Kauhajoen koulussa ampumavälikohtaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en voi käsittää miten porukka on yleisesti aivan hirveen vastaanpaneva näissä keskusteluissa. En nyt viittaa tähän topicciin, mutta yleisesti ottaen esim. joittenkin kavereiden mielestä tästä ei sais jeesustella ollenkaan vaan tääkin pitäis sivuuttaa vain kaneetilla "näitä sattuu". Ihan ku tämä ei olis mitenkään iso asia. Mun mielestä tää on kyllä koko lailla iso asia jos jollain vinksahtaa nupissa niin pahasti, että täytyy lähtee koulukavereita suolaamaan.

Siis voi vittu, sanon minä. Kyllä näistä nyt vain on pakko keskustella ja ottaa opiks. Mihinkään ei päästä jos näiden syitä ei pohdita ja koiteta kehittää parannusta niihin. Onko se kenenkään kannalta hyvä jos asia vaan painetaan maton alle eikä keskustella siitä yhtään? En tiiä onko ne tyypit, jotka sitä avointa keskustelua vastustaa, jotenkin ite samalla kannalla näiden ammuskelijoiden kanssa vai miten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No sehän siinä onkin, että ei esim. Auvista olis voinu millään testeillä karsia pois aseenkantolupaa hakiessa. Vaikka noilla viiraakin tietyllä tasolla pahasti, voi nää tyypit varmasti käyttäytyä ihan normaalisti viranomaistenkin testeissä.

Ei ne poliisitkaan nyt voi sanoa, että et saa aseenkantolupaa vaikka tausta on täysin nuhteeton, kun sulla on mikkihiirikalju, oot ujo, ja pelaat Metal Gear Solidia.

Mä en voi käsittää miten porukka on yleisesti aivan hirveen vastaanpaneva näissä keskusteluissa. En nyt viittaa tähän topicciin, mutta yleisesti ottaen esim. joittenkin kavereiden mielestä tästä ei sais jeesustella ollenkaan vaan tääkin pitäis sivuuttaa vain kaneetilla "näitä sattuu". Ihan ku tämä ei olis mitenkään iso asia. Mun mielestä tää on kyllä koko lailla iso asia jos jollain vinksahtaa nupissa niin pahasti, että täytyy lähtee koulukavereita suolaamaan.

Siis voi vittu, sanon minä. Kyllä näistä nyt vain on pakko keskustella ja ottaa opiks. Mihinkään ei päästä jos näiden syitä ei pohdita ja koiteta kehittää parannusta niihin. Onko se kenenkään kannalta hyvä jos asia vaan painetaan maton alle eikä keskustella siitä yhtään? En tiiä onko ne tyypit, jotka sitä avointa keskustelua vastustaa, jotenkin ite samalla kannalla näiden ammuskelijoiden kanssa vai miten.

Oli ja meni jo. Näitä sattuu.. :D

Nyt Seinäjoen AMK:ssa on pommiuhka ja alue on eristetty. Voi helvetti, taas joku pelle soittanut pommiuhan.

Lisää veikkauksia kuolinmäärästä. Veikkaan, että loppujen lopuksi 16.

Emt, mutta mä veikkaan, että sulta tulee vielä monta provoavaa viestiä tähän threadiin, joiden asiasisältö on kiinnostavuusasteikolla sieltä alapäästä.

Aika tyylikäs malli ajatella.
Sanotan jonkun mielipide paskaksi ennenkuin hän sitä ehtii kertoakkaan, eipä siinä.

Tein tuon veikkauksen 8/8 viestin jälkeen tässä threadissä...

Nyt Seinäjoen AMK:ssa on pommiuhka ja alue on eristetty. Voi helvetti, taas joku pelle soittanut pommiuhan.

Niinpä. Ei siellä kuitenkaan mitään pommeja ole. Hirveetä säätämistä taas. Suomesta tehdään nyt ulkomaan medioissakin varsinaista kouluampumisten maata..

Mutta siihenhän se taas menee.

"Oivoi kun meillä täällä on noita häiriintyneitä ja terveydenhoito on viturallaan (viittaan nyt mielenterveyteen). "Ja MITÄÄN ei oikeasti TEHDÄ, vaikka PUHEET on KOVAT!!

Ongelma on mielestäni se, että ei keskustella niistä syistä vaan kauhistellaan, taivastellaan ja mässäillään. Tolkuton uutisointi on todennäköisesti näille ammuskelijoille vain mieleen, pakkohan tuolla shokeeraamisella on haluta medianäkyvyyttä. Asiat hoidetaan niin, että mikään ei muutu.

Emt, mutta mä veikkaan, että sulta vielä monta proavaa viestiä tähän threadiin, joiden asiasisältö on kiinnostavuusasteikolla sieltä alapäästä.

Aika tyylikäs malli ajatella.
Sanotan jonkun mielipide paskaksi ennenkuin hän sitä ehtii kertoakkaan, eipä siinä.

Tässähän on kahdessa tunnissa ehditty paljon kirjottella. Ajattelin että tuun ekojen joukossa ihmettelemään tapahtunutta.

Ongelma on mielestäni se, että ei keskustella niistä syistä vaan kauhistellaan, taivastellaan ja mässäillään. Tolkuton uutisointi on todennäköisesti näille ammuskelijoille vain mieleen, pakkohan tuolla shokeeraamisella on haluta medianäkyvyyttä. Asiat hoidetaan niin, että mikään ei muutu.
Juuri näin. Mässäillään ja tarjotaan näennäisen helppoja "kovia" ratkaisuja ongelmaan, jonka laajuudesta ei taas sitten halutakaan käydä rationaalista keskustelua.

Turmion Kätilöt syynä tähän kaikkeen?

Älä perkele sekoita turmiksia tähän touhuun! tekevät mahtavaa musaa, eikä itselläni kävis mielessäkään, ampua ketään ihmistä.

Pari viikkoa taas ja sitten unohtuu.

Näinhän se menee, vituttaa tommoset ihmiset jotka "purkavat" ahdistusta toisiinsa, eikö vain vois pistää itselleen kuulaa kalloon.

Koittakaa omaiset ja muutkin läheiset pärjäillä näinä surullisina aikoina :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom