- Liittynyt
- 22.3.2008
- Viestejä
- 2 411
Kämp Galleriassa oli audi Q5 esillä. Hinnat 2.0 TFSI S-tronic automaatti taisi olla ovh 58k. Pitää käydä koeajolla joskus <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On se ihan rapsakan näköinen mustana tuo Pathfinder.
Eikös tuo ole ihan maasturi, varusteet varmaan samaa tasoa mitä muissa, eli nappulaa saa pistää tiskiin jos haluaa herkkuja.
Pelkästään täysin maastokelvoton nelarilla varustettu maavarainen välimallin cittari on roimasti parempi menijä kuin henkilöauto. Pitää muistaa välivaiheet, ei se ole ihan joko tai. Kyllä noilla perusmaastureilla, joissa ei ole lukkoja sun muita, mennään paikkoihin, joihin ei normiautolla ole asiaa. Hondalla olen jo mennyt ihan kivasti kuvauksissa vaikeampiin paikkoihin, vaikka CR-V:n maasto-ominaisuudet ovat lähinnä säälittävät. Jos kuitenkin verrataan normiautoon, niin onhan nuo cittaritkin aikamoisia maastureita. Defenderit sitten niille, jotka menee keskellä metsää.Mutta totuus on, että 99% näitä ostavasta porukasta ei pientä hiekkatietä kummempaan paikkaan mene, joten tuo lienee suurimmalle osalle suht' merkityksetön asia.
Pelkästään täysin maastokelvoton nelarilla varustettu maavarainen välimallin cittari on roimasti parempi menijä kuin henkilöauto. Pitää muistaa välivaiheet, ei se ole ihan joko tai. Kyllä noilla perusmaastureilla, joissa ei ole lukkoja sun muita, mennään paikkoihin, joihin ei normiautolla ole asiaa. Hondalla olen jo mennyt ihan kivasti kuvauksissa vaikeampiin paikkoihin, vaikka CR-V:n maasto-ominaisuudet ovat lähinnä säälittävät. Jos kuitenkin verrataan normiautoon, niin onhan nuo cittaritkin aikamoisia maastureita. Defenderit sitten niille, jotka menee keskellä metsää.
Normi cittari menis tuolla noin auton mitan ja jäisi siihen. Henkilöautolla ei pääsisi edes mökkitietä samaan mestaan yrittämään.Juu, itsellä ollut 3v Mitsun Pajero, joten kokolailla tiedän mihin noilla pääsee ja mihin ei.
Tuossakaan ei lukot ole mitkään kovin kummoiset, mutta silti se meni oikealla rengasmallilla melko vaikeisiinkin paikkoihin. Mikä tärkeintä, auton hintataso oli sitä luokkaa, että sillä ei hirvittänyt ajella maastossa.
Kuitenkin tuo keskitasauspyörästön ja perän/etuperän lukko on melkoine lisätekijä noissa etenemiskysymyksissä. Ristiriipunta on ehkä vittumaisin homma mihin voit jäädä, koska siitä tosiaan ei pääse pois, jollei ole jonkinlaista kokonaisvaltaista lukitusta. Defenderistä vielä sen verran, että ennemmin Land Cruiser, kun se. Aivan kamala ajettava maantiellä, vaikka ehkä sitä etenemiskykyä jonkinverran löytyy. Land Cruiser nyt on jotakuinkin vielä siedettävä myös maantiellä.
Tässä 1 kuva, missä auto oli hivenen liian pahassa paikassa, tosin tuohon yritti kaveri tulla HJ61:llä eikä sinne asti edes päässyt, että tuota ois voinut hinata. Loppupelissä tuo vedettiin ylös toisen kaverin FJ70:llä, joka oli ihan puhdas offroad-kilpuri. Rengastus tuossakin oli se merkittävä tekijä.
Ajelin tässäkin viemään tarvikkeita kuvauspaikalle, eli kyseessä oli soidinkuvaus. Kuva räpsäisty joskus aikoja sitten filmivehkeillä ja skannattu paskaskannerilla, joten tulos on sen mukainen. Aiemmin olin tuossa paikassa käynyt kymmeniä kertoja, mutta nyt harhauduttiin urista ulos ja ojan pohjalle.
meijän ukolla on ollu pajero viimiset 12 vuotta ja se hommas siihen kunnon nakit 265 leveet offroad nakit. se ajaa mettäkonetta ammatikseen ja leimikot on välillä mitä uskomattomissa paikaoissa eikä ikinä ole ongelmaa päästä perille vaikka lunta oliskin metri. tosin sit taas ukon pomolla on volvon cittari ja se sää kävellä sit välillä aika pitkiäkin matkoja
Tollanen bongattu Stadissa, venäläisillä kilvillä 50+ mies ajamassa ja ehkä 20-vuotias nainen pelkääjän paikalla :D Voiko kliseisempää olla?
Jonkun lantikan kolariturvallisusu taas on vain tunnetta. Testasivat jossain ohjelmassa lantikka vs Renaultin tila-auto ja land roverissa puolittaisessa keulatörmäyksessä kuski olisi ehkä menehtynyt ja takana istuva lapsi kokenut vakavia vammoja. Renaultista olisi todennäköisesti kummatkin kävellyt ulos. Maastureiden rakenteen pitää olla hyvin jäykkä, pienet töyssyt ne ottaa kivasti vastaan ilman vaurioita. Kovemmassa rytäkässä taas rakenteesta on haittaa.
Siinä mietin että miks helvetissä siitä on pitänyt tehdä coupe ?
Siksi että on hiton paljon siistimmän näköinen ja kartanoperähän mallistosta jo löytyykin volvo-miehille. ;)