Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa sutii kaikki renkaat, mut kummasti se vain ottaa pitoa kun järjestelmän antaa sudittaa. Elekrtoniikka Lantikoissa miettii hetken kun jäädään juntturaan ja sitten se alkaa hakemaan pitoa oikeista paikoista.

[video=youtube_share;MQWfxCp9jh8]http://youtu.be/MQWfxCp9jh8[/video]

X3 olis kyllä sammunut jo tossa syvyydessä. Freelanderi menee 50cm vedessä.
 
Ei kai nekään fysiikan lakeja pysty kiertämään? Ite en ole ajanut kuin tyhmällä nelikolla, mutta yllättävän helppoon paikkaan silläkin onnistuu jäämään jumiin kun oikein paska tsägä sattuu. Kuvassa on meikäläisen kärry jumissa, eikä se liikkunut tosta yhtään mihinkään omin voimin, Country Golfillaan tuli kaveri nyppäisemään irti. Jokusen kuitin olen myöhemmin saanut kuulla

IMG_01442.jpg
Onko tuossa autosi alla kuluneet kesärenkaat, vai menikö jotain rikki:wtf:
Eihän tuossa ole lunta kuin 10-15cm, minkä menee melkein autolla kuin autolla jos renkaat vaan on kunnossa.
Tuosta kuvasta ei saa oikein selvää, että onko tuossa tasaista vai nousua:jahas:
 
Ei kai nekään fysiikan lakeja pysty kiertämään?

Ei kiertämään vaan hyödyntämään. Lepokitka on isompi kuin liikekitka mistä seuraa se että rengas pitää paremmin silloin jos se pysähtelee ja menee nytkäytsittäin eteenpäin. Kyllähän jokainen tietää että jos jää vaikkapa hankeen kiinni niin ei järjetön sudittaminen mitään auta (ellei sitten auto onnistu kaivamaan pitävämpää maata lumen alta). Juttu on sama kuin kun ABS tuli markkinoille. Löytyi rattimiehiä jotka väittivät jarruttavan nopeammin lukittuvilla jarruilla kuin ABS:llä. Eipä taida kukaan enää niin väittää. Ja tuohan luistonesto järjestelmä on kääntäen suunnilleen sama.

Samoin noissa mutajutuissa ja sudittamisessa pyörää käytetään paremminkin siipipyöränä eikä pyritäkkään löytämään määräänsä enempää pitävää pohjaa...

Mutta tietty renkailla on se suurin vaikutus.

...ja ei tuohon kyllä pitäisi tosiaan kiinni jäädä ellei renkaat ole huonot :)
 
^Tuo nyt on peruskoulun fysiikalla elvistelyä eikä sillä ole käytännön kanssa paljakaan tekemistä.
Nojoo, vähän provo, mut kuitenkin. Jos auto tai joku traktori jää mutaan tai lumeen kiinni, niin sudittamalla se saa kaivettua itseään eteen päin. Toki tässä on sitten vaarana se, että auto kaivaa itsenä akseleita myöten kiinni. Tämän takia traktorissa on renkaiden kuviotkin niin päin kun on. Peräyttämällä mokoma kun tuppaa jäämään kiinni tosi helposti.
Nimimerkillä muumaman pellon keväällä äestänyt :D
 
Onko tuossa autosi alla kuluneet kesärenkaat, vai menikö jotain rikki:wtf:
Eihän tuossa ole lunta kuin 10-15cm, minkä menee melkein autolla kuin autolla jos renkaat vaan on kunnossa.
Tuosta kuvasta ei saa oikein selvää, että onko tuossa tasaista vai nousua:jahas:

Näyttää kyllä että olis helppo paikka mutta alla voi olla vielä nurmikko ja auto kenties automaatti, manuaalilla tosta ois äkkiä pois kun vähän kytimellä "nytkyttäis". Ja 10-15cm puuteria menee millä vaan, saman verran pakkautunutta vanhaa hankea niin jäähän pikkusen helposti jumiin.
 
Näyttää kyllä että olis helppo paikka mutta alla voi olla vielä nurmikko ja auto kenties automaatti, manuaalilla tosta ois äkkiä pois kun vähän kytimellä "nytkyttäis". Ja 10-15cm puuteria menee millä vaan, saman verran pakkautunutta vanhaa hankea niin jäähän pikkusen helposti jumiin.

Tai sitten olisi luistonesto ja lukittuva neliveto niin auto "nytkyttäisi" itse itsensä irti. :)

Jos auto tai joku traktori jää mutaan tai lumeen kiinni, niin sudittamalla se saa kaivettua itseään eteen päin. Toki tässä on sitten vaarana se, että auto kaivaa itsenä akseleita myöten kiinni.

Juu ja nimenomaan saa sen sudittamalla yleensä kiinni. Niinku sanottu niin joku mutalammikko missä renkaat toimii siipirattaina menee mutta vaikkapa liikennevaloissa kun auraaminen on jätetty tekemättä toimii kyllä paljon paremmin tuo luistonesto menetelmä. Nimimerkki parikin parkkipaikalle kiinni jäännyttä idiottia auttanut joiden autoissa ilmeisesti on kaasuna vain on ja off :D
 
Onko tuossa autosi alla kuluneet kesärenkaat, vai menikö jotain rikki:wtf:
Eihän tuossa ole lunta kuin 10-15cm, minkä menee melkein autolla kuin autolla jos renkaat vaan on kunnossa.
Tuosta kuvasta ei saa oikein selvää, että onko tuossa tasaista vai nousua:jahas:
Renkaat on tossa muutaman kuukauden vanhat. Samat fillarit alla myöhemmin samana talvena kaverin autoa ojasta vedettäessä saatiin yksi liina poikki ja mun auton vetokoukku mutkalle, eli ihan sysipaskat ei renkaat olleet

Näyttää kyllä että olis helppo paikka mutta alla voi olla vielä nurmikko ja auto kenties automaatti, manuaalilla tosta ois äkkiä pois kun vähän kytimellä "nytkyttäis". Ja 10-15cm puuteria menee millä vaan, saman verran pakkautunutta vanhaa hankea niin jäähän pikkusen helposti jumiin.
Syy jumittamiseen oli se kun vasen etufillari jäi pieneen kuoppaan, jolloin muut renkaat sitten sutasivat sen verran että lumi niiden alla muuttui märäksi jääksi. Jos tossa katiskassa olisi etulukko, olisi se voinut tulla omin avuin pois, tai sitten olisi se neljäskin pyörä sutinut ihan samaan malliin kuin muutkin. Siinä jääkuopissahan se sitten oli kuin tatti, manuaalilootallakaan ei olisi tuosta mihinkään tullut. Nastarenkailla olisi voinut olla paremmat mahikset kun olisi ollut jotain vähän raapimassa

Pointtina kuitenkin se että kiinni saa jäämään auton kuin auton melko helppoon paikkaan jos on paska tuuri tai riittävästi yritystä. Samalla autolla olen kuitenkin vetänyt mäkeen sutimaan jääneen puoliperäyhdistelmän liikkeelle, eli joko toi tyhmä neliveto on täysi susi tai sitten paras kaikista. Sama varmaankin pätee näihin älykkäisiinkin nelivetoihin, jossain tilanteissa ne on hyviä ja jossain taas täysin hyödyttömiä.
 
Nimimerkki parikin parkkipaikalle kiinni jäännyttä idiottia auttanut joiden autoissa ilmeisesti on kaasuna vain on ja off :D
Mäkin oon idiootti. Viime keväänä koitin ajaa autoa omaan parkkiruutuuni, kun lumet alkoi jo sulamaan ja sain sen paskan siihen sohjoon pohjasta kiinni. Siinä makasi, eikä mikään auttanut, kun pyörät oli suurinpiirtein ilmassa. Ei lapioiminen, ei hiekka, ei matot pyörien alla... Naapuri kävi Hiluxilla nyppäisemässä pois. Huoltoyhtiö oli hoitanut komeasti hommansa, kun piha oli ihan hirveässä kunnossa. Parikymmentä senttiä loskaa ei ole kovin kaunis asia.

E: Siihen olis jäänyt todennäköisesti nelivetokin kiinni ihan yhtä nätisti. Jos mikään pyörä ei saa pitoa, niin siinä se istuu. Tosin nelivedoissa on yleensä "muutama" sentti enemmän maavaraa, kuin mun madalletussa Astrassa. Mutta samanlaisessa tilanteessa on nelivetokin voimaton, jos pohjasta ollaan kiinni.
 
Juu, ei sen puoleen olen minäkin kiinni jäänyt nelivedolla, oli "älyä" kuinka paljon tahansa.

Ja jos tossa Ghostriderin lähettämässä kuvassa on nurtsi alla niin lumi, jää ja nurmikko on sellainen yhdistelmä jossa tarttis monesti ketjut.

Niinhän se on että mitä parempi neliveto sitä pidemmälle pääsee ennen kuin jää kiinni :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa ottaa pumppu mukaan autoon jos tietää että on lähdössä paikkaan missä on riskinä jäädä kiinni. Renkaasta paineet alemmas ja taas pääsee eteenpäin. ja kovalla paineet ylös. 0,5-1bar pudotus vaikuttaa pirun paljon pitoon pehmeällä.
Eipä joku vetotaljakaan paljoa maksa jos ei halua vinssiä laittaa.
 
Kokoajan on semmoinen fiilis, että on ihan pakko lähteä hakemaan tämä. Olisi taas hauska katsella kun jengi jumissa nilkankorkuisessa lumessa krunissa uudenuutukaisilla kromi-nollamaavara SUV:aan ja itse voisi painaa ohi 5km/h vauhdilla ja hytistä kopissa.
 
Kokoajan on semmoinen fiilis, että on ihan pakko lähteä hakemaan tämä. Olisi taas hauska katsella kun jengi jumissa nilkankorkuisessa lumessa krunissa uudenuutukaisilla kromi-nollamaavara SUV:aan ja itse voisi painaa ohi 5km/h vauhdilla ja hytistä kopissa.
Mä veikkaan, että sä olisit vain tien tukkeena ja ohi menis ihan normaalia vauhtia alkaen 96 tuhatta euroa mallilla joku ja naureskelis sun hetkumiselle.

RR_SPORT_06.jpg
 
Voisi muuten kohta harkita Rangen ostamista, kun korimalli uudistuu kohta(paljon rumemmaksi), niin noita nykyisiä aristokraattibiilejä alkaa saamaan varmaan vähän edullisemmin.
 
Voisi muuten kohta harkita Rangen ostamista, kun korimalli uudistuu kohta(paljon rumemmaksi), niin noita nykyisiä aristokraattibiilejä alkaa saamaan varmaan vähän edullisemmin.
Onko kuvia uudesta korista? Auto on kyllä ristiriitaisen näköinen, en aluksi pitänyt laisinkaan perästä ylitysmuodon vuoksi, mutta mitä enemmän noita näkee, sitä siistimpi se on. Kallis ko perkele, menee pitkälle metsään ja on mitä ilmeisimmin törkeen hyvä ajaa. Ite en varmaan pitkään aikaan vaihda Lantikoista pois. Olen aika helvetin tyytyväinen Freelanderiin. Evoque tosin kiinnostaa erittäin paljon.
 
Onko kuvia uudesta korista? Auto on kyllä ristiriitaisen näköinen, en aluksi pitänyt laisinkaan perästä ylitysmuodon vuoksi, mutta mitä enemmän noita näkee, sitä siistimpi se on. Kallis ko perkele, menee pitkälle metsään ja on mitä ilmeisimmin törkeen hyvä ajaa. Ite en varmaan pitkään aikaan vaihda Lantikoista pois. Olen aika helvetin tyytyväinen Freelanderiin. Evoque tosin kiinnostaa erittäin paljon.
Hyvin pitkälle evoquen näköinen tulee olemaan. Muutenkin kuulostaa vähän pahalta, että Range Rover Evoque eli 40t€ auto ja iso Range jakaisi melkein saman muotokielen. Evoque on kyllä hieno auto, mutta saisi pysyä alemmassa hintaluokassa ja Range saisi olla selvästi herrasmiehen luksusmaasturi.
LandRover-Concepts-510111159471421600x1060.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom