Kauhe nälkä aamuisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manu87
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni sen sijaan tuppaa olemaan jatkuvasti nälkä, vaikka läskityskuurilla olenkin.

Tästä on tullut nyt meikäläisen ongelma! Dieettiä takana 3kk (salilla käyn 4 kertaa viikossa) ja ennen ei oo ollut mitään ongelmia pitää nälän tunne pois...nyt viimeisin viikko tai kaksi on ollut ihan mahdottomia :S Koko ajan nälkä...oli sitten yö/aamu/päivä/ilta...siis vaikka olis syönyt hyvän setin niin 30min-1h niin voi olla taas jo nälkä :D Ja ei oo mikään pikku nälkä...oikeen maha murisee :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullakin on aina hirvee nälkä aamuisin. Ihan sama mitä oon syöny edellisenä iltana. Siksi syönkin aina heti herättyäni.

Tästä on tullut nyt meikäläisen ongelma! Dieettiä takana 3kk (salilla käyn 4 kertaa viikossa) ja ennen ei oo ollut mitään ongelmia pitää nälän tunne pois...nyt viimeisin viikko tai kaksi on ollut ihan mahdottomia :S Koko ajan nälkä...oli sitten yö/aamu/päivä/ilta...siis vaikka olis syönyt hyvän setin niin 30min-1h niin voi olla taas jo nälkä :D Ja ei oo mikään pikku nälkä...oikeen maha murisee :D

Nälkä ja mahan muriseminen on kaksi aivan eri asiaa ! Proteiinia ennen nukkumaan menoa.

Mun pitää nykyisin melkeen syödä ihan kunnon safka iltaisin, muuten herään yöllä nälkään ja en pysty nukkumaan. Treenit menee aika myöhälle iltaan usein ja heti treenin jälkeen ei safka maita.

Ne on nää nälkähormonit mitkä hyrrää. Ainakin ghrelin toimii circadian rytmin mukaan, eli aktivoituu aina niihin aikoihin kun olet tottunut syömään. Eli esim. just ennen aamupalaa. Saattas auttaa jos syö jokapäivä samoihin kellonaikoihin. Tai harvemmin. Mitä useammin syöt niin sitä useammin ghrelin aktivoituu. Toisaalta ghrelin stimuloi kasvuhormonia mikä ei oo huono juttu.

Nälkä ja mahan muriseminen on kaksi aivan eri asiaa ! Proteiinia ennen nukkumaan menoa.

Joo kyllä tuota protskua tulee vedettyä aina ennenkuin nukkuun menee...vähintään nyt ainakin maito + whey, mutta yleensä vielä lisänä tunaa/raejuustoa jne.

Totta tuo, ku nukkuu semmoset 7-8 tuntia ja herää niin ei ole koskaan nälkä aamulla. Kyllähän sitä aamupalan syö, mutta ei ole sellaista mahan murinaa. Mutta arvaapas jos nukkuu kunnon pitkät unet, niin on ihan huutava nälkä aamulla. Kaippa johtuu siitä, että kroppa polttaa kunnon unen aikana niin paljon rasvaa, että nälkähän siinä tulee herättyä. (Ja tietenki pidempi väli syömisestä.) Nukkuminenhan se periaatteessa paras rasvanpolttomuoto on. :)

Itse kehottaisin menemään lääkäriin. Nälkä on vain mielenheikkoutta, mutta jos sattuu vatsaan aamulla, niin on joku hätänä..

Ai vittu kun oliskin nälkä aamulla ku herää. Ei tarvis yrittää tukahduttaa oksennusrefleksiä samalla ku änkee kaurapuuroa ja kananmunia suuhun.

Siirrä sitten aamupalaa niin kauan ennenku on nälkä. Pari tuntia ku maltaa venailla, niin kyllä se sieltä hiipii. Turha sitä on yrjö kurkussa änkeä ruokaa jos ei maistu. Huomaa, että on kivempi mutustaa nälkää ku väkipakolla, eikä se pari tuntia mitään merkkaa.

No niin tuli testattua sitte tämäkin...1200kcal jäljellä vajeesta ja säästelin sitä tahallaan eilis iltaan...söin klo 22 noi kalorit (4leipää, raejuustopurkki ja 700g maitoa + whey)...olo oli täynnä ja klo 23 nukkuun. Tänään klo 6 ylös ja minkäs sitä ekana huomaakaan...NÄLKÄ! :D

Keho usein tottelee totutettua rytmiä; jos olet tottunut syömään aamusta aamupalan, niin silloin usein signaalina on nälkä aamuisin. Ja taas sitten on tapauksia kuten minä ja Adrift - aamulla leksa lentää jos suuhunsa pakottaa jotakin. Vaatii sekä totuttelua että aikaa jos haluaa tuon aamun nälän siirtää myöhemmälle, ja usein eritoten runsas kaseiinisafka iltapalaksi jelppaa. Feenix82, raejuustopurkki ja nestemäinen kaseiini maidon muodossa ei ihan tolkuttomasti leivän kanssa kuitenkaan nälkää pidä loitolla, eikä varmasti totuttua rytmiä vielä kertalaakista muuteta.

Ai vittu kun oliskin nälkä aamulla ku herää. Ei tarvis yrittää tukahduttaa oksennusrefleksiä samalla ku änkee kaurapuuroa ja kananmunia suuhun.
Käyppä vilkaisemassa tuo Intermittent Fasting triidi täältä pakkikselta. Veikkaisin että saattais kiinnostaa sun tapauksessa.

Keho usein tottelee totutettua rytmiä; jos olet tottunut syömään aamusta aamupalan, niin silloin usein signaalina on nälkä aamuisin. Ja taas sitten on tapauksia kuten minä ja Adrift - aamulla leksa lentää jos suuhunsa pakottaa jotakin. Vaatii sekä totuttelua että aikaa jos haluaa tuon aamun nälän siirtää myöhemmälle, ja usein eritoten runsas kaseiinisafka iltapalaksi jelppaa. Feenix82, raejuustopurkki ja nestemäinen kaseiini maidon muodossa ei ihan tolkuttomasti leivän kanssa kuitenkaan nälkää pidä loitolla, eikä varmasti totuttua rytmiä vielä kertalaakista muuteta.

No toi on kyllä totta...tuntuu vain niin hassulta että tuollainen määärä kaloreita ei riitä pitämään nälkää kurissa vaikka se onkin tullut ihan "kunnon" ruuasta :D Pitää alkaa valmistaan joku jäätävän kokoinen pihvi aina illasta niin saa sitä sitten sulatella kun nukkuu :D

Mulla on kans aamuisin ihan törkee nälkä. Ja annas olla jos pidät mättöpäivän niin seuraavana aamuna vasta nälkä onkin! Muutenkin tuntuu, että aina maha kurnii vaikka kolmen tunnin välein syön..

Muutenkin tuntuu, että aina maha kurnii vaikka kolmen tunnin välein syön..
Tää tuntuu jotenkin niin kirkkaalta provolta nyt, kun seuraan itse IF:n ruokailuperiaatetta. Lienen vain herkkis :D
Kannattaa kysyä itseltään, onko mitään järkeä jakaa päivän kalorisaanti noinkin laajalle, jos et löydä siitä nälänhallintaan mitään hyötyä? Teoreettisesti tuosta usein syömisestä ei ole löydetty apua kuin suppeassa tutkimuksessa hengenvaarallisesti ylilihavilla miehillä. Toki, tässäkin asiassa yksilöllisyys ratkaisee aika usein sekä tottuminen. Keho kun on todella metka temppeli, tottumisella pystytään kikkailemaan aika paljon.

Itsellä menee ainakin niin, että jos päivän muilla aterioilla safkat/kalorit jää jostain syystä vähän tarvittavan alle, niin sitten ei enää auta vaikka söisin ennen nukkumaan menoa ihan helvetisti. Herätys tulee viim. aamu 5 siihen, että meinaa laatta lentää kun on niin nälkä...viime yö taas malliesimerkki perkl!! Eli mulla se riittävä ja taisainen ravinnon saanti päivän mittaan pitää sitten nälkää yön yli ja illalla selvii perus rahkasetilllä nukkumaan.

Itse kehottaisin menemään lääkäriin. Nälkä on vain mielenheikkoutta, mutta jos sattuu vatsaan aamulla, niin on joku hätänä..

totta. itellä esimerkiksi viikonloppumässäilyn jälkeen saattaa olla ihan vtunmoinen nälkä ma aamuna mutta tiistaina pitää melkein olla hälyytys kännykässä että muistaa mennä syömään. en vaan pysty syömään kunnolla aamulla joten olen todennut että fuck it, sinnitellään lounaaseen asti niin sillähän siitä pääsee

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom