Kaseiini

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by Haukka
Oletko aivan varma, että olet allerginen nimenomaan maitoproteiinille vai maitosokerille (laktoosi)?

Olen varma. Laktoosi-kokeet on tehty pari kertaa ja sieltä ei ole löytynyt mitään. Maitoproteiiniallergia testattiin verikokeessa ja vasta-aineita maitoproteiinille löytyi moninkertaisesti normaali ihmisen tasoon verrattuna. Lääkärin mukaan selkeä allergian osoittaja (tästä on kuitenkin ollut montaa eri kantaa lääkärien keskuudessa). Terveillä henkilöillä on myös aina vasta-aineita maitoproteiinille, mutta niitä on yleensä lääkäreiden luokituksella alle 4 kun mulla oli luokkaa 20.

Itselläni selkein allergian osoittaja on kuitenkin naama ja vatsanahka: sileälle hipiälleni ilmestyy maitotuotteiden nauttimisen jälkeen (heti->päivän viive) vaaleapäisiä kutiavia "finnejä" ja vatsanahkaan punaisia 'sormenjälkiä'. Ei siis ihottumaa vaan vain punaisia laikkuja - joita tietenkin kutittaa. Pahimmillaan myös huulet halkeilivat (kosketusallergia) erityisesti juuston syönnin päätteeksi.

Suolisto-oireita maitoproteiiniallergia ei ole aiheuttanut - laktoosipotilaathan yleensä potevat niitä. Onneksi olen välttynyt :-)

Allergia todettiin vuoden 2002 keväällä. Täysin maidottomalla ruokavaliolla parantumista odotettavissa 2-4 vuoden aikana. Välillä saa toki aina kokeilla joko on parantunut, mutta pääasiassa maitoa vältellen.

Originally posted by kruipelo
Luin jokunen vuosi sitten kirjan, en muista nimeä, jossa maitoa haukuttiin oikein huolella. Siinä maidon kaseiinin sanottiin muodostavan vatsaan limakalvon, joka ei poistu helposti ja vatsassa ollessaan estää kaikkien ravintoaineiden imeytymistä. Mitä mieltä tästä?

Tämähän on faktaa, mutta ei se siis estä niitä imeytymästä vaan hidastaa imeytymistä, ja siksi kaseiini on esim illalla tai välipalana pop; proteiini imeytyy hitaasti, ja esim päivällä välipalana nautittu hidas hiilari imeytyy entistäkin hitaammin, ja kun vielä öljyä on mukana 20-30ml niin hyvä tulee.

Originally posted by Phat
Kyllä illalla kannattaa syödä kiinteää proteiinipitoista safkaa, kestää sulaa huomattavasti kauemmin kuin yksikään nestemäinen drinksu. Noi juomat ovat kyllä helppoja..

Ei sentään. Kaseiini pitää tasaisesti ylhäällä veren aminopitosuudet 5-7 tuntia. Samaan tulokseen pääsee vain syömällä härskin ison annoksen sikarasvasta sikaa ja muita eineksiä.

Mua kans kummastuttaa miks kaseiinin hinta on niin rankasti isompi ku heran, vaikka maidosta saatais 4x enemmän kaseiinia irti kuin heraa. Ehkäpä kysyntä niin pientä.

Originally posted by strike
Mua kans kummastuttaa miks kaseiinin hinta on niin rankasti isompi ku heran

No tuota, kyllä kaseiinia VOI saada ainakin melkein halpisheran hintaan. Esim. Prime Milkkiä kun tilaa kunnon shitloadin, niin kaikkine alennuksineen (olikos se Wrangen "osta kolme, saat neljännen kaupan päälle" tai sinne päin, Tonza?) hinta painuu kohtuu alas. Eikä Hulluna maanantaina 5kg:n säkissä tilattuna Protein95:kään mun mielestä ihan järkyttävän kallista ole. Reilusti alle 20€ taisi mennä kilohinta.

Originally posted by Iivili
No tuota, kyllä kaseiinia VOI saada ainakin melkein halpisheran hintaan. Esim. Prime Milkkiä kun tilaa kunnon shitloadin, niin kaikkine alennuksineen (olikos se Wrangen "osta kolme, saat neljännen kaupan päälle"

Joo, noinhan se tarjous meni, 3+1. Ja jonkun tietyn rajan yli kun meni tilaus, niin pärähti vielä se 20% alennus päällisiksi.

Prime milkkiä on tullu viime aikoina vedeltyä...:D

Originally posted by Phat
:eek: Mistä luit? Kuulostaa hurjan pitkältä ajalta.

Tää on niin tätä :) Olin jo varma että tuossa mulla on bookmarkattuna se artikkeli mistä luin tuosta tutkimuksesta mutta EI. No jotain pientä viitettä toisesta paikasta:

"In the subjects consuming casein, whole body protein breakdown was progressively inhibited for 300 minutes by 34%."

Eli tuossakin vain kyse siitä kuinka kaseiini hidasti proteiinien hajoamista 5 tunnin ajan 34%:lla. Jos löyvän sen toisen artikkelin niin laitan esille. until then, voit unohtaa sen 5-7 tuntia homman.. :) ilman pitäviä todisteita ei oo kuin khasaphaskhaa...

Mistä saisin ostettua "laadukasta" kaseiinia? Ei näytä pakkiksen kaupasta enää löytyvän? Ja paljonko olisi sopiva annostus pelkkää kaseiinia ennen nukkumaanmenoa?

Luin tässä taannoin artikkelin (en satu millään muistamaan missä), jossa sanottiin, että kaseiiniproteiinin nauttiminen ennen treeniä ns. latausjuomana ehkäisisi merkittävästi kataboliaa treenin aikana ja sillä olisi suuri parantava vaikutus isojen lihasten kasvuun(esimerkkinä oli etureidet).

Olin juuri sattumalta ostanut Maito90 proteiinia jossa piti olla isot määrät kaseiinia ja aloitin oitis käyttämään sitä latausjuomana. Tein seuraavan kuukauden ajan rajua 1-jakoista ohjelmaa jossa runnottiin isoilla painoilla aina failureen saakka 3x viikossa 1sarja/liike. Jaloille tuli 9 sarjaa viikossa: Syväkyykky/etureidet ja takareidet laitteessa. Reidet räjähtivät kasvuun ja sisäreiskat/perse täynnä arpia. Painoa koostui jalkoihin monta kiloa lisää yhdessä kuukaudessa!

Tässä nyt mietin että oliko kaseiinilla todellakin iso rooli jalkojeni kehityksessä, vai johtuiko jalkojen räjähdysmäinen kasvu aikaisemmasta treenaamattomuudesta? Itellä jäi kuitenki se seuraava kaseiinisatsi ostamatta :D

KERTOKAA jos on vastaavia kokemuksia kaseiinista!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom