Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika vaisut kokoon nähden on:jahas:

700 heppaa ja 1000Nm on vaisua? 7,4sek 0-100 on vaisua? Kannattaa muistaa että auto painaa 4000kg. No onhan se vaisua jos alla on alle 6sek gt-luokan coupe mutta kyllä tuo tavalliselle ihmiselle on aika räyhäkkä peli. Ja sitten kun lähdetään lumihankeen kiihdyttelemään niin pitoa voi kuudesta vetävästä 37x12.5R20 rinkulasta löytyä hieman enemmän kuin yhdestä 225/45R18 renkaasta.

Frankfurt 2013: Brabus on todellinen muskelimaasturi | Tuulilasi
 
Tänään piti huollossa CX:stä ekan kerran alkaa fiksailemaan jotain. 110tkm on nyt mittarissa. Käsijarru puoltaa. Eli vanha paska ja pitää laittaa myyntiin.

No oli siinä myös sumareiden korkeussäätö tsipannut. Ja peilin vilkkujen kuoret murenee, tuo on omituinen vika.
Muuten olisin sanonut että tuo on ollut viaton... :)
 
700 heppaa ja 1000Nm on vaisua? 7,4sek 0-100 on vaisua? Kannattaa muistaa että auto painaa 4000kg. No onhan se vaisua jos alla on alle 6sek gt-luokan coupe mutta kyllä tuo tavalliselle ihmiselle on aika räyhäkkä peli. Ja sitten kun lähdetään lumihankeen kiihdyttelemään niin pitoa voi kuudesta vetävästä 37x12.5R20 rinkulasta löytyä hieman enemmän kuin yhdestä 225/45R18 renkaasta.

Frankfurt 2013: Brabus on todellinen muskelimaasturi | Tuulilasi
Sä aloit heti virittelemään tuota Mersua:D
Tosiaan katselin noita 544 hv/760 Nm. vakitehoja:jahas:
 
Nojoo jos toi mersun ilmottama 6 sekunttia 0-100 pitää paikkansa niin aika ripeä on vakionakin, vehje painaa kuitenkin melkein 4 tonnia :D 2x enemmän kuin modernit edustusautot. Lisäksi voimalinjassa on aika paljon enemmän tehoa hukkaavia osia kuin takavetoisessa. Sitä en tiedä mistä toi tuulilasin 7,4sek brabukselle on repästy.
 
Tällä viikolla testaamaan paria 'Regia. Talvi on jo ovella! Lisäksi vaihtoehtona yksi musta hevonen, joka saattaa aiheuttaa ostokuumeen. Tahtoo!
 
Yllättävän halpoja nuo Range Roverit käytettynä. Luotettavuus sitten toinen juttu, pitäisi varautua henkisesti että korjauskulut tuntuu lompakossa. Oishan tollanen varmaan ihan kiva..
 
Meikäläinen ajaisi kanssa Rangella, Touaregilla tms. kunnon möhköllä, mutta 40 tonnia vuoteen ajoa tekee ton kyllä täysin mahdottomaksi, ei vaan perse kestä. Ehkä vielä joskus..
 
Yllättävän halpoja nuo Range Roverit käytettynä. Luotettavuus sitten toinen juttu, pitäisi varautua henkisesti että korjauskulut tuntuu lompakossa. Oishan tollanen varmaan ihan kiva..

Puoli vuotta nyt L322 rangeilua kohta takana, eikä mitään vikaa toistaiseksi. Auto tosin ei ole kovasti vielä rullattu ja huoltohistoria on aukoton. Pelaa kuin kello. Laatikko foorumien mukaan menee jos on mennäkseen, riippuu vähän millaisessa käytössä ollut. Laatikko ei myös tykkää "lastusta". Teknisesti BMW tuo on hyvässä ja pahassa, tyylillisesti sitten taas parasta mitä britti saa aikaan. Herrasmiesmetsästystä ja harrastelua on ajateltu ja nautin kiskoa kumppareita jalkaan istuen mukavasti sateensuojassa.

Parasta on luksuksen ja maastokelpoisuuden lisäksi ominaisuuksista ehkä korroosiokestävyys (vaikka onkin Suomi-auto), huonointa ehkä hieman puhditon kone maantielle. Yllättävän ketterä myös. Polttoaineenkulutus on valinta, itse ajan niin vähän, että aika sama. Koputan kuitenkin puuta, koska ilmajousitusta ei ole vielä talvitestattu ;)

Takuulla mikä tahansa uusi premium-laite takaa hienot kyydit, mutta tällaisessa muutaman vuoden elämää nähneessä Rangessa viihdyttää jonkinlainen käytännöllisyys/laatikkomaisuus/rujous, joka on puettu puuhun, alumiiniin ja nahkaan. Ei tarvitse olla sliipattu tukka, vaan voi asettaa tweed -lakin mukavasti päähän ja vetää kumppareita jalkaan takatilan lastausluukulla istuen.

"I know full well that most people hate it. Cyclists. Socialists. Ramblers. And even petrolheads. They tell jokes that involve hedgehogs and wonder out loud why anyone would want to drive about in a car that seems to revel in its size and its consumption. And it's true. When you are in a Range Rover, you can arrange your face with a great deal of care and attention to detail, but, no matter what expression you choose, you will appear to be sneering at people alongside you at the lights. You can't help it. They're the little people. And you're up there, with the gods."

Jeremy on: the Range Rover - BBC Top Gear
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Puoli vuotta nyt L322 rangeilua kohta takana, eikä mitään vikaa toistaiseksi. Auto tosin ei ole kovasti vielä rullattu ja huoltohistoria on aukoton. Pelaa kuin kello. Laatikko foorumien mukaan menee jos on mennäkseen, riippuu vähän millaisessa käytössä ollut. Laatikko ei myös tykkää "lastusta". BMW tuo on hyvässä ja pahassa. Parasta on ehkä korroosiokestävyys, vaikka onkin Suomi-auto, huonointa ehkä hieman puhditon kone. On tuolla istuminen ihan omassa luokassaan, voi katsella citimaastureilla ajelevia alaviistoon.

"I know full well that most people hate it. Cyclists. Socialists. Ramblers. And even petrolheads. They tell jokes that involve hedgehogs and wonder out loud why anyone would want to drive about in a car that seems to revel in its size and its consumption. And it's true. When you are in a Range Rover, you can arrange your face with a great deal of care and attention to detail, but, no matter what expression you choose, you will appear to be sneering at people alongside you at the lights. You can't help it. They're the little people. And you're up there, with the gods."

Jeremy on: the Range Rover - BBC Top Gear

Mikä laatikko tossa on? Joku GM vissiin.

Ite painin aika paljon e46 330dA:n laatikon kanssa joku aika sitten. Se on aika susi ainakin ja osia ym. ettiessäni ajauduin aina välillä Range Rööver -keskusteluihin, kun niissä oli samoja vikoja (sama laatikko). GM 5L40-E !!! / ZH5HP !!!

Ainakin noissa bemareissa alkaa yleensä oireet ~200tkm kohdilla. Tasakaasulla ~2000rpm miedosti kiihdyttäen 80-120km/h vauhdissa(tai 4- ja 5vaihteella ajettaessa, kun turbiini on lukkiutunut) alkaa täristää kun penkin alle lyötäis kumivasaralla.

Ei tykkää lastutuksesta tosiaan... Laatikon väännönkestoksi kun oli muistaakseni luokiteltu 360/390nM ja sen verran tosta 3litrasesta bemarista irtoaa vakionakin. Lisäksi tossa laatikossa oli muistaakseni sellanen kiva suunnittelu"virhe", että turbiini luistaa lähes koko ajan, joka kuluttaa kitkapintoja -> alkaa täristämään. Tarpeeksi kun syö kitkapintoja alkaa rouhimaan metallia turbiinista, mikä sitten venttiilikoneistoon ym. mennessään särkee koko laatikon. En tiedä ovatko yrittäneet tolla luistamisella kompensoida väännönkestävyyden heikkoutta sitten, eli vissiin ihan suunniteltu suunnitteluvirhe...
 
Tollanen RR p38 vois olla kyllä magee. Tai miksei uudempikin, jos enemmän rahaa laittais. RR muutenki sellanen merkki jolta maasturin mielellään ostaa. Mut millanen fiilis tollasel tulee ku ajaa kaupungissa?
 
Mikä laatikko tossa on? Joku GM vissiin.

Ite painin aika paljon e46 330dA:n laatikon kanssa joku aika sitten. Se on aika susi ainakin ja osia ym. ettiessäni ajauduin aina välillä Range Rööver -keskusteluihin, kun niissä oli samoja vikoja (sama laatikko). GM 5L40-E !!! / ZH5HP !!!

Ainakin noissa bemareissa alkaa yleensä oireet ~200tkm kohdilla. Tasakaasulla ~2000rpm miedosti kiihdyttäen 80-120km/h vauhdissa(tai 4- ja 5vaihteella ajettaessa, kun turbiini on lukkiutunut) alkaa täristää kun penkin alle lyötäis kumivasaralla.

Ei tykkää lastutuksesta tosiaan... Laatikon väännönkestoksi kun oli muistaakseni luokiteltu 360/390nM ja sen verran tosta 3litrasesta bemarista irtoaa vakionakin. Lisäksi tossa laatikossa oli muistaakseni sellanen kiva suunnittelu"virhe", että turbiini luistaa lähes koko ajan, joka kuluttaa kitkapintoja -> alkaa täristämään. Tarpeeksi kun syö kitkapintoja alkaa rouhimaan metallia turbiinista, mikä sitten venttiilikoneistoon ym. mennessään särkee koko laatikon. En tiedä ovatko yrittäneet tolla luistamisella kompensoida väännönkestävyyden heikkoutta sitten, eli vissiin ihan suunniteltu suunnitteluvirhe...

Tuo boksihan siinä taitaa olla. Onneksi ei vielä noita oireita ole näkynyt... Tosin sain auton vähän alihintaan, niin laskeskelin että sillä rahalla laittaa tarvittaessa laatikon.



Tollanen RR p38 vois olla kyllä magee. Tai miksei uudempikin, jos enemmän rahaa laittais. RR muutenki sellanen merkki jolta maasturin mielellään ostaa. Mut millanen fiilis tollasel tulee ku ajaa kaupungissa?

Ketterä toi on tollaseksi möhkäleeksi, kääntösäde pienempi ku mun toisessa autossa (pikkualfa) :D Mukava ajaa kaupungissa kun näkee hyvin ja tutkat sitten auttavat paikoituksessa. Parkkihalleissa ei kyllä ole paras mahdollinen laite.
 
Tuo boksihan siinä taitaa olla. Onneksi ei vielä noita oireita ole näkynyt... Tosin sain auton vähän alihintaan, niin laskeskelin että sillä rahalla laittaa tarvittaessa laatikon.

Viikon vinkki sitten:
Naantalissa REPCON 950e turbiinin kunnostus + vahvistaminen.
Kannattaa vaan tehdä sitten ajoissa, jos ehtii syömään metallia turbiinista ja venttiilikoneisto ym. menee niin hinta pomppaa jopa 2500e..
 
Kiitos! Täytyy tutkia asiaa.
 
Tollanen RR p38 vois olla kyllä magee. Tai miksei uudempikin, jos enemmän rahaa laittais. RR muutenki sellanen merkki jolta maasturin mielellään ostaa. Mut millanen fiilis tollasel tulee ku ajaa kaupungissa?

Ei luulis olevan ainakaan liian iso. 2000 luvun alun ford mondeo sedan pesee ton rangen pituudessa ja akselivälissä, häviää leveydessä 8cm ja korkeudessa tietysti enemmän, 40cm. Parkkihalli voi tosiaan olla hankala mutta muuten ei pitäis olla mitään ongelmaa, näkyvyyskin on parempi korkeasta autosta. Range roverin laatikkokorin hahmottaakin paljon helpommin kuin modernin ranskanleivän mallisen sedanin.
 
Zone-sarja -42%
Mietin lähinnä miten sen perustelee esim. kesällä kaupungissa ajaessa, että alla on tuollainen Range, kun pärjäisi vähän vaatimattomilla offroad ominaisuuksillakin. (ja pärjäisi kyllä talvellakin, mutta sillon vois kuvitella edes siitä olevan jotain hyötyä). :)
 
Mietin lähinnä miten sen perustelee esim. kesällä kaupungissa ajaessa, että alla on tuollainen Range, kun pärjäisi vähän vaatimattomilla offroad ominaisuuksillakin. (ja pärjäisi kyllä talvellakin, mutta sillon vois kuvitella edes siitä olevan jotain hyötyä). :)

Siks että se on siisti? :D Ei kai rangea voi kukaan perustella mitenkään järkevästi. Varmasti moni muu auto hoitaa kaiken saman järkevämmin ja halvemmalla.
 
Siks että se on siisti? :D Ei kai rangea voi kukaan perustella mitenkään järkevästi. Varmasti moni muu auto hoitaa kaiken saman järkevämmin ja halvemmalla.

Tämä. Minä vetelen venettä ja ajelen hiekkateitä. Kotona kaupunkiseudulla heiluttelen lähinnä Qashqai -kuskien ja audimiesten tyttöystäville ihanan kattoluukusta tulevan tuulenvireen hyväillessä soijaista vartaloani.

Tuulipukukansa ajelee Dacia Dusterilla keskimäärin ihan samat ajot. Ja siinäkin on varmaan kattoluukku Laureate -varustetasolla. Mutta sellainen ei sovi pihapiiriin kun naapurillakin on Range. Pitää olla sosiaalista koheesiota ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom