Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
bmw-x6-action-f3q-1.jpg


Tollanen bongattu Stadissa, venäläisillä kilvillä 50+ mies ajamassa ja ehkä 20-vuotias nainen pelkääjän paikalla :D Voiko kliseisempää olla?
 
http://www.redlineblog.com/autos/wp-content/uploads/2007/10/bmw-x6-action-f3q-1.jpg

Tollanen bongattu Stadissa, venäläisillä kilvillä 50+ mies ajamassa ja ehkä 20-vuotias nainen pelkääjän paikalla :D Voiko kliseisempää olla?
Onhan noita kutosia jo melko lailla.

Voisi melkein tyhmiin kysymyksiinkin pistää, mutta mä oon huomannut, että suurella osalla Suomeen uudenvuoden aikaan tulevilla venäläisillä miehillä on hirveen nuori akka. Oon osa-aikasena hiihtokeskuksessa ja päivittäin näkee kymmenittäin pareja, jossa ukko on möhömahainen ja karvainen +50v mies ja nainen sitten sellainen hemaiseva 20-30v kimuli. Ei luultavasti rahan perässä olla yhdessä, eihän? Suomalaisten keskuudessa harvemmin näkee tollasta.
 
Jeeppi se olis jos pitäis kohtuuhintanen maasturi ostaa.

Grand Cherokee. Ja tietenkin sillä mersun tekemällä 3 litran diisselillä. Helvetin hyvä kone, vaikka ei enää olekaan ihan uusinta uutta. Lähtöhinta 55 tonnia. Ja pyyhkii QuuVitosilla lattiaa.
.

Ei samassa sarjassa Q5:n kanssa. Aivan eri kokoluokan autoja.
Q7 parempi vertailukohta jälleen.
Anyway: käytiin syksyllä muuten koeajamassa kahtakin Grand Cherokeeta tuolla mersun dieselilla. En ole jenkkifani yleensä, mutta tuo oli kaikin puolin helvetin hieno ja pätevän oloinen auto.
 
Onhan noita kutosia jo melko lailla.

Voisi melkein tyhmiin kysymyksiinkin pistää, mutta mä oon huomannut, että suurella osalla Suomeen uudenvuoden aikaan tulevilla venäläisillä miehillä on hirveen nuori akka. Oon osa-aikasena hiihtokeskuksessa ja päivittäin näkee kymmenittäin pareja, jossa ukko on möhömahainen ja karvainen +50v mies ja nainen sitten sellainen hemaiseva 20-30v kimuli. Ei luultavasti rahan perässä olla yhdessä, eihän? Suomalaisten keskuudessa harvemmin näkee tollasta.

Suomessa on vain erilainen kulttuuri. Muualla maailmassa ihan tyypillistä.
 
Ei samassa sarjassa Q5:n kanssa. Aivan eri kokoluokan autoja.
Q7 parempi vertailukohta jälleen.
Anyway: käytiin syksyllä muuten koeajamassa kahtakin Grand Cherokeeta tuolla mersun dieselilla. En ole jenkkifani yleensä, mutta tuo oli kaikin puolin helvetin hieno ja pätevän oloinen auto.

Nojaa kyllä tota Q5:sta voi aika hyvin mun mielestä verrata tohon jeeppiin vaikka ei samassa sarjassa olekaan koon puolesta. 3.0CRD Jeep hinnat alkaa ilmeisesti 55donasta ja Qfemman hinnat jostain 53:sta. Jeepissä taitaa kuitenkin saada aika paljon enempi rahalle vastinetta vaikka onkin hieman muovisen oloinen sisältä jne.
Ja on se omasta mielestä ainakin ulkoapäin komea.
 
Mikä auto Mikellä nykyään? Joku maasturi?

On ollut mietinnässä tuo maasturi vaiko farkku hankinta.

Maasturilla omat hyvät puolensa. Olen ajanut aika paljon crv, isuzu d-max ja dodge caliberilla. Eli noista jotain kokemusta ja ajotuntumaa.
Mutta maasturin reali käyttö itselläni vain syksyllä kun käyn metsällä. Maasturin hinta+käyttökulut kanssa miinusta.
Farkkuja varsinkin v70 saisi aikalailla halvemmalla. No niissä iso kulutus mutta kun omalla autolla tulee vuodessa ajoa alle 10 000 niin eipä se paljoa tunnu.
 
Nojaa kyllä tota Q5:sta voi aika hyvin mun mielestä verrata tohon jeeppiin vaikka ei samassa sarjassa olekaan koon puolesta. 3.0CRD Jeep hinnat alkaa ilmeisesti 55donasta ja Qfemman hinnat jostain 53:sta. Jeepissä taitaa kuitenkin saada aika paljon enempi rahalle vastinetta vaikka onkin hieman muovisen oloinen sisältä jne.
Ja on se omasta mielestä ainakin ulkoapäin komea.

No en mä ainakaan valitse autotyyppiä sen mukaan mitä se maksaa, vaan valitsen ja kartoitan haluamani tai tarvitsemani autotyypin ja -koon ja valitsen sitten mieltymyksen mukaan ja katson mihin rahat ja järki riittää.

Vai tekeekö kovinkin moni valintansa esim. AudiS3 vs. Mersu E-sarjan 220CDI Farkku? Nekin on about saman hintaisia.
Tai ottaako Subaru WRX STI vai Chrysler Grand Voyager kaikilla mausteilla ja vähän bensarahaa?

No, onhan nuo Q5 ja Grand Cherokee lähempänä toki toisiaan, mutta aivan eri (koko)luokan autoja silti.
Sama kun laitettaisiin Mondeota vastaan vertailuun Corolla Avensiksen sijasta.
Tai BMW 3-sarja vs. Mersun C-sarja vs. Audin A3 A4:n sijaan.
Tai BMW 3-sarjan farkku vastaan A6 farkku ja MB E-farkku.

Kun Audilla ON se vastaavan kokoinenkin auto olemassa. Kyllä se 95%:sti on Q7 joka samoista ostajista kuitenkin kilpailee, ei Q5.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2006-land-rover-range-rover-hst-scn-net-6832.jpg


Varmasti on jo joku kerinnyt ko. kipon esitellä. Aina on jaksanut sytyttää tuo muotoilu. Kesällä kävin koeajamassakin, voi pojat kyllä kuin herran kukkarossa kun siihen nahkapulpettii perseen istutti. Omaa luokkaansa nuo maasturit.

Onkos se Miken Honda sitä uudempaa koria? Meinaten siis sitä uusinta vähän aavistuksen pyöreämpää mallia.
 
Zone-sarja -42%
No en mä ainakaan valitse autotyyppiä sen mukaan mitä se maksaa, vaan valitsen ja kartoitan haluamani tai tarvitsemani autotyypin ja -koon ja valitsen sitten mieltymyksen mukaan ja katson mihin rahat ja järki riittää.

Vai tekeekö kovinkin moni valintansa esim. AudiS3 vs. Mersu E-sarjan 220CDI Farkku? Nekin on about saman hintaisia.
Tai ottaako Subaru WRX STI vai Chrysler Grand Voyager kaikilla mausteilla ja vähän bensarahaa?

No, onhan nuo Q5 ja Grand Cherokee lähempänä toki toisiaan, mutta aivan eri (koko)luokan autoja silti.
Sama kun laitettaisiin Mondeota vastaan vertailuun Corolla Avensiksen sijasta.
Tai BMW 3-sarja vs. Mersun C-sarja vs. Audin A3 A4:n sijaan.
Tai BMW 3-sarjan farkku vastaan A6 farkku ja MB E-farkku.

Kun Audilla ON se vastaavan kokoinenkin auto olemassa. Kyllä se 95%:sti on Q7 joka samoista ostajista kuitenkin kilpailee, ei Q5.

Onhan se näinkin.
Mielestäni voisi kuitenkin olla olemassa ostaja joka olisi esimerkiksi päätynyt ostamaan E-mersua, yllättäen hän kuitenkin muistaa että sisätiloista hieman tinkimällä voisikin harkita C-mersua joka olisi paremmin varusteltu ja paremmalla koneella jne.
Eihän E ja C tietenkään TM:n vertailuissa keskenään kilpaile mutta miksipä ostaja ei voisi vertailla niitä käytännössä.
 
Vai tekeekö kovinkin moni valintansa esim. AudiS3 vs. Mersu E-sarjan 220CDI Farkku? Nekin on about saman hintaisia.
Tai ottaako Subaru WRX STI vai Chrysler Grand Voyager kaikilla mausteilla ja vähän bensarahaa?

Usko pois, kyllä moni valitsee auton hinnan perusteella eli päättää käyttää X euroa ja sitten zuumailee, että mitäköhän sillä saisi.

Olen omistanut 15 vuoden autoilu-urani aikana jotain reilut 30 autoa ja viimeisimmät ovat menneet näin:

Mazda MX-5 -> Land Rover Defender -> BMW 330d Coupe -> Honda S2000 -> Jeep Wrangler

Kaikki samaa hintaluokkaa ja muutaman kuukauden pitämisen jälkeen kiertoon. Olen toki ostanut kaikki vähän käytettynä, joten on saanut kutakuinkin maksamansa hinnan takaisin.
 
2006-land-rover-range-rover-hst-scn-net-6832.jpg


Varmasti on jo joku kerinnyt ko. kipon esitellä. Aina on jaksanut sytyttää tuo muotoilu. Kesällä kävin koeajamassakin, voi pojat kyllä kuin herran kukkarossa kun siihen nahkapulpettii perseen istutti. Omaa luokkaansa nuo maasturit.

Onkos se Miken Honda sitä uudempaa koria? Meinaten siis sitä uusinta vähän aavistuksen pyöreämpää mallia.

Rangehan on ihan näpäkkä kapistus, ainoa mikä duunaria hirvittää on hinta.. on jossain tavoittamattomissa... esim. Land Rover Range Rover 3.6 TDV8 Vogue hinta ilman lisävarusteita 161500.. halpaa (kaikki varusteet ruksattuna 186 300e) :D

Tosin tää pitäis olla threadissa 'maasturit', koska tässä on käytännössä kaikki mitä maasturilta voi toivoa. Eli vertailukohdaksi tulee oikeat maastokelpoiset ajoneuvot. Herrasmiesmalli vaan, joka on suunniteltu aatelisten käyttöön, maastureiden edelläkävijä ja puhdasta luxusta siis :eek:

Ks. http://landrover.tagworldwide.com/rangerover/090/rangerover_090_en_OINT.php

Itse en ole ajanut Land Roverin malleista kuin tuota Discovery 3:sta, Defenderiä ja Freelander 2:sta.
Täytyy Discovery 3:n kohdalla sanoa, että ilmajousituksella sekin on aivan täyttä parhautta ajomukavuudeltaan, mitä maastureissa on vastaan tullut. Eihän tuo mikään kamala raketti tuolla 2,7L TDI koneella ole, mutta aivan riittävän nopea ohituksissa jne... eli jos haluaa urheiluauton, niin sitten ostaa sellaisen tai vaikka Range Rover Sport 4.2 V8 Superchargedin niin ei suorituskyky äkkiä lopu kesken.

Siis.. lottovoittoa odotellessa :D
 
Tuo on mitä ilmeisemmin Range Rover sport? Itseäni kiinnostaa enempi tuo normi Range Rover. Ei ole jostain syystä tuo sportti innostanut, sen sijaan normi Range Rover 4.4 V8 Voguella kuulostaa kauniilta.
Range Roverissa erityisesti kiinnostaa luksuksen ja maastokelpoisuuden yhdistäminen. Ei tarvitse paljoa miettiä jos vaihtoehtoina olisi joku katumaasturi tai RR, vaikea edes keksiä miksi noista kahdesta tarvitsisi tosissaan miettiä valintaa..
 
Palattiin juuri takaisin jenkkilän turneelta ja vuokra-autona meillä oli upouusi vuoden 2008 Nissan Rogue. Pari viikkoa ja reilu pari tuhatta mailia tuolla tuli surrattua, mutta tuo laite ei suoraan sanottuna oikein vakuuttanut. Ensinnäkin alusta on jenkkilän teille aivan liian pintakova, joten kaikki elementtiteiden nypyt ja kuopat asfaltissa tuli liiankin tutuksi. Toiseksi, vaikka tuossa oli "sentään" 2,5l 170 hp kone, tuntui laite älyttömän laiskalta kiitos CVT automaattilaatikon, joka säätää vaihdetta portaattomasti. Pari kertaa kun joutui ohittamaan, niin oli vähän sellainen tunne, että pääseekö tällä ajoissa ohitse vai ei. Laite kiihtyy kuin kumilankaa venyttäisi, eikä missään vaiheessa oikein ampaise menemään. En tiedä kuinka paljon tehoa tuollaisella laatikolla tarvitsisi olla, että kiihtyvyys tuntuisi edes jossain.

Tilat riitti juuri ja juuri kahdelle ihmiselle, kahdella matkalaukulle ja muulle pikkusälälle - ei siis kummoinen tuollakaan osastolla. Vertailukohtana Nissanille minulla on parin vuoden takaa Ford Explorer, joka V6 konellaan ja maasturimaisuudellaan vei nismoa 6-0. Paljon mukavampi alusta, perinteinen automaatti ja reilu 200 pollea, niin kiihtyvyys oli ihan reipasta. Tilaa olisi ollut seitsemälle jne. Okei, ei nuo nyt ihan samassa luokassa ole mutta kuitenkin.

No pääasia, että laite kuitenkin toimi koko matkan ongelmitta, jos nyt yhtä hieman tyhjentynyttä rengasta ja kesken loppunutta pissapojan nestettä ota laskuihin. :D

Tässä vielä kuvatus kyseisestä laitoksesta.

07_Nissan_rogue_frontang_CAD_430.jpg


Ja tässä vielä Ford Explorer - tuollaisen voisi vaikka investoida, mutta bensanhinnat taitavat pitää miehen kiltisti sedanin puikoissa.

FordExplorer1.JPG
 
Jenkit ei nappaa täälläkään, ei ainakaan ne mielettömillä koneilla olevat tekeleet, jotenkin semmoinen kuva jäänyt, että koneen tehot ja koko on itseisarvo. Loput on sitten juosten kustu, esim isustat yleensä aika vitun rumia.
Jotkut taasen tykkää siitä, että sillä omalla autolla voi tarpeen vaatiessa kiskoa irti puoliperävaunurekan mudasta tai vaikka aavistuksen viritettynä niistää Viperin varttimaililla. Suomessa ei amerikanjenkki-SUVeja tai pikappeja voi järkisyin juuri perustella, mutta jotenkin ne vaan on ihan kivoja laitoksia.
 
Mikä auto Mikellä nykyään? Joku maasturi?

On ollut mietinnässä tuo maasturi vaiko farkku hankinta.

Maasturilla omat hyvät puolensa. Olen ajanut aika paljon crv, isuzu d-max ja dodge caliberilla. Eli noista jotain kokemusta ja ajotuntumaa.
Mutta maasturin reali käyttö itselläni vain syksyllä kun käyn metsällä. Maasturin hinta+käyttökulut kanssa miinusta.
Farkkuja varsinkin v70 saisi aikalailla halvemmalla. No niissä iso kulutus mutta kun omalla autolla tulee vuodessa ajoa alle 10 000 niin eipä se paljoa tunnu.
Vaihdoin siis autoa tossa syksyllä ja ekana oli alla V70 D5, muuten hyvä, mutta todella pappafiilis, sekä armottoman iso kääntöympyrä. Hyvät tilat perässä jne.

En kuitenkaan pitänyt siitä, vaan bongasin samasta kaupasta 2005 vuosimallin 66 tonnia ajetun C-RV:n kaikilla herkuilla. Ja kun kerran maasturin makuun pääsi, niin en ikinä enää muita autoja ota, aivan törkeän mukavia ajaa, varsinkin kaupungissa toisin kuin luullaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom