Karppinen VHH-leipä

Leipää! Pitkästä aikaa! Kipparijuustoa ja kylmäsavulohta päälle :kuola:

Tää on ehdoton lisä kauppalistaan, tais muuten mennä ainakin sellon prismasta aika nopeesti toi erä kun avokki kerto et nappas vikan pussin ko. leipää matkaan kun kaupassa kävi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olipas positiivinen yllätys tämä leipä. Just vedin kolme siivua kaikilla mahdollisilla mausteilla, yli kuukauteen ei oo tullu leipää syötyä. Tätä leipäähän vois käyttää pizzapohjana?

Oho, tätä oli joensuun prismassa ihan hirmu kasa, heti otin mukaan 2 pakettia kun tuntuivat niiiin pehmoisilta :) Oli kyllä ylläri että koostumus oli niin hyvä kuin oli, maku nyt oli sekaleipämäinen mutta menee hyvin sekin. Hyvä leipä kaikenkaikkiaan!

Jotenkin naurettavaa että nyt kun ihmiset alkaa oleen enemmän ja enemmän tietosia että se paha ei ookkaan rasva vaan hiilari, niin NYT leiväntekijät sitten "keksii" vähähiilarisen leivän. Vähän niinkun että odotetaan koskakohan ihmiset tajuu...

Jotenkin naurettavaa että nyt kun ihmiset alkaa oleen enemmän ja enemmän tietosia että se paha ei ookkaan rasva vaan hiilari, niin NYT leiväntekijät sitten "keksii" vähähiilarisen leivän. Vähän niinkun että odotetaan koskakohan ihmiset tajuu...

No siis tottakai leipomot seuraavat trendeja ja parhaansa mukaan vastaavat yleison toiveisiin. Karppinen laitettiin markkinoille, koska sille huomattiin olevan kysyntaa. En ymmarra mika siina on naurettavaa?

Ostin itse paketin tanaan, tykkaan. Laitan tosin varmaan paketin pakkaseen, koska muuten sita saattaa tulla syotya joka paiva enka tahdo tehda niin, koska siina on kuitenkin viljaa.

Mielenkiinnosta ostin paketin, Joensuun Prismasta tietenkin. Paahdettuna ei mielestäni ollut kovin kummoista, mutta ei pahaakaan. Pitää kokeilla vielä sellaisenaan, kun kyseessä on periaatteessa sekaleipä eikä paahtis. En kuitenkaan näe kantavani tätä kaupasta kovin usein :)

Saa nähdä tuleeko lisää vastaavia, kysyntää tosiaan on.

No siis tottakai leipomot seuraavat trendeja ja parhaansa mukaan vastaavat yleison toiveisiin. Karppinen laitettiin markkinoille, koska sille huomattiin olevan kysyntaa. En ymmarra mika siina on naurettavaa?
Tarkotin lähinnä sitä että varmasti leivän tekijät tiedostaneet jo kauan että hiilarit on se "paha" mutta jotenkin tuntuu että odotettu vaan että koskakohan ihmiset tajuu niin voidaan alkaa myydä niille vähähiilarista. No, ehkä se ei kannata sitten marginaaliryhmille tehdä sitä tai jotain...

Ihan hyvältähän tuo fitbread vaikuttaisi (ravintosisällön puolesta, en ole maistanut), mutta hinta on melko suolanen 4 pakettia 25€. Tuskin tulee ikinä ostettua noin kallista leipää.

Aloitin ketoosidietetin maanantaina, ostin tänään pari pakettia, Prismassa(kin) oli. Hyväähän se oli leivänpäällysteiden alustana.

Tulipa ostettua tänään kans pari pussia kyseistä leipää. Maku on hyvä, mutta aika hötynen koostumus. Pääsi kuitenki jokapäiväselle ruokalistalle, ku tähän asti oon voinu syödä vaan yhen leipäviipaleen päivässä niin näiden ansiosta voin syödä jopa 3 palaa :kuola:

Ei tää Karppinen vedä läheskään normaalille tai edes ns. taikaruispaahtikselle vertoja. Maku on huono, tulevat läpi kananmuna ja pellavansiemen liikaa ja koostumus on ihan liian hötöä, ei pysy kasassa kunnolla, edes rapeaksi paahdettuna. Sori nyt vaan, tulee mieleen voimakkaasti ns. tosikarppien morkkaussana leiväke, eli heikko leivän korvike niille heikoille, ketkä eivät voi ilman leipää olla.

Disclaimer: itse en edelleenkään karppaa, enkä laihduta. Pyrin saamaan niin paljon kaloreita sisään, kuin ikinä kerkeän (yleensä kerkiän sen maks. neljä ateriaa päivässä) ja mitä vaan maha kestää (ei juuri mitään), mukaanlukien hiilihydraatit ns. laadukkaista lähteistä (ei siis karkkia, sipsejä, pullaa, limua jne.). Noillakin spekseillä pystyn saamaan syötyä niukin naukin mun kokoiselle miehelle naurettavat 2500kcal vain joskus, yleensä jäädään alle, joten paino on laskusuhdanteessa, vaikkei se ole tavoite. :( Kun veriarvot ja muu terveys (paitsi maha ajoittain) on hyvä, niin en näe mitään syytä vaikeuttaa energiansaantiani ja yleensäkin elämääni (mm. töissä ei ole saatavilla minkäänlaista kylmäsäilytystä) hiilihydraattimäärän rajoittamisella. Mutta muuten olen sitä mieltä, että ellei elämässä ole samanlaisia rajoitteita syömiselle, kuin mulla (mahan herkkyys ja kylmäsäilytystilojen täydellinen puutos työaikana) ja haluaa syödä terveellisesti ja mahdollisesti vähentää läskimäärää kropastaan, on hiilihydraattimäärän vähentäminen ruokavaliossa erinomainen ratkaisu. Ei ihan ainoa mahdollisuus, mutta tod.näk. se paras kumminkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom