Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näyttäisi olevan jenkkimarkkinoille suunnattu malli tuo ainakin muotoilun puolesta. Todennäköisesti eurooppaan tuotava valmis auto on muotoilultaan vähän...no..eurooppalaisempi.

Kuten Mike totesi, aikamoinen muodonmuutos kyllä pathfinderilla. Toisaalta moderniin ja ihan hyvään suuntaan, mutta toisaalta katoaa tuossa samalla kylläse jokin mikä edellisen mallin karussa toiminnallisessa muotoilussa viehätti.
 
Oho, olisin luullut, että Pathfinder on laadukkaamman oloinen. No eipä tule ostettua. Vaikka olenkin jo niin ihastunut Land Rovereihin, että taidan niissä pysyä pitkään. Käy Jami ihmeessä ajamassa Discoa tai Freelanderia, laatu kohdallaan.

Tuli vielä mieleen Freelander ja googletin ja osui silmään Miken tekstit. Oot vaihtanu Hondan lantikkaan? Mikäs sulla on? Mikä mylly/loota? Mielipiteitä?
Aika äijä autohan toi ois:

http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/4587315

Tietty Rangerover ois kova mut hinta alkaa kiristää hattua.
 
Juu, useamman kuukauden nyt ollut jo lantikka. 2.2 td koneena, 6-lovinen manuaali. Olen kyllä ollut helvetin tyytyväinen, eikä varmaan hetkeen tule vaihdettua merkistä pois. Discovery voi olla seuraava. Melkoisen maastokelpoisia ovat kautta linjan. Perä saisi olla isompi, siksi Discoveryä omaan käyttöön harkitsen, mutta sitten taas Freelander on kyllä kompakti, mutta silti isohko auto, joka miellyttää enemmän silmää. Evoqueen en saanut mahtumaan jalustoja perään, Freelanderiin ne menee. Range roveriin, Defenderiin ja Discoon ne menis heittämällä. Discon perässä Huppe mahtuu hässimään.

Turbon alue on vähän niukka, 2000-4000, sen jälkeen tai ennen ei mennä mihinkään. Mutta ohitukset onnistuu väännön takia erittäin näppärästi ja turbon alueella auto kulkeekin mukavasti isoksi laatikoksi. Ykkönen on ärsyttävin vaihde, tosi lyhyt, siellä ei ole mitään vääntöä, kakkosella sitten mennään hyvin. Väännön takia voi vedellä kolmosella kaupungissa vaivatta. Maasturiksi kohtalaisen pieniruokainen, CRV imeskeli peruskäytössä 11.5 litraa, Lantikka 8.5. Tankilla saa käydä huomattavasti harvemmin.

Neliveto on ihan vitun hyvä, se vetää kaikilla renkailla jatkuvasti. Terrain responsella saa valita useampaa modia, joista snow on semmonen pappamoodi, ettei mitään. Ei varmaan sudi pätkääkään, koska elektroniikka säätelee kaasun toimintaa, lähtee mäestä kun mäestä vaivattomasti vaikka olis kuin käsi kytkimen kanssa.

Jos nyt haluaa maastoon mennä, niin 51cm kahlaussyvyys, 21cm maavara ja kohtalaiset ylitykset antaa kyllä saumaa mennä snadisti pahempiin paikkoihin. Mun tapauksessa parkkiin mennään isompaankin kasaan kyllä helposti, joihin ei henkilöautolla ole asiaa. Ja sieltä lähdetään poiskin tuon snow asetuksen kera todella näppärästi.

Äänieristys rengasmelun osalta oli yllätys, ei mitään isompaa eroa nastoilla tai kesänakeilla. Muutoin se raksuttelee kuten diisselit raksuttelee, etenkin alemmilla kierroksilla.

Niin ja jos ei ole navia, niin tässä mallissa on aivan oivallinen paikka iPadille navigaattoriksi/musasoittimeksi. Harvoin sattuu noin hyvää paikkaa iPadin kokoisella laitteelle konsolissa. Ei peitä mitään tärkeetä.
 
Just viikolla oltiin siellä pks:lla discoveryllä ja kyllä nostan hattua joka pystyy helsingissä tulemaan toimeen ilman maasturia. Täällä maalla maasturi on ihan kiva jos haluaa vaikka väkisin käydä mökillä keskellä talvea mutta helsingin ytimessä luulisi kyllä jäävän kiinni joka paikkaan ilman maasturia. Ilmeisen vajaa on aurauskalusto siellä päin :)

e: tärkeä ominaisuus muuten tuossa discossa että voi laskea alustan ala-asentoon. Mahtuu heittämällä noihin mataliin parkkihalleihin...

e2: on nuo katumaasturit sellaisia pelejä että jos Huppekin kerran pari viikkoa sellasella ajelis niin ei haaveiliskaan enää Skodista ja vastaavista. Itse en ikinä suostu enää ajamaan muuta kuin nelivetoisella autolla :)
 
Hulluinta on katumaastureista puhuttaessa se, kun suurin osa niillä ajamaton sanoo "mihin sitä maasturia nyt kaupungissa tarvitsee". Olen sitä mieltä, että stadissa kaikille pitäisi pakottaa maasturi, koska täällä on suurin osa talvesta ihan helvettiä. Voi sitä kinosta, mikä tulee auratessa autojen viereen kadun puolelle, joka toinen on lapioimassa autoansa kun ei vain pääse pois. Ja sitten kun lähdetään liikenteeseen, niin jumitellaan milloin missäkin. Täällä maasturit ovat just tarpeeseen. Näkyvyys on myös parempi joka suuntaan, joka on varsin kiva lisä, josta ite pidän eniten. Tuohon korkeammalla istumiseen tottuu päivässä ja tajuaa sen edun kaupungissa. Miinuksena sitten motarilla tuulen nappaaminen kiinni helpommin ja auto ottaa purjeen lailla tuuleen kiinni.

Luistonesto ja turvatoiminnot ovat aika oivalliset Freelanderissa. Kun ne kaikki pyörät vetää, niin kurveissa saa kaasulla auton sladittamaan kyllä todella iisisti, jos menee liikaa, niin elektroniikka korjaa todella hienosti luistoa ilmeisesti kontroloiden yksittäisten renkaiden jarruja. Se nakutus alkaa kun hetki mennään sladissa. Voi siis melko huoletta antaa perän heittää jos nyt haluaa rivakammin kurvista lähteä. Mä en mielellään niin tee, mutta joskus on kiire liittymästä eteenpäin.

Mee Huppe ihmeessä ajamaan, en usko että petyt.

[video=youtube_share;V9OxW9i-lfM]http://youtu.be/V9OxW9i-lfM[/video]
 
Eri kone taitaa olla. Ja ei Huppe autoja voi ostaa, jos alkaa kyttäämään forumeita. Joka ikiselle autolle löytyy omistaja, jolla auto on hajonnut Ferrareista Tojotiin. Paras lääke tähän on teetättää huollot oikeasti silloin kun ne pitää. Suurin osa noista autonsa rikkoneista urpoista tuunaa himassaan niitä tajuamatta hevonvittua mitä sille autolle on historiassa tehty jne. Siksi kun auton ostaa, niin se hassu lauseke "täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja" kannattaa ottaa vakavasti. Ne kun näkee sieltä koneelta sitten koko auton huoltohistorian, mitä ongelmia on ollut, mitä on korjattu ja mitä tulee ehkäistä. Ja joo, nimenomaan merkkiliikkeen huoltokirja, ei minkään diipadaapa-nyrkkipajan, joka ei tiedä mitä autolle on tehty ja miten ko. merkkiä pitää huollattaa.
 
Kyllähän näistä Freelander ja Forester vaikuttais äkkiseltään kiinnostavimmilta. Pystytukkapukukonsultit voi ajella sitten Tiguaneilla ja X6illa :D

Paljonkos Mikellä mittarissa kilsoja?
 
93 tonnia. 13 tonnin aikana toinen parkkivalo meni pimeäksi ja avain piti vaihtaa. Avain muuten maksoi ohjelmointeineen 430 euroa. Jarrupalatkin vaihdettiin tossa viime huollossa. Ikkunaan tuli kivi tuossa jokunen aika sitten ihan repsikan reunaan, uusi lasi maksaa 1500 euroa :D Eikä ole vakuutusta tuulilasille.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Valinta alkaa kallistua nyt Subaru Forester 2-litraiseen bensa-automaattiin tai tähän Freelander 2.2 diesel-automaattiin. En itse näe mitään syytä hämmentää öljyjä kepillä tai pumpata vasenta jalkaa lattiaan.
Molemmat varmasti hyviä pelejä ja kutakuinkin samassa hintaluokassa, Freelanderissa joutuisi hieman tinkaamaan iästä mutta saisi 142% enemmän äijä-auton.
 
Miksi helvetissä? En edes tiennyt, että vielä löytyy niin urpo yhtiö, ettei laajakaskossa ei ole lasivakuutusta automaattisesti mukana.
Samaa kysyin itseltänikin ja kuulin päässäni "otatko tuulilasivakuutuksen? - en ota". Mut joo, olen aika pitkään autolla ajanut ja ekaa kertaa sain nyt kiven lasiin, joten kai tossa on jo aika pitkä penni säästynyt vakuutusmaksuissa.

Montakohan tonnia olen maksanut esim valokuvauslaitteista vakuutusta? Ikinä en ole vakuutusta tarttenut ja saisin melkein heittää koko kameran seinään ja ostaa uuden, pääsisin silti halvemmalla.
 
Valinta alkaa kallistua nyt Subaru Forester 2-litraiseen bensa-automaattiin tai tähän Freelander 2.2 diesel-automaattiin. En itse näe mitään syytä hämmentää öljyjä kepillä tai pumpata vasenta jalkaa lattiaan.
Molemmat varmasti hyviä pelejä ja kutakuinkin samassa hintaluokassa, Freelanderissa joutuisi hieman tinkaamaan iästä mutta saisi 142% enemmän äijä-auton.

Jostain kuullut, että tuo bensa Subaru aut. on kova bensasyöppö.
 
Niille jotka ihmettelee "mihin niitä maastureita nyt kaupungissa tarttee".

Kysyisin ennemmin "mihin tarttee kaupungissa madallettua 500 heppaista viritettyä turbotuuninkia".

Meitsin mimmi soitteli tänään kun lähti duuniin, että jäi kaksi kertaa kiinni Tigrallaan. Maastureilla on aika huoletonta lähteä kelissä kun kelissä.

Photo-20.2.2012-0.24.20.webp
 
Kysyisin ennemmin "mihin tarttee kaupungissa madallettua 500 heppaista viritettyä turbotuuninkia".

Vähän tuntuu kyllä siltä, etten taida tuosta maastoversiosta itsekkään enää luopua. Mukava oli lähteä mökiltäkin kun pääsi hangista ajamalla läpi. Ihmettelin, kun lämmöt nousi niin nopeasti. Jossain taukopaikalla sitten tajusin, että koko keula oli täysin lumen peitossa, vissiin oli vähän isompi hanki mitä äkkiseltään osasi arvioida.
 
Miksi helvetissä? En edes tiennyt, että vielä löytyy niin urpo yhtiö, ettei laajakaskossa ei ole lasivakuutusta automaattisesti mukana.
Taitaa kyllä moni yhtiö myydä tuota lasivakuutusta lisäturvana;)
Käsittääkseni ei ole vakiona monessakaan laajassakaskossa!
 
Mä otin lasivakuutuksen sen jälkeen, kun lasi meni rikki. Piti odotella hetkinen, että kehtaa tehdä iltomuksen ja se homma sit jäi. Vuoden verran lasi oli 10cm halki, mutta viime talvena kovilla pakkasilla räpsähti kokonaan halki ja kävin vaihtamassa. Olisko jotain 27eskoo vuodessa toi vakuutus, omavastuu 150.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom