Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onhan sillä mukava kaupungissa pyöritellä. Just olin lomalla Tukholmassa ja siellä keskustassa tuli Jeepillä kanssa pörrättyä. Kiva katsella korkeammalta että mahtuuko... Auton alla tällä hetkellä oleva rengastus ( 22 tuuman rinkulat) hieman tasoittaa muuten hyviä ajo-ominaisuuksia. Jossain vaiheessa vaihtuu järkevämmän kokoisiin.
Helsingissä muuten tosiaan järkyttävän huonossa kunnossa kadut. Toissakesänä Carrera otti itseensä Helsingin kierroksella mukulakivikaduilla, tärinä ei oikein tehnyt hyvää sähkölaitteille.
 
Oli komiampi Range roveri tuossa parkissa kadulla.

range.webp
 
X3 vähän offroudaa.

Onkohan toi historian surkein menemään näistä cittareista? Hondalla jäin kerran jumiin parkkipaikalle, mutta sekin meni silti ihan helvetisti pahemmassa hiekassa tai paskassa mitä toi. Onneksi en ostanut tota, olis mennyt taaksepäin stadissa talvella ajelu.

Lantikka pääsee muuten duuniin ens viikolla kun lähden valojen kanssa mallikuvauksiin Pohjois-Norjaan. Pitäis päästä mahdollisimman lähelle kuvauspaikkaa joka kerta kun pitää saada laitteet mestoille ja mallille lämmin auto kuvauksien ajaksi ettei ihan kananlihalla ole kokoajan. Se vain, että miten pahoihin paikkoihin uskaltaa edes yrittää kun siellä ei hirveemmin apua ole saatavilla jos jumittaa.

[video=youtube_share;Wb3GabOfieY]http://youtu.be/Wb3GabOfieY[/video]

[video=youtube_share;Xgl4bGNU1dE]http://youtu.be/Xgl4bGNU1dE[/video]
 
Siinä vaiheessa kun 4 pyörää lyö tyhjää, niin eiköhän etenemiserot ole pitkälti renkaista kiinni. Mutta annetaan anteeksi, ei tuota ymmärtänyt Clarksonikaan.
 
^^ Ite mitä oon tuolla pohjoisessa sompaillut maasturilla jotain kinttupolkuja niin yleensä kiinnijäänti ei ole suurin pelko kun aika monesti paikat on helvetin kivikkoista jne. Suurin pelko mulla on ollut että loppuu se maavara autosta ja särkee autoa kolauttamalla pohjan johonkin helevetin isoon kiveen. Ainakin suomen puolella on ihan normia että "metsäautotiellä" joka on kaksi kivikkouraa, on urien välissä vähän väliä päätä isompia kiviä ja kivikumpuja...
 
Siinä vaiheessa kun 4 pyörää lyö tyhjää, niin eiköhän etenemiserot ole pitkälti renkaista kiinni. Mutta annetaan anteeksi, ei tuota ymmärtänyt Clarksonikaan.
Ajajastahan se toki ekana on kiinni ja sitten renkaista ja siinä päällä auton nelarin toiminta. Mut kuten sanottu, en minä ymmärrä näistä hevonvittua. Paitti sen, että nelivedoissakin on homosti eroa vaikuttaen siihen, mihin alunperin jäädään kiinni.

Hondalla meni päreet viimeksi tossa viime talven alussa kun jäin nolosti kiinni parkkiruutuun. Aikani jumiteltuani avasin ikkunan ja huusin tien toisella puolella hengaaville kavereille "VARSINAINEN MAASTURI, TUUTTEKO JEESAAMAAN". Eli vaikka olis kuin vetoa tai maavaraa, niin renkaat kun sutii, niin ei auta. Mut näissä paremmissa maastureissa on toki vähän paremmat sydeemit, eikä renkaat heti ala vetään täyttä kierrosta.


 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siinä vaiheessa kun 4 pyörää lyö tyhjää, niin eiköhän etenemiserot ole pitkälti renkaista kiinni. Mutta annetaan anteeksi, ei tuota ymmärtänyt Clarksonikaan.

Pointti onkin se että nykyinen älykäs nelari ryöminnällä ja luistonestolla ei lyö tyhjää ;)
 
Ei sitä suurin osa kyllä tartte, mutta on kyllä varsin poikaa Suomen talvessa. Näppärää liikkua liukkaalla kelillä. Ohan noita nelareita ihan pikkuautoissakin syystä juuri. Osa tarttee sitten vielä sen maavaran ja jotkut kunnon renkaat ja vinssit. Mä olen ainakin tyytyväinen, että pääsen mahdollisimman pitkälle kuvauspaikalle kamojeni kanssa. Eri asia on sitten miten pitkälle uskaltaa.
 
Ei sitä suurin osa kyllä tartte, mutta on kyllä varsin poikaa Suomen talvessa. Näppärää liikkua liukkaalla kelillä. Ohan noita nelareita ihan pikkuautoissakin syystä juuri. Osa tarttee sitten vielä sen maavaran ja jotkut kunnon renkaat ja vinssit. Mä olen ainakin tyytyväinen, että pääsen mahdollisimman pitkälle kuvauspaikalle kamojeni kanssa. Eri asia on sitten miten pitkälle uskaltaa.
Tuskin tuo etuvetoinen Land-Rover liukkaalla lähtee yhtä helpostin, kuin tuo 4-veto.
Mutta kyllä käsittämättömän pahoissa paikossa ne tuolla etuvetoisellakin menevät(toki on mainosta, mutta silti)
 
Onhan se ero kuitenkin oikeassa elämässä aika hurja kun valoista liikenteeseen lähdetään. Ihan normaalillakin vauhdilla tulee kymmeniä metrejä eroa hetkessä jos nelarilla valoista lähtee. Enkä tarkoita mitään lähettelyä, vaan ihan sen pidon eroa.
 
Tossa nyt ero nelarilla ja nelarilla.



Tohon tehtiin vastine, jossa Range rover jäi jumiin ja X6 meni, joten ajamalla saa myös auton näyttämään miten paskalta tahansa.

Mut kuten monessa paikkaa sanottu, hyvin hyvin harva koskaan vie autoaan minnekään pahoihin paikkoihin. Range roverikin maksaa alkaen 96 tonnia, joten sitä ei varmaan ihan mielellään vie ihan kivikasaan. Itelläkin tähän saakka pahimmat paikat on päästy Hondalla ihan hyvin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tossa nyt ero nelarilla ja nelarilla.

Tohon tehtiin vastine, jossa Range rover jäi jumiin ja X6 meni, joten ajamalla saa myös auton näyttämään miten paskalta tahansa.

Mut kuten monessa paikkaa sanottu, hyvin hyvin harva koskaan vie autoaan minnekään pahoihin paikkoihin. Range roverikin maksaa alkaen 96 tonnia, joten sitä ei varmaan ihan mielellään vie ihan kivikasaan. Itelläkin tähän saakka pahimmat paikat on päästy Hondalla ihan hyvin.

Tossa lopussa näkee hyvin miten paskat tommoset katurenkaat on kun kässäri päälläkin auto valuu, toisaalta näkee myös miten X6:n neliveto toimii kun on parkki päällä ja eturenkaat vaan pyörii kun auto valuu alamäkeen, niinhän se ei mun käsittääkseni menis jos olis "kunnon neliveto".

Joka tapauksessa top gearin demonstraatio on aika huono kun toi kuvakulmakin on sellanen että rangella saattaa olla paljon loivempi nousukohta, ja vauhtiakin taitaa olla enemmän.
 
Pointti onkin se että nykyinen älykäs nelari ryöminnällä ja luistonestolla ei lyö tyhjää ;)
Ei kai nekään fysiikan lakeja pysty kiertämään? Ite en ole ajanut kuin tyhmällä nelikolla, mutta yllättävän helppoon paikkaan silläkin onnistuu jäämään jumiin kun oikein paska tsägä sattuu. Kuvassa on meikäläisen kärry jumissa, eikä se liikkunut tosta yhtään mihinkään omin voimin, Country Golfillaan tuli kaveri nyppäisemään irti. Jokusen kuitin olen myöhemmin saanut kuulla

IMG_01442.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom