Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis eikös tuo ole se ihan sama Compass mutta faceliftattuna? Keula on vähän erilainen, ja sisusta on laitettu uusiksi. (edellinen sisusta olikin todella muovinen)
Saattaapi olla, ei tuosta kulmasta juuri muuta näe kuin keulan, jossa muutos on merkittävä. Kylkilinja näyttäisi ihan samalta, eli vielä olis faceliftaamista.

jeep-compass.jpg


Alko tehdä mieli Q3:sta uuden TM:n koeajon pohjalta. Onhan tuo aika mitäänsanomaton ulkonäöltään, mutta silti.

19_11_Audi_Q3.jpg

http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-audi-q3-20-tfsi-quattro-business
 
Onko joku käynyt jo koeajamassa uuden Jeep Compassin?
Aika näppärän näköinen livenä. Diesel versio kiikarissa itsellä, ens viikonloppuna testaileen.

katso liitettä 71802
katso liitettä 71803

Eikö Compass ollut ainakin ennen tosi edullinen? Jeepeijä ja jenkkejä vaivaa tosiaan se muovisuus - sisätilaan vähän kovempia matskuja, mattaa, kiiltoa ym. niin luulisi menevän kaupaksi.
 
Moro!

Se ois ekan postin aika.

Itsellä olis nyt sen katumaasturin valinta edessä, vaihtoehtoja ESIM: bemarin x3/x5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander.
Jotain 30+K€ käyttistä aatellu, mielellään ei +100K ajettuja ja kunnollisilla varusteilla. (esim. grändissä ja kommanderissä on törkeen hyvät varusteet tohon hintaa. Sähkösäätösistä polkimista lähtien kaikki :D) Onks kellään kyseisistä mopoista kokemuksia? Hyvää? Huonoo? Eräs tuttu tiesi olevinaan kertoo että Jeeppeihin on kuulemma helvetin kalliit osat jos jotain hajoo. Onko niissä osien hinnoissa nyt oikeesti niin isoja eroja esim: bemariin?

Miltä vaikuttaa? Kertokaa? Kokemuksia?
 
Eräs tuttu tiesi olevinaan kertoo että Jeeppeihin on kuulemma helvetin kalliit osat jos jotain hajoo. Onko niissä osien hinnoissa nyt oikeesti niin isoja eroja esim: bemariin?

Jeepissä on hyvää ainakin se, ettei ole wirallisen maahantuojan osien armoilla. Jenkkiautoihin kun löytyy epävirallisia ja yleensä ammattitaitoisempiakin huolto/varaosatoimittajia. Esim. www.uscenter.fi on varsin edullinen kauppias myös Jeepin osille.
 
Bmw X5 ei kannata ostaa ellei sitten osta uutena ja vaihtaa pois kolmen vuoden, max 100 000 km jälkeen. Ja sama pätee myös MB ML. Vikoja, vikoja ja vikoja riittää, pieniä mutta ärsyttäviä...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Commander taitaa olla isompi perästä ja harvinaisempi, ottaisin sen. Ja on aivan saleen maastokelpoisempi.

Netissä hetken selailun jälkeen alkaa homma selvetä, Commanderissa on 7 istuinpaikkaa, mut vikat penkit saa pois = erittäin rouhee tavaratila :D samoja vehkeitä moottoreiltaan ja varmaan hyvin pitkälti muittenkin vehkeitten osalta. Koeajon jälkeen infoon enemmän.
 
Ok, eli vaihtoehdot taitaa vähentyä. Mitähän noilla on eroo.. siis Grändillä ja Commanderilla? Äkkiseltään tsekkailtuna melko vähän eroja...

Teknisestihän nuo ilmeisesti on aika samoja. Commanderissa on vähän isompi kori. GC on tavaratilaltaan yllättävän pieni auton mittoihin nähden, mikäli tällä on merkitystä..

Jeepillähän on useampia nelivetotekniikoita saatavilla samaankin malliin (esim. juuri Grand Cherokeehen), joten maastokelpoisuus on osin kiinni myös nelivetotekniikasta, ei pelkästään automallista. En tiedä miten noita on suomeen tullut, ja joka tapauksessa se 'huonoinkin' jeep-neliveto lienee enemmän kuin riittävä tavalliselle autoilijalle.

Kaiken kaikkiaan ihan hienoja autoja.
 
Tuota Commanderia pitäis käydä jossain tsekkaamassa. Tekis mieli kohta vaihtaa ML johonkin toiseen maasturiin ja yllätys yllätys uusi maasturi ei kyllä mersu ole :) Ihan kohtuu hinnoissakin näyttää pyörivän.
 
Netissä hetken selailun jälkeen alkaa homma selvetä, Commanderissa on 7 istuinpaikkaa, mut vikat penkit saa pois = erittäin rouhee tavaratila :D samoja vehkeitä moottoreiltaan ja varmaan hyvin pitkälti muittenkin vehkeitten osalta. Koeajon jälkeen infoon enemmän.
Vaikka tuntuu oudolta ajatukselta, niin käy katsomassa Kian Sportage ja Hyundai ix35. Hintaan nähden etuvetoina aika paljon autoa josset maastoon ole menossa.
 
Moro!

Se ois ekan postin aika.

Itsellä olis nyt sen katumaasturin valinta edessä, vaihtoehtoja ESIM: bemarin x3/x5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander.
Jotain 30+K€ käyttistä aatellu, mielellään ei +100K ajettuja ja kunnollisilla varusteilla. (esim. grändissä ja kommanderissä on törkeen hyvät varusteet tohon hintaa. Sähkösäätösistä polkimista lähtien kaikki :D) Onks kellään kyseisistä mopoista kokemuksia? Hyvää? Huonoo? Eräs tuttu tiesi olevinaan kertoo että Jeeppeihin on kuulemma helvetin kalliit osat jos jotain hajoo. Onko niissä osien hinnoissa nyt oikeesti niin isoja eroja esim: bemariin?

Miltä vaikuttaa? Kertokaa? Kokemuksia?

Itsellä käytössä Jeep Grand Cherokee vm 2008 S-Limited ja olen ollut tyytyväinen kyseiseen autoon. En ole aiemmin maastureita omistanut ja tähän asti vain positiivisia kokemuksia. Alkuun hieman mietitytti auton koko esim. keskustan ahtaissa parkkitaloissa mutta sitä varten löytyy parkkitutkat eteen + taakse ja peruutuskamera joten no problem!
Auto on 3.0 l diesel koneella ja ilmeisesti mersun tekniikka pitkälti. Pitäisi olla ihan luotettava moottori ja muukin tekniikka kohtuullisen hyvää. Tehoakin ihan mukavasti ja isolle autolle kiihtyvyys ja vääntö riittävä.
Varustetaso on kattava varsinkin tuossa S-Limited versioissa esim. nahkasisustus, vakkari, kovalevysoitin,sähköpenkit muistilla ym.
Nelivetoisuus oli itsellä ehdoton vaatimus käyttöautolle ja odotankin kovasti ensimmäisiä kokemuksia Jeepillä lumella ja jäällä. Edellisen quattro- Audin jälkeen en mielelläni vajaavetoisella autolla lähde talvikeleihin liukastelemaan.
Muutaman kuukauden ja n. 10000 km kokemuksella uskaltaisin suositella Jeep:iä :thumbs:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom