Kauhe nälkä aamuisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manu87
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä aamuisin kun herään iskee aivan tajuton nälkä js satun heräämäään yöllä niin ei mitenkään tule uni ennen kuin saa jotain ruokaa. Syön iltaisin ennen nukkumaan menoa mutta ei auta. Pitäiskö syödä vielä enemmän vai mikä mahtaa olla ratkaisu jos sitä on? :) Elikkä onko tämä yksinkertaisesti sitä että syön liian vähän?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terveellä ihmisellä on nälkä aamuisin, jos oikeen tuppaa häiritsemään niin syö iltapalalla jotain kuitupitoista, esim vehnäleseitä rahkan joukossa ja vaikkapa loraus oliiviöljyä.

Mulla on taas täysin päinvastoin. Aamulla ei maistu mikään, voisin hyvin olla syömättä johonki yhteen asti, vaikka herään seitsemältä.

Itellä samaa ongelmaa! yöllä kun herää on kova nälkä ja uni ei tule. en jaksa alkaa laittaan ruokaa niin juon 5dl. vettä ja meen nukkuun.

Hitasti sulavaa ruokaa illalla niin nälkä pysyy pidempään poissa. Mulla ollut ihan sama ilmiö eli nälkä jopa sattuu vatsaan aamulla herätessä jos dietillä vetänyt illalla pelkän proteiinijuoman. Esimerkiksi raejuustoa reilusti ja muutama pähkinä + kalaöljykapselit niin vatsalle riittää täytettä pidempään eikä satu aamulla.

juu kantsii tosiaan katsoa, mitä illalla syö. rahka yms on ainakin mulla paras pitään nälän pois, auta armias jos syö jotain hiilarihöttöä( esim leipää) ehtoolla niin aamuyöllä sais olla jääkaapilla:curs:

Syöpä tukevampi iltapala. Esimerkiksi normaalipäivänä voisi mennä ruokailut 8-13-19, jokaisella kerralla kunnon ateriat, niin nälkä pysyy takuuvarmasti tasaisena poissa.

Täällä on ainaki vaan pitäny tottua siihen hirveeseen nälän tunteeseen aamulla.. Huomannu että mitä enemmän syö päivän mittaan niin sitä kovempi se nälkä sillon aamusin on. Vaikka joka ilta tulee syötyä vielä kunnolla protskuja ja öljyä. Ja vielä ennen sänkyyn menoo yöprotskut. Vois noita kuituja tosiaan kokeilla.

Vaikka mitäpä ton on väliä, kun pistää vaan sitä mättöö heti naamariin herätessä niin pysyy nälkä poissa ;)

Itse olen ainakin huomannut sen, että jos päivän aikana oon kärsinyt nälkää niin seuraava aamuyö on yhtä helvettiä ja pakko nousta syömään.. Eikä tähän auta vaikka illalla söisi päivän kaloritarpeen triplana..

Eli pointtina, et tasaisesti ruokaa pitkin päivää eikä päästä itseään missään vaiheessa nälkäiseksi!

Joo verensokerit pitää olla kohillaan jatkuvasti. Aamulla se nälkä tulee sen takia, koska noi varastot tyhjenee ja muutenkin keho tarvihtee sitten energiaa paljon enemmän. Syöt tasaisesti monta kertaa päivässä ja iltapalalle otat esimerkiks kananmunia ja kinkkuleikkeleitä tai mikä estää, että ihan riisiä/pastaa/lihaa/vähän rasvaa/kasviksii. Luulis auttavan.

Itselläni ainakin aamulla on hirvee nälkä, että mahaan sattuu jos en ole syönyt kunnon iltapalaa. Yleensä iltapalaksi syön jotai protsku pitoist mättöö reilusti ja vetäsen vielä maitoa, tai yöprotskua, jolloin aamulla on kylläinen olo jos nukkuu sen 6 - 8h. Usein vklp huomaa, kun on nukkunu melkee 12h, että on niin kova nälkä et tekis mieli mättää ihan älyttömät mätöt heti aamusta, vaikka ois syöny illalla reilusti.

Kaikki kaseiinipitoiset safkat yleensä auttaa todella paljon tuohon safkahorkkaan yö-/aamutienoolle. Rahkat, raejuustot yms. on mitä mainioimpia, ylipäätänsä kaikki hitaasti imeytyvät. Hiilareita en ihan kamalasti suosittelisi juuri ennen nukkumaanmenoa, jo ihan sen takia että niistä saadaan helposti nostettua ylimääräsiä kaloreita vs. eivät pidä nälkää loitolla samaan tapaan.

Elikkä aamuisin kun herään iskee aivan tajuton nälkä js satun heräämäään yöllä niin ei mitenkään tule uni ennen kuin saa jotain ruokaa. Syön iltaisin ennen nukkumaan menoa mutta ei auta.
Miten mahdat syödä muina aikoina?
Mun mielestä ei siinä mitään ihmeellistä ole, että aamulla on kova nälkä. Terveen miehen merkki se on, että ruoka maistuu.
Itselläni sen sijaan tuppaa olemaan jatkuvasti nälkä, vaikka läskityskuurilla olenkin.

Aamupala puuroa/muroja ja töissä pari leipää sit lounaalla lämmin ateria ja päivällä taas pari leipää. Kotona lämmin ateria ennen ja jälkeen salin ja sit iltapala. Lounaat koostuu riisi,pasta,kala,kana +kasvikset. Töissä olen raksalla eli toi päivä syöminen vaihtelee mutta kotona pidän kiinni näistä.. ja salin jälkeen myös palkkari tietysti :)

Syökää nyt ihmeessä aamusin jos nälkä on. Ja yölläkin. Itellä ei edelleenkään hirveän kova nälkä ole parin tunnin päästä herätessäkään.

Syö nyt muutenkin enemmän kuin aterialla "leipää". Paista edes kotona jo valmiiksi munaa väliin nii et soi (3kpl). Ja paista vielä sellasessa rasvassa et rytkyy persekin. Raksamiehellä varaa syödäkin, ellet sitte nuku lämpimässä parakissa koko aika.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom