Karalahdelle potkut ja pelikielto

Tehnyt mitä tahansa niin pakko sanoa, että ei mikään lammas ole kun ei mitään myöntänyt ainakaan ole. Harva siellä sellissä suutaan osaa pitää kiinni. En olisi uskonut, että Jerekään osaisi. Kova luonteinen mies näyttää olevan.

En todellakaan puolustele huumerikollisia vaan kommentoin ainoastaan Jeren luonteen lujuutta.

Ja tota kuulusteluahan jatku noin kuukauden ajan. Jos se jokaisessa kuulustelussa on samoin tehny(joita on muuten kerran päivässä), niin äkkiäkös se sata ''en kommentoi'' kommenttia tulee täyteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeren asianajaja-clip-ylimääräisen viisitonnisen

Noihin esittämiisi kohtiin syyttäjä nyt siis tosiaan hakee/tulkitsee todistusaineistoa. Mediaan ei todennäköisesti ole annettu tai vuodettu läheskään kaikkia (varsinkaan syyttäjän näkökulmas raskauttavimpia) kohtia, joten spekulointi tämän meille maallikoille annetun todistusaineiston pohjalta ei välttämättä liippaa kovin läheltä lopullisen päätöksen sisältöä. Itse en lähtisi lyömään penniäkään vetoa vapauttavan päätöksen puolesta tämän aineiston perusteella, mutta spekulointi ilman kaikkea aineistoa on vähän kuin paneminen ilman pillua/kakkosta.

Adt puuttuu vaan, jos Jere tuomitaan. Jereä ei ole syytetty käyttämisestä.

Niinhän tuossa sanoinkin, käytännössä vain tuomion tullessa ADT voi toimia. Toisaalta jopa pelkästään sakot huumausainerikoksesta (ei törkeästä niin kuin nyt syytetään) olisi todennäköisesti ADT:lle riittävä tuomio.

Toivottavasti maine, ainakin murto-osan puhdistautuis tän keissin jälkeen, koska mä uskon, että Jere ei ole syyllistyny mihkään näihin rikoksiin. Ja tämä perustuu syyttäjän väittämiin, jotka pystyy ampumaan alas aika helposti.

Jos juttu etenee näin pitkälle, ei sitä ole liian helppo ampua alas. Tosin Huhtala (jutun syyttäjä) on ennenkin vedellyt vähän omalaatuisella linjalla, niin nyt Jerellä paha paikka. Koko suomalaisen kiekon takia toivoisin Jeren olevan syytön, mutta kuten jo totesin, pahalta näyttää.

Aftonbladet kirjotti, että karalahti olis menossa ruotsin 3 tasolle. Pulliainen (Jeren agentti) kummiskin sano tän paska puheeks, kun joku oli kaupannu Jereä ''omana'' pelaajana. Sellanen huhu oli myös, että Tappara olis kiinnostunu Jerestä. Näkisin silti todennäisempänä, että lähtis pelaamaan keski-eurooppaan. Matkustuskieltokin loppuu 5. päivä

Jep, Örebrolle oli ilmeisesti tarjottu Jereä asiaan kuulumattoman tahon puolesta. Tapparaan en itse jaksa uskoa, huonossa kunnossa ja pelituntuman puutteesta kärsivä ongelmallisesta persoonastaan tunnettu henkilö ei välttämättä ole sitä, mitä mestaruuteen tähtäävä joukkue hakee. Lisäksi muistelisin jokaisen päävalmentajan enemmän tai vähemmän suorasti kieltäytynyt ottamasta Jereä edes harjoitusvahvuuteen ennen syyttämispäätöstä.

Tehnyt mitä tahansa niin pakko sanoa, että ei mikään lammas ole kun ei mitään myöntänyt ainakaan ole. Harva siellä sellissä suutaan osaa pitää kiinni. En olisi uskonut, että Jerekään osaisi. Kova luonteinen mies näyttää olevan.

En todellakaan puolustele huumerikollisia vaan kommentoin ainoastaan Jeren luonteen lujuutta.
Jos se on niin kovaluonteinen niin kuinka sillä ei itsehillintä riitä pysyä erossa siitä viinasta? Tai olla hassaamatta kaikkia rahojaan ties mihin?

Kovaluonteinen.... Pelkopaskat housuissa sillä on.

Jos se on niin kovaluonteinen niin kuinka sillä ei itsehillintä riitä pysyä erossa siitä viinasta? Tai olla hassaamatta kaikkia rahojaan ties mihin?

