Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Citymaasturit ajavat mielestäni täysin asiansa, kyllä niilläkin pääsee normi hankalissa paikoissa eteenpäin. Oikeat maasturit ovat varmasti hyviä työkaluja ja miehille jotka kulkevat omia polkujaan. Harva perus autoilija niiden huippu maasto-ominaisuuksia tarvitsee.

Minulle riittää ihan hyvin että omassa Hondassani on korkea maavara, isot muunneltavat sisätilat ja mukava automaattivaihteisto. Ei ole tullut mieleenkään että lähtisin autolla mökkitietä huonompaan maastoon.

Piti täältä hieman lukaista ASX:n arviointeja. AimoVaimolle mietittiin pikkupirssiä, jossa pieni maavara ja pystyy kuskaamaan lapset tarhaan. Luonnollisesti tutustuimme suomalaiseen tapaan kaikkiin vaihtoehtoihin, eli menimme ajatuksen saatuamme ensimmäiseen autokauppaan ja hankimme ASX:n kakkosautoksi. Yllättävän hyvä ajaa tuollaiseksi riisipussiksi, 5 vuoden takuu ja suht lyhyt toimitusaika, niin kaupat oli tehty ajatuksesta sopimukseen alle 2 tunnissa.

Samalla yritin täältä etsiä vähän tietoa GLK:sta omaksi uudeksi autokseni. Olen tykännyt pirusti BMW 520 kiisselistä, jolla olen nyt vähän reilussa vuodessa ajanut melkein 70 kkm mittariin. Uusi samanlainen tuntuisi vähän tyhmältä vaihdolta, X3:sen tilausajat ovat Neuvostoliitosta (väh. 8 kk), joten jäljelle jää ainoastaan oikeastaaan Q5 tai GLK. Jos jotain suurin piirten vastaavaa muuta vaihtoehtoa tulee mieleen, niin saa ehdotelle. Autot eivät aiheuta itselle sellaisia intoja, että viitsisin niitä pahemmin vertailla. Joku sen tekee kuitenkin suurella sydämen palolla muutenkin, joten laiska, kiireinen ja puolikärsimätön nykyinen jumppakuikelo ottaa vastaan muita ehdotuksia kiitollisena...

T: Porkkana-Aimo:joulu5:

Harva perus autoilija niiden huippu maasto-ominaisuuksia tarvitsee.

Kyllähän se näin on, itsellä tosin aivan toisin kun oli maasturi (Pajero)... ripauksen modifoituna (lukot edessä manuaaliset) se jotakuinkin meni aika kivasti maastossakin.
Tosin kun sillä oli kiinni, niin sitten oli. Itse kävin kaiken maailman Metson soitimet umpisia metsä-autoteitä pitkin ja fasaanien ruokia viemässä jne. eli tarvetta oikeille maasto-ominaisuuksille oli.
Nykyään noi kaikki tehdään kävellen ja hyvin hoituu niinkin, tosin Metson soidinta en ole enää kuvaillut :)

Sitten noista saundeista, itselle se on aivan sama miltä se auto kuulostaa kunhan se on madollisimman hiljainen sisälle.
Mun ei tarvitse tuolla kategorialla kerätä kanssaihmisiltä pisteitä.

Tosin on vain 1kpl "The Saund", mitä maa päällään kantaa :D

http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE

Aimoooo! Koska kahveelle? Saan samalla haistella ASX-mehuja sun kainalosta.

No woe wideo! Aawistuksen ollut kiirusta Aimomaailmassa taas. Kyl me tärät saadaan järkättyä tässä kuussa jollain tavalla. AasiX:n hajut saat haistella suoraan vaimon pakaroista, jos todellakin haluat...

Koita hinautua jonnekin tänne maisemiin. Koodailet päivää aikaisemmin, niin kerkeen nostamaan pikkurillini pystyyn kahvia varten.

Åk. (kirjoitettu 8 sormijärjestelmällä)

Uusi samanlainen tuntuisi vähän tyhmältä vaihdolta, X3:sen tilausajat ovat Neuvostoliitosta (väh. 8 kk), joten jäljelle jää ainoastaan oikeastaaan Q5 tai GLK. Jos jotain suurin piirten vastaavaa muuta vaihtoehtoa tulee mieleen, niin saa ehdotelle. Autot eivät aiheuta itselle sellaisia intoja, että viitsisin niitä pahemmin vertailla. Joku sen tekee kuitenkin suurella sydämen palolla muutenkin, joten laiska, kiireinen ja puolikärsimätön nykyinen jumppakuikelo ottaa vastaan muita ehdotuksia kiitollisena...

T: Porkkana-Aimo:joulu5:

En tee tätä sydämmen palolla, mutta annan oman kontribuutioni. Q5:n on oma valintani X3:n jälkeen. Yksi mikä tuosta remmistä puuttuu on Volvon XC60:n, jonka samaan hintaan saa käsittääkseni hieman tehokkaampana ja paremmin varusteltuna. Tosin muutamalla tutullani tuo XC60:n on ja ovat kyllä olleet melkein yhtä paljon huollossa kuin ajossa. Toisella 2009 hankittu XC60:n temppuili ja toisella 2011 hankittu.

Mulle luvattiin X3:n 5-6 kuukaudessa, ja sen aion odottaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tee tätä sydämmen palolla, mutta annan oman kontribuutioni. Q5:n on oma valintani X3:n jälkeen. Yksi mikä tuosta remmistä puuttuu on Volvon XC60:n, jonka samaan hintaan saa käsittääkseni hieman tehokkaampana ja paremmin varusteltuna. Tosin muutamalla tutullani tuo XC60:n on ja ovat kyllä olleet melkein yhtä paljon huollossa kuin ajossa. Toisella 2009 hankittu XC60:n temppuili ja toisella 2011 hankittu.

Mulle luvattiin X3:n 5-6 kuukaudessa, ja sen aion odottaa.

Kiitoksia tästä. Oma tekstini näytti näin jälkikäteen "aavistuksen" arrogantilta, tarkoitus oli se, että moni näitä autovertailuja tekee jokatapauksessa paremmuusjärjestyksessä listaten, joita sitten ilolla lukaisen. Pahoittelut pöljäilystä.

Kyllä nuo X3:set on tosi hankalassa raossa tällä hetkellä. Jos tuossa ajassa saat omasi, niin uskomaton juttu. Milloin tilasit?

Mä jo itse käytännössä kanssa tilasin tuon X3:n, mutta tulee joskus sitten vuoden lopussa, ehkä.

Itse ostin maastoauton muutamastakin syystä. Ensinnäkin se on kevyt kuorma-auto (virman piikkiin) ja toiseksi sillä on mukavampi taittaa matkaa kun näkyvyys on parempi ja eipä yllättänyt lumet tänä talvena niin kuin viime talvena Bemarilla. Niin ja auto on Escalade, ei mikään ekoauto, mutta enpä yksin pysty tätä planeettaa pelastamaan.

Touareg vai Freelander 2? Olis jompi kumpi nyt mieleen. Mut miten noissa Touaregeissa koneet kestää? Noita ei ole kuin uutena alle 50 tonnia ajettuja, muut on kaikki sahattu lähemmäs 100 ja yli 100. Kestääkö nuo diisselit kuin hyvin? Freelandereitakaan ei liiemmin ole ja uutta autoa ei viittis millään pistää kun hinta putoaa aivan saatanasti heti.

Eli mikä on noiden diisseleiden kesto, luulis että laadukkaita ovat, varsinkin Volkkarilla. Enkä nyt varmaan sitä V-kymppi ole ottamassa. 3.0 TDI Volkkariin ja 2.2 Freelanderiin. Tiguan voisi kanssa olla vaihtoehtona, vaikka se vähän naisten maasturi onkin, mut niissä on tolkuttomat varusteet.

Puhutaanko nyt siitä faceliftistä, joka tuli joskus 2005 aikaan? Mulla on jotenkin semmoinen omituinen päähänpinttymä, että autot kaikki hajoaa hevonvitunpaskaksi joka paikasta viimeistään 150 tonnin kohdalla. Autot ovat siis paskoja jos niillä on ajettu yli 100 tonnia. 130 Hondassa lasissa, eikä mitään vikaa, mut ihan varmaan tulee kohta jos jatkan ajelua. Mä en luota autoihin jostain syystä. Ostat jonkun 2005 touaregin ja siinä on sitten vittu kaikki paskana kokoajan. Menee iskaria, jousia, alkaa ruostuun, moottori hajoaa, sähkövikaa jne jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom