Karkkilakko

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Doggoned sanoi:
ite kun aloin syömään tuhdisti meni makeanhimo samantien hukkaan. Itselleni herkkua on ihan perusruoka, lihat ja rahka ja tämmöistä. Kun on karkkia ja muuta sokerimakeaa syömättä niin siihen vaan jotekin turtuu. Ei tee yhtään mieli minkäänlaista makeaa, ennemminkin tulee paha olo kun vaan aattelee niitä. Toivottavasti ei sitten dieetillä iske himo, kun on ruokapuoli tiukalla kriteerillä :D
Dieetillä on oikeastaan helkkarin helppo olla ilman mitään herkkuja, vaikka ruokapuoli oliskin tiukemmalla ja nälkä kurnis mahassa. Sitä on kuitenkin sen verran asennoitunut dieettaamiseen, ettei se totaalikieltäytyminen oo mikään ongelma :)

Inska sanoi:
Huono-olo ja -omatunto tuli sen jälkeen, mutta seuraavana päivänä sitä totesi ettei tämä missään näy joten tänään taas sama uusiksi. Lopulta se alkoi kyllä näkyä ominkin silmin Loputon kierre alkaa tuosta ja sitä makeanhimoa on vaikea mulla saada kuriin kun se ottaa kouriinsa.
Just tuon takia vaikeampi se on offilla sitä mässyn syöntiä hallita, eli kuten Inska sanoikin, kun ei ne "tulokset" heti näy, niin helposti vetää pari suklaapalaa lisää :D Tarvii vaan siis itekin pitää huoli, et syö tarpeeksi kunnon safkaa, niin ei iske nuo himot ainakaan yhtä helposti.

Tuolla mimmien puolella jo kerroinkin, että yli kk karkkilakkoa on takana. Sitä ennen vedin mässyä lähes joka päivä ja mitkään kerran vkossa herkkua-jutut eivät toimineet. Se päivä venyi aina joko kahdeksi, tai koko viikoksi. No, sitten oli yksinkertaisesti pakko valita se karkkilakko, jottei loman aikana alkaisi kiloja kertyä.

Omat karkkihimot eivät oo hävinneet mihkään, lähes joka päivä tekee mieli namia. Varsinkin jos masis kolkuttelee ovia, on himot kahta kauheemmat. :jahas: Jäden tai muiden herkkujen/suolaisten määrää en ole rajoittanut. Niiden syömingit eivät ole kuitenkaan lisääntyneet entiseen verrattuna. Ja kuitenkin se karkki on mulle ollut se pahin vihollinen (ja rakastaja :hyper: )..

Jouluun tässä sinnitellään, jotta joulupukki sponssais vähän suuremmalla rahalla uutta kännykkää *toiveajattelua*

Jonna83 sanoi:
Tuolla mimmien puolella jo kerroinkin, että yli kk karkkilakkoa on takana. Sitä ennen vedin mässyä lähes joka päivä ja mitkään kerran vkossa herkkua-jutut eivät toimineet. Se päivä venyi aina joko kahdeksi, tai koko viikoksi. No, sitten oli yksinkertaisesti pakko valita se karkkilakko, jottei loman aikana alkaisi kiloja kertyä.

Omat karkkihimot eivät oo hävinneet mihkään, lähes joka päivä tekee mieli namia. Varsinkin jos masis kolkuttelee ovia, on himot kahta kauheemmat. :jahas: Jäden tai muiden herkkujen/suolaisten määrää en ole rajoittanut. Niiden syömingit eivät ole kuitenkaan lisääntyneet entiseen verrattuna. Ja kuitenkin se karkki on mulle ollut se pahin vihollinen (ja rakastaja :hyper: )..

Hyvä Jonna83! Kyllä se karkkilakko pitää kun siihen on oikein asennoitunut :) Ei pidä ajatella edes kerran, "entä jos mä ostaisin vaan yhden pussin..." vaan käytännössä vaan eliminoida koko karkin oston mahdollisuus. Mulle karkkilakko on sen jälkeen ollut helppoa: kun ei vaan syö eikä osta ja piste. Kyllä sitä karkkia tekee joka päivä mieli ja muitakin herkkuja, mutta kun ne ei jokapäiväiseen ruokavalioon kuulu niin niitä ei sitten myöskään syödä. Jos jotai n on pakko saada mutustaa, niin vaikka pakastemarjoja ennemmin.

Faidra sanoi:
Kyllä se karkkilakko pitää kun siihen on oikein asennoitunut :) Ei pidä ajatella edes kerran, "entä jos mä ostaisin vaan yhden pussin..." vaan käytännössä vaan eliminoida koko karkin oston mahdollisuus.

Voi että kuinka monta kertaa olisinkaan tänä aikana käynyt namikaupassa, jos lakkoa ei olisi. Nyt kun EI vaan VOI! On jotenkin vapauttava tunne, kun huomaa Helsingin steissillä metrolle mentäessä -irokarkkiparatiisien ohittaessa- ettei minun tarvitse mennä sinne sokeriparatiisiin! Säästän ne rahat johki muuhun -parempaan mieleen!

Tosiaankaan en voisi syödä edes sitä yhtä karkkia, koska sitten pääsisi helvetti valloilleen.. :jahas:

Emmah sanoi:
Dieetillä on oikeastaan helkkarin helppo olla ilman mitään herkkuja, vaikka ruokapuoli oliskin tiukemmalla ja nälkä kurnis mahassa. Sitä on kuitenkin sen verran asennoitunut dieettaamiseen, ettei se totaalikieltäytyminen oo mikään ongelma :)
No hei todellakin. Nyt kun "ei tarvi" dieetata vaan saa syödä herkkuja jos mieli tekee.. Noh, tietäähän sen miten siinä käy.
:wall: :urjo:

Mä lopetin karkin syömisen tammikuussa ja hyvin on päätös pitäny (vitsi täähän kuulostaa ihan joltain alkoholistilta). Mulla kans lauantain karkkipäivä alkoi jo perjantaina leffassa ja venyi aina alkuviikolle asti ja sen jälkeen loppuviikko menikin suunnitellessa, että mitäs kaikkea hyvää seuraavan karkkipäivän aikana pitää ehdottomasti ehtiä mättää. Juu, ei toiminu ollenkaan ja päätin lopettaa kokonaan. Sen jälkeen ei oo kauheesti tehny mieli mitää karkkia eikä karkkihyllyllä käynti aiheuta mitään mielitekoja. Risteilyltäkin kannoin työkavereille karkkia tuliaisiksi eikä tullu mieleenkään syödä niitä ite. Jotenkin oon saanu karkkeihin sellaisen asenteen että ne ei sovi mulle ja mulla on paljon parempi olo ilman niitä. Onhan sitä muitakin herkkuja :evil: . Makuaistikin tuntuu parantuneen kun sitä ei jatkuvasti turruta sokerilla.

Emmah sanoi:

No juuh, totta puhut. Itelläkin on varmasti asenne kohdallaan ku tää vyötärö näyttää kasvavan jatkuvasti :D . On ainakin motivoitunut hoitamaan sen kondikseen ja kenties sen jälkeen olis suuntana herkkupuoti... :rolleyes:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itselläni ei ole ollut havaittavaa makeanhimoa moniin vuosiin. Pari vuotta sitten taisin ostaa kesällä kaupasta suklaapatukan viimeksi. Kakut, jäätelöt sun muut, eivät herätä mussa mitään innostuneita tunteita. Ei ne pahalta maistu, mutta pärjään ilmankin mainiosti, joten yleensä en niitä mussuta sitten lainkaan. Juhlissa sun muissa kinkereissä tyydyn lähinnä maistamaan kohteliaasti, vaikka bulkki-mummo ahdistelee piirakkavatinsa kanssa.

Sokeri ei ole mun huume. Sen sijaan mulle ei tuottaisi mitään ongelmia imuroida suolaisia, rasvaisia asioita kitusiini pitkin päivää. Perunalastuja pelkään alkavani käyttää pian suonensisäisesti. :(

Laajojen ja huolellisten tutkimusten myötä (=oma parisuhde :) ) olen tullut siihen tulokseen, että miehille on helpompaa olla ilman karkkia kuin naisille.
Näin ainakin meillä, elintapoja kun on siivottu niin itselleni ei ole tuottanut mitään ongelmia olla ilman karkkeja yms. avovaimo taas useinkin valittelee, että mieli tekisi karkkia tms. hän on kuitenkin sitkeästi pysytellyt erossa niistä :)

Back
Ylös Bottom