Juuri näin. Heikkoluonteinen oli ilmeisesti se sana jota hait.

Tosta hommasta saa vähän semmosen kuvan, että ne sen kaverit käyttää Jereä hyväkseen sumeilemattomasti. Siis mikä helvetin velvollisuus sillä on tarjota kavereilleen ryyppyjuhlia ja konsertteja? Mun kaveripiirissä ainakin kulut tasataan aina illan päätteeksi. Ei kai kukaan selväjärkinen hanki itselleen kymmenien tuhansien velkoja pelkästään ryyppäämällä ja tarjoamalla kavereille illanistujaisia?

Tosta hommasta saa vähän semmosen kuvan, että ne sen kaverit käyttää Jereä hyväkseen sumeilemattomasti. Siis mikä helvetin velvollisuus sillä on tarjota kavereilleen ryyppyjuhlia ja konsertteja? Mun kaveripiirissä ainakin kulut tasataan aina illan päätteeksi. Ei kai kukaan selväjärkinen hanki itselleen kymmenien tuhansien velkoja pelkästään ryyppäämällä ja tarjoamalla kavereille illanistujaisia?

No tämä Nikkehän sille 10-15 tuhatta oli lainannu ja tämä laina sitten sisäls muun muassa lätkämatsin, kun Jerellä ei ollu rahhoo maksaa sitä. Tämä on juuri se raha, jonka Jere on maksanu tälle Nikelle takasin.

Karalahden asianajaja kysyi Matikaiselta, onko Karalahden toiminta tarjota kavereille hänen mielestään avokätistä.

- Se on mielestäni enemmän kuin avokätistä, välillä se on päätöntä, vastasi Matikainen kysymykseen.

Edit: Ja tämä nikke, oli myyny rakennusfirmansa ja näillä rahoilla itse oli rahottanu huume-ostoja. (hänen omin sanoin) Voin muistaa myös väärin.

Edit2: Karalahden mukaan 34-vuotias järjestelijä oli kesällä lainannut hänelle 10 000-15 000 euroa pienemmissä erissä. Tätä lainaa hän maksoi takaisin Olli Jokiselta lainatulla 10 000 eurolla.

Mömmö: Sinäpäs sen sanoit.

Ei noilla todisteilla mitä syyttäjä etsittänyt voi syylliseksi tuomita, mitään kiistatonta todistetta ei ole ollut. Puhelut ja viestit ei millään tavalla tuo ilmi että Karalahti olisi tiennyt huumeista. Sillähän ei ole mitään väliä mitä syyttäjä luulee tai edes sillä miten asiat on oikeasti mennyt, koska jos ei ole kiistattomia todisteita syyllisyydestä silloin ei voida tuomita syylliseksi. Suomessa edelleen ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Ei noilla todisteilla mitä syyttäjä etsittänyt voi syylliseksi tuomita, mitään kiistatonta todistetta ei ole ollut. Puhelut ja viestit ei millään tavalla tuo ilmi että Karalahti olisi tiennyt huumeista. Sillähän ei ole mitään väliä mitä syyttäjä luulee tai edes sillä miten asiat on oikeasti mennyt, koska jos ei ole kiistattomia todisteita syyllisyydestä silloin ei voida tuomita syylliseksi. Suomessa edelleen ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan.
Tuskimpa noilla saadaankaan mitään kiistattomia tuomioita tehtyäkkään, mut se mikä medialle ja yleisölle ei tule ihan hetkeen ilmi on vasikoiden tiedot. Yleensä ne julistetaan salaisiksi hyvin pitkiksi ajoiksi. Saattaa se olla tässäkin kyse siitä jos ne ton kovempia todisteita ei tosiaan oo keksiny sille.

Oikeudenkäynti venyy maaliskuuhun. Helmikuun 15. päivä muistaakseni oli alustava suunnitelma oikeudenkäynnin loppumisesta.
Karalahden osalta oikeudenkäynnin-käsittely piti loppuu tänään, mutta venyy sekin ens viikkoon.

Tuota en kyllä allekirjoita, eikä varmaan moni muukaan. Tuolla tasolla missä kymmenet kilot pyörii on vasikan keinu karu, siinä on vain yksi naru. Istuisin ennemmin vaikka 8 vuotta kuin ilmiantaisin jotain Bandidoksia yms. Varsinkin kun Suomessa ei vasikointi juuri omaa tuomiota lyhennä.

samaa mieltä olen,olettamuksia syyttäjä on esittänyt!,ei muuta.
mutta katotaan kuinka käy.

ja että herra on järjestön ns.ulkojäsen,näin herra syyttäjä tietää ilman mitään faktoja esittämättä sanoa medialle,eli leimaa lyödään ja maalataan paskaa kuvaa.

Slovakialainen jääkiekkoseura Slovan Bratislava on kiinnostunut hankkimaan puolustaja Jere Karalahden riveihinsä. Karalahden agentti Juuso Pulliainen vahvisti torstaina Helsingin Sanomille, että slovakkiseura on ollut häneen yhteydessä.

Hs.fi

Näihin kysymyksiin Karalahti vastasi
31.01.2008 20:15
Kuva: MTV Oy

Jere Karalahti vastasi oikeudessa avustajansa Jarkko Jaatelan ja syyttäjä Erkki Huhtalan kysymyksiin. Karalahden epäillään rahoittaneen neljän amfetamiinikilon ostoa Virosta viime kesänä.

Karalahti kiistää syytteet.

(MTV3-Johanna Sainio)

Miten tunnet muut epäillyt? Jutussa epäilty "Järjestelijä"

- "Nikke" on lapsuudenystävä Pohjois-Helsingistä. Meillä kummallakin on lapsia. Kyläilemme toistemme luonna. Olemme viettäneet lukuisia saunailtoja ja grilli-iltoja.

- Viime vuonna, varsinkin kesällä olimme paljon tekemisissä. Soittelimme päivittäin.

- Hän on "jeesannut" minua kesän aikana, kun en saanut palkkaa.

- Olen pyytänyt kahta, kolmea ja neljääkin tonnia. Maksan sitten takaisin, kun pystyn.

- Lainojen kohteita ei ole puolin ja toisin paljoa kyselty.

Jutussa epäillyt kaksi päätekijää, kuuluvat Bandidos-kerhoon.

- Olen tutustunut heihin viime kevään ja kesän aikana. Ollaan oltu yhdessä juhlimassa.

Kaksi muuta rahoittajaksi epäiltyä.

- En ole tavannut ikinä. Enkä ole puhunut heidän kanssaan puhelimessa.

Oletko Bandidosin jäsen?

- En ole, olen jääkiekkoilija. Tällä hetkellä työtön sellainen.

- Olen ollut juhlimassa Bandidos-kerholla, ottamassa pohjia ja juhlimassa jatkoja.

- Ei ole aina helppoa olla julkisuuden henkilö, siellä saa ryypätä rauhassa.

Kerro juhlimisestasi?

- Talvet olen pelannut, kesät juhlinut.

- Vappuna aloitin, kun lopetin HIFK:n harjoituksissa ja jatkoin juhlimista juhannukseen asti.

- Hieno kesä oli tulossa, paljon konsertteja.

- En ole koskaan unohtanut lapsuudenystäviä ja olen avokätisesti tarjoillut ja juottanut, jotta pystyisin antaa jotain jätkille.

- Kaupungilta on lähetetty laskuja HIFK:lle.

- On ollut vaikeuksia päästä treeneihin ryyppyiltojen jälkeen.

Mtv3.fi

Mediassa tuskin on esitetty kaikkea mahdollista näyttöä asian suhteen joten spekulointi näytöstä lienee sinänsä aika turhaa. Suomessa ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan mutta oikeus harkitsee vapaasti mitä kelpuuttaa näytöksi ja käyttää vapaata harkintaa myös siihen milloin katsoo teon näytetyksi toteen.

Ajoittain kärjäjäoikeudet tuomitsevat ihmisiä ties millaisella näytöllä, joten kiistattomasta näytöstä lienee turha puhua. Osa jutuista päätyy hoviin, osa ei. Hovi saattaa muuttaa käräjien tekemää päätöstä jos kokee sen tarpeelliseksi.

Heh. Nyt ei neiti taida tietää mistä puhuu. Menepäs ite koppiin kuukaudeksi, jatkuvat kuulustelut siihen päälle. Voin kertoa ettet 3 päivää pitempään luultavasti kestäisi. Kyllä se nyt on fakta että Jere on kovapäinen ukko ja kestää koppihoitoa. Sitä mä en kommentoi onko tossa järkeä vai ei, mutta tota faktaa on turha kiistää.

Suositut

Back
Ylös Bottom