Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa tutustua erilaisiin ML:n teknisiin ratkaisuihin. Melko rimppisiä, päinvastoin olkaa sinä ja kaverisi tyytyväisiä kun olette saaneet hyvät ML:t :)

(pitää ottaa huomioon että oon ajanut jo ML:llä 180 tkm ja oli siinä alkuun muutama huoleton kymmenen tuhatta ;))

e: ja täytyy tunnustaa että oonhan tässä maasturia jo pitempään hakenut ML:n tilalle mutta aina on merkin vaihto kilpistynyt ajo-ominaisuuksiin, että toki ML:ssä on hyvätkin puolensa..

Pakko kompata tässä asiassa. Mulla oli RR Sportin jälkeen ML (W164) ja siinäkin yksilössä oli yllättävän usein kaikenlaista häikkää...koneessa, apulaitteissa, laatikossa, sähköissä ja monta muuta pienempää ylimääräisen korjaamovisiitin vaatinutta juttua alle sadan tonnin matkalla/kilsoilla. Toki Rangekaan ei ollut ongelmaton (mm. puoli alustaa vaihdettiin, tosin takuuseen, jo 50tkm kohdalla ja useimmiten täysin turhaan palavat varoitusvalot varsinkin sinänsä mainiota ilmajousitusta koskien piti säännöllisesti maanitella pois päältä...ne oli siis enemmänkin kosmeettinen haitta:D), mutta se oli silti perstuntumaltaan jotenkin ihan helvetin hieno auto ja lopulta selvästi viattomampi kuin oma maanantaimese. Olen kyllä kuullut muilta omistajilta, että hyvin pelaava ML voi olla todellisuutta, mutta jäi omasta yksilöstä täysin eri fiilikset, huono tsägä kai sitten.
 
No elä nyt viitti Huppeli suoltaa täyttä paskaa. Ehkä ensimmäinen omistaja sillon luopuu siitä, mutta ei se nyt vielä mihinkään kierrätykseen mee.


Ei BMW ainakaan itse myy yli 4 vuotta vanhoja autoja vaan muulaa ne turkkilaisille häkkivarastoihin. Jos nyt ei joku spesiaalimpi peli sitten ole, ehkä M5 voi mennä vielä 6v ikäisenäkin kaupaksi.

Tosta voi katsella miten wanhaa kalustoa tuolla myydään:
http://gebrauchtwagen.bmw-muenchen.de/bmw/de/start/default.aspx
530 Bemarin saa samaan hintaan saman ikäisenä kuin Suomesta Corollan.

...ja siihen on syynsä miksi vanhat Bemarit eivät käy kaupaksi:

http://www.google.fi/webhp?sourceid...=fi&sclient=psy-ab&q=e60+ongelma+site:btcf.fi

Jos Suomessa ajetaan vanhoilla paskoilla "käytöstä poistetuilla" Mersuilla, Bemareilla ja Passateilla niin ei se tarkoita sitä että muualla tehdään niin. Harvalla täällä on varaa pistää 80ke autoon.
 
Ei suomessakaan merkkiliikkeet vanhoja romuja myy. Jotain kautta ne tuonne tielle kuitenkin eksyy...

Olipas kallis tuo hupen bemarikauppa. Kiteeltä saa halvemmalla kuin saksan hinta + verot ;)
 
Tämmönen Jeep Commander tuli sitten vaihdettua kun kerran siitä haaveilin...

2006-jeep-commander-limited-57-european-version-front-angle-view-588x441.webp

On ainakin tilaa. Paljoa isompaa autoa ei enää henkilöautokortilla ajeta. Todella hyvä ajettava, hiljainen, tilaa ja vääntöä on kuin pienessä kylässä. Toistaiseksi (200 km jälkeen) olen tyytyväinen :)

e: niin siis mun on suomen kilvissä :D
 
Tämmönen Jeep Commander tuli sitten vaihdettua kun kerran siitä haaveilin...

katso liitettä 78041

On ainakin tilaa. Paljoa isompaa autoa ei enää henkilöautokortilla ajeta. Todella hyvä ajettava, hiljainen, tilaa ja vääntöä on kuin pienessä kylässä. Toistaiseksi (200 km jälkeen) olen tyytyväinen :)

e: niin siis mun on suomen kilvissä :D

Aika äijävehjes. Ihan sopiva hintaluokkakin olis ollut, mutta eipä tullut Jeepejä katseltuakaan. Aika vikaherkkiä ovat kait ja katsastuksessa tulee paljon hylkyä. Liekö painava? Dieselvero voi olla maukas :D

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/jeep-commander-30-crd-a5-limited
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-jeep-commander-30-v6-crd-limited
 
Aika äijävehjes. Ihan sopiva hintaluokkakin olis ollut, mutta eipä tullut Jeepejä katseltuakaan. Aika vikaherkkiä ovat kait ja katsastuksessa tulee paljon hylkyä. Liekö painava? Dieselvero voi olla maukas :D

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/jeep-commander-30-crd-a5-limited
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-jeep-commander-30-v6-crd-limited

Älä nyt perskele ala vikaherkkyyttä manaamaan kun juuri mersusta pääsin eroon :D

e: vuoden täystakuu mulla tuossa että toivottavasti porsii nopeasti jos on porsiakseen...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älä nyt perskele ala vikaherkkyyttä manaamaan kun juuri mersusta pääsin eroon :D

e: vuoden täystakuu mulla tuossa että toivottavasti porsii nopeasti jos on porsiakseen...


Joo. nuissahan on ollut niitä tietokoneboxi vikoja paljon. Myös se ABS-anturi ja Esp_n johtosarja tahtoo hajoilla. Nehän on kuitenkin helppo vaihtaa liikkeessä, ja maksaaki vain tuhansia

hah, en minä mistään mitään tiedä mutta noihan siinä käy jos on mennyt ostamaan enenkuin asioista on ottanut selvää.
 
Hitto kun tekis mieli heti alkaa tuunaamaan. 2 tuuman korotuspalat maksais parisataa ekee. Sais olla korkeampi vakiona, tuo kaksi tuumaa varmaan korottaisi juuri sopivasti :)

Toinen mitä olen tässä ihmetellyt on penkinpäälliset. Mesessä oli nahat jotka on huolettomat, tässä kangaspenkit. Tuntuu että nuo lapsethan laittaa penkit pilalle saman tien. Samoin takaluukkuun tarttee joku kumikaukalo hankkia kun lattia on kanssa jotain herkästi likaantuvaa kangasta, ja auto on aivan pirun siistissä kunnossa sisältä vaikkei siis uusi olekkaan. Mulla kestää varmaan viikko sen sotkimisessa :)
 
Joo. nuissahan on ollut niitä tietokoneboxi vikoja paljon. Myös se ABS-anturi ja Esp_n johtosarja tahtoo hajoilla. Nehän on kuitenkin helppo vaihtaa liikkeessä, ja maksaaki vain tuhansia

hah, en minä mistään mitään tiedä mutta noihan siinä käy jos on mennyt ostamaan enenkuin asioista on ottanut selvää.

Heheh, oon lukenut tässä parin viikon aikana kaiken mitä autosta netistä löytyy. Hirveesti en ole commanderissa kuullut ongelmia olevan. Tosin noita on niin vähän liikenteessä etteihän se mitään kerro :)

Tekniikkahan on mersun 3 litranen diisseli ja motissa ei ollut vanhassakaan autossa koskaan mitään vikaa.
 
Hitto kun tekis mieli heti alkaa tuunaamaan. 2 tuuman korotuspalat maksais parisataa ekee. Sais olla korkeampi vakiona, tuo kaksi tuumaa varmaan korottaisi juuri sopivasti :)

Toinen mitä olen tässä ihmetellyt on penkinpäälliset. Mesessä oli nahat jotka on huolettomat, tässä kangaspenkit. Tuntuu että nuo lapsethan laittaa penkit pilalle saman tien. Samoin takaluukkuun tarttee joku kumikaukalo hankkia kun lattia on kanssa jotain herkästi likaantuvaa kangasta, ja auto on aivan pirun siistissä kunnossa sisältä vaikkei siis uusi olekkaan. Mulla kestää varmaan viikko sen sotkimisessa :)

Oliko sulla w163 vai uudempi? Korjatkaa ML:stä tietävät jos oon väärässä, mutta jotenkin luulen, että jos ML:ään ryhtyy, niin ennemmin "loppupään" w163 ('05), kuin joku '06 w164.... Mersujen kohdalla kun tuntuu, että mallin alkupää on selkeästi vikaisempaa, kuin faceliftattu loppuosa... tämä on vaan toki minun tuntumani...
 
Mitenkäs vaikka Outlanderia pystyy korottamaan? Takakonttiin tartteis kumikaukalon ja eteen karjapuskurin ja pari lisäpitkää.
 
Jeep Grand Cherokeehen vm 08 vaihdatin ABS-anturin ja osa maksoi reilun satkun ja työ taisi olla myös satkun paikallisessa merkkihuollossa. Ei tuhansia:face: Nyt olen ajanut omallani 20 tkm ja se on tähän asti ollut ainoa vika. Normaalihuollot on tietysti tehty ajallaan ja mittarissa 160 tkm.
 
Aika paljon katumaastureita tuossa listoilla:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012022215237168_au.shtml

Tietty onhan kyseessä painavammat autot joilla ajetaan ehkä myös hieman pahemmissa paikoissa.

Vuonna 2008 käyttöön otetuista Jeep Patrioteista 44 prosenttia ei mennyt katsastuksesta läpi.

-Tosin tuotakin kun vertaa BMW:n 5-sarjalaiseen jossa ei ainottakaan kertaa ole ollut mitään huomautettavaa katsastuksessa ja puhutaan kuitenkin 2004 vuoden autosta. Eli onhan tuossa jotain suunniteltu/toteutettu väärinkin.
 
Back
Ylös Bottom