Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun loppuu argumentit on aina hyvä todeta ilman perusteluja, että et tiedä/ymmärrä tms. ja uskotella itselleen, että on saanut sanottua sen "viimeisen sanan".

No mikä se sinun viimeinen argumentti (siis argumentti katumaastureiden huonouteen /paremmuuteen) sitten oli?
Se että se on vähän niinkuin bodareiden juttu kompensoimassa jotakin?
 
Äläs nyt saatana, kaverilla on GTI luokan coupe! Alle 6s 0-100! Vittu in your face motherfuckers, se ylittää kaikki ajo-ominaisuudet mistään autosta. Joo ei taida olla keskustelun pointti, etteikö ilman sitä nelivetoa pärjäisi, mutta kyllä se vaan helpottaa vitusti. Sen takia mullakin madallettu mese seisoo nyt talven yli, viime talven kyllä sillä pystyin ajamaan ihan normaalisti mihinkään juuttumatta.

Kyllä se neliveto vaan vähän vitusti sitä ajamista helpottaa, jos vähänkään paskemmilla keleillä tai lumisemmissa/jäisemmissä paikoissa ajelee. Vaikka siellä nyt sillä GTI luokan coupellakin voisi pärjätä.
 
Kun loppuu argumentit on aina hyvä todeta ilman perusteluja, että et tiedä/ymmärrä tms. ja uskotella itselleen, että on saanut sanottua sen "viimeisen sanan".
No koita nyt apinalle selittää banaania. Koitetaan kuitenkin. Helsingissä tiet ovat sohjoa ja eteneminen välillä talvella perseestä, neliveto on erittäin kätevä. Maasturissa on sellainen. Katumaasturi on stadissa varsin kätevä, kun sieltä näkee keskivertoautoa paremmin. Maasturi on siitä hyvä, että niissä yleensä on reippaasti litroja takakontissa, joten mulle ainakin noiden kamojen ahtaminen on huomattavasti helpompaa, tartten leveyttä koska jalustat ovat kiinteän pituisia taitettuna, eikä ne mahdu edes kaikkiin maastureihin poikittain. Tartten litroja, että saan koko setin mahtumaan perään, eikä tartte laittaa takapenkille mitään tai kääntää penkkejä. Vaihtoehtoina on farmarit, tila-autot ja pakut, kaikista kätevin kamojen roudaamiseen on silti maasturi kun siinä tulee mukana tuo parempi eteneminen talvella.

Siitä vain tunkemaan tota läjää kamaa henkilöautoon kun saa pelata melkoista tetristä, että ne saan tonne mahtumaan niin, ettei ne ylitä penkkejä ja lentele jarrutuksissa niskaan.

IMG_1152.webp

IMG_1153.webp
 
Mullaki on ollut autoja, kaikki etuvetoisia ja kaikkea 1,3L nuhiksesta 2,5L V6 bensarosvoon.. ja nyt 7 auton jälkeen alan tulla järkiini ja heti kun joku ostaa multa alfan vittuun niin tilalle tulee nelikko, tollainen katumallinen. Nykyinen sportti coupe syö enemmän menovettä kuin tollaiset laatu rassit kuten ML tai X3/5 muttei tarjoa juurikaan mitään vastineeksi. Pidin kovasti ML mersusta, sen ajotuntuma viellä tos kahden sadan kohdalla tuntui samalta kuin ajaisi kahdeksaa kymppiä jollain kevyemmällä sportti rassilla. Ja talvella, olihan se kiva päästä kaverin mökiltä pois kun tiet oli auraamattomat ja lunta oli tullut sen 20senttiä. Tahdon jonkun hyvän kulkineen, viime talvena en päässyt mun juustohöylällä parkkista pidemmälle kun lunta tuli yön aikana enemmän kuin maavaraa löytyis :/
 
Joo ja tuommosella kiihtyvyydellähän ei tee hevonvittua missään tilanteessa. Ellei sitten tosiaan tykkää ajella radalla.

Niin ja onko se vielä kenties joku mittari? Kun se oikeastaan on aika hidas vielä.

- - - Updated - - -


Edit: Kyllä mä Mikelle suosittelisin alta kutosen satkuun kiihtyvää GTI luokan coupea, kamat vaan vaikka kattotelineellä kiinni, jos ei kaikki sisälle mahdu!
 
Niin ja onko se vielä kenties joku mittari? Kun se oikeastaan on aika hidas vielä.

- - - Updated - - -


Edit: Kyllä mä Mikelle suosittelisin alta kutosen satkuun kiihtyvää GTI luokan coupea, kamat vaan vaikka kattotelineellä kiinni, jos ei kaikki sisälle mahdu!
Ei käy päinsä, suksiboxi tai teline lisää ilmanvastusta ja 40kmh alueella valoista valoihin madalletulla GTI-tuuningilla hidastuu matka huomattavasti.
 
Mullon näitä moneen metriin meneviä jalustoja 2 ja kolmas pitää hommaa. Evoqueen noi ei mene sisään poikittain, Audi Q5:ssa on just kahden jalustan mentävästi lokareiden sivuilla tilaa, että ne sais just poikittain. Freelanderissa ne mahtuu just takaloosterin peräpuolelle lattiaa pitkin. Viistoon niitä ei saa kunnolla mihinkään ja pystyviistoon ei voi laittaa kun sitten ei mahdu mitään muuta enää.

15TRED7450.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taisi olla sarkasmia :D

Joku jäätävän tehokas suv olis kyllä kova. Jätättäis 6-0 GTI coupet, mahtuis vähän tavaraakin ja pääsisi etenemään huonolla kelillä :D

11430139.webp
söpö :)

(0-100 4.7s)
 
Auratulla hakamäentien risteyksellä tai manskulla ei ole mitään tekemistä stadin haasteiden kanssa, vaikka ovatkin samassa kaupungissa. Jos oikeasti asuu stadissa ja nimen omaan ytimessä, tajuaa mikä se ongelma oikeasti on. Kadut täynnä autoja, joten niitä ei päästä auraamaan viikkoihin. Lunta ei voi kasata mihinkään, kaikki pitää kärräte veke ja kataa mereen jossa troolarit ajaa kasia ja pitää meren auki.

Kyllähän tuolla etuvedolla pörrää, mutta pysäköinti onkin toinen juttu. Joka toinen paikka on auratun kinoksen takana ja ainakaan itse en siihen yrittäisi muuta kuin korkealla maavaralla ja nelivedolla (en omista city enkä mitään muutakaan maasturia). Eli liikkumaan pääsee, mutta ei joka paikkaan. Ja tämä on fakta! Ja kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, viime talvena olimme useamman päivän jumissa, yksinkertaisesti ei pihasta pois päässyt vaikka kuinka yritti.

Riippumatta siitä, tarvitseeko nelivetoa, on se vaan paras. Edellinen autoni oli TT (en ole myöskään parturikampaaja) ja puolet vuodesta auto oli tylsä. Talvella ei mitään pitoa, hukkaan menee nopea auto. Kesä yhtä juhlaa, mutta yksi talvi riitti tuon kanssa, palaan takaisin nelivetoon ja en kyllä osaa perustella mitenkään miten vajaavetoinen voisi olla parempi. Vaikka neliveto ei aina ole tarpeen, on se aina hauska.
 
Ja jos löydät parkkipaikan, niin aamulla sut on aurattu semmoiseen saatanan poteroon, ettei sieltä lähdetä ilman lapiota. Ja vaikka pitäis hallissa kuten minä, on silti erittäin helppoa ajella kun ei tartte niin pelätä joka perunapellon tasolla olevaa tietä.
 
Tossa hiljattain tuli mun fiijjatilla paskoilla renkailla ajeltua hesan keskustassa. Ei hyvä. Opin kyllä vihaamaan kyseistä paikkaa taas. Parkkitilaa ei missään ja sielläkin missä oli, niin perkeleesti lunta ja kökköä tiellä.
 
On se nelari varmasti parempi tällaisilla keleillä, mitä nyt on. Kyse oli siitä, että ilman sitä ei selviä joka ei todellakaan pidä paikkaansa.
 
On se nelari varmasti parempi tällaisilla keleillä, mitä nyt on. Kyse oli siitä, että ilman sitä ei selviä joka ei todellakaan pidä paikkaansa.

Neliraaja-amputoitunakin selviää. En silti tahdo neliraaja-amputaatiota.
 
Äläs nyt saatana, kaverilla on GTI luokan coupe! Alle 6s 0-100! Vittu in your face motherfuckers, se ylittää kaikki ajo-ominaisuudet mistään autosta.

Tämä nyt varmaan oli minulle osoitettu, vaikka en olekaan puhunut mitään GTI luokan autoista. Ks. http://www.autowiki.fi/index.php/GT ja yritä miettiä mitä eroa on GT luokan ja GTI luokan välillä.

No koita nyt apinalle selittää banaania. Koitetaan kuitenkin. Helsingissä tiet ovat sohjoa ja eteneminen välillä talvella perseestä, neliveto on erittäin kätevä. tilaa,tilaa,tilaa jne.

Juu, näinhän se on. Jokaiselle käyttötarpeeseensa sopiva auto. Mulla on sellainen tilanne, että mikään käytännön tarve tms. ei sanele millainen auto mulla pitää olla (ei lapsia, ei tavaran roudaamista, ei oikeastaan edes tarvetta autolle). Eli voin hankkia sellaisen auton millaisen haluan. Asun Stadissa, joten jos maasturi olisi ainoa auto jolla täällä pärjää niin kai mä sellaisen ostaisin.

Joo ja tuommosella kiihtyvyydellähän ei tee hevonvittua missään tilanteessa. Ellei sitten tosiaan tykkää ajella radalla.
Kyllä se kiihtyvyys vain on kiva. Se kertoo siitä, että autossa on voimaa. Pikku Kia:lla selviää hengissä ja pystyy elämään. Samoin kaurapuurokin pitää hengissä, eikä sisäfileellä varsinaisesti tee mitään. Mut on se kuitenkin kiva syödä joskus sisäfilettäkin sen ainaisen kaurapuuron rinnalla.

Niimpä. Varsinkin kun tuosta paljon nopeampia maastureitakin on.

http://www.ehow.com/list_7193030_10-fastest-suvs.html#page=10
Tämä keskustelu on mennyt ihan luokattomaksi. Kyllä aina löytyy nopeampi, kauniimpi, rikkaampi jne. Katsos, maailmasta löytyy nopeampiakin autoja. Tätähän minä en tiennytkään. Jengi linkittelee tänne jotain viritettyjä katumaastureita yms. Totuus kuitenkin on,että tuolta liikenteestä löytyy suhteellisen vähän ale 6 sek. autoja. Voisinhan mäkin linkittää tähän jonkun Ariel Atomin osoituksena siitä, että löytyy nopeampia autoja kuin nuo teidän maasturit. Mitä tämä osoittaa? Niin, ei oikeastaan mitään.

On se nelari varmasti parempi tällaisilla keleillä, mitä nyt on. Kyse oli siitä, että ilman sitä ei selviä joka ei todellakaan pidä paikkaansa.
Tämä kun tuntuu olevan näille maasturi-ihmisille vaikea käsittää. Autot tuntuvat aina olevan jonkinlaisia kompromisseja. Onhan se nyt selvä asia, että tällaisissa haastavissa olosuhteissa nelari ja maasturi on parempi, mutta minä arvostan enemmän voimakasta, hyvää ja mukavaa ajotuntumaa kuin parina päivänä vuodessa esiintyvää parempaa etenemiskykyä tai isoa tavaratilaa. Tämä vain tuntuu olevan maasturi-ihmisille jotenkin vaikea hyväksyä. En tiedä johtuuko se siitä, että he ovat joutuneet tekemään enemmän kompromisseja autonsa suhteen kuin muut. Huppe nyt ainakin tuntuu olevan jotenkin katkera, kun haluaisi ajaa hyvällä autolla ja joutuu kuitenkin ajelemaan jollain Mitsulla.
 
^ No tuo kiihtyvyyskin on nyt vähän niin ja näin. Kaikkeen tottuu. Oli mullakin aikoinaan käyttöautona pitkästi alle 6 sekunttiin 0-100 kiihtyvä auto ja ajoin sillä kesät talvet neljävuotta. Takavetoinenkin oli vielä ! Ei se jonkun ajan päästä enää mitään kiksejä antanut vaikkei kukaan valoissa rinnalla pysynytkään.

Nykyinen maasturi 250 hp kiikuttaa vähintään yhtä riittävästi ohitus yms tilanteissa ja mahdollisuudet kortin säilymiseenkin on paremmat. Jokapäiväisessä ajossa 450hp vs 250hp ei ole mitään merkitystä :D Muuta kuin tankatessa ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom