Kauan lokit hautoo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Andree sanoi:
Eikös lintu jätä pesänsä+munien hautomisen jos muniin jää ihmisen jälki, ts.haju?

Aika hiljasta taitaa olla tuollaisen roskilla elävän kaatislokin ihmisen pelkäämisen kanssa.

Mulla on ainakin kämpän katolla kunnon yhdyskunta trafiikista päätellen. Parvekkeella istuskellessa lokkia suhahtelee neljällä kaistalla molempiin suuntiin. Varsinkin iltasella kun koko parvi on käynyt pistämässä päivän kaatiksella evästä napaan niin pölähtävät lähiön talojen katoille kirkumaan ja seurustelemaan.

Naapuri väitti ettei päiväksi voi jättää partsin laseja auki, kun käyvät kuorruttamassa parvekkeen paskalla. Ilmeisesti naapurin parveke on paremmin lokkien bajamajaksi soveltuva kun pahempaa paskaterroria en ole omalla parvella huomannut.

Sorsilla on kyllä hyvä meininki. Äijät lähtevät muihin maisemiin heti, kun poikaset syntyvät.

Ja joutsenilla taas ei ole hyvä meininki. Tänään oli pesue vanhempineen poseerailemassa uimarannalla ja ukkojoutsen tuntui olevan kovasti aggressiivisella tuulella höökien välillä pikkupentuja kohden siivet levällään. Lopulta sitten jäivät siihen parin metrin päähän kärkkymään syötävää kun makailtiin viltillä ja kun mitään ei herunut niin kiitokseksi lintu pisti perseen komeasti pystyyn ja turautti oikein kunnon kloaakilliset siihen hietikolle ennenkuin vaappuivat kohti uusia uhreja.

:offtopic: Pitäisi vissiin muutenkin jaksaa lähirantaa kauemmas, kun tuntuu olevan koiranpaskakonsentraatio kohtuu hyvä, kerjääviä lintuja on joka sorttia (jätskitötteröt viedään käsistä jne.) ja pukuhuoneessa asui pari spurgua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Traps sanoi:
Lokkiluodolle munia polkemaan ja äkkiä haneen. Vieläkään ei hiukset kasva koko niskassa.
En suosittele, vaikka olis battery kumivene (900 hv), ne kerkee aina ensin... Miken mainitsema elokuva tulee mieleen.

Jep, nimimerkillä kokemusta on. Ei tosin ollu aikomus mitään munia polkea, mutta yhdelle luodolle yritettiin...ei oo sitten koskaan soudettu niin kovaa ja kiskottu niin kovaa perämoottoria käyntiin mitä silloin. Sitä paskaa satoi aika huolella...

JA jokaisella on positiivisia kokemuksia lokeista :D Ja brysselin herrat on rauhoittaneet lokit joita riittää joka puolelle :curs:

Tuossa tuttu lintubongari sanoi, notta eka poikue voi olla yleensä pelkkiä tuhkamunia, eli sieltä ei mitään kuoriudu. En sitten tiedä kauanko tuo lokki jaksaa tuossa istua, tuskin se kelloakaan osaa katsoa. Kai se venttaa niinkauan kunnes tulee lunta. Pidän tuon lokkisen tarkkailussa.

Jos ton lokin haudonta jatkuu jo 7:ttä viikkoa, niin munat ovat saaneet jossain vaiheessa kylmää ja poikaset sisällä kuolleet.

Lokithan pesivät yleensä kallioluodoille ja siellä niiden pesäksi riittää pari risua ja kiveä, jotka pitävät munat paikallaan. Tuo on kalalokille ihan normi pesä.

Taitaa olla jokin uusavuton tapaus kysymyksessä. :)
Kaikki keinot kehiin lokkikannan vähentämiseksi siis ritsat kehiin ihan silläkin uhalla, että lokit taitaa olla vissiinkin rauhotettuja otuksia, mut on ne meinaan niin ärsyttäviä tapauksia. nimimerkki vihaan kaikkia lintuja.

Q.Bijou sanoi:
Kaikki keinot kehiin lokkikannan vähentämiseksi siis ritsat kehiin ihan silläkin uhalla, että lokit taitaa olla vissiinkin rauhotettuja otuksia, mut on ne meinaan niin ärsyttäviä tapauksia. nimimerkki vihaan kaikkia lintuja.

Ihan sama mikä elukka on kyseessä, aina joku ääliö vetää jossain vaiheessa tämän "tapetaan saatana kaikki eläimet mitkä puree/pistää/paskoo/ääntelee/haisee/muuten vaan ärsyttää" -kortin. Kyllä elämä mahtaa olla hienoa, jos nimimerkki on "vihaan kaikkia lintuja" :hyper:

Luodoilla linnunmunia polkeville tiedoksi, että lokkiyhdyskuntien suojissa pesii usein harvinaisempiakin lintuja, vaikka mitä välii varmaan teille... Tällä tavallahan tuhottiin tänäkin kesänä yks saariston lintukartoitusprojekti, hurraa :zzzz:

denniszeims sanoi:
Voisko joku kertoo mulle, missa hemmetissa pulut on pienena, niita ei oikein tahdo nakya kuin tayskasvuisena. Vai jattaako ne pesan vasta siina vaiheessa, kun ne on 'isoja'. Voi olla ihan kohtalaisesti tunnelmaa siina vaiheessa..
Jossain radion kysy-mitä-vaan-osiossa kysyttiin samaa ja vastaus oli että poikaset jättää pesän vasta täysikasvuisena, ne on vissiin jotenkin epämuodostuneita pikkusina ja lähtee liikkeelle "aikuisina".

Jossain päin Eurooppaa mm. joutsenet ovat roskalintuja. Vaikea ymmärtää.

Oma lintusuosikkini on kuitenkin varis. Tyypeillä on älyä ja ulkonäköä jakaa vaikka tuhannelle muulle lintulajille. Eikös Veikko Huovinenkin sanonut, että varis on ainoa siivekäs, jolla on huumorintajua.

Viikonloppuna veneilin yhdelle luodolle, joka oli tiirojen kansoittama. Ai perkele sitä huudon määrää. Vissiin haudonta aika arassa vaiheessa tai jotain. Eipä sitä oopperaa viittinyt puolta tuntia pitempää kuunnella, kun osa tiiroista teki hyvin kuolemanhakuisia syöksyjäkin.

:nolo:

Mariko sanoi:
Ihan sama mikä elukka on kyseessä, aina joku ääliö vetää jossain vaiheessa tämän "tapetaan saatana kaikki eläimet mitkä puree/pistää/paskoo/ääntelee/haisee/muuten vaan ärsyttää" -kortin.

Joo, samaa olen seurannut, eikä uppoa meikäläisen kaaliin tuollainen ajattelu. :down:

Meillä mökillä lokki teki pesän laiturin juureen ja vahtasivat siinä tiukkana ettei kukaan pääse uimaan. Kunhan emo lähti vähän pidemmälle reissulle niin appiukko siirsi pesän sivummalle helposti löydettävään paikkaan ja emo pienen kaartelun jälkeen löysi pesän ja siinä ovat asuneet tyytyväisinä.

Vittu mä vihaan lokkeja. Mulla oli yksi kokemus lokista, ja nyt mä en pysty enää suhtautumaan niihin normaalisti. Olin pari kesää sitten tossa kauppatorilla. Ostin siitä vanhasta kauppahallista kebabin ja menin siihen laiturille syömään sitä. Siihen metrin päähän tuli valehtelematta sellainen metrin mittainen merilokki. Seiso siinä, tuijotti mun ruokaa, eikä piitannut mun hätyyttelyistä. Nokka sillä oli kun joku lapin leuku. Sillä oli semmoset saatanan suuret, verenpunaiset tomaattisilmät, millä se katteli silleen "pistävästi". Multa meni ruokahalut. Kiva, että sain jakaa tämän kokemuksen kanssanne.

Mike sanoi:
The Lokki has left the building. Kaveri on ollut jo muutaman päivän putkeen poissa. Tais olla nyt tuhkamunia ja tuli sitten keskenmeno.
Emmäkään kyllä lokkina pystyis hautomaan, jos joku tiukkalihanen bodari kyttäis mua 24/7. Pakkohan siinä olis paikkaa vaihtaa. :D

Lokit on jees, mutta kerran ärsytti kun olin tulossa baarista ja odotin yödösää laskuhumalassa ja muutenkin maansamyyneenä :itku: , ni eikös yks siivekäs heittänyt vielä paskat mun päälle.

Ajattelin sillon että tästä ei voi enää mennä huonommin. Olin jälleen oikeassa.

joskus tuli herättyä aamusti toisessa taskussa ehjä lokin muna ja toisessa rikkinäinen.
ps. lokkien munat ei maistu kuulemman hääviltä ku eräällä mökillä olin paistanut kaverille ruokaa ja esitellyt et tos on sulle kananmunia... se kysy et onko nä vanhoja munia :lol2:

Mike sanoi:
Tuossa meidän takapihan roskiksen päällä on ollut jo 7 viikkoa kalalokki hautomassa säälittävässä pesässään. Siinä se vain jaksaa käkkiä. Kauanko tuommoinen otus oikein hautoo muniaan? Alkaa tuntumaan että joko ne munat on vaihdettu kiviin tai sitten mulle on tehty killeri ja tuo lokki on täytetty.

Tapa se
:whip:

Mä vihaan lokkeja syystä, että nyt on kahtena peräkkäisenä aamuna löytynyt arviolta kilo paskaa mun auton päältä, eilen aamulla ne skeidat oli heitetty vasta pestyn Ooppelin takasivu ikkunaan:curs:

Lokit on hazardeja.

Faija oli joskus vuosia sitten työn puolesta pakotettu porailemaan kalliota lokinpesien lähellä. Aggressiivisesti ne pesiään suojelee, uskaliain yksilö lensi nokka edellä faijan kaljuun siten että sen "alaleuka" upposi noin kolme-viisi senttiä päänahan ja kallon väliin. :eek:

En meinannut kyllä uskoo kun isukki tuli illalla kotiin ja kertoi mitä oli tapahtunut. Naurattaa vieläkin. :D

Veikee arpi siitä jäi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom