Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No koita nyt apinalle selittää banaania. Koitetaan kuitenkin. Helsingissä tiet ovat sohjoa ja eteneminen välillä talvella perseestä, neliveto on erittäin kätevä. Maasturissa on sellainen. Katumaasturi on stadissa varsin kätevä, kun sieltä näkee keskivertoautoa paremmin. Maasturi on siitä hyvä, että niissä yleensä on reippaasti litroja takakontissa, joten mulle ainakin noiden kamojen ahtaminen on huomattavasti helpompaa, tartten leveyttä koska jalustat ovat kiinteän pituisia taitettuna, eikä ne mahdu edes kaikkiin maastureihin poikittain. Tartten litroja, että saan koko setin mahtumaan perään, eikä tartte laittaa takapenkille mitään tai kääntää penkkejä. Vaihtoehtoina on farmarit, tila-autot ja pakut, kaikista kätevin kamojen roudaamiseen on silti maasturi kun siinä tulee mukana tuo parempi eteneminen talvella.

Siitä vain tunkemaan tota läjää kamaa henkilöautoon kun saa pelata melkoista tetristä, että ne saan tonne mahtumaan niin, ettei ne ylitä penkkejä ja lentele jarrutuksissa niskaan.

katso liitettä 91663

katso liitettä 91664

Ensimmäinen perustelu katumaasturille. Nostan hattua(oikeasti). Käyttökohteena täysin perusteltu. En mä itse kuvaa ja mul on 2 lasta, mut ajan sedan bemaril. Mut toivosin ehkä myös muilta ymmärrystä autoihin. Auto ei oo vittu pelkkä kulkuneuvo a paikasta b:en. Joillekin se on harrastus. Kuten Mikelle valokuvaus(taitaa olla työkin jo). Ajoominaisuudet ei ole sitä kuinka nopeasti ringin kiertää vaan ne on feedbackkia ratista kuskille. loogista käyttäytymistä, kiihtyvyyttä, jarrutusta. Siksi toivon joidenkin silmien avautuvan miksi ihminen rakentaa tallista hienomman kun olohuoneesta. Siksi kun sitä harrastusvälinettä vaalitaan. Mikä sen makeempaa kun mennä polttaa tupakka glögilasin kanssa autotalliin ja ihailla jonkun suunnittelijan tekemään taideteosta. Oma ja maksettu. Jokainen pellinpala siellä tallissa on minun. Aina kun lähden ajamaan hymyilyttää. Myös tänäaamuna kun tulin töihin.
 
Auto ei oo vittu pelkkä kulkuneuvo a paikasta b:en. Joillekin se on harrastus.

Niin mähän taisinkin mainita että bensalenkkarit ja rasvaranteet on erikseen (lue harrastajat aka autorakastajat).. itselleni auto on huolenaihe ja turha menoerä, toisaalta ilman ollessani vitutti viellä enemmän kantaa kauppakasseja bussiin ja kotia. Se vain kun pelkkiä vitun vakuutuksia saa maksaa etelän matkan verran vuodessa ja bensasta köyhdyn väh. 25e/100km prkle.

Pitäs varmaan kerää pottia auton vaihdon sijaan täältä persereijästä nimeltään suomi pois muuttoa varten sinne missä auton pitokin kaiken muun ohella on edukkaampaa ja tiet sulia vaikka noin ympäri vuoden.. holla espanjola tai jotai.
 
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288523524508.html

1288523526349.jpg
 
Nykyiselläkin vajaavetoisella E-sarjalaisella on talvet pärjänny ihan hyvin, mutta autokuume on äitynyt aika pahaks. Kohteena ois 2007-> Mersun ML. En voi väittää tarvitsevani katumaasturia yhtään mihinkään, mutta olishan semmonen aika kiva. Nykyistä autoa edeltävä kulkine oli Jeep Cherokee ja siitäkin tykkäsin. Nyt olis jotain vähän hienostuneempaa hakusessa.

Näyttää olevan suunnilleen kaikki myynnissä olevat 320 cdi -padalla. Mun vähäisillä kilsoilla kävis bensamottikin ihan hyvin. Noh, katellaan. Varmaa on ainakin se, että tän nykyisen järkiauton seuraaja ostetaan enempi fiilispohjalta :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No vaikka siten et samalla tavalla sellainenkin tohon ois kiikkunut
No ei sitten muuta kun Honda CR-V:n omistajat vaan ottamaan videota samanlaisesta tilanteesta.

P.S. Olen muuten viime päivinä pariin kertaan joutunut etuvetoisellani jarruttelemaan liikkeellelähdössä katumaastureiden perässä etten olisi ajanut perään... :D
 
Tulipas mieleen TV mainoksesta että onko kellään kokemuksia tuosta Dacia Dusterista, tuohan on varsin edullinen kippo, itseäni kovasti epäilyttää mutta olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia ?

Oma maasturi tuli eilen katsastettua, viime maaliskuussa huollossa mittasivat jarrulevyt ja kehuivat että seuraavassa katsastuksessa ei mene enään läpi. 9 kuukautta myöhemmin (eilen) jarrut saivat erityistä kiitosta katsastusmieheltä :)
 
Aamulla Kulosaaressa Helsingissä. Vajakillakin kai pärjää mutta nelikolla tuo on ainakin hauskempaa. Jossain kohdissa otti jopa pohjasta kiinni (tuossa kadulla mikä kääntyi tuolta kauempaa vasemmalle) ja nelikko oli OIKEASTI ainoa keino edetä tuolla:

kulis.jpg


Entisellä Bemarilla en ois edes uskaltanut lähteä koittelemaan.
 
Omituista että ne lumikelit mitkä täällä pohjoisempana ovat tähän aikaan vuodesta olleet ihan normaalia ovat nyt parina viime vuotena olleet siellä etelässä riesana.

- - - Updated - - -

No ei sitten muuta kun Honda CR-V:n omistajat vaan ottamaan videota samanlaisesta tilanteesta.

P.S. Olen muuten viime päivinä pariin kertaan joutunut etuvetoisellani jarruttelemaan liikkeellelähdössä katumaastureiden perässä etten olisi ajanut perään... :D

No joo uskokoon ken tahtoo...
 
Lumi nyt ei niin paljoa haittaa mutta nyt on risteykset niin liukkaat että liikkeellelähtö on jatkuvaa kytkin-kaasu -balettia. Tuoreet renkaat vois vähän auttaa.
 
Omituista että ne lumikelit mitkä täällä pohjoisempana ovat tähän aikaan vuodesta olleet ihan normaalia ovat nyt parina viime vuotena olleet siellä etelässä riesana.
Ei ole ihan samaa lunta mitä täällä. Pohjoisessa ei ole ahtaita katuja täynnä lunta ja siihen päälle helvetisti liikennettä. Stadissa kaksikaistaiset muuttuu talvella yksikaistaisiksi ja vitun taksit tukkii nekin kun ne tolppahomot jäävät odottamaan asiakasta tai mitä lie.
 
Omituista että ne lumikelit mitkä täällä pohjoisempana ovat tähän aikaan vuodesta olleet ihan normaalia ovat nyt parina viime vuotena olleet siellä etelässä riesana.

image_gallery

"Talvikuukausien sademäärä oli laajalti tavanomaista suurempi. Eniten satoi maan eteläosassa ja Meri-Lapissa, jossa sadetta kertyi paikoin runsaat 250 millimetriä. Runsassateisilla alueilla mitattiin useilla havaintoasemilla suurin talven sademäärä vuosikymmeniin, havaintoasemista sateisin oli Helsingin Kumpula, jossa sadetta kertyi 344 millimetriä.. Helsingin Kaisaniemessä talven sademäärä 272 millimetriä oli aseman 150-vuotisen mittaushistorian suurin. "

Pyytäkää sitä Auraus-ry paikalliskonttorin Peraa tuleen tänne näyttämään meille pääkaupunkiseudun hienohelmoille miten kadut putsataan, sen jälkeen kun hän on illalla aurannut yhden 10km tien ja ihmiset pääsee Marjatan kyläkaupasta, Topin baariin ja yöllä Tapsan grillille.
 
Pyytäkää sitä Auraus-ry paikalliskonttorin Peraa tuleen tänne näyttämään meille pääkaupunkiseudun hienohelmoille miten kadut putsataan, sen jälkeen kun hän on illalla aurannut yhden 10km tien ja ihmiset pääsee Marjatan kyläkaupasta, Topin baariin ja yöllä Tapsan grillille.

Itse asiassa Pera kävi jo viime talvenakin Helsingissä opettamassa paikallisia auraamaan katujaan. Ja ei, tämä ei ollut edes vitsi..helsinki näet todellakin pyysi (ja sai) viime talvena aurausoppia pohjoisen pojilta..
 
Pera tuskin osaa taikoa sitä aurauskapasiteettia lisää. Rahahan tässä taas on se ongelma eikä tietotaito. Kaupunki ei halua ostaa lisää kapasiteettia vaan toteaa että "Suurimman prioriteetin tiet ollaan saatu hyvin pidettyä auki ja alemman prioriteetin tiet aurataan sitä mukaa kun kalustoa riittää". Kaupunki auraa lumet kaduilta ja teiltä parkkipaikoille/tien reunaan/jalkakäytävälle josta sitten isännöitsijä/kiinteistön ylläpidosta vastaava osapuoli huolehtii ne pois, heti kun kalustoa vapautuu niistä 50 muusta kohteesta jotka vaatii lumensiirtoa...

Koskaan en oo jäänyt etuvedolla kiinni mihinkään niin että olis matka katkennut (huom "vajaavetoisten" yleisin argumentti tässä ketjussa!), mutta kun tota lunta on, paskasohjon muodossa, kadun reunassa (siihen mihin autot pysäköidään) semmonen 10-30cm, 2 metrin leveydellä niin siinä joutuu enemmän tai vähemmän kattoon että mihinkän sitä viittii edes yrittää taskuparkkia ellei halua sitä 5minuutin eteen-taakse-eteen-taakse rumbaa jolloin pääsee joka kerta sen 20cm. Tervetuloa vaan kokeilemaan jollakin 5 sarjan bemarilla lähtee aamulla töihin kun tilanne on seuraava: Auto on parkissa mäessä, lunta on satanut 10cm, tie on käyty auraamassa aamuyöstä jolloin sun auton kyljessä on 35cm korkee lumivalli ja kumpaankin suuntaan on tilaa alle metri. Ei varmaan ne top gearista kuullut "BMW is the best drivers car, ever" -itsepetoslauseet paljoo lohduta. Jos säilytää autoa jossakin helpossa paikassa kuten tallissa ja ajaa vaan mannerheimintietä päästä päähän niin kyllä helsingissä pärjää takavedolla ilman sen suurempia ongelmia. Samoin jos asuu siellä Hikipitäjän kirkonkylästä 15km Heinäputaan tunturin suuntaan missä lunta sataa vähemmän kun eteläsuomessa eikä muuta liikennettä ole kuin se satunnainen kännikuski metsästysseuran pikkujouluista kotiin.

Jokainen arvostaa mitä arvostaa mutta neliveto helpottaa elämää huomattavasti, varsinkin rannikolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom