Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No niin, 3 kk päivitys Touaregin omistajana, kyseessä siis 2005 4.2L V8 bensa.

Kestihän se aiemmin spekuloimani ilmajousitus - 3 kk :D
Ei onneks varsinaisissa tolpissa vikaa, tasonsäädössä joku häikkä niin jätti auton ihan linttaan.
Muita vikoja, joita korjaillaan samalla: Huono akku, ilmeisesti tästä syystä herjannut erinäisiä häiriöitä. Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi ja vasemman takaoven kahva rikki. Lisäksi takaluukun sähköinen kahva oikosulussa. Toivottavasti nyt sais sen pian takaisin kun näyttäis toi talvikin tulevan. Firman takaveto-Vito ei oo talviautona parhaasta päästä.

Muita kokemuksia 3 kk ajalta: kyyti on mukavaa, sellainen jenkkityylinen löllykkä. Jousituksen sport-asento muuttaa kyllä käytöstä kiitettävästi. Nelivedon toimivuudesta paha sanoa vielä mitään kun ei oo oikein liukasta ollut. Auto lämpiää kivan nopeasti ja on sopivan taloudellinen - alle 17 l / 100 km sekalaisessa ajossa :) Laiskahan se on kun on tollainen möhkö, mutta ei talvisin yleensä kiire ookaan.

Voisin kuvitella ettei ole halpoja remppoja nuo ilmajousituksen ym laitot. Jos ostit liikkeestä niin valita sinne, ellet ole jo tehnyt. Aika ujo keskikulutus myös :D

Tuossa luotettavuustilastoja Ruotsista:
Huono auto paljastuu kolmessa vuodessa - Katsastustilastot - Auto - Helsingin Sanomat
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikös Dacia ole halpisversio Renaultista? Siitä voi sitten tehdä omat ennakkopäätelmät laadusta. Itse katselisin mieluummin jotain käytettyä RAV4:sta tms. kuin uutta Dusteria.
 
Just ajoin tuollaisen perässä. Siinä renkaan tukivarret näkyy aika selvästi. Katsoin että ompas tukivarret ohuen näköistä tikkua. Ei kauheen vahvalta näyttänyt.

Ohuet tukivarret nyt ei vielä kerro niiden kestävyydestä juuri mitään. Esim. F1-autojen jousitus on helvetin paljon kovemmalla kulutuksella kuin dusterin, vaikka ajaisi miten möykkyisellä mökkitiellä. Luulisi että on enemmän kiinni geometriasta että kestääkö vai ei.
 
Ohuet tukivarret nyt ei vielä kerro niiden kestävyydestä juuri mitään. Esim. F1-autojen jousitus on helvetin paljon kovemmalla kulutuksella kuin dusterin, vaikka ajaisi miten möykkyisellä mökkitiellä. Luulisi että on enemmän kiinni geometriasta että kestääkö vai ei.

Tosin yhden F1-auton tukivarren hinnalla taitaa saada Dusterin jokaiselle sormelle.
 
Jos se kestää niin se on tarpeeksi vahva. Lähinnä olen premiumina pidetyistä merkeistä kuullut noita alustan osien hajoamisia tapahtuvan.
 
Eipä taida tuo Dusteri olla raskaimmasta päästä kun katumaastureista puhutaan (omapaino alle 1400kg ja kokonaispaino alle 1900kg) ja varsinkaan etuvetoisena ei liene tarkoitettukaan mihinkään maastoajoon. 1,5dci nelivetokin taitaa olla lähinnä mökkitielle suunniteltu. Eli varmasti ihan riittäväksi on alusta mitoitettu. Omasta mielestä varsin loistava kapistus jos hakee yksinkertaista perusautoa, jolta ei odotakkaan muuta kuin että se kulkee eteen ja taakse sekä tarvittaessa myös kääntyy. Eikä oo ees kauheen rumakaan. Jos taas kaipaa kaikenmaaliman dingendangelia ja elektroniikkaa niin silloin varmaan kannattaa hommata joku muu kulkuväline.

Itse saattaisin jopa ostaa tuommoisen kapistuksen, jos olisin niin tyhmä että uuden auton hommaisin.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toki jos tykkää 15-20v vanhasta 300tkm rullatusta mersusta, silloin saa sitä dingendangelia ja luksusta :D.

Leluja ei kyllä mersun mukana saa, mutta saa aidon maasturin joka vielä kestää parin-kolmen Dacian käyttöiän verran, ja onkin silloin jo luultavasti nostanut hintaansakin. Siihen ei moni pysty.
 
Jos haluaa "aidon maasturin" niin toki. Yhtään normimpaan käyttöön saattaisin valita Dusterin silti.
 
Mitäs mieltä Toyota FJ Cruiserista? Suomessa ei taida pahemmin näitä olla?

Toyota-FJ-Cruiser-Falken-Tire-WildPeak-A-T-side.jpg
 
Olis ihan hauska kolmos tai nelosautoksi. Ei mitään järkeä tai mahdollisuutta moista hommata suomessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom