Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On se ihan rapsakan näköinen mustana tuo Pathfinder.
 

Liitteet

  • photo.webp
    photo.webp
    52,4 KB · Katsottu: 587
On se ihan rapsakan näköinen mustana tuo Pathfinder.

Mitähän lisävarusteita tuossa on ?
Pathfinder on kyllä aika miehekkään näköinen edestäkin.

Eiks toi kuitenkin ole jo ihan oikea maasturi alennusvaihteineen päivineen ?
 
Eikös tuo ole ihan maasturi, varusteet varmaan samaa tasoa mitä muissa, eli nappulaa saa pistää tiskiin jos haluaa herkkuja.

Siellä on Nissanin sivuilla se tee oma auto kohta, joten hinnaksi tuli kaikilla herkuilla about 68k€. Automaatin jätin pois.

Tosin kuten yleensä tuossa on pieni ongelma joka on lukkojen puuttuminen. Meneehän tuokin maastossa, mutta ristikkäiset pyörät ilmassa matka loppuu siihen. Sitten kun otetaan vaikka Toyotan Land Cruiser niin tuossa tilanteessa napsutellaan lukkoja päälle ja jatketaan matkaa. Maastokelpoisuus on hyvin suhteelline asia. Käsittääkseni esim. Land Roverissa on tuo vastaava toteutettu luistoneston kautta jarruilla pelaten. Eli siellä ei lukkoja ole, mutta jarruilla taaplataan noi paikat, eli tehdään ajoneuvosta kokolailla aktiivilukkojärjestelmää vastaava, tosin paljon halvemmalla.

Mutta totuus on, että 99% näitä ostavasta porukasta ei pientä hiekkatietä kummempaan paikkaan mene, joten tuo lienee suurimmalle osalle suht' merkityksetön asia.
 
Mutta totuus on, että 99% näitä ostavasta porukasta ei pientä hiekkatietä kummempaan paikkaan mene, joten tuo lienee suurimmalle osalle suht' merkityksetön asia.
Pelkästään täysin maastokelvoton nelarilla varustettu maavarainen välimallin cittari on roimasti parempi menijä kuin henkilöauto. Pitää muistaa välivaiheet, ei se ole ihan joko tai. Kyllä noilla perusmaastureilla, joissa ei ole lukkoja sun muita, mennään paikkoihin, joihin ei normiautolla ole asiaa. Hondalla olen jo mennyt ihan kivasti kuvauksissa vaikeampiin paikkoihin, vaikka CR-V:n maasto-ominaisuudet ovat lähinnä säälittävät. Jos kuitenkin verrataan normiautoon, niin onhan nuo cittaritkin aikamoisia maastureita. Defenderit sitten niille, jotka menee keskellä metsää.
 
siis katumaasturit on todella heppoisia rakenteeltaan. ei niillä voi missään maastossa päästellä ku puolet tukivarsista jää matkan varrelle ensimmäisen kannon kohtaalla. ei katumaastureiden pohjia ole panssaroitu kuten esim. vanhemmat pajerot. että sinäänsä en ymmärrä näitä autoja. mutta totta se on myös mitä Mike sanoin threadin alussa että ei ne sen enempää saastuta ku normaalit sedanit. Se itteeki ihmetyttää et miks hipit käy niiden kimppuun? luulis niitten käyvän sit jenkkiautojen renkaita tyhjentelemässä. tosin jos meidän tallille tulis joku viherpiipertäjä tyhjentään mun impalan renkaat ni se kyl olis tappotuomio :curs:
 
Pelkästään täysin maastokelvoton nelarilla varustettu maavarainen välimallin cittari on roimasti parempi menijä kuin henkilöauto. Pitää muistaa välivaiheet, ei se ole ihan joko tai. Kyllä noilla perusmaastureilla, joissa ei ole lukkoja sun muita, mennään paikkoihin, joihin ei normiautolla ole asiaa. Hondalla olen jo mennyt ihan kivasti kuvauksissa vaikeampiin paikkoihin, vaikka CR-V:n maasto-ominaisuudet ovat lähinnä säälittävät. Jos kuitenkin verrataan normiautoon, niin onhan nuo cittaritkin aikamoisia maastureita. Defenderit sitten niille, jotka menee keskellä metsää.

Juu, itsellä ollut 3v Mitsun Pajero, joten kokolailla tiedän mihin noilla pääsee ja mihin ei.
Tuossakaan ei lukot ole mitkään kovin kummoiset, mutta silti se meni oikealla rengasmallilla melko vaikeisiinkin paikkoihin. Mikä tärkeintä, auton hintataso oli sitä luokkaa, että sillä ei hirvittänyt ajella maastossa.

Kuitenkin tuo keskitasauspyörästön ja perän/etuperän lukko on melkoine lisätekijä noissa etenemiskysymyksissä. Ristiriipunta on ehkä vittumaisin homma mihin voit jäädä, koska siitä tosiaan ei pääse pois, jollei ole jonkinlaista kokonaisvaltaista lukitusta. Defenderistä vielä sen verran, että ennemmin Land Cruiser, kun se. Aivan kamala ajettava maantiellä, vaikka ehkä sitä etenemiskykyä jonkinverran löytyy. Land Cruiser nyt on jotakuinkin vielä siedettävä myös maantiellä.

Tässä 1 kuva, missä auto oli hivenen liian pahassa paikassa, tosin tuohon yritti kaveri tulla HJ61:llä eikä sinne asti edes päässyt, että tuota ois voinut hinata. Loppupelissä tuo vedettiin ylös toisen kaverin FJ70:llä, joka oli ihan puhdas offroad-kilpuri. Rengastus tuossakin oli se merkittävä tekijä.
Ajelin tässäkin viemään tarvikkeita kuvauspaikalle, eli kyseessä oli soidinkuvaus. Kuva räpsäisty joskus aikoja sitten filmivehkeillä ja skannattu paskaskannerilla, joten tulos on sen mukainen. Aiemmin olin tuossa paikassa käynyt kymmeniä kertoja, mutta nyt harhauduttiin urista ulos ja ojan pohjalle.

attachment.php
 

Liitteet

  • deep.webp
    deep.webp
    82 KB · Katsottu: 1 467

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, itsellä ollut 3v Mitsun Pajero, joten kokolailla tiedän mihin noilla pääsee ja mihin ei.
Tuossakaan ei lukot ole mitkään kovin kummoiset, mutta silti se meni oikealla rengasmallilla melko vaikeisiinkin paikkoihin. Mikä tärkeintä, auton hintataso oli sitä luokkaa, että sillä ei hirvittänyt ajella maastossa.

Kuitenkin tuo keskitasauspyörästön ja perän/etuperän lukko on melkoine lisätekijä noissa etenemiskysymyksissä. Ristiriipunta on ehkä vittumaisin homma mihin voit jäädä, koska siitä tosiaan ei pääse pois, jollei ole jonkinlaista kokonaisvaltaista lukitusta. Defenderistä vielä sen verran, että ennemmin Land Cruiser, kun se. Aivan kamala ajettava maantiellä, vaikka ehkä sitä etenemiskykyä jonkinverran löytyy. Land Cruiser nyt on jotakuinkin vielä siedettävä myös maantiellä.

Tässä 1 kuva, missä auto oli hivenen liian pahassa paikassa, tosin tuohon yritti kaveri tulla HJ61:llä eikä sinne asti edes päässyt, että tuota ois voinut hinata. Loppupelissä tuo vedettiin ylös toisen kaverin FJ70:llä, joka oli ihan puhdas offroad-kilpuri. Rengastus tuossakin oli se merkittävä tekijä.
Ajelin tässäkin viemään tarvikkeita kuvauspaikalle, eli kyseessä oli soidinkuvaus. Kuva räpsäisty joskus aikoja sitten filmivehkeillä ja skannattu paskaskannerilla, joten tulos on sen mukainen. Aiemmin olin tuossa paikassa käynyt kymmeniä kertoja, mutta nyt harhauduttiin urista ulos ja ojan pohjalle.

attachment.php
Normi cittari menis tuolla noin auton mitan ja jäisi siihen. Henkilöautolla ei pääsisi edes mökkitietä samaan mestaan yrittämään.
 
meijän ukolla on ollu pajero viimiset 12 vuotta ja se hommas siihen kunnon nakit 265 leveet offroad nakit. se ajaa mettäkonetta ammatikseen ja leimikot on välillä mitä uskomattomissa paikaoissa eikä ikinä ole ongelmaa päästä perille vaikka lunta oliskin metri. tosin sit taas ukon pomolla on volvon cittari ja se sää kävellä sit välillä aika pitkiäkin matkoja :)
 
meijän ukolla on ollu pajero viimiset 12 vuotta ja se hommas siihen kunnon nakit 265 leveet offroad nakit. se ajaa mettäkonetta ammatikseen ja leimikot on välillä mitä uskomattomissa paikaoissa eikä ikinä ole ongelmaa päästä perille vaikka lunta oliskin metri. tosin sit taas ukon pomolla on volvon cittari ja se sää kävellä sit välillä aika pitkiäkin matkoja :)

Mä en noita 265 leveitä talvikäyttöön ottaisi. Pitää olla sitten heti sen verran raskaat nakit, että kantaa lumen päällä, tai joku tollainen malli mikä mullakin oli Pajerossa, eli 7,5x16.. (taitaa olla Defenderin alkuperärengas ?)

Mutta jos se noilla pärjää, niin kai niillä pärjää muutkin. Riippuu tietenkin missä päin suomea ajelee ja minkälaisissa hangissa.

Itse olen auton kyydissä ollut, jossa ollaan menty todella v-mäisistä paikoista. Tuo auto oli Toyotan 4Runner ja korotetulla maavaralla. Sanotaanko, etten olisi omalla Pajerolla edes miettinyt ko. paikkoihin ajamista :D
 
bmw-x6-action-f3q-1.jpg


Tollanen bongattu Stadissa, venäläisillä kilvillä 50+ mies ajamassa ja ehkä 20-vuotias nainen pelkääjän paikalla :D Voiko kliseisempää olla?


Kyllä voi! Katselin Lappeenrannassa Viipurinportin Absilla X6:sta. Väriltään vaaleanpunainen ja sisustus valkoista/vaaleanpunaista nahkaa. Kuskina häthätää kakskymppinen minkkiturkkiin verhoutunut saapasjalkainen Tatjana.

Sanomattakin selvää, että oli RUS-kilvissä..

BMW:n Individual-mallisto on varmaankin hyvä lisä venäläisille, kun saa auton jo tehtaalta juuri haluamillaan varusteilla ja väreillä.
 
Mä bongasin viime syksynä suurajojen aikaan tuollasen X6:en.
Siinä mietin että miks helvetissä siitä on pitänyt tehdä coupe ?

Ei tule koskemaan minua koskaan jo ihan sen hinnan takia, mutta kai toi max. golfpäk-miehelle ihan bueno ois, mutta normikäytössä rumalla peräluiskalla on saatu vain tilanmenetys aikaiseksi.
 
Jonkun lantikan kolariturvallisusu taas on vain tunnetta. Testasivat jossain ohjelmassa lantikka vs Renaultin tila-auto ja land roverissa puolittaisessa keulatörmäyksessä kuski olisi ehkä menehtynyt ja takana istuva lapsi kokenut vakavia vammoja. Renaultista olisi todennäköisesti kummatkin kävellyt ulos. Maastureiden rakenteen pitää olla hyvin jäykkä, pienet töyssyt ne ottaa kivasti vastaan ilman vaurioita. Kovemmassa rytäkässä taas rakenteesta on haittaa.


Kannattaa huomata, että se oli Discovery I eli '89 esiteltyä mallia. Puhtaasti 80-luvun peli ja Renu 2000-luvun suunnittelua.

Nykyaikainen Discovery 3 on jotain aivan muuta turvallisuudeltaan.

Samalla tavallahan testasivat Volvo 940 Kartanomallia suhteessa pikkuautona pidettyyn uuteen Renault Modukseen. http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY

Yllätys yllätys, pikku-Rellu oli paljon patarauta-Volvoa turvallisempi. Siitä huolimatta puolet autoilijoista pitää vanhojakin Volvoja kaikkein turvallisimpina autoina.

Se toki täytyy myöntää, että rungollisten maastureiden kohdalla haasteena on kokoonpainumisen hallinta. Uudemmissa itsekantavalla korilla varustetuissa se puoli on paljon paremmin hallinnssa. Esimerkiksi Discovery 3 on itsekantavalle korille rakennettu auto.
 
Siinä mietin että miks helvetissä siitä on pitänyt tehdä coupe ?

Siksi että on hiton paljon siistimmän näköinen ja kartanoperähän mallistosta jo löytyykin volvo-miehille. ;)
 
Siksi että on hiton paljon siistimmän näköinen ja kartanoperähän mallistosta jo löytyykin volvo-miehille. ;)

IMO toi taas ei oo kuin ulkonäöllinen miinus ko. autolle.
Niin, onhan siinä X5 sitten tarpeelliseksi, mikäli tuollaisen joskus meinaa ostella. Ei taida kyllä itelle kohdilleen osua, vaikka olisikin ostettavissa. Tykkään Q7:sta enemmän.
 
Vähän erikoisesti tehty neliveto ainakin Hondan VSA ajonvakautusjärjestelmän kanssa. Tai taitaa se olla kaikissa Haldex vedoissa sama ongelma luistoneston kanssa.

Sikäli täysin järjetön yhtälö, että mikäli haluat nelivedon tuoman pidon liukkaalla, on ajonvakautusjärjestelmä kytkettävä pois. ESP, VSA, WTF, FBI jne jäjestelmät eivät Haldexion tapauksessa päästä eturenkaita sutimaan niin, että Haldex kytkisi takapyörät mukaan. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että auto kulkee aivan saatanasti paremmin ilman vakautusjärjestelmää ja nyt puhun aivan merkittävästä edusta liukkaan alustan kiihdytykseen.

Toki olen aikaisemmin aina ajanut autoilla, joissa luistonestoa ei ole ollut, joten ihan sama mulle, saa jäädä nytkin pois käytöstä jatkossa. Maantieajossa toki pidän päällä, mutta voi elämä miten vilkkaammin auto liikkuu talvella kaupungissa kun tuo homojärjestelmä ei ole päällä.

En ymmärrä tässä tapauksessa manuaalin väittämää "antaa paremman pidon". Vitut anna, se ajonvakautus jarruttaa ja säätelee moottorin antotehoa, se siis hidastaa menoa ja vain välillisesti auttaa pitoon. Kun neliveto kytkeytyy, niin kyllä meno on vilkkaampaa.

Mikä peruste ylipäätänsä siis on luistonestolla nelivetoisissa maastureissa joissa Haldex järjestelmä? Perusteina voisi käyttää korkeintaan huonoja ajotaitoja, joissa ei itse osata jarruttaa kun auto lähtee puskemaan mutkassa.

Pelkästään etuvetoisissa toki ymmärrän automaattisen luistoneston, tietokone tietää tarkemmin koska renkaat sutii.

Sumamrum, jos auto myydään nelivetoisena, niin onhan se vähän kusetusta kun se on nelivetoinen vain ja ainoastaan jos painavalle autolle tärkeä vakautus kytketään pois. Takavetoa ei ole mahdollista saada käyttöön vakautusjärjestelmän toimiessa.

Olenko tässä ihan väärässä?
 
Zone-sarja -42%
Kuinkahan moni ihminen ajelee tälläkin hetkellä "nelivedollansa" vakautukset päällä, jos se oikeasti onkin etuvetoinen silloin..?
Onkohan muissa merkeissä sama juttu..?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom