Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rupesin miettiin, että mikähän auto tää 6sek gt coupe vois olla?
Googlen kuvahakuun kun laitta "6 second car" niin tollasta sieltä puskee vastaan

rscarfinished.jpg


En tiedä kuinka grand touring tolla sujuu, 1320 jalkaa kun on se matka mitä noilla oikeilla 6 sekunnin autoilla kaasutellaan. Lippispäillähän sitten on vähän väljemmät tulkinnat 6 sekunnin autolle.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Unohdit vaan tosta googletuksesta 0-100 km/h. Täällä tuskin kukaan on väittänyt 6 sekunttia varttimailin ajaksi ;)

Niin ottaako se ihan talviolosuhteissa (siis lumella/jäällä) sen 6s 0-100km/h. Se olis kyllä jännä nähä.
 
Venäjällä kuulemma saa kaupoista jotain erikoismaalia tms. paskaa jota hierotaan auton pintaan ja se saa auton näyttämään kuin sillä olisi ajettu mutavellissä offroadia. Siellä on tosi cool, kun auto on mutainen ja yltäpäätä paskassa. Tällaisella saa toisilta turisteilta ihailevat katseet, kun hurauttaa Helsinkiin ja Hotel Kämpin parkkiin. Mites suomalaiset maasturimiehet, tällähän voisi irrota 4x4-sudittelupiireissä rispektiä Suomessakin?

Mitä paskaisempi auto sitä kovempi kuski?

Niinku esimerkiksi tässä tässä toisen hotelin edessä: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288529872434.html
 
Zone-sarja -42%
Olis jäänyt tuokin parkkipaikka käyttämättä jos ei ois katumaasturia. Ei tuolla lumen ja jään keskellä oikein muulla pääsisi liikkumaan.

Helsingin keskustassa on tällä hetkellä yhtä paljon lunta ja jäätä kuin heinäkuussa.
 
Parkkipaikkoja ei kuitenkaan ole juurikaan. Noiden pitäis aurauttaa kaikki kadut nyt kun vielä voi, kohta tulee taas lisää.

Ei ne mitään auraa, kun kaikilla keskustassa on katumaasturit joilla pääsee penkan päälle parkkiin.
 
Unohdit vaan tosta googletuksesta 0-100 km/h. Täällä tuskin kukaan on väittänyt 6 sekunttia varttimailin ajaksi ;)
No mutta 6 sekunnin auton peräänhän tuossa kyseltiin. Ei kai ketkään muut kuin viiksekkäät lippispäät ja hattupäiset patut puhu x sekunnin autosta tarkoittaen 0-100km/h aikaa?

Toki hienoin esimerkki sekavuudesta lienee muistaakseni Iltalehdessä tai jossain koeajon yhteydessä ilmoitettu "Kiihtyvyys: 9,7s." Siitä sitten lottoamaan onko joku ohituskiihtyvyys vaiko 0-100 kyseessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toki hienoin esimerkki sekavuudesta lienee muistaakseni Iltalehdessä tai jossain koeajon yhteydessä ilmoitettu "Kiihtyvyys: 9,7s." Siitä sitten lottoamaan onko joku ohituskiihtyvyys vaiko 0-100 kyseessä.

Eiköhän tuo normaalilla älyllä varustetuille ihmisille ole täysin selvä asia.

- - - Updated - - -

Parkkipaikkoja ei kuitenkaan ole juurikaan. Noiden pitäis aurauttaa kaikki kadut nyt kun vielä voi, kohta tulee taas lisää.

Kyllä niitä paikkoja alkaa olemaan aika normaalisti. Joitain yksittäisiä kasoja löytyy, mutta tilanne on huomattavasti parempi kuin esim. ennen joulua.
 
No mutta 6 sekunnin auton peräänhän tuossa kyseltiin. Ei kai ketkään muut kuin viiksekkäät lippispäät ja hattupäiset patut puhu x sekunnin autosta tarkoittaen 0-100km/h aikaa?

Toki hienoin esimerkki sekavuudesta lienee muistaakseni Iltalehdessä tai jossain koeajon yhteydessä ilmoitettu "Kiihtyvyys: 9,7s." Siitä sitten lottoamaan onko joku ohituskiihtyvyys vaiko 0-100 kyseessä.

Kyllä se kuule niin on, että kun normi-ihmiset puhuvat auton kiihtyvyydestä niin silloin puhutaan 0-100 km/h tai sitten mailimaissa 0-60 MPH. Ne on ne fastandfurious ym. bensalenkkarit jotka puhuvat "6 sekan autoista" tai jostain varttimailien kiihtyvyyksistä. Tavalliselle tallaajalle 6 sek. varttimaili heti kerro, edes onko auto nopea vai ei.

Edit: harvemmin siellä lentokenttäajoissa ja varttimailien päissä on edes muita kuin niitä bensalenkkareita ja muita gti-tuning ym.

Tuossa "vitsissä/provossa" mistä tämä alkuaan on lähtenyt liikkeell on tainut olla kysymys alle 6 sek. 0-100 km/h kiihtyvästä gt-luokan coupesta.
Eli silloin puhutaan tällaisista autoista:
280px-Aston_Martin_DB9_-_Birmingham_-_2005-10-14_%282%29.jpg

220px-BMW_Serie_6.JPG

280px-Bentley_Continental_GT_%28II%29_%E2%80%93_Frontansicht_%281%29%2C_30._August_2011%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

280px-Maserati_Gran_Turismo_V8.jpg


Tällaiset autot ovat useamman bensalenkkarin saavuttamattomissa (hinnat alkaen mallit ovat varmaan pitkälle päälle 100 000 euroa), joten niitä ei mielestäni pitäisi sekoittaa mihinkään gti-tuninkeihin yms.
 
Katumaasturilla se varttimaili menee muuten jokatapauksessa kymmeniä sekunteja nopeammin kuin sillä 6sek (varttimaililla) autolla jos tonne Stadiin lähdetään lumipyryn jälkeen liikennevaloista viivalle. Sori vaan, Fast&Furious -pojat mutta se GT-sarjan Coupe etuveto vetelee vielä risteysalueen urissa kun katumaasturi on jo "maalissa". Harvemmin tulee Mitsulla mentyä minnekään Alastaroon ajelemaan ja pätemään.
 
Katumaasturilla se varttimaili menee muuten jokatapauksessa kymmeniä sekunteja nopeammin kuin sillä 6sek (varttimaililla) autolla jos tonne Stadiin lähdetään lumipyryn jälkeen liikennevaloista viivalle. Sori vaan, Fast&Furious -pojat mutta se GT-sarjan Coupe etuveto vetelee vielä risteysalueen urissa kun katumaasturi on jo "maalissa". Harvemmin tulee Mitsulla mentyä minnekään Alastaroon ajelemaan ja pätemään.

Kyllä se Hupen pitäisi "automiehenä" tietää, että ei taida kovinkaan useaa GT-sarjan Coupe löytyä etuvetona.
 
Katumaasturilla se varttimaili menee muuten jokatapauksessa kymmeniä sekunteja nopeammin kuin sillä 6sek (varttimaililla) autolla jos tonne Stadiin lähdetään lumipyryn jälkeen liikennevaloista viivalle. Sori vaan, Fast&Furious -pojat mutta se GT-sarjan Coupe etuveto vetelee vielä risteysalueen urissa kun katumaasturi on jo "maalissa". Harvemmin tulee Mitsulla mentyä minnekään Alastaroon ajelemaan ja pätemään.

Älä Huppe oo niin varma :D

http://www.nettiauto.com/bentley/continental/5127973

Nimessäkin löytyy sanat GT ja Coupe !!
 
Eiköhän tuo normaalilla älyllä varustetuille ihmisille ole täysin selvä asia.
Onhan se arvattavissa että nollasta sataan siinä mennään, mutta voisi kuvitella että lehteen kirjoitetussa koeajossa toikin jaksettaisiin mainita. Mutta eipä siinä, mä yritän saada mun yhdeksän sekunnin kuorma-auton taas ajoon, josko saisin ajettua sen lumikasaan ja laitettua tänne valokuvan siitä.
 
Kun selailee Mobile.de:tä ja etsiskelee sellaista mukavaa ripeätä kohtuuhintaista maasturia, niin oikein rupee rehellisesti vituttaan tää suomen verotus

http://tinyurl.com/ah8xzn7

Audi Q7 4.2 TDI DPF*Standheizung*Navi*20 Zoll*1.Hd

En edes uskalla ajella, minkä verran tohon pitäis läväyttää veroja päälle !

799€ löis vielä päälle, niin lukemat ois 275 kW / 374 Hp, 900 Nm
 
Kun selailee Mobile.de:tä ja etsiskelee sellaista mukavaa ripeätä kohtuuhintaista maasturia, niin oikein rupee rehellisesti vituttaan tää suomen verotus

http://tinyurl.com/ah8xzn7

Audi Q7 4.2 TDI DPF*Standheizung*Navi*20 Zoll*1.Hd

En edes uskalla ajella, minkä verran tohon pitäis läväyttää veroja päälle !

799€ löis vielä päälle, niin lukemat ois 275 kW / 374 Hp, 900 Nm

Noin 18-20.000euroa. Bensakoneellahan tuota V8 mallia irtoaa jo alle 40.000e Suomestakin. Jos tuollasen ostaa niin samaan konkurssiin ottasin bensakoneella
niin ei pääse naapurit nimitteleen köyhäksi.
 
En omista katumaasturia mutta isällä on ollu parikin CRV:tä ja tällä hetkellä uusin Hilux. Niillä on tullut ajeltua jonkin verran ja pakko myöntää että ovat kyllä huomattavasti ketterämpiä kuin oma pikkuinen nissan sunny, penkit ovat niin korkealla että näkee joka paikkaa _todella_ hyvin. Taskuparkkeeraukset ym... menevät kyllä paljon paremmin ku pienehköllä omalla koslalla. Myös diesel CRV:ssä oli kulutus jokseenkin samaa luokkaa kuin omassa bensa 1.4L koneessa, matka ajossa ehkä vähemmänkin...?

ps. Joskus kun saikku päättyy ja työelämään pääsee takaisin nii kyllä tähänkin talouteen katumaasturi ilmestyy, ovat ne niin loistavia ja eritoten mukavia vehkeitä ajaa vaikka eivät mitää raketteja olisikaan. :)
 
^Hilux ketterä? Mitähän tuolla tarkoitat? Vai meinaatko, että näkyvyys hyvä ja moottorissa hyvin vääntöä viemään tuota eteenpäin. Mitä nyt ite oon isän l200 ja d-maxia ajanut niin sana ketteryys on kyllä kaukana verrattuna esim. omaan cordobaan. Kääntyvyys on esim. parkkipaikalla etenkin neliveto päälä tosi kankeaa ja ei se takavedollakaan taivu mitenkään mersumaisen ketterästi. Toki kyllä nuo paikallaankin pyörähtää kun laittaa takavedon päälle. Varsinkin d-max voi talvella yllättää tyhjällä lavalla ja hyvällä väännöllä :hyvä:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom