Karalahdelle potkut ja pelikielto

Tuloja vuonna 2006 214 000, aikasemmilta vuosilta myös helvetin hyvät tilit. Eli kyllä sitä rahaa on ollu paljon. Vai meinaatko, että ainoat rahat elämässään jere on tienannu juuri viime vuonna kun ne loppui. Et voi tosissas väittää näin.

Kaikkihan tietää, Jeren elämäntyylinsä. Kaikki mikä tulee, kaikki myös menee. Tyhmää jonkun mielestä, jonkun mielestä ei.

Joo, alkoholi-ongelma on yks asia. Toinen asia on se, että maksaa myös toisten ryyppäämiset, aitiot, konsertit vaikka ei oo rahaa. Sitä tyhmyyttä ei selitä edes alkoholiongelma

Ennemminkin avokätistä.

Toi on just tota vitun mielen heikkoutta. Mulla on alkoholiongelma, se selittää kaikki perseilyt. Mulla itselläni ei oo mitään vastuuta mistään. Älä vittu viitsi naurattaa. Jos se on niin fiksu niin hommais ulkopuolista apua alkoholiongelmaansa. Ja onko tää alkoholiongelma kuultu jeren suusta vai "heitteletkö täällä omia mielipiteitäsi totuuksina mutulla"?

"Olen sitoutunut siihen ja myös siihen liittyvään testaukseen. Testausohjelma on sama kuin NHL:ssä", Karalahti ilmoitti. (Tämä siis sillon, kun Jere vaihto seuraa Hifk:stä kärppiin)

Testausohjelman mukaan, työnantajan on lain edellyttämä, että se hommaa myös apua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikkihan tietää, Jeren elämäntyylinsä. Kaikki mikä tulee, kaikki myös menee. Tyhmää jonkun mielestä, jonkun mielestä ei.

Ennemminkin avokätistä.
Kyl mun rupeaa käymään sääliks suakin. Taitaa vanhemmat maksella sun elämises. Sen verran toi talouden pyörittäminen ja vastuu omasta elämästä tuntuu olevan sulla hukassa.

Onnea elämässä tuolla asenteella.

Kyl mun rupeaa käymään sääliks suakin. Taitaa vanhemmat maksella sun elämises. Sen verran toi talouden pyörittäminen ja vastuu omasta elämästä tuntuu olevan sulla hukassa.

Onnea elämässä tuolla asenteella.

Mä olen aina ollu hyvä säästämään rahojani. Kaiken mä olen myös maksanu ite. Kuinka moni 15-17 v on maksanu omat ruokansakin ite, kännykkälaskut, tietokoneeseen liittyvät maksut, salimaksut ja vaatteet, joten älä tule lässyttämään jotain, mitä sä et todellakaan tiedä. Ensinnäkään mä en asu vanhemmillani. Tämän enempää mun ei tarvii yksityiselämästäni sulle tai kenellekkään muullekkaan kertoa.

Miks vitussa sit puolustelet sitä, että kaveri hassaa menemään satoja tuhansia viinaan?

Ja kerro nyt ne perustelut, miks jere on hyvä jätkä.

Muistetaanpa nyt se, että kyseessä on 100% varmuudella syytön mies. Eli siihen malliin sitten kirjoittelua. Jatketaan iloisella otteella.:)

hyvää settiä mikasalta. haha pappa betalar :)

toivon, että Jereä ei tuomita.

Ihmeellistä että noin paljo rahaa saa menemään vatsalaukun kautta kusena pihalle.

On tarjonnut kavereillekin? Ei kukaan pysty yksin tuhlaamaan tuollaisia määriä rahaa viinaan.

~220k palkkaa (n. 210k Suomesta+NHLPA:n eläke)
verojen jälkeen käteen n. 110k
kuukautta kohden sellanen 9170€.

Jos lähdetään siitä lähtökohdasta, että Jerellä on vielä asunto- ja autolainaa, niin helposti tippuu tuo noin 7000€/kk pintaan. Tuon ryyppääminen ei pitäisi olla mikään mahdoton urakka edes yksin.

Toisaalta tuo olisi aika "unelma" tilanne tässä vaiheessa. Todennäköisesti Jere on rahoitellut kavereidensakin juhlintaa aika urakalla ja heittänyt vippejä, joita ei ikinä ole maksettu takaisin. Huhun mukaan Jerehän olisi tehnyt jopa senhetkisen shottiennätyksen kaivolle, joka oli useita satoja shotteja...

Iltalehden tietojen mukaan Jere ei mitä todennäköisimmin voi pelata Bratislavassa, kuten aikaisemmin oli puhuttu. Miehen allekirjotus puuttui sopimuksesta ja määrä aika on jo mennyt, joten vain erillisellä vetoomuksella tuo onnistuu. Toisaalta jos allekirjoitusta ei tullut nyt, voidaan olettaa että joko Slovakia ei kiinnosta Jereä tai sopimus voisi olla muualle allekirjoitettuna. Iltalehden toisessa artikkelissa Jere sanoi haluavansa hoitaa asiat Suomessa ennen lähtöä ulkomaille ja lisäsi, että sopimusta mihinkään ei ole. Itse en tätä ottaisi absoluuttisena faktana: Ruotsista, Itävallasta tai jopa Slovakiasta olisi kuitenkin saanut vähän rahaa helpottamaan taloudellista tilannetta. Noh, saa nähdä oliko Jeren viimeinen "oikea" ottelu Kärppien paidassa tällä kaudella...

Lisäksi Kummola sanoi, että Jere voisi teoriassa pelata leijonissa tämän kauden aikana. Tätä ei kannata ottaa liian vakavasti: jos tuomiota ei tule (lue: Jere ei joudu linnaan eikä ADT lätkäise pelikieltoa), niin Jeren olisi mahdollista edustaa Suomea vaikka miehellä ei olekaan sopimusta mihinkään joukkueeseen. Tässä kuitenkin tulee 2 ongelmaa. Ensimmäisenä olisi vakuutukset. Jere ei ole sen tasoisessa kunnossa tai edes pelillisesti niin tärkeä Pohjois-Amerikasta vapautuvien pelaajien jälkeen, että liiton oli kannattavaa maksaa melko kovia vakuutusmaksuja. Lisäksi millä näytöillä Jere edes pääsisi maajoukkueen kuvioihin? Pelituntumaa ei käytännössä ole yhtään, fyysinen kunto on arvoitus, imagollisesti huumeisiin näin vahvasti sidottu henkilö ei välttämättä olisi ryhmään sopiva ja minkä takia Shedden luottaisi nyt Jereen? Jeren skipattua yhden prossiottelun HIFK:ssa Shedden sanoi, että ei enää tahdo nähdäkkään miestä. Sen jälkeen puheet ovat vähän neutralisoituneet, mutta tuskin kuitenkaan vieläkään niin hyvä ystävä on, että ottaisi puolikuntoisen ja pelintuntuman puutteesta kärsivän Karalahden maajoukkueeseen.

Paljon mahdollista, eikä Jere ollut lähdössäkään vielä pelaamaan, vaan varasi mahdollisuuden pelata myöhemmin, jos syytteet hylätään. Nyt tämäkään ei onnistu ilman uutta anomusta.

Toi anomus/vetoomus menee läpi niin, että heilahtaa. Pitäähän nyt jääkiekkoliiton ymmärtää, että eihän sillä voinu olla nimee paperissa, kun se ei voi matkustaa ulkomaille.

MTV3:n saamien tietojen mukaan Karalahti oli toimittanut allekirjoituksellaan varustetun kansainvälisen siirtokortin protokollan mukaiseen paikkaan, eli Suomen jääkiekkoliittoon.

Mikä tuossa sitten mättää? Eikö Suomen jääkiekkolitto muistanu faksata tota Bratislavaan saakka...

Mä en ole juurikaan seurannut tätä keskustelua, mutta olin aika yllättynyt siitä kuinka paljon huomiota Karalahden tapaus on saanut esim. täällä Pakkiksella. Jostain kumman syystä kuvittelin, että täällä olisi tässä viimeisen viikon sisään revitelty enemmän esim. tätä tapausta, jossa nuori tyttö tilasi äidilleen palkkamurhan.

Itse henkilökohtaisesti epäilen, ettei näyttö riitä Jeren tuomitsemiseen. Tässä kommentissani en ota kantaa siihen, mitä Jere on tehnyt tai jättänyt tekemättä ja mistä hän on ollut tietoinen tai vähemmän tietoinen.

Toi anomus/vetoomus menee läpi niin, että heilahtaa. Pitäähän nyt jääkiekkoliiton ymmärtää, että eihän sillä voinu olla nimee paperissa, kun se ei voi matkustaa ulkomaille.

MTV3:n saamien tietojen mukaan Karalahti oli toimittanut allekirjoituksellaan varustetun kansainvälisen siirtokortin protokollan mukaiseen paikkaan, eli Suomen jääkiekkoliittoon.

Mikä tuossa sitten mättää? Eikö Suomen jääkiekkolitto muistanu faksata tota Bratislavaan saakka...

Kaikkien muiden paitsi Jeren nimet olivat siinä. Kyseessä ei ollut mikään Jääkiekkoliiton unohdus tai slovakien vedätys. Lisäksi Jeren ei olisi edes täytynyt matkustaa ulkomaille tuota allekirjoittamaan, joten aika pirun heikoilla on, jos tuolla verukkeella aikoo saada vetoomuksen läpi.

edit: Ja siis perustan sanomiseni Iltalehden/sanomien (ei nyt jaksa muistaa kumman) uutiseen siitä, että Jeren allekirjoitus olisi ollut se puuttuva.

Kaikkien muiden paitsi Jeren nimet olivat siinä. Kyseessä ei ollut mikään Jääkiekkoliiton unohdus tai slovakien vedätys. Lisäksi Jeren ei olisi edes täytynyt matkustaa ulkomaille tuota allekirjoittamaan, joten aika pirun heikoilla on, jos tuolla verukkeella aikoo saada vetoomuksen läpi.

edit: Ja siis perustan sanomiseni Iltalehden/sanomien (ei nyt jaksa muistaa kumman) uutiseen siitä, että Jeren allekirjoitus olisi ollut se puuttuva.

Karalahden pelaaja-agentin Juuso Pulliaisen mukaan Karalahden siirtokortti on täytetty ja lähetetty asianmukaisesti.

- Slovan lähetti meille kortin, johon Jere laittoi puumerkin. Jere faksasi paperin eilen Suomen liittoon. Emme tiedä kortin kulusta sen jälkeen. Meidän hommat loppuivat siihen, Pulliainen kertoi.

- Minulle on ilmoitettu, että siirto on kunnossa. On liittojen välinen asia selvittää nämä epäselvyydet, Pulliainen jatkoi.

thymorg;1858539 Toisaalta tuo olisi aika "unelma" tilanne tässä vaiheessa. Todennäköisesti Jere on rahoitellut kavereidensakin juhlintaa aika urakalla ja heittänyt vippejä sanoi:
Juu, Jere oli tilannu 500 valkovenäläistä seurueelleen. Mahtanu olla tiskin takana vähän kiirettä :)

Juu, Jere oli tilannu 500 valkovenäläistä seurueelleen. Mahtanu olla tiskin takana vähän kiirettä
...rikkoakseen Samuli Edelmanin ennätyksen.

Heh, riippuen lasista tietysti mutta noin 75l maitoa :)

Huomenna tulee Karalahden itsensä kutsumia todistajia. Käytännössä sukulaisia ja muita tuttavia.
Sen lisäks syyttäjä kyselee lisää puheluista, Jeren ja Niken välillä.

Olikohan syyttäjän ainut todistaja Pentti Matikainen?

Karalahden huumejutun käsittely jatkuu tänään
Julkaistu 04.02.2008 10:03 (päivitetty 10:07)
Karalahti asianajaja Jarkko Jaatelan seurassa Espoon käräjäoikeudessa

Jääkiekkoilija Jere Karalahteen liittyvän oikeusjutun käsittely jatkuu tänään Espoon käräjäoikeudessa.

Karalahden matkustuskielto purettiin perjantaina ja kiekkoilija velvoitettiin saapumaan 400 euron sakon uhalla käräjäoikeuteen, kuten muutkin vastaajat.

Tänään kuullaan Karalahden kutsumia todistajia. Syyttäjän kertoman mukaan maanantain ja tiistain aikana käydään teletietoja läpi.

Karalahden osalta loppulausunto kuultaneen keskiviikkona.

MTV seuraa tilannetta.

Karalahti kiistää syyllistyneensä huumekauppojen rahoitukseen viime heinäkuussa. Syyttäjä vaatii Karalahdelle kuuden vuoden tuomiota.

(MTV3)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom