Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä. Minä vetelen venettä ja ajelen hiekkateitä. Kotona kaupunkiseudulla heiluttelen lähinnä Qashqai -kuskien ja audimiesten tyttöystäville ihanan kattoluukusta tulevan tuulenvireen hyväillessä soijaista vartaloani.

Tuulipukukansa ajelee Dacia Dusterilla keskimäärin ihan samat ajot. Ja siinäkin on varmaan kattoluukku Laureate -varustetasolla. Mutta sellainen ei sovi pihapiiriin kun naapurillakin on Range. Pitää olla sosiaalista koheesiota ;)

Mutta jos se ei ole uusinta mallia niin sehän on ihan paska...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Katselin jossain vaiheessa dusterin takapyörien ripustuksia ja tuentoja.. Näytti kyllä niin ohuelta "putket" että uskon helposti tohon Miken kommenttiin. Näytti muutenkin että ne törröttää siellä täysin vailla suojaa, ei varmaan tarvi paljon osua mihkään niin saa uusia puolet noista.
 
Tolla kun lyö kaasun pohjaan niin renkaat ei lyö tyhjää vaan maapallo pyörii akselillaan.

Eikös noin tapahu melkei kaikilla autoilla ?

Ihan vain huomautuksena, sanokaa mulle yksikin automalli, jota kukaan ei hauku paskaksi ja vikaherkäksi. Jos pallolta löytyis auto, joka ei koskaan menisi rikki, olisi sillekin oma forumi, jossa hakuttaisiin miten siitä hajoaa kaikki.

911 . piste
 
911 . piste
Koodinimet RMS ja IMS. Vaan onhan nuo aika luotettavia, varsinkin tuon kategorian autoiksi. Ei siinä, autoissa on luotettavuuseroja ja jollekkin se luotettavuus on tärkeä asia ja jollekkin ei. Mielelläänhän sitä luotettavan auton valitsisi.

Tuollainen vanhempikin Range näyttää melko hyvältä vaikka onkin laatikkomallia, esimerkiksi.
 
Duster loistaa kolmella tähdellä törmäystestissä.

Dacia | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
Oon ollut siinä luulossa, ettei millään merkillä mitä Suomeen tuodaan ole alle 4tähteä?
Nykyään kaikki merkkiliikkeet joutuvat pitämään useita automerkkejä saman katon alla pärjätäkseen.
Tampereella Käyttöautossa alunperin taisi olla pelkästään merkkinä Volvo , mutta nykyään löytyy tämä Dusterikin samasta liikkeestä.
Sopii hyvin turvallisuuden osalta autot saman katon alle, kun toista voidaan markkinoida "hirven" kestävänä ja toisella voi tulla ongelmia isomman oravan kanssa:D
No ei vaiteskaan.
Muutaman Dusterin nähnyt vartiointiliikkeen käytössä ja onhan siinä hyvä maavara, niin ei ainakaan ensimmäisenä kiinni jää vartiointikeikalla.
 
Mietin lähinnä miten sen perustelee esim. kesällä kaupungissa ajaessa, että alla on tuollainen Range, kun pärjäisi vähän vaatimattomilla offroad ominaisuuksillakin. (ja pärjäisi kyllä talvellakin, mutta sillon vois kuvitella edes siitä olevan jotain hyötyä). :)

Miksi autovalintaa pitäisi jotenkin perustella?

Parastahan Rangella ajossa on se, kun näkee kuinka paljon se ituhippejä vituttaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi autovalintaa pitäisi jotenkin perustella?
Noin rahallisesti arvokkaasta hankinnasta kun puhutaan, niin kyllä minä tarkkaan vertailen eri tuotteita ja mietin perusteluita miten valita jokin malli.

Parastahan Rangella ajossa on se, kun näkee kuinka paljon se ituhippejä vituttaa.
Kukin tavallaan. Itseäni ei hippien mielipiteet oikein kiinnosta.
 
Noin rahallisesti arvokkaasta hankinnasta kun puhutaan, niin kyllä minä tarkkaan vertailen eri tuotteita ja mietin perusteluita miten valita jokin malli.

Höpön höpön. Sä olet tehnyt sen valinnan jo alitajuisesti ja sitten vain etsit järkiperusteita sille miks juuri SE auto on paras. :D
 
Duster loistaa kolmella tähdellä törmäystestissä.

Dacia | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
Taitaa Dacian surkeaa tulosta vauhdittaa se, ettei kyseiseen kotteroon ole vakiona asenneltu ESP:tä,ESC:tä tai muita aktiivisia turvavarustehimmeileitä, jotka tuossa uudistuneessa NCAP-luokituksessa otetaan huomioon.
Tais olla esim Land Rovereista vm2007 Discovery, jolle myönnettiin ensimmäinen 5 ncap-tähden status. Esim vm.2002 valmistettu range rover taisi saada 3-4 tähteä.

Hassua sinällään jo edes vertailla 15t€ Daciaa ja 80t€ Rangea.

EDIT: koska tilastot on hauskoja

DACIA: Adult 74%, Child 78%, Pedestrian 28%, Safety assists 29%
Range Evoque: Adult 86%, Child 75%, Pedestrian 41%, Safety assists 86%

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä.
 
Taitaa Dacian surkeaa tulosta vauhdittaa se, ettei kyseiseen kotteroon ole vakiona asenneltu ESP:tä,ESC:tä tai muita aktiivisia turvavarustehimmeileitä, jotka tuossa uudistuneessa NCAP-luokituksessa otetaan huomioon.
Tais olla esim Land Rovereista vm2007 Discovery, jolle myönnettiin ensimmäinen 5 ncap-tähden status. Esim vm.2002 valmistettu range rover taisi saada 3-4 tähteä.

Hassua sinällään jo edes vertailla 15t€ Daciaa ja 80t€ Rangea.

EDIT: koska tilastot on hauskoja

DACIA: Adult 74%, Child 78%, Pedestrian 28%, Safety assists 29%
Range Evoque: Adult 86%, Child 75%, Pedestrian 41%, Safety assists 86%

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä.

4 tähteä, jalankulkijasuojaa ei paljon ole. Voisi kyllä olla parempi jos vaikka ajaa marjastajien tai kalliokiipeilijöiden päälle vahingossa ;)

Evoque nyt ei ehkä ole se perinteisin Range eikä sillä voi ajaa T-Rexin hanuriin... Vanhempi RR -sporthan on myös periaatteessa Disco.
 
Hakusessa olisi edukas päheä maastokelpoinen kiesi/maasturi. Olisko potentiaalia seuraavissa? Lada Niva, Subaru E12, Suzuki SJ410 tai carry vani. Onkohan toi Nivan nelivetotekniikka kuinka kehittynyt systeemi?
 
Hakusessa olisi edukas päheä maastokelpoinen kiesi/maasturi. Olisko potentiaalia seuraavissa? Lada Niva, Subaru E12, Suzuki SJ410 tai carry vani. Onkohan toi Nivan nelivetotekniikka kuinka kehittynyt systeemi?

Entäs Land Cruiser?

Toyota Land Cruiser BJ-42, 3-paikkainen huoltoauto 1981 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toisaalta toi Subaru E12 ois pakkis-uskottavampi:

20070814013600!Libero.webp
 
Hakusessa olisi edukas päheä maastokelpoinen kiesi/maasturi. Olisko potentiaalia seuraavissa? Lada Niva, Subaru E12, Suzuki SJ410 tai carry vani. Onkohan toi Nivan nelivetotekniikka kuinka kehittynyt systeemi?

Ei hajuakaan mutta tuskin kovin kehittynyt mutta toimivahan se pitäis olla. Nelivedon toteutustavasta on valitettavan vaikea löytää tietoa suoraan autoa koeajavien medioiden jutuista. Varmaan jostain offipalstalta kaivamalla löytyy.

Kunnon äijäauto mun mielestä, jos ei tarttis paljoa ajella maantienopeuksia niin varmaan ois aika hauska peli. Naapuritaloyhtiön pihalla on hieno niva missä on maastorenkaat ja snorkkeli. :D

Edit: iltsikan jutussa muuten sanotaan ettei oo edes ajonvakautusta! :D Ei mutta kyllähän ne sitä suurimmaks osaks kehuu.
 
4 tähteä, jalankulkijasuojaa ei paljon ole. Voisi kyllä olla parempi jos vaikka ajaa marjastajien tai kalliokiipeilijöiden päälle vahingossa ;)

Evoque nyt ei ehkä ole se perinteisin Range eikä sillä voi ajaa T-Rexin hanuriin... Vanhempi RR -sporthan on myös periaatteessa Disco.

Evoquen lähinnä valikoin siitä syystä, että testivuosi on molemmilla 2011.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom