Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Melko vaikea vain saada ylipäätänsä. Ei mikään kaikista yleisin auto.

Ai kui? Vaikka G-mallin Mersu melkoinen dinosaurus onkin, niin niitä valmistetaan kaiken aikaa ja uuden voi ostaa Mersu-kaupasta. Tilaavat tehtaalta juuri sinulle varustellun version. Hintaa tietysti on kuusinumeroinen summa.

Käytetyt ovat tietysti lähempänä useampia autonostajia ja esim. Mobilesta näkyy löytyvän melkein 1000 kpl käytettyjä 2.500 - 398.650 euron hinnoissa. Jos sellaisen haluaa, niin kyllä sieltä härmänpoikakin omansa löytää. Verojahan tuollaisesta menee vielä melko paljon, joten kannattaisi modata kuorma-autoksi jenkkimaastureiden tyyliin. Pitäisi kyllä onnistua, kun G-sarjalaista myydään Suomessakin uutena kuorma-autona. Silloin upouudenkin hinta jää johonkin 70 tonniin.

Tässä ketjussa puhuttujen Jeep Commandereiden ja ties minkä X5 Bemareiden hinnalla saa aivan kelvollisia G-sarjan Mersujakin. Eikä ole samanlaista jokaisella naapurilla.
 
Ai kui? Vaikka G-mallin Mersu melkoinen dinosaurus onkin, niin niitä valmistetaan kaiken aikaa ja uuden voi ostaa Mersu-kaupasta. Tilaavat tehtaalta juuri sinulle varustellun version. Hintaa tietysti on kuusinumeroinen summa.

Käytetyt ovat tietysti lähempänä useampia autonostajia ja esim. Mobilesta näkyy löytyvän melkein 1000 kpl käytettyjä 2.500 - 398.650 euron hinnoissa. Jos sellaisen haluaa, niin kyllä sielät härmänpoikakin omansa löytää. Verojahan tuollaisesta menee vielä melko paljon, joten kannattaisi modata kuorma-autoksi jenkkimaastureiden tyyliin. Pitäisi kyllä onnistua, kun G-sarjalaista myydään Suomessakin uutena kuorma-autona. Silloin upouudenkin hinta jää johonkin 70 tonniin.
Kuten tuosta huomataan, melko vaikea auto saada käsiinsä. Jos ei ole uusi, niin on paskassa kuosissa ja pitää tuoda Saksasta tai sitten ostaa uutena joka on monelle liikaa. Uber auto se tosin on AMG:na.

Ei ole ihan mikään joka vaihtoautokaupan Honda CR-V tuo kiesi.
 
Kuten tuosta huomataan, melko vaikea auto saada käsiinsä. Jos ei ole uusi, niin on paskassa kuosissa ja pitää tuoda Saksasta tai sitten ostaa uutena joka on monelle liikaa. Uber auto se tosin on AMG:na.

Ei ole ihan mikään joka vaihtoautokaupan Honda CR-V tuo kiesi.

No sitä ei tosiaankaan ole, mutta eikös sen eteen juurikin kannata nähdä vaivaakin? Melko tylsää olisi autoilu(kin), jos aina ottaisi sen, minkä helpoiten saa..
 
Kuten tuosta huomataan, melko vaikea auto saada käsiinsä. Jos ei ole uusi, niin on paskassa kuosissa ja pitää tuoda Saksasta tai sitten ostaa uutena joka on monelle liikaa. Uber auto se tosin on AMG:na.

Ei ole ihan mikään joka vaihtoautokaupan Honda CR-V tuo kiesi.

Eikä tuohon monella riitä pelimerkit vaikka tois Saksasta. Verot on aika törkeet. Oli yhtenä tsekattavana vaihtoehtona Saksasta hakuun, mutta ei vaan pysty. Discoverykin on siinä ihan rajoilla, joutuu ehkä tyytymään johonkin Pathfinder tms. halvemman luokan peliin.

No sitä ei tosiaankaan ole, mutta eikös sen eteen juurikin kannata nähdä vaivaakin? Melko tylsää olisi autoilu(kin), jos aina ottaisi sen, minkä helpoiten saa..

Eipä tuossa kyse taida olla muusta kuin rahasta. Jos ei kotimaasta löydy, niin Saksasta tai jostain muusta EU-maasta varmasti löytyy. 1-4 tonnia kun lyö rahaa kouraan hakufirmalle niin auto seisoo parin viikon sisällä pihassa.
 
Eipä tuossa kyse taida olla muusta kuin rahasta. Jos ei kotimaasta löydy, niin Saksasta tai jostain muusta EU-maasta varmasti löytyy. 1-4 tonnia kun lyö rahaa kouraan hakufirmalle niin auto seisoo parin viikon sisällä pihassa.

Joo paitsi että se auto on itse käytävä paikanpäällä katsomassa jos meinaa lopputulokseen tyytyväinen olla.
 
Nelivetoisuus oli itsellä ehdoton vaatimus käyttöautolle ja odotankin kovasti ensimmäisiä kokemuksia Jeepillä lumella ja jäällä.
Ensi lumet kivat ja niitä odottelee maasturinomistajana aina. Talvella on mahdollista vittuilla takaisin kaikille niille uunoille, jotka kaasuttelee valoista sun eteen. Mut mä en kyllä jaksa. Siinä ne vetää renkaat tanassa jalka pohjassa eikä mitään tapahdu. Mut joo, stadissa on kyllä roimasti helpompaa maasturilla talvella, menee ihan mahdottomaksi välillä noi kadut.
 
Ite olen miettinyt perheen kulkuneuvoksi maasturia, kun ei noi tila-autot oikein iske. Ei vaan taida lompakko riittää sellaiseen, mitä haluaisin. Kia, Hyundai yms ei nimittäin maistu. Ja katumaasturit ei niin isoja sitten kuitenkaan ole.
 
Korkeudella on negatiivinen vaikutus nyt vain jousitusmukavuuteen, kulutukseen, jarrutusmatkaan, ajettavuuteen, huojuntaan...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Korkeudella on negatiivinen vaikutus nyt vain jousitusmukavuuteen, kulutukseen, jarrutusmatkaan, ajettavuuteen, huojuntaan...
Juu, nuo katumaasturit ovat sellaisia tappopelejä, että on ihme ettei niitä kielletä EU-alueella. Tähän nyt jaahas-hymiö. Kyllähän nuo väitteet voivat pitää jollakin tasolla paikansa mutta käytännön ajossa normaalissa liikenteessä noilla erot ovat niin mitättömiä, että sillä ei le paskankaan merkitystä.
 
Juu, nuo katumaasturit ovat sellaisia tappopelejä, että on ihme ettei niitä kielletä EU-alueella. Tähän nyt jaahas-hymiö. Kyllähän nuo väitteet voivat pitää jollakin tasolla paikansa mutta käytännön ajossa normaalissa liikenteessä noilla erot ovat niin mitättömiä, että sillä ei le paskankaan merkitystä.
Noi väitteet on just niille, joilla on helvetin moinen kiire kesällä valoista valoihin ja sitten talvella nussitaan tien tukkeena. Ja väitän ihan pokkana, että kun tonne mukulakiville ja talviteille painelee sillä madalletulla GTi:llä, niin se meno on pikkaisen epämukavaa kovalla jousituksella, jolla ei tee hevonvittua normaalissa ajossa. Ja ituhippien pitäis kieltää katurassit, jos jotain pitää kieltää, ne tuolla kuluttaa enemmän kuin joku Lexus 460h.
 
Mitäs mieltä ootte ituhipit Range Rover Sport TDV8 HSE:stä?
Painoahan tolla on puolikkaan panssarivaunun verran, eikä 272 hevostakaan saa tuota lentämään. Mutta noin muuten.
 
Mitäs mieltä ootte ituhipit Range Rover Sport TDV8 HSE:stä?
Painoahan tolla on puolikkaan panssarivaunun verran, eikä 272 hevostakaan saa tuota lentämään. Mutta noin muuten.

En ole koskaan ajanut, mutta onhan tuo yksi hienommista autoista.
 
Oon tässä vähän ihmetellyt, että miksi suomessa ei ole suzukin jimnyt yleistyneet? Varsinkin parina viime talvena kyseinen auto olisi ollut aika näppärä varsinkin pääkaupunkiseudulla. Tietenkään tuon kokoinen auto ei korvaa perhefarkkua, mutta kyllä siinä käsittääkseni sen verta on tilaa, että kaikki golffilla ajelijat voisivat vaihtaa kyseiseen autoon.
 
Oon tässä vähän ihmetellyt, että miksi suomessa ei ole suzukin jimnyt yleistyneet? Varsinkin parina viime talvena kyseinen auto olisi ollut aika näppärä varsinkin pääkaupunkiseudulla. Tietenkään tuon kokoinen auto ei korvaa perhefarkkua, mutta kyllä siinä käsittääkseni sen verta on tilaa, että kaikki golffilla ajelijat voisivat vaihtaa kyseiseen autoon.

Suomessa on niin pienet markkinat ettei täällä kaikkia merkkejä/malleja myydä paljoa. Tai siis paljoo ei myydä mitään mallia mut...
 
Mitäs mieltä ootte ituhipit Range Rover Sport TDV8 HSE:stä?
Painoahan tolla on puolikkaan panssarivaunun verran, eikä 272 hevostakaan saa tuota lentämään. Mutta noin muuten.

Yksi päheimmistä autoista mitä on tarjolla, mutta henk.koht. vierastan tuota Sport -sanaa mallimerkinnässä. Aito ja oikea Range Rover on vielä tuota Sportiakin fiinimpi peli.

Jos RR Sportia olisi ostamassa, niin Discovery 4 olisi varmaankin valintani. Sama tekniikka, mutta enemmän tilaa ja vielä reilusti halvemmalla. Tietty dieselkasia ei Discoon ole tarjolla. Bensakasin voisi tietysti ostaa, eihän tuossa hintaluokassa jollakin polttoainekuluilla ole enää mitään merkitystä. Jos pelkkä arvonalenema on 2 tonnia kuussa, niin satanen lisää bensaan ei kyllä ole enää mitään.
 
Ajettavuuteen kaupungissa korkeudella on vain positiivisia vaikutuksia, sori vain. Todettu fakta.

No jos vertaan vaikka S- ja G-Klassea (tai mitä tahansa muuta mersun maasturia), niin S-klasse on suurella marginaalilla mukavampi ja ajettavampi lähes kaikissa tieolosuhteissa. Maastossa G on toki parempi.
 
Itsellä kokemusta vain isosta rangesta ja sitä voin suositella ihan varauksetta, paitsi että syöhän se sitä diiseliä ihan mukavasti. Eikös tuo sport ole rakennettu discoveryn alustalle tjs?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom