Kaseiini

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kävin läpi kaseiini hakusanalla löytyvät threadit. ;)

Mielestäni kaikki olivat sitä mieltä, että kaseiini olisi hyvä iltapala ja näin pystyttäisiin välttämään pitkä proteiinittomuus yön tunteina. Mitään negatiivista siitä ei mielestäni sanottu. Kuitenkin näytti siltä, että harva sitä kuitenkaan käyttää. Miksi näin, jos se kerran on toimiva proteiininlähde? :confused:

Onko käyttäjillä kommentteja toimivuudesta/toimimattomuudesta tai muuten kokemuksia?

Itse en käytä kaseiinia, ja uskoisin että syy siihen miksi monet eivät kyseistä proteiinia käytä johtuu siitä että se kuten jo mainitsitkin on "hidas" proteiini ja näin ollen ei sovi palautusjuomaan, mutta esim iltapalaprotskuksi kylläkin. Itse otan iltapalaksi purkillisen maitorahkaa, ja uskoisin sen ajavan suunnilleen saman asian...viisammat korjatkoon jos olen täysin päin p*rsettä kirjoitellut..

Käytän, mut käyttäisin enemmän jos ois halvempaa. Eli hera on vaan niin halapaa.

Nii siis palautumiseen heraa ja yöpalaks kaseiinia ja vaikka lohiöljyä.

juon paljon maitoa ja saan varmaan siitä kaiken kaseiinin minkä tarvitsen. iltapalalla saattaa mennä joskus litra rasvatonta maitoa. mulla menee keskimäärin 1,5-2 litraa maitoo päivässä eikä vielä ole kummoisia merkkejä laktoosivammasta ollu. myös raejuustoo tulee syötyä

Kyllä illalla kannattaa syödä kiinteää proteiinipitoista safkaa, kestää sulaa huomattavasti kauemmin kuin yksikään nestemäinen drinksu. Noi juomat ovat kyllä helppoja..

Selvät edut ja haitat tulivat esille vastauksissa. Hämäräksi minulle on kuitenkin jäänyt lihaskasvun osuus yön aikana. Onko lihaskasvu merkittävää yön aikana vai lepääkö ne lihaksetkin silloin? Mikäli merkittävää lihaskasvua tapahtuu yön aikana, niin eihän sitä proteiinia voi varastoida yöksi illalla otettavalla heralla. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää kaseiini? Jos siis ajattelette, että se on kallista (suhteellista ja paljon kalliimpia herojakin löytyy), niin eikö kuitenkin ole järjen vastaista jättää elimmistö ilman proteiinia n. 1/4 vuorokaudeksi? Jos muuten panostetaan päivälliseen proteiiniin useita euroja päivässä, niin miksi jättää yön ajaksi elimmistö ilman apuvoimia? :confused:

EDIT:
Kun täällä on niin nopeita vastaajia, niin ehdin vielä päivittämään tätä Tonzan:n ja Jaben vastauksien jälkeen.

Jos kerran aminohappopooli (luin netistä heti aimo paketin poolista) toimii, niin miksi sitten päivällä pitäisi popsia koko ajan proteiineja. Eikö riittäisi aamulla varastoon otettu sadan gramman proteiiniannos... sieltä varastoista tulisi sitten ne puuttuvat osaset päivän aikana? Jos päivällä koko ajan saatavan proteiinin merkitys on suuri, niin miksei se yöllä enää olisikaan.

Ja jos ilmeisesti kaseiini pysyy elimmistöstä vielä maitorahkojakin jne. kauemmin joten siitä voisi ehkä vielä löytyä puhtia aamun tunneillekin?

Viimeksi muokattu:
Olikos se "aminohappopooli", kun hoitaa nämä asiat kuntoon? Ei se proteiinin puutos yhdessä yössä iske, kunhan päivän aikana on saanut riittävästi protskua...

Originally posted by LSA_Vinnie
Selvät edut ja haitat tulivat esille vastauksissa. Hämäräksi minulle on kuitenkin jäänyt lihaskasvun osuus yön aikana. Onko lihaskasvu merkittävää yön aikana vai lepääkö ne lihaksetkin silloin? Mikäli merkittävää lihaskasvua tapahtuu yön aikana, niin eihän sitä proteiinia voi varastoida yöksi illalla otettavalla heralla. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää kaseiini? Jos siis ajattelette, että se on kallista (suhteellista ja paljon kalliimpia herojakin löytyy), niin eikö kuitenkin ole järjen vastaista jättää elimmistö ilman proteiinia n. 1/4 vuorokaudeksi? Jos muuten panostetaan päivälliseen proteiiniin useita euroja päivässä, niin miksi jättää yön ajaksi elimmistö ilman apuvoimia? :confused:

Eihän se sapuska hetkessä mahasta häviä, että jos vedät esim. maitorahkaa/raejuustoa ennen nukkumaanmenoa niin varmasti sitä elimistö käyttää hyväksi myös yöllä...

Ja itse ainankin pyrin nykäsemään purkin raejuustoa tai tonnikalaa ennen nukkumaanmenoa joka ilta. Suosittelen kaikille :p

Ja jos ilmeisesti kaseiini pysyy elimmistöstä vielä maitorahkojakin jne. kauemmin joten siitä voisi ehkä vielä löytyä puhtia aamun tunneillekin?

Eihän tossa sitten ole enään mitään epäselvää.. vedä LSA kaseiinit napaan ja kerro meille sitten miten kävi. Paljonku tuli lihaa esim. 3 kuukaudessa :D

Oma mielipide: Perusruokavalio kuntoon, sillä pötkitään jo pitkälle. Täydennetään tätä perus proteiini, hiilihydraatti ja kreatiini valmisteilla. Kaikki muu alkaa olemaan sitten sitä hifistelyä.

Selvät edut ja haitat tulivat esille vastauksissa. Hämäräksi minulle on kuitenkin jäänyt lihaskasvun osuus yön aikana. Onko lihaskasvu merkittävää yön aikana vai lepääkö ne lihaksetkin silloin?

Mun ymmärtääkseni lihas kasvaa nimenomaan yöllä, kun nukutaan. Ja silloin on tärkeää, että kropasta löytyy välinettä, jolla se lihas rakentuu.

Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No itse heitän aina ennen nukkumaanmenoa tuota Fastin Whey 95 protskua tommosen 30g huiviin. Tuossa protskussahan on runsaasti kaseiinia. Joskus kans ennen söin tuota raejuustoa ennen nukkumaan menoa mutta jos pitäisi vertailla niin aamulla herätessä oli enemmän nälkäinen olo kuin nykyään. Ja tuon painonkin olen saanut paremmin nousemaan kun aloin syödä tuota Whey 95.

Liian kallista on juu kaseiini.. Hera Turbo on 12 euroo 900g ja halvin kaseiini jotain 23 euroo kilo. Ite syön iltapalaks aina pähkinöitä ja Heraturboo, pähkinöis on proteiiniakin kivasti ja niitten rasva kyllä hidastaa proteiinin imeytymistä...mahassa seisoo sitten sellanen herkullinen herarasvapähkinämussakka :hmmm: ..

Kaseiini on alkanut kiinnostamaan näitä threadeja luettuani.

Tietääkö joku tarkalleen mitä kaseiini on?

Minulla on nimittäin todettu ihan lääkärin toimesta maitoproteiiniallergia, minkä vuoksi joudun välttelemään maitotuotteita (maito, rahka, juustot jne.). En tietenkään voi käyttää myöskään maitoproteiini-pohjaisia protskujauhoja.

Heraproteiini kuitenkin käy. Joku älykkö kerran tätä selitteli että heraproteiini erotetaan maidon proteiinista jossain maitotuotteiden valmistusvaiheessa. Maito siis sisältäisi useampaa proteiinia ja tuo hera on niistä vain yksi. Tarkempaa selvitystä en ole koskaan saanut, liekkö vähän hämärän peitossa itse kullekin. Lääkäreiltä ei auta kysellä näin vaikeita, eivät tunnu oikein osaavan vastata.

Onko kaseiini nyt sitten sama asia kuin maitoproteiini?

Vai onko kyseessä joku toinen maidosta erotettu proteiinimuoto, jota voisi uskaltaa kokeilla heran lisäksi?

Originally posted by mmama

Vai onko kyseessä joku toinen maidosta erotettu proteiinimuoto, jota voisi uskaltaa kokeilla heran lisäksi?

Juu elikkä maitoproteiinissa on 80% kaseiinia ja 20% heraa jos oikein muistan.

No nyt selvisi! Kiitos oikein paljon.

Eli se on sitten kaseiini mitä minun pitää välttää. Onneksi heraproteiini käy.

Aiheesta tuli mieleeni taas uusi kysymys, jota olen pyöritellyt päässäni ennenkin eli: miksi heraproteiini on halvempaa kuin kaseiini, vaikka kaseiinin osuus on nelinkertainen maitoproteiinissa? Onko sen "jalostaminen" kuitenkin niin paljon hankalampaa vai mikäs hommassa mättää. :rolleyes:

Mä syön aina iltapalaksi raejuustopurkin. Siitä tulee sopivasti heraa ja kaseiinia, joista hera imeytyy nopeammin ja lisää proteiinisynteesiä (lihakset kasvaa) ja hitaammin imeytyvä kaseiini takaa ettei lihaksista oteta proteiineja (estää lihasten pienentymistä). Toisaalta raejuustossa hera on kuitenkin kiinteää, joten otan yleensä pienen drinkin jossa herajauhoa.

Luin jostain (en muista mistä, mutta kyseessä oli kuitenkin ihan kunnon tutkimus), että hera on hyvää juuri lihasten kasvatukseen ja kaseiini hyvä estämään lihasten purkua. Tämän takia olenkin koittanut syödä jokaisella aterialla hieman nopeita proteiineja (käytännössä heraa suht pieni drinkki) ja vähän reilummin hitaammin imeytyviä proteiineja (kiinteää safkaa). Sakkeuksella lienee tästäkin asiasta varmaa tietoa ? :)

Originally posted by mmama

Minulla on nimittäin todettu ihan lääkärin toimesta maitoproteiiniallergia, minkä vuoksi joudun välttelemään maitotuotteita (maito, rahka, juustot jne.).
Oletko aivan varma, että olet allerginen nimenomaan maitoproteiinille vai maitosokerille (laktoosi)?

Originally posted by geg
No itse heitän aina ennen nukkumaanmenoa tuota Fastin Whey 95 protskua tommosen 30g huiviin. Tuossa protskussahan on runsaasti kaseiinia. Joskus kans ennen söin tuota raejuustoa ennen nukkumaan menoa mutta jos pitäisi vertailla niin aamulla herätessä oli enemmän nälkäinen olo kuin nykyään. Ja tuon painonkin olen saanut paremmin nousemaan kun aloin syödä tuota Whey 95.

Varmaankin tarkoitat FAST Protein 95:sta, eli sitä maitoproteiinia. 80% kaseiinia 20% heraa. Mikset ottaisi molempia. Syöt purkin raejuustoa ja ruokajuomana kittaat protskudrinkin.

Luin jokunen vuosi sitten kirjan, en muista nimeä, jossa maitoa haukuttiin oikein huolella. Siinä maidon kaseiinin sanottiin muodostavan vatsaan limakalvon, joka ei poistu helposti ja vatsassa ollessaan estää kaikkien ravintoaineiden imeytymistä. Mitä mieltä tästä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom