Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa hä? Voithan sä sitä karkkia vetää just niin paljon ku masu vetää, muttei se toki järkevää ole. Ottaen huomioon, että pakkiksella ollaan, niin tää vois liittyä johonkin mässypäivä juttuun. Jos selittäisit vähän tarkemmin mitä haet tällä...
Mikä on porukan mielipide, kuinka paljon karkkia voi syödä viikossa? Tai faktat on parempia tietenki ku mielipiteet. Toki siihen vaikuttaa myös se miten paljon liikuntaa harrastaa jne. Mut heittäkää jtn kommenttii, thanks!
Itse olen luopunut synteettisistä kemikaalikarkeista ja vaihtanut ne parempaan kuten marjoihin ja raaka-aineisiin jotka eivät aiheuta valkaistun sokerin aiheuttamia haittoja. Niitä voikin sitten mässätä melkein mielin määrin ilman että tulee pahaa oloa tai leegot tippuu suusta. Hyvä esimerkki on mulperin marjat jotka maistuu ihan toffeelle ja ovatkin hirmu hyviä. =)
Mitä vähemmän karkkia syö niin sitä parempi, mutta ei pari sataa grammaa viikossa varmaan kovin pahaa tee. Kuvittelisi että optimaalinen hetki syödä karkit on kovan treenin jälkeen proteiinidrinkin kanssa, jolloin nopeita hiilareita tarvitaan muutenkin (jos nyt halutaan lähteä hifistelemään).
Totta, ja kun syö kunnon ruokaa mahansa täyteen, niin ei tarvitse välttämättä jälkiruokaakaan. Mulla oli tapana syödä töissä joka päivä ne viineri-/munkkikahvit ja tuntui tosi pahalta jättää se pulla pois, mutta parin viikon jälkeen helpotti ja parin kuukauden jälkeen ei tehnyt edes mieli, välillä rasvaisempien viinereiden näkeminen oikein inhotti. Kaikki kun ovat tottumiskysymyksiä, kannattaa totutella hyviin asioihin...Itse oon huomannu että kun bulkataan eli syödään normiruokaa lähes kokoajan paljon niin makeanhimoa ei ainakaan itselle tule ollenkaan.
Pieni neuvo jonka opin itsekkin aikoinaan. Älkää ajatelko sitä pois jättämisenä vaan ottakaa käyttöön parempaa tavaraa. Esim. tuo sokeri ja suolakin.. ne perusmarketin raffinoidut kamat ovat kyllä kaukana sokerista ja suolasta enkä yhtään ihmettele että jos nämä aiheuttavat vaikka minkälaisia haittoja. Aito merisuola tai tumma luomu sokeri ei ole läheskään niin paha kun meille mediassa väitetään. Sama koskee kaikkia muita ruoka-aineita. Pitää vaan ottaa se askel ja siirtyä parempaan eikä jäädä mässäilee sitä mitä oletuksena meille tarjotaan halvalla sillä laatutavaraa se ei ole. Ruokateollisuus haluaa tehdä rahaa, heille terveysseikat tuskin ovat ensisijainen juttu, muutenhan meillä ei olisi noita kansantauteja edes. Myydään vaan "syötävää" halvalla vaikka keinotekoisesti.
Ajatellaan vaikkapa noita peruskarkkejakin, mistä ne on tehty? No hedelmiä ja marjojahan niissä on käytetty, sekaan on tungettu ties mitä kemikaaleja mm. väriaineita jotka koostuu hyönteisestä ja sekin on nykyään keinotekoista, eh? http://fi.wiktionary.org/wiki/karmiini Eläinten luista ja jäänteistä saatua liivatetta. Jotain säilöntäaineita, valkaistua sokeria ja ties mitä muuta turhaa. Miksi alistua tähän makunystyröitä huijaaviin kemikaaleihin kun voi syödä juuri näitä aitoja hedelmiä ja marjoja josta ne karkit saa makunsa ensisijaisesti. Sen lisäksi voit vielä tehdä helposti miksejä sekoittamalla juuri niitä makuja mistä itse pidät ilman syöpää, hammastuhoja ja muista sairauksia sekä pahaa oloa aiheuttavia efektejä.
Huoletta voi meikäläisen ruuansulatuksella syödä niin paljon kuin huvittaa. Kait se on jotain ~500g suklaata ja ehkä pussi tai pari jotain muita karkkeja (lakuja yms.) viikossa. Eihän ne kerralla mene tietenkään, mutta koneella/leffaa kattoessa/koulussa tulee naposteltua.
Kerran viikossa, mieluiten viikon raskaimman treenin jälkeen "palautusjuomana" prodedrinkin kanssa. Kuten Force ja Wilbur jo sanoivatkin.