Katabolia kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stealth
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkä.

1.Miten nopeasti katabolinen tila syntyy?. Jos treenaan vaikka heti alussa esim. pohkeet ja sitten loppu aika menee muihin lihasryhmiin. Ovatko pohkeeni sitten sen loppu treenin ajan hajottavassa tilassa vai alkaako se sitten vasta kun ei tule enää yhtään rasistusta millekään lihakselle.?

Aattelin vain että jos kannattaisi vetää protkskua treenin puolivälissä tai jotain.?

Mike sanoi:
Treenaaminen on aina katabolista treenatulle lihakselle, mutta ei sitä nyt kesken treenin tarvitse alkaa jauhoja vetämään, riittää varsin hyvin treenin jälkeen.
Ja mahdollisesti myös ennen treeniä niin, että veressä on sopivasti aminohappoja treenin aikana, niin niitä ei tarvitse niin paljon pilkkoa lihaksista.

Itse vedin jokin aika sitten vielä ~30g heraa puoli tuntia ennen treeniä, mutta pähkäiltyäni saman asian kanssa kuin stealth, olen tehnyt nykyään siten, että jätän siitä satsista kolmas osan juomatta, ja hörppäsen sen sitten jossain välissä treeniä...
ei ainakaan haittaa tee?

Mike sanoi:
BCAA:t ennen treeniä reippaalla annoksella ehkäisemään lihaskatoa. Näin teen itse.

Paljon sulla on toi reipas annos? Ja käytätkö sitä HC:n? rablettikamaa mitä kaupasta saa?

5kpl ennen ja jälkeen treenin nakkaan itse noita US ProductLinen juttui. XLää vedän veden kanssa ennen treeniä ja sitten nopeampaa heraa malton kanssa jälkeen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mike sanoi:
10-20 kiskasen ennen treeniä. 10 tekee jo 6,5 grammaa.

Nojoo tää mike onki vähä isompi kaverii kuin meitsi tai Timba. :jahas:

Varmaan parhaiten näistä "halvoista" perusravinteista kataboliaa ehkäisevää on joku vajaa 5g BCAA:ta, 5g L-glutamiinia ja joku +15g heraa/maitoprodea? Jätetään arigiinit, tauriinit jne. pois laskuista.

Entäpäs hiilarit, kannattaako niitä ottaa ennen treeniä? Itse olen jostain lueskellut, että 3h paasto (jota ennen kunnon lämmin ruoka) ja sitten em. drinksu ja treeni.

Mike sanoi:
10-20 kiskasen ennen treeniä. 10 tekee jo 6,5 grammaa.
Tähän väliin piti päästä sanomaan. :D
10 nappia painaa ton 6.5g, mutta BCAA:ta siitä on n. 3.9g...

Itse vedin 13 nappia ennen treeniä, jotta sai sen n.5g BCAA-jutskia

onko toi bcaa kannattava hankinta onko miten paljon hyötyä? hinta ei ainakaan olis paha joten sen puolesta vois kokeilla...

Glutamiinihan ehkäisee myös lihaskatoa treenin aikana.Olen harkinnut fastin glutamiinin ostamista,on vaan aika arvokasta tavaraa.
Ajattelin ottaa glutaa 5g ennen ja jälkeen treenin (paino 73kg).Kannattaako siihen lisäksi napata vielä BCAA:ta?Vai kannattaako ylipäätään ostaa glutamiinia?

ozz sanoi:
Glutamiinihan ehkäisee myös lihaskatoa treenin aikana.Olen harkinnut fastin glutamiinin ostamista,on vaan aika arvokasta tavaraa.
Ajattelin ottaa glutaa 5g ennen ja jälkeen treenin (paino 73kg).Kannattaako siihen lisäksi napata vielä BCAA:ta?Vai kannattaako ylipäätään ostaa glutamiinia?
Glutamiini on erittäin suosittu voimailijoiden keskuudessa ja uskon itse sen olevan tärkeä varsinkin palautumisessa.

Jampsu, ei se ainakaan kallista ole ja onhan noita haaraketjuisia aminohappoja kehaistu yhdessä jos toisessa tutkimuksessa.

ite megaduty aikaan tein litran herakaakaota ja join sen treenin aikana. ruokapöytään lähdin vajaan tunnin jälkeen treenistä. tuntu mulla ainakin noin antavan kivasti virtaa. Ja rautaa sai laittaa joka viikko lisää vaikka oliki megadutya (siis sen kirjan mukaan tein)
lihaa tuli parissa kuussa 6 kiloa.

Muistaakseni 100g heraa sisältää noin 22g BCAA:ta eli niitä haaraketjusia amiohappoja. Heraa desi, muutama gramma glutaa ja vähän vitamiinia naamariin niin ajanee saman asian kun nuo BCAA napit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom