Kaukosuhteen toimivuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyssa
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin aloittaa threadin kaukosuhteen toimivuudesta, kun olen juuri nyt opiskelemassa ulkomailla ja haluaisin udella onko muilla kokemuksia miten juttu toimi kun palasitte yhteen vai toimiko.....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toimii tai sitten ei, kuka sitä etukäteen minkään suhteen toimivuudesta tietää.

JohnnyB sanoi:
Toimii tai sitten ei, kuka sitä etukäteen minkään suhteen toimivuudesta tietää.
Yhdyn täysin strutsiin :D

PS: Kokeilutta ei panna.

Aihetta on sivuttu tuossa Tänne kaikkia iloisia asioita -threadissa, mutta fakta on se, että nykyään kaukosuhteiden ylläpito on huomattavasti helpompaa kuin vaikkapa 5 vuotta sitten. Käytännössä kaikilla on kotona netti, joten yhteydenpitoa ei tarvi jättää kirjeiden, pullopostin, kirjekyyhkyn tai kesytetyn metsästyshaukan varaan. Yksi parhaista yhteydenpitovälineistä on mielestäni Messenger, mikäli molemmilla osapuolilla on webbikamera. Halvimmat webbikamerat maksaa 20-30 euroa, joten hinta ei päätä huimaa. Lisäksi esim Skype-niminen ilmaissofta mahdollistaa lähes virheettömän puheyhteyden netin välityksellä. Minulle on ehkä vähän turhan helppoa puhua kaukosuhteen toimivuudesta, koska näemme tyttöystävän kanssa kuitenkin joka ikinen viikonloppu.

Niin, tuossa oli vasta ne helpottavat asiat. Perusedellytys toimivalle kaukosuhteellehan on toki se, että teillä on molemmilla moraalikäsitykset kunnossa. Jos mies panee ympäriinsä enemmän kuin KOFF:in työläinen ja/tai nainen jakaa pesää enemmän kuin Antti Tuisku mielipiteitä, ei suhteella ole tulevaisuutta lähi- eikä kaukosuhteessa. Molemmilla täytyy siis olla se halu panostaa sekä myös kärsivällisyyttä odottaa sitä päivää, kun kaukosuhde muuttuukin lähisuhteeksi. :)

Muija on paraikaa Espanjassa vaihdossa. 5 kk ollaan erossa, ja puolet on menny. Puhelinlaskut on aika meheviä...
Eiköhän tämä kestetä, vaikka erossa olo vituttaakin. Tuo 5kk nyt on loppujen lopuksi aika lyhyt aika. Kyllä ne pitempi aikaiset kaukosuhteet voi toimia, ei tosin loputtomiin luulen mä.

Tomi sanoi:
Aihetta on sivuttu tuossa Tänne kaikkia iloisia asioita -threadissa, mutta fakta on se, että nykyään kaukosuhteiden ylläpito on huomattavasti helpompaa kuin vaikkapa 5 vuotta sitten. Käytännössä kaikilla on kotona netti, joten yhteydenpitoa ei tarvi jättää kirjeiden, pullopostin, kirjekyyhkyn tai kesytetyn metsästyshaukan varaan. Yksi parhaista yhteydenpitovälineistä on mielestäni Messenger, mikäli molemmilla osapuolilla on webbikamera. Halvimmat webbikamerat maksaa 20-30 euroa, joten hinta ei päätä huimaa. Lisäksi esim Skype-niminen ilmaissofta mahdollistaa lähes virheettömän puheyhteyden netin välityksellä. Minulle on ehkä vähän turhan helppoa puhua kaukosuhteen toimivuudesta, koska näemme tyttöystävän kanssa kuitenkin joka ikinen viikonloppu.

Niin, tuossa oli vasta ne helpottavat asiat. Perusedellytys toimivalle kaukosuhteellehan on toki se, että teillä on molemmilla moraalikäsitykset kunnossa. Jos mies panee ympäriinsä enemmän kuin KOFF:in työläinen ja/tai nainen jakaa pesää enemmän kuin Antti Tuisku mielipiteitä, ei suhteella ole tulevaisuutta lähi- eikä kaukosuhteessa. Molemmilla täytyy siis olla se halu panostaa sekä myös kärsivällisyyttä odottaa sitä päivää, kun kaukosuhde muuttuukin lähisuhteeksi. :)

Välillä tuntuu, että tomppa on jopa aika ajattelevainen ihminen kuka mietiskelee kotona syntyjä syviä...hyvä teksti. :)

Tyssa sanoi:
Ajattelin aloittaa threadin kaukosuhteen toimivuudesta, kun olen juuri nyt opiskelemassa ulkomailla ja haluaisin udella onko muilla kokemuksia miten juttu toimi kun palasitte yhteen vai toimiko.....

On ihan pakko vastata kun olen aivan samassa tilanteessa ja ikäkin näyttää olevan sama(22), Oon nyt ollu jotain reilut kaks kuukautta ulkomailla opiskelemassa. Opinnot kestää 4 vuotta jos kaikki menee putkeen. Suhteeni suomessa on hyvin vakaalla pohjalla, ollaan oltu reilut 5 vuotta yhdessä, joten uskon vakaasti ettei tämä reissu päätä suhdettamme. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan, mutta niinkuin Tomi tuossa sanoikin että, jos moraalikäsitykset on kunnossa, niin se on jo loistava pohja rakentaa suhdetta. Jos on valmis panostamaan suhteen eteen ja pystyy luottamaan toisiinsa, niin en näe mitään ongelmaa suhteen jatkamiselle. Helppoahan tämä "erossa olo" ei ole, mutta sehän palkitaan aina lomille tullessa, eli Joulu, Pääsiäinen ja Kesä minun kohdallani ja eiköhän se tyttökin tule morjestamaan pari kertaa vuodessa. Yhdyn täysin siihen, että kaukosuhteen ylläpitäminen on nykyisin huomattavasti helpompaa. Messengerin avulla voi pitää yhteyksiä päivittäin ja Skypekin on tarkoitus saada toimimaan Joulun jälkeen.

Ei muuta kun onnea ja kärsivällisyyttä kaikille kaukosuhteessa eläville :kippis1:

John R sanoi:
Muija on paraikaa Espanjassa vaihdossa. 5 kk ollaan erossa, ja puolet on menny. Puhelinlaskut on aika meheviä....

Kaukosuhde voi toimia tai ei, mutta Espanja -> Suomi puheluhinnat voi olla edullisia. Laita neito kävelemään tupakkakauppaan tms ja ostamaan puhelukortin (tarjeta prepagada). Suomeen soitettaessa esimerkiksi Orbitel on hyvä. Noiden ostossa kannattaa olla varovainen, usein suomi ei kuulu EU-hinnotteluun => Vähän minuutteja.

Noilla saa soitettua suomalaiseen kännykään kuudella eurolla reilut puolituntia ja lankapuhelimeen pari tuntia. Välillä jopa suomalaiseen kännykkään parituntia (ei ole selvinnyt vielä milloin, aina välillä tulee enemmän aikaa välillä vähemmän). Soittaminen tapahtuu mista vain lankapuhelimesta, Espaniassa on niitä vielä muutamia kaduilla.

Kustannukset voitte sitten tasata miten haluatte. Tietysti jos ikävä iskee / ei ole rahasta suuri hätä niin silloin voi soittaa myös itse.

Niin mikä lasketaan kaukosuhteeksi. Mun hani asuu toisessa kaupungissa, nähdään viikonloppuisin, tosin ei joka viikonloppu. Tytöllä ei ole nettiä, spostit siis aika harvinaisia ja messengeristä turha haaveilla.

Plussaa on se että homma pysyy pidempään freesinä, molemmilla on omaa aikaa itselleen/ ajatuksilleen/ kavereilleen.

Kolikon kääntöpuolella on sitten se vitutus kun saa päivästä toiseen mittailla sateisia katuja yksinään vaikka seurusteleekin . Jatkuva junassa istuminen käy myös hermoille :wall:

Ja kuten Tomi mainitsi, luottamusta kysytään, olisi varsin helppo pitää useampaa kierrossa kun asuu eri kaupungeissa. Pikkujoulutkin lähestyy ja tietää että niihin joutuu menemään ilman kumppania.. :rolleyes:

Mut tosiaan mitäs mä valitan ku samassa maassa kuitenkin asutaan..

Miksei kaukosuhteen ajaksi voisi sopia, että molemmat voivat harrastaa seksiä muiden ihmisten kanssa? Miksi sitä pidetään niin pahana asiana? Miksi seksiä pidetään vieläkin pyhänä asiana? Siinä ei ole mitään muuta pyhää, kuin se, että joskus kauan sitten joku kirjoitti raamattuun, että se on pyhää ja nyt jotkut vieläkin ajattelevat, että on paha asia harrastaa seksiä. Miksi on niin paha asia tuottaa nautintoa toiselle?

Kaksi ihmistä sitoutuu, koska on ihan kiva olla sen toisen kanssa. Miksei terve suhde kestä sitä, että annetaan toisen harrastaa seksiä vieraiden kanssa? Miksi ihmiset haluavat piinata itseään kaukosuhteella/selibaatilla, kun voisi lisäksi harrastaa vapaata seksiäääh?

Haukkukaa vaan.

Paskat ne kaukosuhteet toimi, se on varmaa kun ollaan jossain pitkillä reissuilla ja jos siellä viinaa ruvetaan ottamaan ja baariin mennään niin tietäähän sen miten siinä käy, kaikkihan voi uskotella itselleen ettei se mun vaimo/mies kyllä sellaista tee vaan kylläpä ne suurin osa sitä tekee, eli huoraamassa käydään puolin ja toisin se on varmaa.

Jos tarpeeksi tykkäävät toisistaan niin ei tarvii olla huolissaan. :)

taisto sanoi:
Kaukosuhde voi toimia tai ei, mutta Espanja -> Suomi puheluhinnat voi olla edullisia. Laita neito kävelemään tupakkakauppaan tms ja ostamaan puhelukortin (tarjeta prepagada). Suomeen soitettaessa esimerkiksi Orbitel on hyvä. Noiden ostossa kannattaa olla varovainen, usein suomi ei kuulu EU-hinnotteluun => Vähän minuutteja.

Noilla saa soitettua suomalaiseen kännykään kuudella eurolla reilut puolituntia ja lankapuhelimeen pari tuntia. Välillä jopa suomalaiseen kännykkään parituntia (ei ole selvinnyt vielä milloin, aina välillä tulee enemmän aikaa välillä vähemmän). Soittaminen tapahtuu mista vain lankapuhelimesta, Espaniassa on niitä vielä muutamia kaduilla.

Kustannukset voitte sitten tasata miten haluatte. Tietysti jos ikävä iskee / ei ole rahasta suuri hätä niin silloin voi soittaa myös itse.

Kiitti vinkeistä! :thumbs: Puhelukortilla se on sieltä soitellu, en vain tiedä millasella.

gnut sanoi:
Miksei kaukosuhteen ajaksi voisi sopia, että molemmat voivat harrastaa seksiä muiden ihmisten kanssa? Miksei terve suhde kestä sitä, että annetaan toisen harrastaa seksiä vieraiden kanssa? Miksi ihmiset haluavat piinata itseään kaukosuhteella/selibaatilla, kun voisi lisäksi harrastaa vapaata seksiäääh?

Haukkukaa vaan.

En nyt ala haukkumaan, kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä ja omaan ajatusmaailmaansa. Tottakai voi sopia pelisäännöistä kumppaninsa kanssa, jos molemmat tykkää ajatuksesta että pannaan muita ihmisiä, niin mikäs siinä.. Henkilökohtaisesti mulla ei kyllä nuppi kestäis ajatusta että rakkaani harrastaisi muita suhteita ja vice versa. Me ollaan luotu aika selvät säännöt siitä, että ei tehdä mitään mitä ei haluttaisi itsellemme tehtävän. Meillä tämä vaan toimii, kaikkihan sopivat omat sääntönsä. :thumbs:

neutraali sanoi:
Paskat ne kaukosuhteet toimi, se on varmaa kun ollaan jossain pitkillä reissuilla ja jos siellä viinaa ruvetaan ottamaan ja baariin mennään niin tietäähän sen miten siinä käy, kaikkihan voi uskotella itselleen ettei se mun vaimo/mies kyllä sellaista tee vaan kylläpä ne suurin osa sitä tekee, eli huoraamassa käydään puolin ja toisin se on varmaa.
Aamen! :worship:

Joo..eiköhän ne naiset käyttäydy 2promillen humalassa mallipoikia kohtaan ihan samalla lailla ko miehet samassa tilanteessa mallityttöjä kohtaan.. Pitää vaan yrittää vältellä sitä 2promillen humalaa ja pitää ne napit kiinni..

loops sanoi:
Joo..eiköhän ne naiset käyttäydy 2promillen humalassa mallipoikia kohtaan ihan samalla lailla ko miehet samassa tilanteessa mallityttöjä kohtaan.. Pitää vaan yrittää vältellä sitä 2promillen humalaa ja pitää ne napit kiinni..
Erona on se että mallitytöt käännyttävät 2 promillen humalassa olevan miehen, mutta mallipojat tuskin käännyttävät tyttöä... :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom