Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä paskatin murkulassako on se viimeinen osaaminen?
115-vw-phaeton.jpg

Passat ja Phaeton on täysin erinlaisia autoja ja eri luokissa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä tuosta ainakin sellainen fiilis jää, että kaupanpäälle tulee rautakanki jolla veivaat auton käyntiin kun startti on lisävaruste. Meinaan jos autossa ei ole vakiona edes ajotietokonetta, siis sitä väsynyttä 90-luvun keksintöä, joka näyttää kulutuksen, niin voi herranjumala. Kai siellä autossa on todellakin pimeää ja ne lyö fikkarin sulle kaupanpäälle(patterit lisävaruste a´ 150euroa)

tuon ajotietokoneen puuttuminen täytyy olla jo huono vitsi, -93 GSI -astrassakin se jo on :lol2:
 
Startti testasi vähän Audin Q5:sta ja todellakin, tuo auto on jotain niin järjetöntä vedätystä varusteineen, että jos meitsi saa päättää, niin tähän perheeseen ei tule koskaan yhtäkään Audin tuotosta, vittu mikä merkki...
Tässä vielä linkit juttuihin.. IS Audi Q5 on rahamiesten peli

Tässä vähän teknisiä tietoja, VW Touareg pesee tämän kyllä konehuoneen puolella..

Audi Q5 2.0 TFSI Quattro S-tronic

Mikä: Kalliimman pään keskikokoinen katumaasturi.

Mitat: Pituus 4,63 m, leveys 1,88 m, korkeus 1,65 m, akseliväli 2,81 m, tavaratila 540 l. (VDA). Oma massa 1.740 kg.

Moottori: Kaksilitrainen bensaturbo; teho 211 hv (4.300-6.000 rpm), vääntö 350 Nm (1.500- 4.200 rpm). 7-portainen kaksoiskytkinvaihteisto. Neliveto.

Kiihtyvyys: 7,2 s.

Huippunopeus: 222 km/h.

Kulutus (valmistajan ilmoitus): 8,5 l.

CO2-päästöt: 197 g/km.

Hinta: Alkaen 58.400 euroa. Koeajoyksilö 90.140 euroa.

Kiitämme
+ Ajettavuutta
+ Isoja sisätiloja
+ Monikäyttöisyyttä

Moitimme
- Lisävarusteiden hinnoittelua
- Bensiinimallin kulutusta
 
Harkitsin tollasen Q5 dieselin hommaamista seuraavilla spekseillä. Ajominaisuuksiltaan ihan parhautta kuten Audit on tupanneet olemaan ja tyylikäs laatuauto, mutta homma kaatui hintapolitiikkaan. Tällä hetkellä ei saa senttiäkään alennusta... Ihan periaatteesta tyydyn käytettyyn.

AUDI Q5 3.0 V6 TDI (DPF) quattro S tronic (8RB0HY)

Hinta 68500,00 €
Toimituskulut 600,00 €

Vakiovarusteet
1N3 Servotronic: ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin,
QQ1 Sisävalopaketti, PRC Alumiinivanteet 18", 10-puolainen V-design: koko 8J x 18,
renkaat 235/60 R18

Lisävarusteet
  • WKN Comfort-paketti 2000,00 €
  • 4KF Tummennetut takasivulasit ja takal 740,00 €
  • 7X4 Akustinen ja optinen pysäköintijär 1430,00 €
  • 1D4 Vetokoukku, esiin käännettävä, mek 1610,00 €
  • WQS+2PV S line sport -paketti, ks. lis 4340,00 €
  • N1Y (+WQS+2PV) Istuinverhoilu Milano-n 2050,00 €
  • 1XW (+WQS+2PV) S line monitoimiurheilu 340,00 €
  • 6Y6Y (+WQS+2PV) Erikoisväri Daytonan h 1380,00 €
  • PQD S line ulkonäköpaketti: ks. lisäti 3240,00 €
  • 4X4 Sivuturvatyynyt taakse 650,00 €
  • 9VK Bang & Olufsen Sound System 1660,00 €

  • Talvirenkaat 17" kitkat alumiinivant. 1890,00 €
  • vetokoukun 7 napainen adapteri 30,00 €
  • varashälytin, Defa 650,00 €

Varusteet yhteensä 22010,00 €

Kokonaishinta yhteensä 91110,00 €

Vaihtoautolla en olisi saanut maksettua edes lisävarusteita. Ei oo köyhällä kivaa :D
 
Audi on ilmeisesti yrittänyt päästä Q5:llä samaan sarjaan CR-V, Tiguan, RAV4 ja on onnistunutkin, luokkansa ylivoimaisin, etenkin hinnoittelussa.
Hybridi auto kun ominaisuudet ovat tuota tasoa ja hinnoittelu on tasoa X5, ML ja Touareg.

Lisävarusteet on kyllä uskomattoman kalliita.
Ikkunoiden tummennos 740€..?
Ajotietokone lisävarusteena..?
Ipod liitäntä 460€..?

Huono vitsi vai isku joulumyynteihin?
 
Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä, että lisävarusteet maksavat enemmän kuin mitä materiaalikustannukset ovat? Saahan motonetistäkin BT-mankkoja, USB ja muistikortinlukijalla muutamalla kympillä... Miten voi olla mahdollista, että autoon kun ottaa lisävarusteena perussoittimen niin sekin maksaa monta sataa? Puhumattakaan aluvanteistä, Biltemasta saa vanteita 59 €/kpl ja audilta kun ostaa niin maksaa vähintään 200 €/kpl. Ainahan nuo osat autokauppoissa ovat olleet kalliimpia joten tuskin yhtään kummallista, että liitäntä ibodilla maksaa enemmän kuin aux-liitäntä maksaisi bebekillä.
Ei taida nyt Esa vieläkään ymmärtää. Ikkunoiden tummennus ihan niihin erikoistuneella ammattilaisella, joka tekee varmasti yhtähyvää, ellei parempaa jälkeä, on alle puolet Audin vastaavasta. Vedätystä tuo on ja sinä semmoinen uuno, että maksaisit jos sulla olis sossukorvauksia enemmän fyrkkaa.
 
Hauska homma oli se, kun kävi tuolla Mersun sivuilla tekemässä GLK 320 CDI:stä oman version:

'Perushinta 64 000,00 EUR
Väri Kalsiitinvalkoinen 0,00 EUR
Verhous Nahka riutanharmaa 3 570,00 EUR
Lisävarusteet 5 650,00 EUR
Kokonaishinta 73 220,00 EUR
Tekniset tiedot
Ovet / istuimet 5 / 5
Teho / Iskutilavuus 165 kW ( 224 hv ) / 2987 cm³
Sylinteriluku 6
Polttonesteen kulutus
Kaupunki 10,3 - 10,7 (l/100 km)
Maantie 6,5 - 7,0 (l/100 km)
Yhdistetty 7,9 - 8,4 (l/100 km)
CO2-päästö yhdistetty: 208 - 220 g/km

Lisävarusteet olis siis ruksattu kaikki, mitä tarjolla oli ja hinnaksi saatiin vajaa 6k€
Hmm... onhan tuossa pieni ero Audin markkinointitaktiikkaan ;)

Niin, eihän tää oo uus... mutta:
http://www.hartikainen.com/vinfo.asp?vid=YGE860&osio=
 
Ei taida nyt Esa vieläkään ymmärtää. Ikkunoiden tummennus ihan niihin erikoistuneella ammattilaisella, joka tekee varmasti yhtähyvää, ellei parempaa jälkeä, on alle puolet Audin vastaavasta. Vedätystä tuo on ja sinä semmoinen uuno, että maksaisit jos sulla olis sossukorvauksia enemmän fyrkkaa.
Tehdas tummennukset vaan on massavärjätyllä lasilla, ei kalvolla. Tehdas tummenuksena et saa kuin yhden sävyiset, mutta tietenkin laadukkaamman tummenuksen, kun se sävy on lasimassassa ja kalvolla saat valita tummuuden, säästät n.500€. Your choise:rolleyes:
 
Ei taida nyt Esa vieläkään ymmärtää. Ikkunoiden tummennus ihan niihin erikoistuneella ammattilaisella, joka tekee varmasti yhtähyvää, ellei parempaa jälkeä, on alle puolet Audin vastaavasta. Vedätystä tuo on ja sinä semmoinen uuno, että maksaisit jos sulla olis sossukorvauksia enemmän fyrkkaa.
Niin kyllähän sitä voi ostaa tuollaisen auton karvalakkina ja laittaa siihen jälkiasennettuna kaiken mahdollisen tuoksukuusista karvanoppiin. Voihan sen viedä maalattavaksi/teipattavaksi mutta jos sun tarvii tuollaisia miettiä niin ajele nyt vain tyytyväisenä sillä Hondallas. Niinhän se menee, että jos katsoo olevansa valmis maksamaan auton lisävarusteista tuon verran ja haluaa sellaisen niin sitten käy ostamassa sellaisen mutta jos tuntuu, ettei omasta mielestään saa rahoilleen vastinetta niin ajelee sellaisella mihin on varaa.

Enkä oikein ymmärrä tuota sun sossukorvaushommaa... enhän se minä ole täällä se joka itkee kuinka autojen varusteet ovat liian kalliita vaan joku muu persaukinen...
 
Näkyy olevan melko kovat suomikertoimet noissa Q5:n varusteissa. Esim. nuo tummennetut lasit ovat Saksassa 400:n arvoinen optio.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näkyy olevan osalla kirjoittajista tarve vääristellä asioita tuohon Audiin liittyen. Laitetaanpa pari faktaa esille.
Vakiovarustelista löytyy mm. tällaista: Fahrerinformationssystem, versorgt Sie auf einem Monochromdisplaymit Informationen von Bordcomputer...
"AUX-kaapeli": iPod-Adapterkabel 36,50€ (Saksassa)
 
Zone-sarja -42%
Näkyy olevan osalla kirjoittajista tarve vääristellä asioita tuohon Audiin liittyen. Laitetaanpa pari faktaa esille.
Vakiovarustelista löytyy mm. tällaista: Fahrerinformationssystem, versorgt Sie auf einem Monochromdisplaymit Informationen von Bordcomputer...
"AUX-kaapeli": iPod-Adapterkabel 36,50€ (Saksassa)
Kyllä ne kovasti kauppaa lisävarusteena noita, ainakin siinä PDF:ssä ,eli jossakin mallissa ne pois ovat.
 

Liitteet

  • audis.webp
    audis.webp
    33,1 KB · Katsottu: 402
Alleviivaa tuosta kuvastasi teksti värinäytöllä. Vakiovarustelistalla taasen lukee: Monochromdisplay.
 
Jos haluat värinäytön ja "ison" MMI:n, niin maksat siitä lisää. Ajotietokone yksivärinäytöllä kuuluu perusvarusteluun. Ei se sen monismutkaisempaa ole.
 
Ei taida nyt Esa vieläkään ymmärtää. Ikkunoiden tummennus ihan niihin erikoistuneella ammattilaisella, joka tekee varmasti yhtähyvää, ellei parempaa jälkeä, on alle puolet Audin vastaavasta. Vedätystä tuo on ja sinä semmoinen uuno, että maksaisit jos sulla olis sossukorvauksia enemmän fyrkkaa.

Konsernin sisällä näissä vasta onkin loogiset erot, Skoda Octaviaan tehdastummennetut takalasit maksavat 215€ Suomessa.
 
Hyvä vaan, että Audi hinnoittelee köyhät pois. Silloin auto säilyttää statusarvonsa.

Voihan sen näinkin nähdä. Tyhmä ei myöskään ole se, joka pyytää....

Onhan myös toisaalta kyllä selvä, että konsernin massakamppeen varusteessa kestää olla huomattavasti pienempi kateprosentti kuin marginaalisemman mallin vastaavassa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom