'kauniin kropan spontaani kehuminen' kanssa. Huutelu/ seuraan tunkeutuminen/ seuraaminen on yksi seksuaalisen ahdistelun tapa.

...
Ulkonäön kommentointi on taitolaji, ja jos ei ole varma mitä tekee ja miten kohde suhtautuu, kannattaa jättää välistä. Osaa kommentointi miellyttää ja osaa ahdistaa, riippuu niin ihmisestä ja tämän taustoista. Varsinkin kaikki selvän seksuaalinen kommentointi tietynlaisen elekielen kanssa voidaan tulkita ahdistavaksi. Enpä tiedä onko sellaista ulkonäkökommenttia, joka ei yhden mielestä ole tosi kiva juttu ja toisen mielestä inhottavaa.

... Mainitsin videosta oikeastaan vain koska se sai mut ajattelemaan asiaa ja olen lähinnä kiinnostunut siitä, miten spontaani huomio, nimenomaan naisen ulkonäköön kohdistuva, yleensä tulkitaan. Onko se lähtökohtaisesti aina epämiellyttävää ja tunkeilevaa vai voiko sen toteuttaa niin, että kehujen saajalle tulee hyvä mieli.

Musta Delgado tossa yllä vastaa juurikin tuohon Frenzyn kysymykseen. Eli kyllä ja Ei. Joku toinen tykkää ja toinen loukkaantuu.

edittinä kysymys Penelopelle: Kun tuo "etninen tausta" ja sunkin postauksessa esiintynyt rasismi tässä nyt on mainittu, niin on pakko kysyä, että onko nää huutelijat, seuraajat yms. sun kokemuksen mukaan aina ei-suomalaisia?

Itse pyrin olemaan mahdollisimman neutraali mitä tulee monikulttuuriseen suhtautumiseen, mutta pitäiskö tässä videon ja tässä ketjussa ilmenneiden kommenttien perusteella alkaa harkitsemaan vähintäänkin jonkinlaisa rotu-realisimia?

Mielestäni kenenkään kaveria vieraamman henkilön sukupuolesta riippumatta ei tarvitse kommentoida millään tavalla ulkonäköä.

Vähän siinä ja siinä vaatteiden kehuminen; useimmiten ok mutta voi siinäkin mennä metsään.

Aika monitahoinen juttu. Nuorena epävarmuuksissaan ehkä arvosti kaikkia kehuja, vaikka niillä olisi mitkä tarkoitusperät. Sitten niihin ehkä jo kyllästyi ja alkoi arvostaa enemmän luonteeseen tai johonkin muuhun, ei ulkonäköön liittyviä kehuja...joita tuleekin paljon harvemmin =D Ja toki ulkonäköä koskevia kehuja arvostaa erilailla myös, jos sanojana on toinen nainen.

Mutta viimeksi tänään salilla eräs mies sanoi seuranneensa mun treenejä jonkin aikaa ja kehui selän huimaa kehitystä. Kyllä mä olin tyytyväinen, että mun tekemä työ huomataan. Ja myös siksi, että se kommentti tuli puhtaasti ei-seksuaalisessa mielessä :)

Uskaltaaks tohon rotuhommaan sanoa mitään? Sanotaan vaikka näin, että suomalaiset nyt on melko hiljaista, kohteliasta, ehkä hieman ujoakin kansaa, ei sitä ainakaan selvinpäin naisia pahemmin "ahdistella". Joissain muissa kulttuureissa se ei kai ole kovinkaan harvinaista...tai tarkkaa.

Taitaa olla naisilla 99% kiinni kehujan ulkonäöstä ;)

img_09.jpg

Jos se on netissä, sen on pakko olla totta...

Yritätkö nyt implikoida, että video ei ole totuudenmukainen vai että naisen väittämät eivät pidä paikkaansa?

Minä meinasin kehua viime viikolla yhtä tutulla salilla pitkään käynyttä, jonka kunto on kasvanut silminnähden, että kyllä huomaa treenin purreen tai että hyvältä näyttää. Pidin kuitenkin mölyt mahassani ja lienee parasta, että teen niin jatkossakin. En halua, että hän lopettaa salilla käymisen jonkun irstailevan hyypiön takia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom