Kauan teillä on tuntumaa pienissä lihasryhmissä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli jos selän tai muun ison lihasryhmän, on selvää et tuntumaa on seuraavanakin päivänä mut palio teillä on esim hauiksessa tuntumaa seuraavana päivänä ja onko tuo tuntuma oleellista lihaskasvulle? Oon reenannu 2-jakosella ja muut lihakset paitsi hauis ihan hyvin kehittyny.

Kyllä sitä kipua hauiksessa yleensä seuraavanaki päivänä on, koita pitää mahdollisimman paljon vaihtelua niin ei pääse lihas tottumaan ja näin ollen se saa erillaisen ärsykkeen = lihas kipeytyy.

Lihaskipu ei ole edellytys kasvulle.
Tuntuma vaihtelee meikäläisellä, monesti paikat eivät ole ollenkaan kipeät.

No eipä mullakaan hauikset juurikaan kipeydy, eikä se paljon ole kasvua haitannut kuhan vaan treenipainot kehittyvät.

Mulla kipeytyy jos kipeytyy oikeestaan vain rinta, selkä ja etureidet. Yleensä kyllä ei juurikaan kipuja seuraavana päivänä ole jos oon muistanu venytellä kunnolla. Hauikset ei oo koskaan kipeytyny..ojentajille ja pohkeillekin pitää tehä aina jotain tosi spesiaalia et ne saa tukkoon.

Minusta noilla 2-jakoisilla treeniohjelmilla treenaamisessa on tärkeää se, ettei niitä lihaksia ajeta joka treenissä täysin loppuun,ainakaan monen kovan sarjan voimin. Varsinkaan jos treenataan esimerkiksi neljästi viikossa jolloin lihakselle tulisi 2 kovaa harjoitusta per viikko. Tuntumaksi en myöskään sanoisi kovan treenin jälkeisinä päivinä esiintyvää lihaskipua. Tuntuma otetaan siinä treenin aikana harjoitettavaan lihakseen. Niinkuin Timba tuossa sanoikin,ei niiden lihasten tarvitse välttämättä kipeytyä jotta kehittyisivät.

Tuntuu itellä joka paikkaa kolottavan seuraavana päivänä vaikka kuinka venyttelen reenin jälkeen ja muutama tunti kunnolla reenin jälkeen.
Tein eilen hyvän ojentaja,olkapäät ja epäkkäät reenin josta paikat kipeinä. Ihmetyttää esim. se että ojentajareenillä sai myös hauikset kipeiksi.

Leeluckyltä tuli hyvä pointti. Eli noissa vähemmän jaetuissa ohjellmissa ei ole tarkoitus kuolemaan asti jokaista lihasryhmää vetää. Pientä lihaskipua toki tulee esim. rintaan, ojentajiin ja jalkoihin, selkäänkin jonkinverran. Mutta ei siis mitään monenpäivän kipuja, eipä se treeni 2-jakoisella onnistuisikaan jos aina olisi paikat viikon kipeenä treenin jälkeen. ;)

Hummerivirta sanoi:
Mulla kipeytyy jos kipeytyy oikeestaan vain rinta, selkä ja etureidet. Yleensä kyllä ei juurikaan kipuja seuraavana päivänä ole jos oon muistanu venytellä kunnolla. Hauikset ei oo koskaan kipeytyny..ojentajille ja pohkeillekin pitää tehä aina jotain tosi spesiaalia et ne saa tukkoon.

Mulla ihan samat paikat kanssa, plus vielä takareidet SJMV:n jälkeen. Muut lihakset tuleekin sitten harvoin kipeäksi. Mulla riippuu yleensä kuin tiukkoja sarjoja on tehny, että tuleeko kipeeks paikat vai ei.

Ronny11 sanoi:
Eli jos selän tai muun ison lihasryhmän, on selvää et tuntumaa on seuraavanakin päivänä mut palio teillä on esim hauiksessa tuntumaa seuraavana päivänä ja onko tuo tuntuma oleellista lihaskasvulle? .
neljättä päivää on ojentajat nyt kipeenä, tosin eilenkin niitä pumppailin vaikka todella vaikeaa se oli kun olivat todella kipeät. mun mielestä ois mukava kun ei tulis paikat kipeiksi, tuntuis vaan reenin jälkeen muutaman tunnin niin ois kaikkein paras.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläkää ei juuri hauiksissa tunnu koskaan, ehkä joskus, mutta harvoin kun taas ojentajat on aina reeniä edeltävänä aamuna aina ihan tohjona.

Vai ei kuuluis 2-jakosella vetää sarjoja loppuu. Mitä mun pitäs tehä. Oon mielestäni oppinu reenaamaan "kunnolla" ja tuntuu että en kerkee läheskää kokonaa palautua seuraavaa reeniä varten. Treenaan 2-jakosella jokatoinen päivä ja taidan vetää joka treenissä kaikki lihasryhmät aika piippuun. Lähes aina aamulla paikoissa tuntuu että on reenattu. En oo tähän mennessä käyttäny palkkaria mut nyt ois tarkotus alottaa. Kuinka paljon tuo palkkari auttaa siihen palautumiseen (mun palkkari=hera ja malto). Eli voiko palkkari auttaa niin paljon että kerkeisin palautua seuraavaan reeniin mennessä (taitaa selvitä vaan kokeilemalla) vai pitääkö vaihtaa ohjelmaa vaikka 3-jakoseen. Missä suhteessa noita kahta kannattaa sekottaa siihen palkkariin. Juu juu palkkarista on tuhat ja yksi threadia, mutta jos tässä saisin jonkun nopean vastauksen (vaihtoehtoja taitaa olla monia, no mainitkaa yksi hyvä)

PS. jos on liia offtopic ni sanokaa ni jätetään tähän

pikku kirppu sanoi:
Itselläkää ei juuri hauiksissa tunnu koskaan, ehkä joskus, mutta harvoin kun taas ojentajat on aina reeniä edeltävänä aamuna aina ihan tohjona.

Vai ei kuuluis 2-jakosella vetää sarjoja loppuu. Mitä mun pitäs tehä. Oon mielestäni oppinu reenaamaan "kunnolla" ja tuntuu että en kerkee läheskää kokonaa palautua seuraavaa reeniä varten. Treenaan 2-jakosella jokatoinen päivä ja taidan vetää joka treenissä kaikki lihasryhmät aika piippuun. Lähes aina aamulla paikoissa tuntuu että on reenattu. En oo tähän mennessä käyttäny palkkaria mut nyt ois tarkotus alottaa. Kuinka paljon tuo palkkari auttaa siihen palautumiseen (mun palkkari=hera ja malto). Eli voiko palkkari auttaa niin paljon että kerkeisin palautua seuraavaan reeniin mennessä (taitaa selvitä vaan kokeilemalla) vai pitääkö vaihtaa ohjelmaa vaikka 3-jakoseen. Missä suhteessa noita kahta kannattaa sekottaa siihen palkkariin. Juu juu palkkarista on tuhat ja yksi threadia, mutta jos tässä saisin jonkun nopean vastauksen (vaihtoehtoja taitaa olla monia, no mainitkaa yksi hyvä)

PS. jos on liia offtopic ni sanokaa ni jätetään tähän

Kyllä tuolla palkkarilla yllättävän suuri vaikutus on palautumisnopeuteen kun se
heti kovan treenin päätteeksi otetaan.

Jos haluat neuvoja tuohon treeniohjelmaan niin avaapa tälle aloittelijaosiolle viestiketju siitä ja laita hieman minkälaisella ohjelmalla treenailet. Sarjamääriä jne.:)

pikku kirppu sanoi:
Treenaan sillä Timban uberhienon treadin kaksjakosella

Ooh,siis mestareiden ohjelmalla ;) no neuvona sitten seuraava: jos susta tuntuu, että ehdit treenikertojen välissä palautumaan kunnolla eikä lihasryhmä ole arka kun sitä uudelleen olet treenaamassa,voit jatkaa samaan malliin mitä oot tehnykin.

Muussa tapauksessa pieni höllääminen treenien kovuuden kohdalla on mun mielestä paikallaan. Motivoivampaa treenatakin kun ei tarvitse mennä vaikka kyykkäämään niin että jalat on vielä arat edellisestä jalkatreenistä.

Hauiksessa ei ennen tuntunut jälkeenpäin miltään mutta nyt tyyliä vaihdettuani saattaa hauikset olla kipeät päivän jopa kaksi treenin jälkeen.

Kyllä minäkin aika finaaliin treenaan vaikka tolla 2-jakosella mennäänkin (ja hyvä jos se toimii muillakin). Sarjoja vian tietty on paljon vähemmän mitä vaikka 4-jakoisessa, joten ei ne lihat samanlaista runtua saa eikä tietenkään samoin kipeydy kuin siinä. Eli ei ne treenit mitään löysäilyä ole todellakaan, sarjojen määrällä siinä kikkaillaan.

pikku kirppu sanoi:
No en siltä palkkarilta mitä ihmeitä alkaisi oottamaan, mikäli ravinto on muuten kohdallaan. Eli nautit salin jälkeen kunnon sapuskaa nopeasti ja paljon. Mielestäni se on ok, että 2-jakoisella tulee paikat kipeiksi. DCllä kun vedän niin paikat on lähes aina tukossa, kerkeävät juuri ja juuri palautua seuraavaan treeniin. Tämä on tosin DC, eli normi 2-jakoista tehdessä kannattaa ehkä hieman jättää paukkuja varastoon. Mikäli lihakset ovat vain hieman väsyneen tuntuiset, niin voit hyvillä mielillä jatkaa treenausta vanhaan tapaan mikäli treenipainot ovat kasvaneet, eli treeni on ollut progressiivista. Muistat sitten pitää kevyitäkin viikkoja javaihdella liikkeitä ja toistoalueita niin hyvä tulee. Niin ja ruokaa tietenkin mahdottomana poskeen.

Mä lienen sikäli poikkeuksellinen, että saan kyllä hauikset hyvinkin kipeiksi (kolmeksikin päiväksi). Ojentajat puolestaan ei kipeydy oikeastaan koskaan, ja mulla on omasta mielestäni ojentajat paremmat kuin hauikset. Eli kuten tässä jo useaan kertaan todettu, ei se lihaskipu ole kasvun edellytys.

Mulla on vieläkin rinta kipee maanantain ekasta treenistä parin kuukauden tauon jälkeen (ja vaihdoin samalla 3-jakosesta 2-jakoseen) ja huomenna pitäis vetää uusiks :D kannattaako vetää kevyemmin sillon jos on paikat viel kipeenä? (ei sitä varmaan ees pystyis vetää täysillä jos on ihan jumissa vielä :rolleyes: )

sumo sanoi:
Mulla on vieläkin rinta kipee maanantain ekasta treenistä parin kuukauden tauon jälkeen (ja vaihdoin samalla 3-jakosesta 2-jakoseen) ja huomenna pitäis vetää uusiks :D kannattaako vetää kevyemmin sillon jos on paikat viel kipeenä? (ei sitä varmaan ees pystyis vetää täysillä jos on ihan jumissa vielä :rolleyes: )

Kipua on monenlaista, jos aivan kosketusarat on, niin sitten ihan kevyttä pumppailua, mutta jos kestää nostaa hyvien lämmittelyn jälkeen ilman tuskaa niin teet siten miten rauta liikkuu.

Back
Ylös Bottom