Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä oli muutaman vuoden ajan -07 malli. Mitään vikaa ei kahden vuoden aikana löytynyt, kulutusosien vaihdolla pärjäsi. Ainut mistä en tykännyt, niin palautus oli vähän löysä, mutta hyvin vetää perheen kamat ja harrastusvälineet pidemmällekin reisulle ja mukava ajella matkaa. Diesel kasilla oli tuo meidän ja vääntöä löyty ihan mukavasti kaikilta kierroksilta, mutta ei se kiihtyvyys silti päätä huimaavaa ollut milloinkaan. Tuo kolme litrainen saattaa tuntua vähän pieneltä tuohon autoon, mutta enpä ole sellaista ikinä ajanut, niin en osaa sanoa.

Lastulla kun sen käyttää, niin on kohtuullisen ripeä, n. 280hv +600Nm
Maasturia nyt ei koskaan voi verrata henkilöautoon suorituskyvyltään, eli rakettia tästä mallista ei saa kuin kolmella kirjaimella... eli AMG.

Alta 150k ajettua 07-08 mallia saa 'kaikilla herkuilla' Saksanmaalta sinne 25k€ tuntumaan, takuita myöntävästä liikkeestäkin. Nykyisistä veroista en tiedä, mutta kova vaihtoehto siinä 35k€ hintaluokassa.
Kilometrit ei näissä niin kauheasti paina, eli toi 120-150tkm on enempi sisäänajettu :D

Oishan toi kiva, muttei järkevä... ML 63 AMG :D

[video=youtube_share;0GzVL7zphM4]http://youtu.be/0GzVL7zphM4[/video]
 
Meillä oli muutaman vuoden ajan -07 malli. Mitään vikaa ei kahden vuoden aikana löytynyt, kulutusosien vaihdolla pärjäsi. Ainut mistä en tykännyt, niin palautus oli vähän löysä, mutta hyvin vetää perheen kamat ja harrastusvälineet pidemmällekin reisulle ja mukava ajella matkaa. Diesel kasilla oli tuo meidän ja vääntöä löyty ihan mukavasti kaikilta kierroksilta, mutta ei se kiihtyvyys silti päätä huimaavaa ollut milloinkaan. Tuo kolme litrainen saattaa tuntua vähän pieneltä tuohon autoon, mutta enpä ole sellaista ikinä ajanut, niin en osaa sanoa.

Ei ole oikeen sellainen auto, että herättäisi kuskissa mitään tunteita, mutta ei ole kyllä mitään haukuttavaakaan. Talvellahan se on niinkuin mikä tahansa muukin nelari. Hyvin lähtee liikkeelle, mutta jarrutuksissa joutuu sitten olemaan tarkkana, kun alkaa massaa olemaan sen verran. Torsseni oli ainakin omassa, en tiedä uudemmista mitään. Ja hyvin meni kaupaksi.

Nää on näitä Mersun hauskoja kokeiluja?

Olikohan se CLS, kun palautusta ei ole ollenkaan. On kuulemma aika "hauska" ajaa ekoja kertoja mutkasta, kun pitää vääntää rattia takasin päin. Mutta kyllä mä ottaisin tollasen CLS ihan koska vaan. Niitäkin saa jo ihan ok rahaan.
 
VW Amarok

Kävin päivittämässä Amarokkiin uutta nakkia alle ja lavakatteen Königiltä:

7832326090_d394d2c741_b.jpg
 
Onhan toi varsin erilainen kuin normimaasturi, mutta nopeasti tohon pitkään akseliväliin
ja lehtijousiin tottuu. Kulutus on aika kohtuullinen, 80 l tankilla ajaa reilun 1000 kilsaa
seka-ajoa. Mikään rakettihan tää ei ole, mutta ohittaminen sujuu väännön ansiosta ihan
kivasti. Joskus perä vähän muljahtelee, jos on sopivia monttuja asvaltissa. Kaupungissa
menee tosi kivasti ja taskutuskin on helppoa kun on tutka takana.

Sisätilat on reilut, esim. verrattuna Pathfinderiin tuntuu avaralta. Muuten ihan vakio
volkkari meininki vaikkakin iPhone-liitin on dorkassa paikassa, eihän nyt kukaan
pidä puhelinta hanskalokerossa ajon aikana?
 
iPhone-liitin on dorkassa paikassa, eihän nyt kukaan
pidä puhelinta hanskalokerossa ajon aikana?
Toi on muuten käsittämätöntä miten idiootteja siellä on monilla valmistajilla töissä. Ei paljoa logiikka juhli kun noita virityksiä tekevät. Mahdolliset aux-in ja muut pitäis automaattisesti olla keskikonsolissa, aina. Sama kun pistäis tupakansytyttimen takaluukkuun pelkästään.
 
Mä vedin omaan entiseen autoon ite tuon apple piuhan sinne hanskalokeroon. Soitin kun pystyi ohjaamaan ipodia ja missäs se nyt olisi paremmassa piilossa :) Tosin varmaan ei onnistu vakiosoittimella tuo ohjaus, ja Iphonella pitäs varmaan pystyä sitten vastaamaan puhelimeenkin ellei sekin toimisi soittimen kautta. Eli en ymmärrä minäkään tuossa tapauksessa tuota ratkaisua.

Nykyisessä autossa on piuhoille sisääntulot keskikonsolissa soittimen yhteydessä. Tämäkin on mun mielestä paska ratkaisu, koska sitten ne rumat piuhat menee siinä konsolin keskellä ja jos et teippaa tai muuten kiinnitä niitä jotenkin, on ne pian solmussa vaihdekepin ympärillä.

Paras ois IMO, jos ne liitännät saisi johonkin tuohon alas keskelle.
 
Mä tarkoitin keskikonsolilla sitä penkkien välissä olevaa aluetta. Freelanderissa on siinä 2 tupakansytytintä ja AUX-in.

Tää on niin ihmeellistä näissä autojen vakiosoittimissa. Nykypäivänä jo motoneti/bilteman 40 euron soittimissakin on muistikortin lukijat, usb-liittimet, bluetooth:t ja peli/vermeet joilla saadaan musaa radiosta ulos.

Kun taas samaan aikaan autovalmistajat ovat juuri ja juuri saaneet soittimiinsa aux-liitännän
 
...tai tarjoavat niitä jonkun 2000€ lisävarustesoitin-17.2-kaiuttimien mukana.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonkohan tulee muuten hintaeroa, jos ottaa esim uuden auton kaupasta ja siihen paskimman tason hifit. Sitten painelee autohifiliikkeeseen ja sanoo, että pistäkääs pojat kunnolliset tänne tilaa kuitenkaan mielettömästi uhraamatta ja autoa kahti repimättä? Parhaan kun ottaa, niin saa useamman tonnin lisähintaa maksaa.

IMO autossa pitää olla aina laadukas äänentoisto, enkä tarkoita sillä mitään "perä täyteen subeja" tyylistä överiä.
 
Mitä katellu jotain mallispecific konsoliin istuvia soittimia, niin pyöriny moni ~500€ tietämillä. Toki tuohon sitten työt ja tietty ne itse kaiuttimet... tuleehan siitä. Kai siinä silti saattaa säästää jotain.

Usein nuo muiden kuin auton valmistajan mallispecific soittimet osaavat vielä kytkeä itsensä auton fyysisiin esim. rattinäppäimiin, että ei siinäkään häviä. Luultavasti soittimessa on myös jotain helmempää kuin vs. valmistajan oma kalliimpi vaihtoehto.
 
Hyvä esimerkki noiden valmistajien rahastuksesta oli Hondassa navi. Se oli DVD-pohjainen 2002 vuotena keksitty paska. Se hajosi ja kävin uutta kysymässä, niin aivan käsittämättömästi pyysivät 4000 euroa melkein 10 vuotta vanhasta soittimesta. Menin hifiliikkeeseen ja siellä asensivat alta 1500 eurolla hands free, BT jne jne kovalevyllisen navin paremmilla säädöillä ja vahvistimella.
 
Land Rover Discovery 3 jättää tielle toiseksi varmimmin!

http://www.iltalehti.fi/autot/2012082215985870_au.shtml

luotettavimmatetu_2208JID_503_au.jpg
Missä puhutaan tielle jättämisestä?
"Selvityksen mukaan tämä murheenkryyni on vuoden aikana vikojen takia poissa maanteiltä kokonaisen päivän enemmän kuin mikään muu auto."
Sekö tekee autosta epävarmaan, jos menee kokonainen päivä enemmän aikaa korjaamolla, kuin muilla autoilla:wtf:
Olisiko asentajassa jotain vikaa, kun saa menemään kauemman aikaa korjauksessa:D
 
Missä puhutaan tielle jättämisestä?
"Selvityksen mukaan tämä murheenkryyni on vuoden aikana vikojen takia poissa maanteiltä kokonaisen päivän enemmän kuin mikään muu auto."
Sekö tekee autosta epävarmaan, jos menee kokonainen päivä enemmän aikaa korjaamolla, kuin muilla autoilla:wtf:
Olisiko asentajassa jotain vikaa, kun saa menemään kauemman aikaa korjauksessa:D

Viat taitaa olla veemäisiä ja osien saatavuus hankalahkoa. Vieläkös noissa on Bemarin tekniikkaa? Ainakin tuo kärkikolmikko antaisi viitteitä siihen että on. Maasturit boldattu:

Epäluotettavimmat TOP 5:

1. BMW 3 Series Convertible
2. Land Rover Discovery 3
3. BMW 5 Series Touring
4. Volvo XC90
5. Citroen C4 Picasso

Kyllähän noihin lantikoihin vaihdellaan moottoreita useammin kuin Toyotaan sytytystulppia. Ainakin edustajan mukaan. Hienojahan ne kyllä on, vähän ku Bemari, ei sitä osteta siksi että se kestää ja on halpa.
 
Kannattaa myös hieman tutustua tuohon Disco 3 vakiovaruste ja lisävaruste listaan. Jos nyt sitten joutuu takuuhuoltoon esimerkiksi mutkalisävalojen toimimattomuuden takia niin monessako uudessa autossa on mutkalisävalot. Voihan ilman niitäkin ajella ilman huoltoa ja ollaan vasta samassa mitä muut autot vakiona...

ps on muuten todella hyödylliset talven pimeydessä ;)
 
Kannattaa myös hieman tutustua tuohon Disco 3 vakiovaruste ja lisävaruste listaan. Jos nyt sitten joutuu takuuhuoltoon esimerkiksi mutkalisävalojen toimimattomuuden takia niin monessako uudessa autossa on mutkalisävalot. Voihan ilman niitäkin ajella ilman huoltoa ja ollaan vasta samassa mitä muut autot vakiona...

ps on muuten todella hyödylliset talven pimeydessä ;)

Kyllähän Bemarikin kestää kun valitsee oikein. Vaikkapa E46 Faceliftattu (2003++) 316i manuaaliaskilla ja suomivarusteilla (eli lohkolämmitin, ei muita). Ainoa auto missä mulla ei ole ollut mitään vikaa.
 
Kannattaa myös hieman tutustua tuohon Disco 3 vakiovaruste ja lisävaruste listaan. Jos nyt sitten joutuu takuuhuoltoon esimerkiksi mutkalisävalojen toimimattomuuden takia niin monessako uudessa autossa on mutkalisävalot. Voihan ilman niitäkin ajella ilman huoltoa ja ollaan vasta samassa mitä muut autot vakiona...

ps on muuten todella hyödylliset talven pimeydessä ;)

Jep, kaikki ilmoitetut viat tulee mutkavaloista :) En usko että MB, BMW tai Porschen maasturin pahemmin lisävarusteissa häviää.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom