Karkkilakko

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laiffah sanoi:
Duunissa olen huomannut että nälkä kun yllättää niin karkkihyllyjen välissä pyöriessä tulee aivan mieletön karkinhimo välillä. Onneksi himo lähtee kiltisti perussafkan mukana, tai vaikkapa litra maitoa auttaa pahimpaan hätään. Millähän tuon alhaisen verensokerin ja nälän saisi yhdistettyä tonnikalan ja ruisleivän himoon? :)

Mun ei painvastoin koskaan tee mieli karkkia, jos en ole syonyt mitaan. Ajatus siita aklotysolosta, mika tulee, jos oikeaan nalkaan syo jotain karkkihassakkaa, on tarpeeksi luotaantyontava. Mutta niita karkkihyllyja pitaa valttaa! Sinne ei vaan menna "katselemaan". Jos menet katselemaan, ostat kumminkin jotain. Ala mene karkkihyllylle! Turvallinen hylly on vaikka se hedelmatiski. :)

Mutta mun tekeekin karkkia mieli sitten, kun on joko juonut tai syonyt jo tarpeeksi. Kumma juttu. Tayteen mahaan olisi niin kuin pakko ankea viela jotain.

Hassua, ettei muutenkaan "tee mieli" karkkia ja silti syon sita valilla. Varmaan kerran kuussa. Jonkun suklaapatukan tai jonkun. Ja aina jos joku tarjoaa! Pahinta on kun kaikki kaverit mussuttavat melkein paivittain karkkia (ja taalla Espanjassa tuntuu, etta ihmiset elaa leivoksilla tms). Asuin kaksi viime kuukautta tyton kanssa, joka soi karkkia vahintaan kaksi kertaa paivassa! Siis han osti karkkipussin tai suklaalevyn JOKA PAIVA ja lisaksi jotain leivoksia tms. Ihan uskomatonta. Ma kylla kylman tyynena seurasin vieresta. Ei edes tehnyt mieli. Kuumassa viela vahemman pystyy vetamaan suklaata kuin Suomen saissa. :rolleyes:

(edit: Ai joo, mutta rehellisyyden nimissa mun taytyy tunnustaa, etta syon kylla taalla miltei paivittain mehujatskia... Etta ma taidan olla ihan yhta paha kuin kaikki muutkin... Mutta eihan siis mehu-jaa... Sehan on vahan niin kuin vetta... ;) )

Onhan sitä karkinsyöntiä syytä rajoittaa edes vähän, oli dieetillä tai ei. Parhaalta se karkki maistuu sillon, kun sitä saa syödä dieettiviikon lopulla tankkauspäivänä oikein luvan kanssa. Parasta siinä karkinsyönnissä on se ensimmäinen 200-300 grammaa, jonka jälkeen ainakin mulla alkaa jo vähän tökkiä. Yleensä leffaan tulee ostettua sellainen potra 400-500 gramman säkki, josta sitten jää yleensä 1/3 syömättä. Se 2/3 pussista menee kyllä sen leffan ekan 30 minuutin aikana, jonka jälkeen ei sitten enää teekään koko loppuleffan aikana mieli karkkia, kun oon niin kova jano, ja yleensä tankkauspäivinä maha räjähtämispisteeseen asti täynnä pierua. :D Karkkipäivinä tarkistan aina ensimmäiseksi karkkikaupassa, onko valikoimissa King-Kongeja ja niitä vähän isompia salmiakin makuisia Pantteri-tassuja. Jos niitä ei ole, vaihdan karkkikauppaa, koska ilman niitä karkkipäivä ei ole mitään. Näitten lisäksi sitten vielä jotain Halvan pehmeitä hedelmämässyjä, sellaisia kovakuorisia banaanikarkkeja, Elefantin lakuaskelia, salmiakki-vadelmakorvia, ENTEReitä ja ehkä vielä jotain pehmeitä marmeladimässyjä. Noilla lähtee.

Tomi sanoi:
Onhan sitä karkinsyöntiä syytä rajoittaa edes vähän, oli dieetillä tai ei. Parhaalta se karkki maistuu sillon, kun sitä saa syödä dieettiviikon lopulla tankkauspäivänä oikein luvan kanssa. Parasta siinä karkinsyönnissä on se ensimmäinen 200-300 grammaa, jonka jälkeen ainakin mulla alkaa jo vähän tökkiä. Yleensä leffaan tulee ostettua sellainen potra 400-500 gramman säkki, josta sitten jää yleensä 1/3 syömättä. Se 2/3 pussista menee kyllä sen leffan ekan 30 minuutin aikana, jonka jälkeen ei sitten enää teekään koko loppuleffan aikana mieli karkkia, kun oon niin kova jano, ja yleensä tankkauspäivinä maha räjähtämispisteeseen asti täynnä pierua. :D Karkkipäivinä tarkistan aina ensimmäiseksi karkkikaupassa, onko valikoimissa King-Kongeja ja niitä vähän isompia salmiakin makuisia Pantteri-tassuja. Jos niitä ei ole, vaihdan karkkikauppaa, koska ilman niitä karkkipäivä ei ole mitään. Näitten lisäksi sitten vielä jotain Halvan pehmeitä hedelmämässyjä, sellaisia kovakuorisia banaanikarkkeja, Elefantin lakuaskelia, salmiakki-vadelmakorvia, ENTEReitä ja ehkä vielä jotain pehmeitä marmeladimässyjä. Noilla lähtee.

Voi että eikö mustia merkkareita ja suklaarusinoitakin :D

Uuh... ja noitapillejä ja Panttereita ja lakutoukkia ja ruosteisia autoja... :kuola: Gaah kun tää lakko jo loppuis. Mut mikähän siinä on, et sitä karkkia ei vaan voi syödä kohtuudella, vaan pitää änkeä ja änkeä kunnes :urjo:

feikki-elvis sanoi:
Nyt kun alkaa uusi viikko ja samalla uusi kuukausi ja kesäkin alkaa olla kohta loppusuoralla, niin nyt on hyvä päivä aloittaa KARKKILAKKO. Eli tarkoitus olisi ainakin loppuvuoden olla ilman karkkia, suklaata, jäätelöä, sipseja, munkkeja, viineretä jne. Ainoastaa light colan ja menthol purkan hyväksyn ruokavaliooni tästä eteenpäin, ja pitsalla aion käydä silloin tällöin, mutta nuohan ei varsinaisesti mitään karkkia olekkaan.

Onko täällä muita karkin syönnistä luopuneita, kokonaan tai määräajaksi? Miten on homma onnistunut?

Miksi aloittaa karkkilakkoa, kun voi muuttaa elämäntyyliä siten että jättää karkit pois.
Asiahan on sama mutta pääkopan kannalta eri asia. Kaikenlaiset lakot ja muut vastaavat tuntuvat vastenmielisiltä,mutta kun muuttaa elämäntyyliä ja alkuun syö karkin tai pari ja pikkuhiljaa jättää ne pois on asia paljon helpompaa eikä ala keljuttaa kun "lakko" pettää.
Itselläni toimi tämä hyvin ja nyt tällä hetkellä, kun syön muutaman karkin alkaa etomaan makea,eikä niitä tule syötyä.

efuman sanoi:
Miksi aloittaa karkkilakkoa, kun voi muuttaa elämäntyyliä siten että jättää karkit pois.
Jos vaikka tykkää karkeista? En minä ainakaan karkkeja jätä kokonaan pois, vaikka se rajoittuukin yhteen kertaan viikossa. Ne on vaan niin helvetin hyviä hiilaripäivän naposteltavia esim. hyvää leffaa katsellessa. :)

Estel sanoi:
Mä voisin ryhtyä rajoitettuun karkkilakkoon... Eli vuoden loppuun asti (tai no joululahjakarkkeihin asti) vain tummaa suklaata ja hiukka salmiakkia. Niistä en luovu. Tuli raskausaikana mässättyä ihan tolkuttomasti, nyt alkoi uusi kuukausi ja imetys ja kaikkea... Eli karkit pois ja samantien moni muukin mössö, jätskit sun muut. Ei tartte vauvankaan imeä ties mitä maitoa, vaan kunnon ruualla tuotettua. :D

Millä ilveellä sitä sitten lataa tarpeeksi kaloreita?? En ole ollut karkkilakossa enkä varmaan mene; ei ole tarvis - pitkälti kahden raskauden ja imetyksen takia. Hillitön määrä kunnon ruokaa ja siihen kunnon satsit sokeria päälle - silti paino meni molemmilla kerroilla vauvan ruokana ollessa alle "hedelmöityspainon".
Karkkia menee pitkillä automatkoilla hereillä pysymiseen mutta eipä juur muuten.

Minun täytyy myös ilmoittaa kuuluvani siihen kieroutuneeseen vähemmistöön, joka ei välitä karkeistä pätkääkään. Ei tule edes mieleen milloin olen viimeksi niitä syönyt...Mutta jos puhutaan kebabeista, pizzasta tai grilliruuasta niin... :evil:

Jüzzi sanoi:
Minun täytyy myös ilmoittaa kuuluvani siihen kieroutuneeseen vähemmistöön, joka ei välitä karkeistä pätkääkään. Ei tule edes mieleen milloin olen viimeksi niitä syönyt...Mutta jos puhutaan kebabeista, pizzasta tai grilliruuasta niin... :evil:

Joo sama täällä :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään on dieetin mässäilypäivä. Söin tuossa aamulla 200g panttereita (se vihreä pussi). On ne vaan niin saatanan hyviä, että tässä ei mitään karkkilakkoja pidetä.

Yleisesti ottaen samalla linjalla ku muu sakki täällä. Harvoin syön karkkia, mutta kun syön niin se on yleensä aina lakritsaa, ja sitä menee paljon kerralla.

Kolme viikkoa sitten viikonloppuna suunnittelin "hieman maistavani" puolen kilon lakupussista. Söin sitten koko satsin alle puoleen tuntiin. Lakua on helppo vaan mättää suuhun vaikka edellisestä suullisesta olisi aikaa yhden nielaisun verran :)

Karkkilakkoa en oo ite koskaan alottanut, mutta tulipas mieleen yläasteajat, jolloin parikin kaveria oli karkkilakossa puolesta vuodesta vuoteen. Syy ei suinkaan ollut sokerin välttely vaan tuhannen markan potti vanhemmilta jos lakko onnistuu..

Ihmettelijä sanoi:
Itsellä on hampaat täysin kunnossa vaikka olen vetänyt kaikkea mahdollista makeaa maan ja taivaan välillä. :rolleyes: Hammaslääkäri ei löytänyt ainuttakaan reikää. Olenkohan vain :david: ?

Hyii, ihme sekakäyttäjä olet. :jahas:

Karkki on vain sitä mitä pienenä himoitsee koska se on makeaa, sitä syö ja syö vaikka kuinka oksettais ja tulis paha olo, helpompi olla ottamatta sitä ekaa kuin ottamatta sitä vikaa ennenkuin pussi/aski/laatikko on tyhjä, empä ole ostanut karkkia pitkään pitkään aikaan, sipsiä kylläkin mutta sitäkään en ilman dippiä :kuola: RANCH dippi :kuola: ja pizzaa koska ne ovat oikeasti hyviä eikä mitään sokerimössöä, karkin ostamisen jätin heti kun aloin itse tienaamaan rahaa, eli kaipa sitä karkkia syö pentuna just niinpaljon kun sitä sulle eteen lapataan, sillonkun ei lapata niin sitten itketään että: "haluu karkkiaaa!" vaikka ei tekis ees mieli, ei sitä sillon vaan ajattele että se jotain maksaakin. :D

Eli ei ongelmaa, en ole koukussa tuohon suussasulavaan sokeritaikinaan, kaikkeen muuhun kylläkin, lähinnä kuitenkin "oikeeseen" ruokaan: Nuudelit, kana, kala, kaikki laidasta laitaan. :kuola:

Viimeksi muokattu:
ITsellä on makea aina se pahin kompastuskivi.. Tänään meni taas noin 1000kcal namina alas.. Ja itseasiassa eilen myös... Damn..

Nooh, tosin eilen illalla päätin että nyt otan taas hieman tiukemman linjan, eli koitan viikot olla ilman namia ja viikonloppuna maltilla. (tän päivänen oli nyt se viimeinen "nämä vielä ja sitten mä"... :D ) Haen taas 50e laatikon prodepatukoita millä kompensoi vähän terveellisemmin tuota suklaahimoa.

Kummasti täältä saa taas motivaatiota kun surffaa hetken aikaa pitkin treeni-ravinto-puolta.. :whip:

Eka postaus! Ite oon joku 4 kuukautta sitte lopettanut ns. paskansyönnin...ja tuloksia tuli kyllä erittäin hyvin..paino pudonnut 84kg - 75kg :kippis1: Tottakai siinä oli iha normitreenit päällä. Viikossa yksi herkuttelupäivä riittää mulle aivan hyvin, välillä ei kyllä tule sillonkaan paljo mitää roskaa vedettyä...

efuman sanoi:
Asiahan on sama mutta pääkopan kannalta eri asia. Kaikenlaiset lakot ja muut vastaavat tuntuvat vastenmielisiltä,mutta kun muuttaa elämäntyyliä ja alkuun syö karkin tai pari ja pikkuhiljaa jättää ne pois on asia paljon helpompaa eikä ala keljuttaa kun "lakko" pettää.
Itselläni toimi tämä hyvin ja nyt tällä hetkellä, kun syön muutaman karkin alkaa etomaan makea,eikä niitä tule syötyä.

No ei lakko mun mielestä nyt mikään niin vastemielinen ajatus ole. Ja siitähän juuri saa sitä onnistumisen riemua kun on kauan aikaa ollut ilman karkkia. Siitä saa sitten vastustuskykyä kun ajattelee että on ollut jo niin kauan lakossa että ei viitsi rikkoa sitä. Jos sallii itselleen vähänkin karkkia niin se sitten helposti lipsuu.

Miksi kiusata itseään? Karkki on hyvää ja sitä menee päivittäin ainakin 300gramman pussi, joskus enemmänkin. Nautin elämästä enkä varmasti luovu namista!

karkki on kyllä hyvää ja varsinki pitsa ja grilliruoat :kuola: grilliruokaa/pitsaa tulee syötyä varmasti 4x kuukaudes. karkkia aika harvoin nykysin. onkohan noilla sitten isokin vaikutus siihen että rupee vyötärölle kertyyn rasvaa. ite en tiedä ku en oon koko ikäni ollut laiha ja pystynyt syömään mitä vain ja silti paino ei oo pahemmi läskii kertyny. suorastaan ollut vaikea yrittää nostaa painoa pelkästään syömällä...nyt on paino vähän lähteny nousuun ku aloittanu salilla käymise ja kunnolla syömise. :whip:

Back
Ylös Bottom