Karkkilakko

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä voisin ryhtyä rajoitettuun karkkilakkoon... Eli vuoden loppuun asti (tai no joululahjakarkkeihin asti) vain tummaa suklaata ja hiukka salmiakkia. Niistä en luovu. Tuli raskausaikana mässättyä ihan tolkuttomasti, nyt alkoi uusi kuukausi ja imetys ja kaikkea... Eli karkit pois ja samantien moni muukin mössö, jätskit sun muut. Ei tartte vauvankaan imeä ties mitä maitoa, vaan kunnon ruualla tuotettua. :D

Eli sama juttu kuin aiempienkin lasten kanssa - kerran viikossa, viikonloppuna yhtenä iltapäivänä-iltana saan pupeltaa herkkuja, mutta niitäkin tolkullisesti. Toimi hyvin, en saanut energiaani namuista ja muusta ja maitoa tuli meijerin verran. ;)

Joo kyllä mielestäni ilman minkäänlaisia herkkuja pärjää. Itsen nyt olen ollut ilman herkkuja ehkä pari viikkoa, eli todella lyhyen ajan.

Ennen olin hirveän perso kaikille herkuille tungin suuhun karkkia, sipsiä, limpparia, roskaruokaa ja kaikkea muuta epäterveellistä aikas paljon, mutta nyt lopetettuani herkkujen syömisen on ollut jatkuvasti armoton nälkä, joka johtuu siitä sokerin ja "huonon rasvan" aiheuttamasta feikkikylläisyyden puutteesta. Eli aina kun nälkä yllättää niin tungen suuhun hedelmiä ja tonnikalalla päällystettyjä ruisleipiä :kuola:.

Olen alkanut syömään niin paljon tavallista ruokaa ettei karkeille ym. herkuille jää tilaa eikä houkutus ole niin suuri että täyteen mahaan niitä vielä haluaisi tunkea.

Eikä myöskään nuo vähän epäterveellisemmät ruoat (pizzat, hampurilaiset jne.) paljon edes houkuta :D .

En syö karkkia juuri koskaan. Kun syön pääasiassa puhdasta ruokaa, paljon protua ja hidasta hiilaria tarpeeksi usein ei karkkeja ym. tee mielikään. Hampparia tai pizzaa syön kerran kaksi viikossa. En omaa mitään sellaisia tavoitteita kiristelyn suhteen tai periaatteita terveyskiihkoilun muodossa, jotka tuon herkuttelun estäisivät.

Vaikea olla sortumatta kun muija rehaa karkkia himaan ja mässyttää itse :D
Vissiin muija vaihtoon :D

Yleensä pitemmille ajomatkoille tulee ostettua jotain mässyä ajanvietoksi.
Jäätelölle olen vähän liian perso, noin litra 2 viikossa menee.

Joissakin salmiakeissahan on hyvät ravintoarvot, kun niissä pukkaa olemaan kuitua melko paljon.

Karkkia tulee vedettyä ehkä 1-2 kertaa vuodessa, silloinkin hyvin vähän kerralla. Suklaata vedän kunnolla jouluna ja joskus hyyvin harvoin, ehkä 0-2 kertaa vuodessa, ostan suklaalevyn. :hyper:

tiieitiijuu sanoi:
imo hampurilainen ja pitsa on molemmat samaa roskaruokaa.

..
riippuu hampurilaisesta ja pitsasta(täytteistä/onko se itse tehty jne..)

ennemmin grilli ruokaa entä jotain sokeri höttöä päivät pitkät, parempi tietysti olisi kun ei söis kumpaakaan vaan pelkästään kanaa,riisiä ja rahkaa :)

Karkkinarkkarina voin sanoa, että odotan 14.8, koska silloin on dietin ensimmäinen mättöpäivä.. Pysyis kuitenkin järjen rajoissa ja ottas alle 5000 kaloria plussaa. :evil:

Kyllä ilman karkkia pärjää jos on hyvällä bulkilla, mutta odota vaan kun mennään miinukselle.. Tälläkin hetkellä valuu kuola suusta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee tota namia syötyä kerran pari kuussa ainakin, hittoako sitä mitään lakkoja pitämään, syö vähän harvemmin, niin maistuu sitäkin paremmalle joku 500g erilaisia irtiksiä :kuola:

Siinä 13 vuotiaana aloitin karkkilakon. Lakko on jäänyt vähän päälle, enkä ole siis n.12 vuoteen syönyt yhtään karkkia.

Mind control, mind control... :evil:

Itsekin lopetin karkin syömisen tämän vuoden alussa. Ainoana poikkeuksena on sisu-pastillit joita tuntuu välillä menevän vähän liikaa.. :D
No niissä ei sentään ole sokereita yhtään ja kuituja niistä saa mukavasti.

feikki-elvis sanoi:
Onko täällä muita karkin syönnistä luopuneita, kokonaan tai määräajaksi? Miten on homma onnistunut?

Juu, en syö karkkia. Xylitol purkkaa pureksin pari tyynyä viikossa. Sokerinhimosta pääsee eroon helposti kun alkaa syömään oikeaa kunnon ruokaa. Pieniä aterioita tasaisesti pitkin päivää, you know. :)

Karkkeja ei tueta, jäätelöä kyllä joskus, lähinnä nyt kesällä ollut herkkua, pullia sun muita mahdollisimman vähän (tosin vaikeata vältellä kun meillä tehdään about 10 pellillistä viikossa, tulee turpaan jos ei välillä syö).

Mäkin tunnustaudun karkkinarkiksi, ennen saatto mennä joka päivä jotain pientä hyvää mut nyt dieetillä on ollu pakko rajoittaa. Mul oli herkkupäivä kerran viikossa, mut ajattelin nyt olla pari viikkoa ilman mitään herkkuja, jos se vaikka vähän poistaisi sitä namihimoa..

Propsit teille jotka ootte ollu vuosia ilman karkkia :worship: Ois kiva jos itekin pystyisi, mut se ei kait selviä kun kokeilemalla.

Oon nyt ollut viikon karkkilakossa eikä ole tehnyt kertaakaan edes mieli karkkia. Oikeestaan vois pidentää tota tavoteaikaa loppuvuodesta koko loppuelämän ajaksi. Lapsellista tommonen karkin syönti!

Eipä juurikaan tule karkkia syötyä, enemmän meni intissä varmaan viimeksi eli yli vuosi sitten. Kerran tuossa keväällä ostin leffaa varten semmosen perussäkin mitä ärrältä löytyy (onko ne aina ollu noin isoja?) ja 1/4 siitä syötyäni alkoi tökkimään jo pahasti. Muutenkin nykyään kaikki sokeripitoinen tuottaa ongelmia syömisen kanssa: mm. sellainen sokeroitu pieni donitsi kahvin kanssa kesti noin puol tuntia tiukkaa taistelua.

Duunissa olen huomannut että nälkä kun yllättää niin karkkihyllyjen välissä pyöriessä tulee aivan mieletön karkinhimo välillä. Onneksi himo lähtee kiltisti perussafkan mukana, tai vaikkapa litra maitoa auttaa pahimpaan hätään. Millähän tuon alhaisen verensokerin ja nälän saisi yhdistettyä tonnikalan ja ruisleivän himoon? :)

Mun on käytännössä pakko rajoittaa karkin syöntiä lakoilla, koska oon ilmeisesti jonkin sortin karkkinarkki. Oon ollut viimeiset kolme vuotta melkeinpä koko ajan jonkinlaisessa karkkilakossa (jossa sortumisesta uhkaa 150-200e maksu esim. siskolle ;)) ja tämä systeemi toimii mulle parhaiten. En ole niin epärehellinen että söisin karkkia salaa. Viimeisin lakko kesti juhannuksesta elokuun alkuun ja vaikka elokuu on jo hyvässä vauhdissa, en ole vielä karkkia syönyt.Ehkäpä en enää syökään karkkia. Tossa touko-kesäkuussa dieetin loppumisen jälkeen söin karkkia n. kerran viikossa ISON pussin. Siis n. 400-600g. Eikä sellainen tee edes vaikeata :nolo: Mun on oikeastaan parempi olla siis syömättä karkkia ollenkaan koska karkinsyönnin kanssa en tiedä mitä kohtuus tarkoittaa. Jos jotain hyvää syön niin se on nykyään sit ennemmin hyvä ruoka ravintolassa jälkkärin kanssa, :haart:jäätelö:haart: tai hedelmät ja vaniljavaahto tms.

Back
Ylös Bottom