Kapea penkki lankulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronne
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olen koittanut tätä tekniikkaa nyt pari kuukautta penkkimaksimin parantamiseen, kun tuntuu että kaikki muut on yritetty. Tuntuu toimivan hyvin ja saa vähän tuntumaa isompiin painoihin. Penkki max tällä hetkellä 135 ja kapeassa kolmen tuuman lankulla ottanut 150. Onko tämä järkevää vai onko joku muu "erikoistekniikka" tehokkaampaa?

No sähän jo vastasit omaan kysymykseesi, eli jos tuntuu, että toimii niin miksi vaihtaa? Aika harvoin löytyy jotain mikä toimii jotenkin erityisen hyvin ja kun kerran sellaisen löytää, niin kannattaa siinä pysyä.

Eiköhän tuollainen pieniluontoisena kuurina, tai pienenä piristeenä parin viikon välein, toimi. Hyvää uutta ärsykettä selvästi isommat painot. Ja laisinkin jos loppuojennuksessa on ongelmia niin tuo on juuri oikea vastaus saada loppuojennus kirimään muuta nostoa kiinni.
Pidemmällä välillä yli 100% painojen kanssa leikkiminen saa vain hermoston ottamaan turpiinsa aikalailla, tosin ei pidä olla nykyään muodissa olevalla asenteella; Ei se ylikunto iske heti sillä sekunnilla päälle jos nyt kuukauden kovempaa mättää :rolleyes:

Btw, Mitä muita kaikkia "tehokeinoja" olet käyttänyt, ja millaista progressiota normipenkissä? Yleensä se penkki kuitenkin kehittyy sillä peruspenkillä, fiksusti tehtynä.

En tuossa tilanteessa itse tekisi mitään erikoistekniikoita vaan keskittyisin

1. Tekniikkaan: oma nosto, kaari, tukevuus, lavat ja oteleveys = rutiini

2. Maksimivoiman ja kestovoiman kehittämiseen. Älä pelkästään tee perus potarin 3x10 vaan hae rautoja ylös lyhyillä toistoilla ja tee sitten pitkät sarjat päälle, mutta älä loppuun asti joka kerta. Jätä varaa.

3. Monipuolisuus: kapea / vähän leveämpi penkki, sotilaspenkki, Penkki kp, Vinopenkki st./ kp, Alaviistopenkki, Lattiapenkki st. / kp.

Olisikohan paras TEHOKEINO reenata nousujohteisesti ja täysiä! Erikoistekniikat eivät takaa parempaa tulosta!

Tuo lankkupenkki tuntuisi vaan niin turhauttavalta, että tekisit hieman isommilla kun nyt saat niin vajaata liikettä... en suosittele. Voimaa tulee varmasti lisää ihan perustreenillä. Tee sitä lankkua sitten kun rupeat paidalla nostamaan +240kg.. tästä voisi moni olla eri mieltä, mutta...!

Yksi lankku penkkiä vastaava olis hangbar penkki. Rinnalla kevennys ja kun nosto tulee ylemmäs se muuttuu raskaaksi. Hangbar penkilläkin saa hyvin tuntumaa isompiin rautoihin ja tangon alla oltu aika on suurempi kuin lankkupenkissä.

Lankkupenkissä voi pukata millaista vain romua ylös mutta silti ojentajat ei kehity. Lankulta työnnetään helposti vain "heilauttamalla" romut liikkeelle ja nosto tulee pelkästään rinnalla ja olkapäillä jolloin ojentaja jää kehittymättä jota tässä tapauksessa ilmeisesti yritetään kehittää.

Mä en edes saa liikkumaan kapeessa lankkupenkissä sen suurempia romuja kuin normi penkissä. :confused: Se on mulla aika fiftysixty tilanne kun se kapea ote vie just about sen verta voimaa pois mitä se lankku tuo hyötyä nostomatkan lyhentämisessä.

Mä en edes saa liikkumaan kapeessa lankkupenkissä sen suurempia romuja kuin normi penkissä. :confused: Se on mulla aika fiftysixty tilanne kun se kapea ote vie just about sen verta voimaa pois mitä se lankku tuo hyötyä nostomatkan lyhentämisessä.

Tämähän riippuu aivan omista vahvuuksista. Treeni kaverilla on aivan sama juttu kun sullakin.

Itse taas saan kapeella otteella 5cm lankultakin selvästi enemmän rautaa liikkeelle kun normi penkissä, jossa rinta on mulla selvästi se heikko lenkki.

Nimenomaanhan tuossa näkee onko heikkoudet ojentajassa vai rintalihaksissa. Alhaalla tarvitaan rintaa ja ylhäällä ojentajia jotka lisäksi korostuvat kapealla otteella.

Eli vaikuttaisi äkkiseltään, että tarvitset lisää ruista ojentajiin ... ellei sitten tekniikassa ole jotakin omituista.

Viimeksi muokattu:
Tämähän riippuu aivan omista vahvuuksista. Treeni kaverilla on aivan sama juttu kun sullakin.

Itse taas saan kapeella otteella 5cm lankultakin selvästi enemmän rautaa liikkeelle kun normi penkissä, jossa rinta on mulla selvästi se heikko lenkki.

sama homma mulla. Kun normipenkin maksimi on 130kg tietämillä, niin 4tuuman lankulla kapealla on tehty 2*150kg ja ihan kontrolloidusti ei millään runkkupenkki tyyppisellä mitä on monen nähnyt tekevän lankulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom