Karkkilakko

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on karkkilakko päällä ja yksinkertaisesta syystä. Kesällä lipsui syömiset ja treenit aika reilusti, mikä on ihan ok välillä. Mutta illalla tuli makean nälkä ja sitten haettiin kaupasta se 400 g karkkipussi. Huono-olo ja -omatunto tuli sen jälkeen, mutta seuraavana päivänä sitä totesi ettei tämä missään näy joten tänään taas sama uusiksi. Lopulta se alkoi kyllä näkyä ominkin silmin :) Loputon kierre alkaa tuosta ja sitä makeanhimoa on vaikea mulla saada kuriin kun se ottaa kouriinsa. Pari ekaa viikkoa on vaikeita. Kävelet filmtowniin hakemaan leffaa ja katselet silmät kiiluen sitä karkkivalikoimaan :kuola: Nyt ei tee yhtään edes karkkia tai muuta makeaa mieli.

Mä olen aika usein koittanut karkkilakkoa. Joskus hyvällä menestyksellä, ja joskus vähän huonommalla. Nykyään syön melko paljon karkkia, sipsiä, jäätelöä, pizzaa ym. herkkuja. Olisi kyllä dieetin aika, mutta saa nähdä riittääkö itsekuri.

Karkit jää kuin huomaamatta pois ruokavaliosta, kun vaan viitsii mättää oikeaa ruokaa 2-3 tunnin välein. Mun ei ainakaan tee enää mieli mitään herkkuja, kun vähän väliä on "ruoka-aika". Karkit alkaa maistua jopa pahalta, kun on hetken ilman. Kannattaa kokeilla oikeasti ruokapuolen laittamista kuntoon sekä laadullisesti että määrällisesti, niin huomaa herkkuhimojen vähenevän yllättävästi.

Nyt kun olen vetänyt plussalla ja syönyt 5-6krt päivässä niin ei tulisi mieleenkään enää mussuttaa mitään karkkeja siihen päälle. En ole kyllä syönyt roskaruokaakaan, eli kai tässä sitten jonkilaisessa lakossa ollaan. Meneehän se tässä samassa nipussa kuin tupakoimattomuus ja viinattomuuskin :)

Mä ostin tänään pitkästä aikaa suklaata. Koko levy meni, Marabouta vieläpä, mistä en edes pidä.

Ajattelin koko ajan että onpas pahaa suklaata, tässä pitäisi olla rasvaa ja sokeria niinkuin rakkaassa fazerissakin, mutta tämä ei maistu yhtään hyvältä, mitä mä tätä syön. Ja samalla tosiaan sitten vaan söin, kunnes se oli loppu.

Tosi tervettä :rolleyes:

Mutta alkuperäistä aihetta kommentoidakseni, karkeista erossa oleminen ei ole meikäläiselle niinkään vaikeaa. Yleensä yhdistelmä suola+rasva on se mikä saa turmion aluilleen. Mut saisi varmaan syömään melkein mitä tahansa jos se ensin uppopaistettaisiin rasvassa.

Karkit on hyviä ja niitä menee kohtalaisen reilusti. Kuitenkin korkeintaan 2 kiloa viikossa ;)

Sipsejä eikä muuta roskaa tule syötyä oikeastaan koskaan. Ei tee mieli syödä jotain pahaa jossa on paskat ravintoarvot. Ei karkitkaan oikeestaan mitään pakollisia ole, hyvin pystyisin olemaan ja elämään ilman. Kiva niitä on kuitenkin mässyttää vaikka välillä pahaa tekisikin :D

Suomessa on kuitenkin maailman parhaat karkit niin pakkohan niitä on välillä syödä. Ulkomailla asuessani/oleskellesani ei ole oikeastaan koskaan tullut syötyä karkkeja samalla tavalla kun täällä suomenmaalla. Aina tosin löytyi jotain korvaavaa, kuten sokerilimut :jahas: Kokonaan en kuitenkaan luovu makeanhimostani, tapahtui mitä tapahtui :david:

Nyt on pakko lähteä tähän mukaan !

Pullaa ja wiineriä en ole syönyt vuoden 98' jälkeen (lopetin tuolloin leipomossa), sipsejäkin menee max kerran kuussa, mutta nuo perhanan karkit... :lol2:

Laitetaan heti alkuun kova tavoite; Ei karkin karkkia ennen joulua, ja kun tiedän että tyttöystävä tämän lukee en voi syödä sanojani kaikessa hiljaisuudessa... :whip:

Tänä vuonna oon pitäny melko tarkkaa karkki/sokerillinen limu/sipsi lakkoa, painoa on lähtenyt tähän mennessä about 8kg, tosin ei se välttämäti pelkästä tosta johdu.

Aattelin testata tuota tän vuoden :)

Alku oli vaikea, nykysin ei ees tee pahemmin mieli ostaa. Oishan se kiva joskus leffan kanssa jotain ostaa, kai sitten muutaman kerran kuussa taas ens vuonna ostelen.

Hmm.. Pitäisköhän sitä itsekin liittyä joukkoon iloiseen? :D
Kuitenki ens viikol alkaa dieetti nii olisi kyllä erittäin suositeltavaa aloittaa karkkilakko. Viime syksynä olin huvikseni 6 viikkoo lakossa. Voisin pistää paremmaksi tällä kertaa :)

hafanafa sanoi:
Karkkia syöny viimeksi reilu 6 vuotta sitten. ei tule ees mieleenkään syödä

Tälläselle kyllä antaa arvoa. Toisille viikonkin lakko on vaikeeta.

Jos ei mieleen tule syödä niin ei kait sitä tulekkaan syötyä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kisojen jälkeen on tehnyt suklaata hulluna mieli. Nyt viikonloppuna meni melkein pari levyä Fazerin sinistä ja muutama Snickers ja yksi Tupla siihen päälle. Tänään kävin aamulenkillä toisen kerran kisojen jälkeen ihan jalkojen palautumisen kannalta. Ateriat meni klo 17 asti tosi hienosti, kunnes töissä jäi cateringin jäljiltä hirveä läjä kanaa ja katkarapusalaattia. Niissä nyt ei vielä mitään, mutta sitten oli vielä tarjottimet täynnä juustopatonkia, voisarvia ja keksejä, joita tuli syötyä aikamoinen läjä. Töitten jälkeen kotimatkalla sitten kaupan kautta, josta tarttui mukaan vaniljabuffet-jätski, 2 Snickersiä ja yksi Fazerin Sininen -pikkupatukka. Kotona sitten piti syödä yksi Tupla, ja siitä puolen tunnin päästä kaupungilla meni McFeast Jr. ja suklaamuffinssi kyytipojaksi. Siitä puolen tunnin päästä vielä yksi Fazerin minipatukka ja vaniljabuffetti. Nyt on vähän ällö olo. Eiköhän tässä vielä ehdi jotain tyhmää syömään. :david:

:eek: :kuola:

Tosta tuli heti mieli karkkia ja suklaata ja kaikkea muuta hyvää :kuola: Jos lykkäisin karkkilakkoo päiväl :D No ei..kyl mä pidän lupaukseni :rock:

Andu sanoi:
Viimeksi olen tainnut syödä karkkia joskus 10 vuotiaana. Ei vain ole tehnyt mieli.
No hei 30 vuotta sitten on ollut karkkihyllyssä vaihtoehtoina koivumahla ja siirappitikkarit. :rock:

Tomi sanoi:
No hei 30 vuotta sitten on ollut karkkihyllyssä vaihtoehtoina koivumahla ja siirappitikkarit. :rock:

Totaalirepeäminen....

Toi on kyllä totta. Pidän itseäni vielä suht nuorena, mutta pikkupoikana kioskin valikoima oli kyllä pieni. tyyliin nallekarkkeja ja merkkareita. Nykyään kaupoissa on varattu 30 metriä pitkä hyllyrivi pelkästään karkeille ja molemmin puolin.

ite kun aloin syömään tuhdisti meni makeanhimo samantien hukkaan. Itselleni herkkua on ihan perusruoka, lihat ja rahka ja tämmöistä. Kun on karkkia ja muuta sokerimakeaa syömättä niin siihen vaan jotekin turtuu. Ei tee yhtään mieli minkäänlaista makeaa, ennemminkin tulee paha olo kun vaan aattelee niitä. Toivottavasti ei sitten dieetillä iske himo, kun on ruokapuoli tiukalla kriteerillä :D

Koivumahla ja siirappitikkarit :hyper: :hyper: :hyper:

Itsae olen aina ollut pulkannaru, vaikka karkkia on tullut syötyä oikein urakalla. Nyt pariin vuoteen ei ole kuitenkaan enään maistunut. Paheena on nykyjään leivokset... aijai jotain porkkanakakkua tai hyvää leivosta ja dr. pepper (voi verrata karkkiin) :kuola:

Itsellä oli ennen aina se tapa, että kun leffaan mentiin niin piti ostaa ISO pussi irtokarkkeja ja pullo esim. cokista.
Nyt kun on tullut siistittyä elämäntapoja muutenkin niin olen vähän muuttanut tuotakin tapaa.
Nykyään on mukana pussillinen kuivattuja sekahedelmiä ja pullo vettä tai kivennäisvettä :)

Kai tuota pitäis itekin vähän rajoittaa, on varmaan kohta purimetkin niin vahverona että murenevat sisäänhengityksestä. Siihen jos pääsis että olis viikossa se yks karkkipäivä, vaikka perjantai-iltana.

Back
Ylös Bottom