Kauan lokit hautoo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Tuossa meidän takapihan roskiksen päällä on ollut jo 7 viikkoa kalalokki hautomassa säälittävässä pesässään. Siinä se vain jaksaa käkkiä. Kauanko tuommoinen otus oikein hautoo muniaan? Alkaa tuntumaan että joko ne munat on vaihdettu kiviin tai sitten mulle on tehty killeri ja tuo lokki on täytetty.

lokki.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Tuossa meidän takapihan roskiksen päällä on ollut jo 7 viikkoa kalalokki hautomassa säälittävässä pesässään. Siinä se vain jaksaa käkkiä. Kauanko tuommoinen otus oikein hautoo muniaan? Alkaa tuntumaan että joko ne munat on vaihdettu kiviin tai sitten mulle on tehty killeri ja tuo lokki on täytetty.

Internetin mukaan vajaan kuukauden.

Ai sitä rääkymistä kun poikaset kuoriutuu ja ne huutaa ruokaa! Just olen miettinyt että miten saisin varisperheen hengiltä. Niillä alkaa aamulla 3.30 huuto ja jatkuu puoleen yöhön tuossa pihapuussa. Ei oikein kärsi haulikolla täräyttää kun kuitenkin joku kukkahattu täti soittaa poliisit.
Veikkaan että joku 5-8 viikkoa kun alkaa poikaset olla kuoriutuneet. Voit kyllä tehdä pienen jäynän siten että käyt ottamassa munat pois ja pistät vaikka nuppineulalla reijän niihin ja puhallat ne tyhjiksi niin se lokki hautoo niitä tyhjiä munia vaikka joulukuussa on vaan sitä ei muuten häiritä.

Tuossa Wolffin parkkiksella sai lokkipariskunta pari kakaraa. Jumalauta ne olivat vihaisia, hyvä kun auton uskalsi parkkeerata. Yksi päivä sitten pällistelin siinä röökillä niiden natiaisten menoa ja joku tenu akka tuli siihen häröilemään. Huusi niille notta "vieläkö te täällä olette". Meni sitten ja otti toisen poikasista käteensä ja nosti sen ylemmälle parkkikselle. Vittu että se emo poltti hihansa ihan täysin, se teki aika rajuja syöksyjä sen denzon päälle, heitti kunnon ruikulipaskat ja akka vain huutaa "elä sinä pasko mun päälle". Mietityttää vain että mites ne alkavat tossa takapihalla riehumaan kun poikaset(jos nyt edes kuorituu) syntyy? Tuossa ravaa ihmisiä 24/7 viemässä roskia, varmana jollakin menee päreet ja ampuu jollain apilaksella ikkunasta koko roskiksen.

Tahvo, muija on nauranut tolle pesälle monta kertaa, että mikä pesä toi tommoinen on, toi on kyllä kohtuu säälittävä kyhäelmä.

Mike sanoi:
Tahvo, muija on nauranut tolle pesälle monta kertaa, että mikä pesä toi tommoinen on, toi on kyllä kohtuu säälittävä kyhäelmä.

Kieltämättä väsynein linnunpesä, jonka olen ikinä nähnyt. Ei mahda tuon pesäntekijän perillisistäkään tulla lokkiyhteisön ihailluimpia yksilöitä.

EDIT: Toisaalta enhän minä mikään linnunpesäbongari olekaan. Tuohan voi hyvinkin olla standardit täyttävä lokinpesä :jahas:

Tohon kun tulis naurulokkeja paikalle niin vois käydä sääli tota pesäntekijää, toinen on kovin koittanut tehä kunnon kämpän, mutta ei kaikki ole mitään remonttireiskoja.

Mulla on muuten auto parkissa tosta about 15 metriä, joten ei kaukaa tartte hakea syyllistä jos löytyy aamupaskat esen katolta.

Drugsta sanoi:
Kieltämättä väsynein linnunpesä, jonka olen ikinä nähnyt. Ei mahda tuon pesäntekijän perillisistäkään tulla lokkiyhteisön ihailluimpia yksilöitä.

EDIT: Toisaalta enhän minä mikään linnunpesäbongari olekaan. Tuohan voi hyvinkin olla standardit täyttävä lokinpesä :jahas:

Tai sitten tuo lokki ei vaan ole syntynyt kultalusikka suussa ja joutuu aloittamaan pienestä :D Ei saa morkata vaikka ei olekaan porvari :rolleyes:

japa sanoi:
Tai sitten tuo lokki ei vaan ole syntynyt kultalusikka suussa ja joutuu aloittamaan pienestä :D Ei saa morkata vaikka ei olekaan porvari :rolleyes:

Hyvinkin totta, jos kiipeis Ilves hotellin katolle, niin sieltä vois löytyä ökyrikkaita lokinpesiä havunoksineen ja kunnon katteineen.

Eikös lintu jätä pesänsä+munien hautomisen jos muniin jää ihmisen jälki, ts.haju?
Käyt vähän sörkkäämässä pesää, niin ehkä se vaihtaa majapaikkaansa...

Ps.Paljonko lokin munissa on rotteeiinia?

Andree sanoi:
Eikös lintu jätä pesänsä+munien hautomisen jos muniin jää ihmisen jälki, ts.haju?
Käyt vähän sörkkäämässä pesää, niin ehkä se vaihtaa majapaikkaansa...

Osa eläimistä käyttäytyy noin. Mutta en usko että kaikki. Jotain pulua tuskin hetkauttaa, jos ihmisen hajuja on jossain.

Tai jos ei muuten lähde, meet asekauppaan, ostat metsästysritsan (no joke, näitä on) ja ammut semmosella sitä pesää.

lasikuitujeesus sanoi:
Osa eläimistä käyttäytyy noin. Mutta en usko että kaikki. Jotain pulua tuskin hetkauttaa, jos ihmisen hajuja on jossain.

Pulut taitavat olla fiksumpia, eivätkä tee pesäänsä mihinkään über ääliömäiseen paikkaan. Lokit tekevät näköjään pesänsä vaikka auton katolle tai keskelle motaria. Jos mä olisin lokki, niin kyhäisin pesän jonnekin siistille rantapaikalle, mistä vois pesästä ziikailla sunsettiä, en tosiaankaan minkään hikisen kerrostalon takapihalla olevan roskakatoksen päälle. No ei ole varmaan strutsia viisaampi lintu tuo, luin juuri strutsista jutun ja ovat muuten sitten maailmankaikkeuden tyhmimpiä otuksia jippiiläisten jälkeen.

maxmussel sanoi:
Tai jos ei muuten lähde, meet asekauppaan, ostat metsästysritsan (no joke, näitä on) ja ammut semmosella sitä pesää.

Vaikka mä uskonkin että lokit ovat saatanan typeriä lintuja, niin en ota sitä riskiä että ne näkevät kun kivitän niitä ritsalla partsilta. Sitten saan jokakerta viedä paskat housuissa roskat ja miettiä, onko Hitchcockin linnuissa mitään perää.

On muuten vittumaista sitten, kun lokit alkaa hyökkäämään päälle. Joskus kävelymatkan varrella oli lokin pesä ja aina kun joku käveli siitä ohi, se lokki alko tekemään syöksyjä suoraan niskaan. Siinä sai juosta henkensä edestä sitä karkuun, että eivät olisi osuneet. Aina sen jälkeen on tullut oltua varuillaan aina lokin nähdessäni.

Lokkiluodolle munia polkemaan ja äkkiä haneen. Vieläkään ei hiukset kasva koko niskassa.
En suosittele, vaikka olis battery kumivene (900 hv), ne kerkee aina ensin... Miken mainitsema elokuva tulee mieleen.

Eilen olin tosiaan rannalla ja eikös sieltä tullu lokin paskaa viltille ja hieman jalkaan... Siis voi jumalauta mikä rääkyminen ku meet vähänkin lähelle.
Ensi kerralla haulikko mukaan...

Hahaha lokki! Mahtava pesä..noh asuminen on kallista. Meilläkin kaverin kans oli yks kiva lokkikokemus. Piti pari vuotta sitten poistaa lokin pesä järven keskellä olevan betonihäkkyrän päältä koska sinne pystytettiin jokavuotinen juhannuskokko. Nakki napsahti ja pojat lähti poistaa pesää. Toisella oli lankku ja toisella asenne. Sitten vaa pesä järveen ja munat perään. Lokki syöksyili mut toinen lätki aina lankulla niin NIPPA NAPPA selvittiin hengissä. Vihanen lokki oli...ja kukkahattutädeille infoa: Myös lokki selvisi fyysisesti vahingoittumatta,henkisesti voi olla sit toinen juttu :jahas:

Voisko joku kertoo mulle, missa hemmetissa pulut on pienena, niita ei oikein tahdo nakya kuin tayskasvuisena. Vai jattaako ne pesan vasta siina vaiheessa, kun ne on 'isoja'. Voi olla ihan kohtalaisesti tunnelmaa siina vaiheessa..

Pulut tekivät pesän naapurin parvekkeen ja räystään väliselle ei-kenenkään-maalle, viistolle ja liukkaalle peltikatolle. Jooh. Viisi tähteä paikanvalinnasta. Eipä kulunut aikaakaan, kun naapuri antoi pariskunnalle lähdöt. Vielä viikkoja tapauksen jälkeenkin pulupaskiaiset käyvät ihmettelemässä, että ei ole perkele pesä tullut vieläkään takaisin. Hohhoijaa. Ajassa tapahtuu! Menisivät nyt elämässään eteenpäin. Pitäisi lahjoittaa niille joku vanha karvahattu, että tosson elementtitalo, saatte sen ilmaiseksi kunhan vaihdatte maisemaa.

Kieltämättä aika rento tuo pulunpesä. Asukkikin on aika davidin oloinen. Ilmeisesti nuo risut pysyvät paikoillaan vain lokin painon avulla. Tai sitten on käytetty kaksipuoleista teippiä. Kannattaa tosiaan varoa lokkeja, tiiroja, vareksia ja muita siivekkäitä, kun niillä on pienet poikaset. Hyvä, etteivät tukkaa vie päästä.

Sorsilla on kyllä hyvä meininki. Äijät lähtevät muihin maisemiin heti, kun poikaset syntyvät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom