Kasvissyöjät

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi itku vedin just 300g jauheliha pihvin naamaa, taidan kohta tehdä toisenki oli meinaan nii hyvää! Kylläpä ne lehmät on hyviä tekeen lihaa :thumbs:

Originally posted by Sale
Voi itku vedin just 300g jauheliha pihvin naamaa, taidan kohta tehdä toisenki oli meinaan nii hyvää! Kylläpä ne lehmät on hyviä tekeen lihaa :thumbs:
Nii just! sais mennä syömään kiviä jos eivät eloperäistä haluu syödä perkele!:curs:

"Jos söisin vahingossa lihaa, oksentaisin ja itkisin varmasti koko loppu päivän ja tuntisin oloni hyvin järkyttyneeksi ja jollain tapaa ällöttäväksi"

Ei v***u mitä tekstiä!! :curs:
Kunnon pihviä ei voita mikään :kuola:

Toi o ihan naurettavaa meininkiä :curs: Minkä ikäsiä tyyppejä noi mahtaa olla? Yläaste ikäsiä tyttöjä jotka syö porkkanoita ja karkkia?

Originally posted by nikke1
Toi o ihan naurettavaa meininkiä :curs: Minkä ikäsiä tyyppejä noi mahtaa olla? Yläaste ikäsiä tyttöjä jotka syö porkkanoita ja karkkia?

Jep, ja luultavasti vielä karkkeja joissa on eläinperäistä liivatetta :D

Kyllä mulle on ihan sama jos joku haluaa olla kasvissyöjä, ei o mun asia (en tosin mielellää lähe sellasen kanssa ettimään sopivaa pikaruokalaa), mutta toi menee jo naurettavaksi, et jos joskus sattuu jonku leivän palan vierailulla safkaa missä nyt sattumalta on ollu maitoo ni loppu elämä on niinku pilalla. Äly hoi, älä jätä!

Hmm...eikös tohon ollu just linkki tossa turkistarha-ketjussa?
Anyway...aika hienoa meininkiä näytti olevan jos jonkun karkin syömisen takia itketään pari viikkoa :(
Toisaalta mun tyttöystävä on kyllä jokseenkin fanaattinen kasvissyöjä ja se varmaan tulis hulluksi jos se söis jotain lihaa. Ei se mun kaaliin mene, mutta eihän sitä hyvää tyttöystävää viitsi sen takia vaihtaa :)
Voin sitten itse syödäkkin kaksin verroin lihaa kun se ei syö..hehee. Aina saa kyllä olla pesemässä kaikkia pannuja ja kauhoja, jos niillä on itse tehnyt lihaa. En tiedä mikä ihme vakaumus sillä sitten sen suhteen on, vai onko se vaan joku tapa joka on jäänyt pahasti päälle.

Originally posted by man1ac
Anyway...aika hienoa meininkiä näytti olevan jos jonkun karkin syömisen takia itketään pari viikkoa :(
Toisaalta mun tyttöystävä on kyllä jokseenkin fanaattinen kasvissyöjä ja se varmaan tulis hulluksi jos se söis jotain lihaa. Ei se mun kaaliin mene, mutta eihän sitä hyvää tyttöystävää viitsi sen takia vaihtaa :)
Voin sitten itse syödäkkin kaksin verroin lihaa kun se ei syö..hehee. Aina saa kyllä olla pesemässä kaikkia pannuja ja kauhoja, jos niillä on itse tehnyt lihaa. En tiedä mikä ihme vakaumus sillä sitten sen suhteen on, vai onko se vaan joku tapa joka on jäänyt pahasti päälle.

Taitaa sille kuitenkin sun tarjoama "raaka liha" vielä kelvata,kun et ole sitä vaihtanut.:D

Originally posted by kahlaajalintu
Niinkö meinaat?? Tuskin kuule tyttö sen "humaanimpaa" proteiini lähdettä löytää, kun... :blow: ;)

Toi pitää muistaa.
"Anteeksi neiti,saanko pyytää yhtä palvelusta,humanismin nimissä?"

Minusta tuo vegaanius vaikutti noiden kohdalla aika sairaalloiselta fobialta eläinperäisiä tuotteita kohtaan. Ei ollenkaan tervettä. Vähän kyllä sääliksi käy...

Aika neuroottiselta tuo touhu näin sekasyöjän silmin näyttää. Mutta jokainen tehköön kuten haluaa. Jos saa onnensa siitä että välttelee kauhulla kaikkea eläinperäistä niin siitä vaan.

Eikös monissa lääkkeissäkin ole liivatetta?
-----------------------------
Muuten täytyy ihmetellä sitä että tämä "oikeuttaeläimille"-aihe jaksaa nostattaa näin monta threadia.

Eiköhän tämäkin päivittely painu historiaan nopeasti.

?

Itse en ole koskaan lautaselle sylkenyt joten epäilyttää kyllä noiden pienten päitten täysjärkisyys. Erityisesti repesin kun joku noista oli vetänyt itkuraivarit äiskäparalle joka yritti tehdä lapselle purkkihernekeittoa ja pannaria.

Mutta ei tuo selailu aivan turhaa ollut, opin nimittäin uuden sanan, eli ovo-vegaani , tosin harmainta hajuakaan ei ole mitä se tarkoittaa mutta siitä saa hyvän vitsin: 'Tunnen erään naisen joka on ovulaari-vegaani. Hänelle ei makkara maistu kuukautisten aikaan.'

Originally posted by man1ac

Jos näin oli, niin sori kun aloitin uuden threadin. En itse ole lukenut tuota turkistarha-aihetta, joten en sitä voinut huomata...

Joo kyllä on sairasta sakkia kun ei liha maistu. Itse lataan päivittäin naamaani 8-10 ateriaa, enkä perkele kelpuuta mitään kämäsiä ruokia joissa ei oo protskuu tarpeeks. Syön myös tänäänkin osan safkastani jauheena, kun mahaani ei mahdu kiinteetä ruokaa mut energiaa tarviin. On se kumma kun nuo kasvissyöjät ei osaa syödä normaalisti.

:D :D :D

ps. Joo eiköhän anneta kaikkien syödä kuin tykkää? Tälläkin palstalla oli joskus juttua, miten (työ)kaverit ei ymmärrä kun jatkuvasti pitää jotain rahkaa olla syömässä, mut eipä "peruspakkislainenkaan" näytä ymmärtävän jos joku muu syö "oudosti". Jeps ja suoraa jatkoohan tää threadi on sille edelliselle..

Originally posted by Calle
ps. Joo eiköhän anneta kaikkien syödä kuin tykkää? Tälläkin palstalla oli joskus juttua, miten (työ)kaverit ei ymmärrä kun jatkuvasti pitää jotain rahkaa olla syömässä, mut eipä "peruspakkislainenkaan" näytä ymmärtävän jos joku muu syö "oudosti". Jeps ja suoraa jatkoohan tää threadi on sille edelliselle..

Osuvasti sanottu. Kieltämättä tuo veganismi menee kyllä aivan täysin yli ymmärryksen, mutta who cares? Aivan sama mitä muut syö, kunhan itse saan syötyä juuri niitä aineksia mitä haluan.

Originally posted by Calle
ps. Joo eiköhän anneta kaikkien syödä kuin tykkää? Tälläkin palstalla oli joskus juttua, miten (työ)kaverit ei ymmärrä kun jatkuvasti pitää jotain rahkaa olla syömässä, mut eipä "peruspakkislainenkaan" näytä ymmärtävän jos joku muu syö "oudosti".
Pointti työkavereiden "oudossa" ruokavaliossa on sen epäterveellisyys ja se ristiriita, että he uikuttavat ja ihmettelevät lihomistaan, mutta silti sitkeästi puputtavat suurimmaksi osaksi nopeita hiilareita eivätkä harrasta liikuntaa. Lihominen on myös laajempi, kansanterveydellinen ongelma, EI vain yksilön oma asia ja ongelma. Sinun ja minun verorahoja menee aika monta miljoonaa € joka vuosi ns. elintasosairauksien hoitoon. Kyse ei IMO ole edes sairauksista, vaan itse aiheutetuista terveysongelmista.

Sitten taas moni ns. terveellisesti syövä (esim. monet kasvissyöjät, eivät toki kaikki, mutta jotkut) syö aivan liian vähän, nälkiinnyttää itteensä. Sitten on koko ajan paska olo ja matala mieliala, tulee roskaruoka/hiilarihimoja ja pitemmän päälle kärsivät iho, hiukset, kynnet ja koko kroppa moisesta (vaikkei olisikaan kyse varsinaisesta anoreksiasta).

Ei kaikkea tarvitse suvaita eikä ymmärtää, ei edes ruokavalion suhteen. On olemassa järkevää syömistä ja vähemmän järkevää syömistä. Kasvissyönnissä ja vegaanimeiningissä ei ole mielestäni mitään vikaa niin kauan, kun se tehdään huolellisesti ja järkevästi eikä kiihkoillen ja syyttävästi paasata omaa asiaansa muille. Kai vegaanikin pystyy proteiiniakin saamaan riittävästi esim. soijasta, pähkinöistä ja linsseistä. Joitakin ravintoaineita joutunee ottamaan pilleristä (olikos se B12 vitamiini, jota ei voi kasvisravinnosta saada?), mutta so not, se on nykyään aika helppoa.

Vaikka uskonkin, että liha ja kala tulevat olemaan joidenkin vuosikymmenten jälkeen kortilla ja pirun kallista ja sitten ihmiskunnan proteiinintarve tyydytetään suurimmaksi osaksi soijalla, aion itse syödä tyytyväisenä kaikenlaista lihaa ja kalaa niin kauan, kuin rahani niihin riittävät. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom