Kaukosuhteen toimivuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyssa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pyranha sanoi:
Pitäisikö sitten heti heittää kirves kaivoon?
Ei, käsitin protskun viestin yltiöpessimistisenä ironiana, mut voinpa olla väärässäkin.

Pyranha sanoi:
Pitäisikö sitten heti heittää kirves kaivoon?

Ei, mutta olen kyllä samaa mieltä ettei liikaa kannata uskotella itselleen, että ei minun tyttö/poika -ystäväni vaan tekisi mitään sellaista.

Ei tietenkään voi/saa olla 100% varma ettei toinen petä, mutta onhan se aika naurettavaa että joku väittää että kaikki pettää 2 promillen jurrissa, että
niinhän se vaan on... ja sit tulee joku juniori joka heittää seuraavaks Aamen :rock:

voi voi sentään.

On se vaan kiva kun pystyy luottamaan toiseen täysin kun tuntee toisen niin hyvin ja uskaltaa pistää kaiken peliin.

PBS sanoi:
Ei tietenkään voi/saa olla 100% varma ettei toinen petä, mutta onhan se aika naurettavaa että joku väittää että kaikki pettää 2 promillen jurrissa, että
niinhän se vaan on... ja sit tulee joku juniori joka heittää seuraavaks Aamen :rock:

voi voi sentään.

On se vaan kiva kun pystyy luottamaan toiseen täysin kun tuntee toisen niin hyvin ja uskaltaa pistää kaiken peliin.
Kuka täällä on väittänyt että kaikki pettää.

Tuolle että tuntee toisen on aivan yks haile, kaikkee voi tapahtua tai jäädä tapahtumatta, liian sinisilmäinen ei kannata olla mutta ei turhaa kannata kitsoillakaan, aika näyttää kaiken.

Aiemmin olin 100% varma monesta asiasta, esim. siitä, että Se Oikea on myyttinen satuhahmo, kuten joulupukki tms. ja ettei kaukosuhde ikinä voi toimia. Nyt olen eri mieltä. Kaukosuhde voi toimia, jos:

1) On luottamusta suhteeseen (sitä nyt pitää olla muutenkin).
2) Käyttää kaikkia mahdollisia keinoja etäisyyden kanssa tappelemiseen, siihen pitää olla valmis pistämään aikaa ja rahaa mieluummin enemmän kuin vähemmän (niinkuin suhteeseen ja rakkaan ihmisen hyväksi muutenkin). Varsinkin aikaa, mutta tarvittaessa myös rahaa (esim. lentoliput).
3) Suunnittelee lähemmäksi tai saman katon alle muuttoa ja myös toteuttaa sen suunnitelman mahdollisimman pian.

Ja eikun :haart:

neutraali sanoi:
Paskat ne kaukosuhteet toimi, se on varmaa kun ollaan jossain pitkillä reissuilla ja jos siellä viinaa ruvetaan ottamaan ja baariin mennään niin tietäähän sen miten siinä käy, kaikkihan voi uskotella itselleen ettei se mun vaimo/mies kyllä sellaista tee vaan kylläpä ne suurin osa sitä tekee, eli huoraamassa käydään puolin ja toisin se on varmaa.

Luin tuon "suurin osa" ehkä liian kärkevästi- myönnetään. Mut en kyllä allekirjoittaisi edes sitä, että "suurin osa" pettää kun viinaa otetaan, edellyttäen, että on "tosi" kyseessä ja halu suhteen onnistumiselle. joten :piis: ja :kippis1:

Yksi kaukosuhde päättyi tänään :(
Mut kyllähän se sieltä takaisin tulee et katsoo sitten.

Eli ei ole uskoa itsellä noiden suhteiden kestoon.

neutraali sanoi:
Paskat ne kaukosuhteet toimi, se on varmaa kun ollaan jossain pitkillä reissuilla ja jos siellä viinaa ruvetaan ottamaan ja baariin mennään niin tietäähän sen miten siinä käy, kaikkihan voi uskotella itselleen ettei se mun vaimo/mies kyllä sellaista tee vaan kylläpä ne suurin osa sitä tekee, eli huoraamassa käydään puolin ja toisin se on varmaa.

Enpä ihan allekirjottas tota, kaukosuhde voi todellakin toimia jos molemmilla on ne moraalikäsitykset kunnossa, halu panostaa suhteeseen ja osoittaa välimatkasta huolimatta usein että toinen on se todella tärkeä.
Hyvässä suhteessa olevaa ja oikeanlaisella luonteella varustettua ihmistä ei tilaisuudet hetkauta yhtään mihinkään. Ja vaisto kyllä kertoo jo hyvissä ajoin kenen kanssa kaukosuhteen luottamus toimii.

samaa mieltä, tyttöystävän kans oli ekat kolme vuotta välimatkaa 500km eikä todellakaan nähty läheskään joka viikko, nykyisin asutaan yhdessä :love:
Mutta tosiaan luottamusta vaatii. Meillä helpotti se että oli kännykkäliittymät kiinteällä kuukausimaksulla ilman puhelu/tekstiviestirajoituksia sekä ettei kumpikaan baareissa paljoa viihdy.

Yhden (ex)tyttöystävän kanssa oli n.puolentoista vuoden ajan tuollainen kaukosuhde, itse olin Suomessa ja tyttö oli ihan toisessa maassa. Nähtiin aina muutaman kuukauden välein, ja soiteltiin lähinnä viikonloppuisin. Homma toimi kun luottamusta oli molemmilla ja noista tapaamisista otettiin kaikki irti. Mutta sanoisin että tuollainen aika rupeaa olemaan jo aika maksimi kaukosuhteelle. Tässä tapauksessa kävi niin että itse muutin ulkomaille tytön perään tuon 1,5 vuoden jälkeen ja siellä homma sujui myös hyvin puolisen vuotta kunnes suhde päättyi. Ja siihenkin oli syynä erinäiset koulu/työasioihin liittyvät asiat eikä niinkään se ettei juttu olisi toiminut. Periaatteessa siis ihan ok kokemukset mulla kaukosuhteesta, mutta ei se kyllä helppoa tai mukavaa ole kun näkee vaan niin harvoin. :(

Richard75 sanoi:
Enpä ihan allekirjottas tota, kaukosuhde voi todellakin toimia jos molemmilla on ne moraalikäsitykset kunnossa, halu panostaa suhteeseen ja osoittaa välimatkasta huolimatta usein että toinen on se todella tärkeä.
Hyvässä suhteessa olevaa ja oikeanlaisella luonteella varustettua ihmistä ei tilaisuudet hetkauta yhtään mihinkään. Ja vaisto kyllä kertoo jo hyvissä ajoin kenen kanssa kaukosuhteen luottamus toimii.

Juuri näin. Tähän lisäisin vielä sen, että kummankin osapuolen täytyy olla siinämäärin aikuinen, että uskaltaa myös luottaa toiseen, eikä ole heti epäilemässä "kun sinä KUMMINKIN..." tjsp, sellainen nimittäin hiertää suhteen rikki todella nopeasti.

Itse elän tällä hetkellä kaukosuhteessa, välimatkaa noin 700 km, ja tapaan rakastani noin joka toinen viikonloppu. Luottamus pelaa kumpaankin suuntaan, ja muutto yhteiseen kotiin on jo suunnitteilla :haart: Ja ihan turha tulla kenenkään sanomaan, että se pettää sua kuitenkin, ei se nimittäin petä. Ai, että mistäkö tiedän? Mulla on tapana luottaa kumppanin sanaan, silloin kun seurustellaan. :love:

Gillyanne sanoi:
Juuri näin. Tähän lisäisin vielä sen, että kummankin osapuolen täytyy olla siinämäärin aikuinen, että uskaltaa myös luottaa toiseen, eikä ole heti epäilemässä "kun sinä KUMMINKIN..." tjsp, sellainen nimittäin hiertää suhteen rikki todella nopeasti.

Itse elän tällä hetkellä kaukosuhteessa, välimatkaa noin 700 km, ja tapaan rakastani noin joka toinen viikonloppu. Luottamus pelaa kumpaankin suuntaan, ja muutto yhteiseen kotiin on jo suunnitteilla :haart: Ja ihan turha tulla kenenkään sanomaan, että se pettää sua kuitenkin, ei se nimittäin petä. Ai, että mistäkö tiedän? Mulla on tapana luottaa kumppanin sanaan, silloin kun seurustellaan. :love:

Tuo on totta, että jos koko ajan epäillään toista niin se kyllä kostuu jossain vaiheessa eli niin kuin sanoit "hiertää suhteen rikki..."

Tuokin on totta, että pitää luottaa sen "kaverin" sanaan mutta jotkut ihmiset voivat silti vaan olla sellaisia, että tekevät sen kuitenkin eikä ole siitä moksiskaan ja sitten se selviää joku kaunis päivä, että toinen on pettänyt useamman kerran/useamman vuoden ajan. Ja tällä en todellakaan nyt tarkoita sitä, että juuri sinun "kaveri" olisi yksi niistä, joten
;) ja :thumbs:

nigster sanoi:
Tuokin on totta, että pitää luottaa sen "kaverin" sanaan mutta jotkut ihmiset voivat silti vaan olla sellaisia, että tekevät sen kuitenkin eikä ole siitä moksiskaan ja sitten se selviää joku kaunis päivä, että toinen on pettänyt useamman kerran/useamman vuoden ajan.

Juu, pitää paikkansa. Valitettavasti. Nimim. kokemusta on... (ei tämänhetkisessa suhteessa, vaan aikaisemmin)

Mistä sen sitten tietää, että kehen voi luottaa, ja kehen taas ei? Jaa-a, tuhannen taalan kysymys. Itse en osaa selittää, miksi luotan kumppaniini 100% - minä vain tiedän, että hän on sen luottamuksen arvoinen. Rakkaudeksi tällaista kai yleensä tavataan kutsua. :love:

Kaukosuhde toimii toisilla hyvin ja toisilla hyvin huonosti. Kaikki riippuu ihmisistä ja luonteesta. Kokeilemalla selviää.

Valitettava fakta on vaan se, että liian suuri prosentti ihmisistä huoraa kun oma kulta ei ole näköpiirissä. Firman laivareissut, pikkujoulut, kavereiden kanssa dokaaminen, mikä tahansa käy, pääasia että on mahdollisuus panna vierasta. Ehkä kivaa vaihtelua, mutta ei varmasti paranna suhteen laatua pitkäaikaisesti ajateltuna... Tai no, mene ja tiedä, itse en tuollaista omalle kohdalleni haluaisi.

Jos en pystyisi luottamaan seurustelukumppaniini 100%, niin tiet eroaisivat välittömästi. Luottamus on kaiken a ja o.

Rakkaus ja luottamus ei joillekin paljoa merkitse kun he joutuvat himon syövereihin :piis:
En puhu omasta kokemuksesta, kun katselee ympärilleen niin näkee vaan kaikenlaista.

neutraali sanoi:
...kaikkihan voi uskotella itselleen ettei se mun vaimo/mies kyllä sellaista tee vaan kylläpä ne suurin osa sitä tekee, eli huoraamassa käydään puolin ja toisin se on varmaa.
neutraali sanoi:
Rakkaus ja luottamus ei joillekin paljoa merkitse kun he joutuvat himon syövereihin :piis:
En puhu omasta kokemuksesta, kun katselee ympärilleen niin näkee vaan kaikenlaista.

Niinpä niin :rolleyes:

Juupeli82 sanoi:
Voidaanko silloin muka puhua rakkaudesta, jos tilaisuuden tullen petetään :david:
Onko rakkaus ja himo sama asia?
Ei todellakaan, jos himo tulee niin jotkut pettävät vaikka puolisoaan rakastaisivatkin.
JohnnyB sanoi:
Niinpä niin :rolleyes:
Mitä tää meinaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom