Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noi väitteet on just niille, joilla on helvetin moinen kiire kesällä valoista valoihin ja sitten talvella nussitaan tien tukkeena. Ja väitän ihan pokkana, että kun tonne mukulakiville ja talviteille painelee sillä madalletulla GTi:llä, niin se meno on pikkaisen epämukavaa kovalla jousituksella, jolla ei tee hevonvittua normaalissa ajossa. Ja ituhippien pitäis kieltää katurassit, jos jotain pitää kieltää, ne tuolla kuluttaa enemmän kuin joku Lexus 460h.
Sori, tais mennä väärään osoitteeseen. Kesällä mulla on kiire ainoastaan alittaa aiemmat reittiennätykseni polkupyörällä. Tämähän sopii mainiosti ituhippin ajatusmaailmaan. Vai saako ituhippi olla ylipäätään kiinnostunut nopeudesta? Ajatuspoliisit osaavat varmaan kertoa vastauksen tähänkin. Jos vähänkään osaa autoa ajaa, eikä ole niin persaukinen, että joutuu ajamaan loppuunajetuilla talvirenkailla, niin liikenteen rytmissä pysyy kyllä melkein millä tahansa nykyautolla.
 
G-klassen hypetys on kyllä mennyt varmaan hiukan yli. Jos keulaan heitettäis KIA:n merkki, niin kaikki sanois sitä sitä ihan paskaks ysäri-autoks. G-sarjalainen voi olla luotettava, hiljainen ja ERITTÄIN uskottava (brändi kohdillaan),sitä en kiellä, mutta sitten kun mietitään hintaa niin yhtälö on aika vinksallaan. Saadaan 10 vuotta vanhaa tekniikkaa ledivaloilla ja hinta on tähtitieteellinen. Miten vaikka uusi Range häviää tälle? Ehkä äärimmäisillä taipaleilla, mutta kuka vie G:tä sinne säännöllisesti. 99% ajamisesta tapahtuu kaupungeissa.

Maasturit on jees myös kaupungissa, mutta G alkaa olemaan jo vähän turhan vanhentunut muuhun maasturikantaan verrattuna. Ja sitten vielä se hintalappu. Oi selittäkää te rikkaat maastoilijat.
 
G-klassen hypetys on kyllä mennyt varmaan hiukan yli. Jos keulaan heitettäis KIA:n merkki, niin kaikki sanois sitä sitä ihan paskaks ysäri-autoks. G-sarjalainen voi olla luotettava, hiljainen ja ERITTÄIN uskottava (brändi kohdillaan),sitä en kiellä, mutta sitten kun mietitään hintaa niin yhtälö on aika vinksallaan. Saadaan 10 vuotta vanhaa tekniikkaa ledivaloilla ja hinta on tähtitieteellinen. Miten vaikka uusi Range häviää tälle? Ehkä äärimmäisillä taipaleilla, mutta kuka vie G:tä sinne säännöllisesti. 99% ajamisesta tapahtuu kaupungeissa.

Maasturit on jees myös kaupungissa, mutta G alkaa olemaan jo vähän turhan vanhentunut muuhun maasturikantaan verrattuna. Ja sitten vielä se hintalappu. Oi selittäkää te rikkaat maastoilijat.
Sama pätee niihin, jotka törsää superautoihin rahansa. Tosin G55 AMG menee metsässä yhtä lujaa mitä kovimman jätkän Ferrari radalla.
 
Yksi päheimmistä autoista mitä on tarjolla, mutta henk.koht. vierastan tuota Sport -sanaa mallimerkinnässä. Aito ja oikea Range Rover on vielä tuota Sportiakin fiinimpi peli.

Jos RR Sportia olisi ostamassa, niin Discovery 4 olisi varmaankin valintani. Sama tekniikka, mutta enemmän tilaa ja vielä reilusti halvemmalla. Tietty dieselkasia ei Discoon ole tarjolla. Bensakasin voisi tietysti ostaa, eihän tuossa hintaluokassa jollakin polttoainekuluilla ole enää mitään merkitystä. Jos pelkkä arvonalenema on 2 tonnia kuussa, niin satanen lisää bensaan ei kyllä ole enää mitään.

Pirun vähällä menee 2,5 tonnin kiesi bensakasilla jos huntti kuussa riittää. :wtf:



Oli nyt vaan pakko tarttua tähän :jahas:
 
Onko kokemuksia Jeep Grand Cherokeen WJ (1999–2004)-mallista. Mersun 2,7 l dieselkone lienee se parempi vaihtoehto?

Itsellä oli pari vuotta moinen ja en nyt mitään ylistyslauluja voi laadusta sanoa. Pikkuvikoja sähkölaitteissa ja sitten lisänä mersun koneen tyyppivika, eli vuotavat suuttimet. Itselläkin noita suuttimia vaihdettiin ja ei ole ihan halpaa puuhaa. Muistaakseni kaksi suuttimista sijaitsee niin pahasti tulipellin alla, että vaihtaessa pitää pudottaa konetta alas (aikaa vievää ja kallista, yllätys). Jostain löysin aikoinaan, että laatikoita olisi poikinut 200tkm:n jälkeen, mutta itsellä laatikko toimi aina kuin ihmisen mieli vaikka kilometrejä olikin yli tuon 200tkm:n.

Autohan on hyvin maastokelpoinen, mutta kadulla huojuu aika tavalla ja vaatii isännän otteita pitää kyseinen jyrä tiellä nopeissa tilanteissa ja kovemmissa vauhdeissa.

Summa summarum, pistä hiukan euroja lisää ja osta tuo 2005- malli. Tuolla on tietääkseni parempi maine ja tehokkaampi kone.
 
Oli nyt vaan pakko tarttua tähän :jahas:

Niin, eli arvonalenema 2donaa kuussa jonka lisäksi satanen bensaan. Eli satanen bensaan kuussa, eiks toi niin pitäis ymmärtää?

Tiesin ettei ois pitäny alkaa nysväämään tätä pikkujuttua mielestäni liian pienestä kulutuksesta tossa esimerkissä, mutta aloinpa silti. :D
 
Niin, eli arvonalenema 2donaa kuussa jonka lisäksi satanen bensaan. Eli satanen bensaan kuussa, eiks toi niin pitäis ymmärtää?
Ei, vaan satanen lisää polttoainekuluihin verrattuna dieseliin. hkasi siis valitteli kun dieseliä ei ole saatavana kasikoneena, mutta totesi perään, että toisaalta bensakasin tuoma lisäkulutus on merkityksetön, koska kulut ovat muutenkin niin suuret.

Tietty dieselkasia ei Discoon ole tarjolla. Bensakasin voisi tietysti ostaa, eihän tuossa hintaluokassa jollakin polttoainekuluilla ole enää mitään merkitystä. Jos pelkkä arvonalenema on 2 tonnia kuussa, niin satanen lisää bensaan ei kyllä ole enää mitään.
 
Ei, vaan satanen lisää polttoainekuluihin verrattuna dieseliin. hkasi siis valitteli kun dieseliä ei ole saatavana kasikoneena, mutta totesi perään, että toisaalta bensakasin tuoma lisäkulutus on merkityksetön, koska kulut ovat muutenkin niin suuret.

Mulle täytyy kyllä välillä vääntää ratakiskosta :D kiitos siitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
G-klassen hypetys on kyllä mennyt varmaan hiukan yli. Jos keulaan heitettäis KIA:n merkki, niin kaikki sanois sitä sitä ihan paskaks ysäri-autoks. G-sarjalainen voi olla luotettava, hiljainen ja ERITTÄIN uskottava (brändi kohdillaan),sitä en kiellä, mutta sitten kun mietitään hintaa niin yhtälö on aika vinksallaan. Saadaan 10 vuotta vanhaa tekniikkaa ledivaloilla ja hinta on tähtitieteellinen. Miten vaikka uusi Range häviää tälle? Ehkä äärimmäisillä taipaleilla, mutta kuka vie G:tä sinne säännöllisesti. 99% ajamisesta tapahtuu kaupungeissa.

Maasturit on jees myös kaupungissa, mutta G alkaa olemaan jo vähän turhan vanhentunut muuhun maasturikantaan verrattuna. Ja sitten vielä se hintalappu. Oi selittäkää te rikkaat maastoilijat.


Tuli hommattua yli kymmenen vuotta vanha 350 GD.

Onko hypetys menny yli? Mielestäni ei.
Jos keulalla olis KIA merkki, niin ei kiinnostaisi. Ja se olisi paska.

En ihan allekirjoita, että tekniikka olisi vanhentunutta. Tekniikka on tehty maastoajoon, siihen auto on rakennettu ja siellä se toimii. Jos joku ajaa G:tä kaupungissa, niin siihen sitä ei olekaan tehty. Voisi sanoa, että on maastoautoja ja maastoauton näköisiä autoja (Miten kävi Hummerille?). Jos ajattelee matkaajoominaisuuksia (ja osittain kaupunkiominaisuuksia), niin G ei ole valinta nro UNO. Silloin pitää valita toinen merkki. BMW X6?

Miksi siis ajan G:tä? Mielestäni se on sitten cooleimman näköinen maasturi mitä on tehty. Vienkö sitä maastoon? Hell no! Ei todellakaan ole varaa rutata sitä. Mutta mitä G antaa? Olo on kuin SaudiArabiasta tulleella neuvostoagentilla kertaa VinDiesel. Sitä vain hykertelee ratin takana ja fiilistelee, kun saa ajaa panssarivaunua yleisellä tiellä.

Onko Järkee? Ei. Kilometrejä tulee minulla noin 10t vuodessa ja pääasiassa pääkaupunkiseudulla.
Jos ajaa vähänkään pidempiä matkoja, niin älä osta G:tä. En suosittele kenellekään. Tärinää alkaa 120km tuntinopeudessa.
Kuitenkin mukava käydä välillä kääntymässä karusellit ja bulevardit läpi. Ei tule montaa samanlaista vastaan ja katseita tämä G kyllä kerää. En vielä tiedä ovatko ne tyliin: "UUH, sexy motherfucker" vai "...tun urpo"?

Jos nyt olisi ylettömästi rahaa, niin unelma kombo voisi olla seuraava:
Tila-auto, johon mahtuu muksut ja bauhaus ostokset: G
Pikku city-auto: 911
Matka-auto suomessa ja vaikka euroopassa: BMW 530xd, farkku

Ehkä tämä kertoo hieman ajajan automausta. Jatketta tarvitaan sekä Fiiliksellä mennään, ei järjellä.

SummaSummarum:
Aina kun astun autoon, niin hykertelen mielessäni ja suunpielet kääntyy pieneen hymyyn.
Elämän pieniä... tai oikeastaan autoihmisenä, elämän suuria nautintoja minulle!
Nyt mennään G:llä (kunnes rahat loppuu).
 
En jaksanut lukea koko threadia läpi. Muutenkin vähän epäilyttää heittää ko. kysymystä tänne kun välillä tuntuu että monelle auto on vähän enemmän kuin auto. Mutta katotaan ...

Katumaasturia siis hankkimassa. Ei tule työ- eikä leikkikaluksi. Kaupunkiajoa varmaan tulee suurin osa, eikä perheen kanssa ajeta pitkää matkaa kovin usein. Mutta jonkinlaiset maantieajoominaiduudet kuitenkin. Ajoa tulee about 20 000 vuodessa. Tiedä sitten parin vuoden päästä kun poikia pitää ruveta enemmän kuljettamaan harjoituksissa.

Syy miksi haluan maasturin on harrastukset, eli metsästys ja ammunta. Viime talvena jäin kerran kiinni lumeen ampumaradalla ja monta kertaa meinasin. Radalle siis talvella hankala päästä koska tie aurataan todella harvoin (ja päästävä on!).

Metsästys tapahtuu pääosin alueella missä jotenkin kutenkin pystyy ajamaan Passatilla, mutta paljon paikkoja mihin ei ihan uskalla lähteä. Esim. märät pellonylitykset etc.

Viime talvi tarjosi hyvän mahdollisuuden perustella vaimolle neliveto. Meillä liittymä taloon aika jyrkkä ja vaimo jäikin pari kertaa hankeen kiinni. Muutenkin vaimon työajat on sellaiset että ei ole teitä vielä avattu kun liikkeelle lähtee.

Tässä olen miettinyt kahta eri vaihtoehtoa. 1. 8 - 10 vuotta vanha, jotain 120 - 160 tkm ajettu RAW4, CR-V tai X-Xtrail. Kaikki mielestäni luotettavia merkkejä.

2. vaihtoehtona pari vuotta uudempi Sportage tai Santa Fe (oli joku muukin Hundai). Hundaista ei ole aivan huonot mielikuvat, ainakaan noin yleiseti.

... vai onko jotain muita vielä (DACIA?)

Eli vinkkejä, kommentteja ja kokemuksia maintituista merkeistä kaipailisin.

nm. joskus sikari on vaan sikari
 
Paljon se hintahaarukka saa olla? Melkoisen huonoja menemään pahimmissa paikoissa noi ko. kiesit. RAV4 ihan onneton.

No ei mitään kovin pahoja. Sellaisia huonoja metsä-polku-teitä. Arvioisin että n. 8000 € pitäisi saada sellanen 2002 - 2003 vuoden cr-v/ xtrail (tosin lähemmäs 200 ajettu). Voin tosin arvioida väärinkin, koska ajattelen että pyyntihinta tippuu reilu 20% kun ei anna mitää vielä onnettomanpaa rassia vaihdossa. En ole kovinkaan kokenut autojobbari:). Mitä olen rawiwn hintoja nyt tarkemmin katsonut, niin ainakin pyynnit on kovempia kuin cr-v:ssä ja xtrailissa, eli raw4:n saa varmaan muutenkin unohtaa, vaikka toyota hyvä maine kyllä houkuttaisi.
 
No ei mitään kovin pahoja. Sellaisia huonoja metsä-polku-teitä. Arvioisin että n. 8000 € pitäisi saada sellanen 2002 - 2003 vuoden cr-v/ xtrail (tosin lähemmäs 200 ajettu). Voin tosin arvioida väärinkin, koska ajattelen että pyyntihinta tippuu reilu 20% kun ei anna mitää vielä onnettomanpaa rassia vaihdossa. En ole kovinkaan kokenut autojobbari:). Mitä olen rawiwn hintoja nyt tarkemmin katsonut, niin ainakin pyynnit on kovempia kuin cr-v:ssä ja xtrailissa, eli raw4:n saa varmaan muutenkin unohtaa, vaikka toyota hyvä maine kyllä houkuttaisi.

Katoppas saisko Subaru Forestereja sopivaan hintaan. Astetta parempia maastossa kuin nuo harkitsemasi pelit ja pomminvarmaa japsitekniikkaa. Jatkuva neliveto ja manuaaleista löytyy jopa alennusvaihde, mutta dieselinä ei saa tosin noita vanhempia. Tuo 20tkm menee varmaan bensallakin. Ei ole kyllä tunnettuja polttoainetaloudellisuudestaan noi subbet. Voi olla kyllä että joutus tyytymään melko vanhaan ja niiden hyvyydestä en tiedä.
 
Katoppas saisko Subaru Forestereja sopivaan hintaan. Astetta parempia maastossa kuin nuo harkitsemasi pelit ja pomminvarmaa japsitekniikkaa. Jatkuva neliveto ja manuaaleista löytyy jopa alennusvaihde, mutta dieselinä ei saa tosin noita vanhempia. Tuo 20tkm menee varmaan bensallakin. Ei ole kyllä tunnettuja polttoainetaloudellisuudestaan noi subbet. Voi olla kyllä että joutus tyytymään melko vanhaan ja niiden hyvyydestä en tiedä.

Maastossa omiaan, mutta täysin lelu sisältä. Tuntui, että vekotin on sisältä kasattu samasta muovista mitä on kindermunien sisällä! Ei tuota kukaan hullu osta muuhun kuin pelkkään metsäkäyttöön. Työmatkoille tarvitaan joku muu auto...
 
Paljon se hintahaarukka saa olla? Melkoisen huonoja menemään pahimmissa paikoissa noi ko. kiesit. RAV4 ihan onneton.

Joo, jossain testissä X-Trail hakkasi maasto-ominaisuuksissa RAV4:n. CR-V:tä vertailuissa en ole nähnyt. Ei nuo oikeita maastureita ole yksikään, mutta kyllä RAV4:lläkin pääsee normi henkilöautoa paremmin. Renkaista aika paljon kiinni tuo eteneminen.

http://www.youtube.com/watch?v=3Ia7I6tj7Jw
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom