Kansalainen Jussila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
miettikääpä sitä miks se jätti puhumatta kaiken raha-asiansa päivärinta shoussa :). eukon nimissähän ne bisneksetkin oli joten aivan turha jussilan niistä oli mitään ruveta selitteleen.
Niin sehän sai niistä saippua jutuistansa jonkun bisneksen harjoittamiskiellon. Ja oli tainnut julistaa itsensä varattomaksikin.

lisäksi koko glamour elämä oli suurimmaksi osaksi "näýteltyä". sillain saadaan rutosti jengiä tuohon toimintaan mukaan eli jussila tienamaan enemmän ja enemmän. ei kukaan pitäis uskottavana jos tuo ois ajellu jollain vanhalla bluebirdillä ja kulkenu platinumin verkkarit jalassa :). kaikki oli siis täysin harkittua ja suunniteltua(ulkoisesti eritoten) jotta ihmisiä saadaan mukaan tuohon touhuun. jos jussila oikeasti ois tienannut järjettömiä summia niin ei siinä paljoa 400te vero mätkyt ois missään tuntunut.

edit: siis varmasti se tienas hyvin, mutta tuo heidän elämän tyylinsä antoi ymmärtää että he tienaisivat hommalla tolkuttoman paljon, jota epäilen. kyse on vain tuotteen markkinoinnista jotta asiakkaita saataisiin.
Tossa touhussa oli muutama mun tuttu mukana näky kys. videollakin. Ja muakin pyydettiin myymään ternimaitoa aika sen bisneksen alkumetreillä. Järki sanoi "ei", koska homma haiskahti.

Kuten totesit Neutraali näinhän se homma meni, bisnes oli feikkausta piti elää ylivarallisuutensa, jotta jotkut uskoo siihen ja näin sitä rahaa saatto saadakkin.

Kaikesta eniten mua ihmetytti silloisten colostrum myyjien puheet, että ei veroja tarvi maksaa niin paljoa kuin verottaja pyytää (tätä Jussila oli toitottanut lähipiirilleen), siis täh? No nyt nämä herrat jotka silloin tienasivat 30-50ke/kk (sanojensa mukaan), elävät kuin minäkin eli tästä vois vetää johtopäätöksen, että verot maksettiin kiltisti ja käteen jäi kokemusta huijauksesta, joka ei ihan onnistunut.

Kyllä noi tutut taisivat käydä Ruotsissakin myymässä ja pitämässä palopuheitansa, mutta minkään muun maan kansalaiset kuin Suomalaiset eivät ole niin hulluja tälläiseen verkostomarkkinointiin, siksi homma ei lähtenyt toimimaan Ruotsissa/Venäjällä.

Tämä hulluus perustuu kateellisuuteen, sitä meissä riittää. "Jos et nyt lähde mukaan niin sun kaveris vie sun rahat" tollasia argumentteja meille kerrottiin. Ajettiin hienolla autolla pitämään puheita ja he näyttelivät avoimesti palkkashekkejäänkin (joiden me uskoimme olevan tekaistuja), niin silloin hetken aikaa mietti, että " ei perkele, toi tekee rahaa, miksen mä tekisi rahaa? mitä jos mun kaveri tekeekin rahaa ja mä en tee?" Kateellisuutta tarpeeksi ruokkimalla ja rikastumisen toivossa porukka siihen lähti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"You can never underestimate the stupidity of the general public." tiivisty tossa toiminnassa taas aika helvetin hyvin

Petterillä oli mun mielestä tasan yks hyvä ajatus: jokaisen pitäis miettiä tarkalleen mitä elämältään oikeastaan haluaa ja tavoitella sitten sitä täysillä.

Mitä muuta hyvää en kaverista kyllä löytäny. Jussila itte kiteytti aika hyvin, että aivot oli tosiaan laitettu laatikkoon 2 vuotta sitten ja laatikko potkastu johonkin todella kauas. Päivärinta:haart: toimi ihan oikein ja Petteriä vietiin 6-0 ihan syystä.

Samaa mieltä..Dokkaria en katsonut mutta tuon Päivärinnan haastattelun katsoin jo silloin kun se ensi kertaa esitettiin.
Aika moni on tässäkin keskustelussa jo osoittanut kuinka helppo heidät olisi saada mukaan esim. verkostomarkkinointi "bisnekseen".

Kuka tuo Jussilan takana line-upissa seisova kilpailija on? Näyttää tutulta?

Näyttäis olevan Mr Dippi. Kuva on Sampolassa (tampereella) pidetyistä fitness-kisoista. Elikäs Petteri osallistu joskus myös fitness-kilpailuihin. Vaikkei kuvassa isolta näytäkkään, oli muihin kilpailijoihin verratuna aikas runsaslihainen. Muistan kun Petteri katkes aivan totaalisesti soutu-osiossa. Vuosi tais olla 2002.

Elikäs oikea vastaus on Jari Lampi Töysästä.

vähän koulutusta, paljon karismaa

Mun mielestä Jussilassa tiivistyi täydellisesti vähän koulutetun bisnesmiehen dilemma: 1) Nälkää ja tahtoa riittää vaikka muille jakaa, mikä osittain johtuu varmasti siitä, että sitä ominaisuutta ei oltu päästy "pilaamaan" korkeakoulutuksen usein mukanaan tuomalla varovaisuudella ja kyynisyydellä
2) Noilla eväillä pääsee hyvin alkuun mutta sitten tuleekin tenkkapoo, olisi ollut pakko ottaa koulutettu neuvonantaja tai hommata itse lisää bisnesosaamista. Tuon korkeakoulutuksen puuttumisen huomasi esim. Toni Halmeessakin, alkumenestys hyvä, sitten homma kusee. Menestyneimmät bisnesmiehet maailmalla tulee kai vanhoista rahasuvuista tai sitten yliopiston tms muun korkean opinahjon keskeyttäneistä. Pitää olla kuitenkin motivaatio oppia oikeasti bisneksen tekoa, jos haluaa tehdä muutakin kuin nappikauppaa, jota Jussilankin homma oli maailman mittakaavassa.

Venäjälle mentiin just niin kun ei pitäisi mennä...

"You can never underestimate the stupidity of the general public." tiivisty tossa toiminnassa taas aika helvetin hyvin

Petterillä oli mun mielestä tasan yks hyvä ajatus: jokaisen pitäis miettiä tarkalleen mitä elämältään oikeastaan haluaa ja tavoitella sitten sitä täysillä.

Mitä muuta hyvää en kaverista kyllä löytäny. Jussila itte kiteytti aika hyvin, että aivot oli tosiaan laitettu laatikkoon 2 vuotta sitten ja laatikko potkastu johonkin todella kauas. Päivärinta:haart: toimi ihan oikein ja Petteriä vietiin 6-0 ihan syystä.

Allekirjoitan tämän täysin!

Katsoin dokumenttia tuntien niin suurta myötähäpeää, että välillä oli suorastaan pakko vaihtaa kanavaa.

Kaveri joka pystyy niinkin monta ihmistä puhumaan "puolelleen" on kyllä ansainnut kaiken kunnioituksen, oli bisnes mikä tahansa.
Suurin osa meistä muistakin työläisistä on osallaan tarjoamassa tuotteita tai palveluita jotka ovat jossain määrin yhtä epäpuhtaalla pelillä markkinoituja.
Erona vaan on se että meistä kovinkaan monella ei mene yhtä hyvin eikä samanlaista rohkeutta tekemiseen löydy. piste
Voi kai joku sitä ihmisten huijaamista ja veropetosten tehtailuakin bisnekseksi sanoa... Onko myös raiskaaminen bisnestä?

Jussilan tarjoama palvelu ei ollut ainoastaan epäpuhtaalla pelillä markkinoitu, vaan se oli petos alusta alkaen. Rohkenenpa väittää, että aika harva tännekään kirjoittavista kuitenkaan perustaa toimeen tuloaan 100% ihmisten huijaamiselle ja kusettamiselle. Se on kyllä totta, että kovinkaan monella ei löydy samanlaista rohkeutta kuin Petterillä. Omasta mielestäni tosin kyse on siitä, että useimmilta meistä löytyy enemmän rehellisyyttä ja sitä Jussilan paljon hehkuttamaa "selkärankaa" ja näin ollen mielummin tienaavat rahansa rehellsin keinoin.

Ei puhuta pahaa kuolleista, mutta kyllä helposti tuota dokkariakin katsellessa mieleen tuli, että P.Jussila jos kuka ansaitsi ennenaikaisen kuoleman. Petterin perheelle se toki on tragedia siitä huolimatta.

Ihmetyttää vain, että rikollista näin kunnioitetaan ja ihaillaan.

Löytyykö muuten ternimaitokauppiaita täältä? Irtosiko rikkauksia? Petterihän lupasi, että 12 ensimmäisen kuukauden aikana tulee 100 000 eur tassuun ja 13.kuukautena yksinään se sama 100 000 eur.

helvetin hyvä dokkari, jopa surullinen. antoi aika jännän kuvan petteristä .. jotenkin mulle jäi sellanen kuva että petterin julkisuuskuva oli jotain ihan ufoa ja koko homma taisi lähteä jotenkin lapasesta. Perheensä kanssa ja noin petteri vaikutta taas aika normaalilta tyypiltä. kunnianhimoa ainakin riitti miehellä, varmaan liikaakin.

Petteri olisi ollut omiaan jossain sarasvuon firmassa motivoimassa ihmisiä!

Mun mielestä aika surullinen dokumentti. Olen myös hieman ällikällä lyöty siitä, että näin moni täälläkin on ns. hurmoksessa miekkosen paatoksesta.

Mies on kyllä loistava näyttelijä ja selvästi osasi vedota kohderyhmänsä heikkoihin kohtiin - kuten jokaisen kunnon tv-evankelistan kuuluukin osata!

Ei silti, paljonhan kaveri sai varmasti aikaan monella saralla, varmasti enemmän kuin moni meistä täällä (itseni mukaanlukien). Mutta ei kai tää mikään kilpailu olekaan? :)

Minulle tuli myös dokumentista aika surullinen olo. Olin aikaisemmin suhtautunut Jussilaan jotenkin ivallisesti ja naureskellen, mutta nyt tuli murheellinen fiilis. Mies vaikutti todella heikolta, haavoittuvaiselta ja tyhjältä. En tiedä mitä tyhjyyttä hän yritti paikata materialla tai millaisia riittämättömyyden tunteita hänellä oli. Todellinen nykypäivän Ikaros.

Ne hurmostilaisuudet oli kyllä aika karmeaa katsottavaa. Vetoaa ehkä junttiin, mutta ei kyllä muihin.

Voi kai joku sitä ihmisten huijaamista ja veropetosten tehtailuakin bisnekseksi sanoa... Onko myös raiskaaminen bisnestä?

Jussilan tarjoama palvelu ei ollut ainoastaan epäpuhtaalla pelillä markkinoitu, vaan se oli petos alusta alkaen. Rohkenenpa väittää, että aika harva tännekään kirjoittavista kuitenkaan perustaa toimeen tuloaan 100% ihmisten huijaamiselle ja kusettamiselle. Se on kyllä totta, että kovinkaan monella ei löydy samanlaista rohkeutta kuin Petterillä. Omasta mielestäni tosin kyse on siitä, että useimmilta meistä löytyy enemmän rehellisyyttä ja sitä Jussilan paljon hehkuttamaa "selkärankaa" ja näin ollen mielummin tienaavat rahansa rehellsin keinoin.

Ei puhuta pahaa kuolleista, mutta kyllä helposti tuota dokkariakin katsellessa mieleen tuli, että P.Jussila jos kuka ansaitsi ennenaikaisen kuoleman. Petterin perheelle se toki on tragedia siitä huolimatta.

Ihmetyttää vain, että rikollista näin kunnioitetaan ja ihaillaan.

Löytyykö muuten ternimaitokauppiaita täältä? Irtosiko rikkauksia? Petterihän lupasi, että 12 ensimmäisen kuukauden aikana tulee 100 000 eur tassuun ja 13.kuukautena yksinään se sama 100 000 eur.

Kukaan tuskin ennenaikaista kuolemaa ansaitsee. Nyt vähän rajaa näihin kommentteihin.

Ei puhuta pahaa kuolleista, mutta kyllä helposti tuota dokkariakin katsellessa mieleen tuli, että P.Jussila jos kuka ansaitsi ennenaikaisen kuoleman.

Nyt täytyy kyllä myöntää, että ihan näin tyhmää kommenttia en tähän ketjuun odottanut. Ite en lähtis kenellekkään kuolemaa toivomaan, mutta varmasti tästä maailmasta suurempiakin rikollisia löytyy.

Siis tuommoisia palopuheita ne pitää muissakin verkostomarkkinointikokouksissa. Jussilalla nyt oli vielä julkisuuden henkilönä tunnettavuutta ja uskottavuutta (ikävä kyllä joidenkin mielestä seiskan kannessa poseraaminen tuo uskottavuutta). Kyllähän siellä seiskan toimittaja juoksi jatkuvasti perässä ja vahvisti ternimaidon brändiä rahasampona. Fiksu idea, mutta kusettamista totta tosiaan. Päivärinta teki ihan oikein tiputtaessaan koko hommalta pohjan pois. Saipahan muutama hyväuskoinen pitää rahansa.

Ainoa oikeastaan mikä minua koko ohjelmassa suretti oli nuo hautajaiset, joissa toimittajia pyöri ja kuvaili. En tiedä oliko leski Jussila antanut luvan tulla kuvaamaan myös sinne. Mutta minulle hautajaiset on sen verran pyhä paikka, että sinne ei lehdistöä saa päästää. Riippumatta ihmisen menneisyydestä.

:david: joko Jutalle tai sitten medialle

Olihan dokumentti. Lavalla joku kaistapää huutaa "Seuraavaksi mennään Ruotsiin!", ja yleisö parkuu kuin kolmannen valtakunnan kokouksissa. Ja jos se ei vielä riitä, niin kyllä viimeistään Jussi Parviaisen absurdit höpinät tekevät tästä dokkarista todellisen klassikon.

Nyt täytyy kyllä myöntää, että ihan näin tyhmää kommenttia en tähän ketjuun odottanut. Ite en lähtis kenellekkään kuolemaa toivomaan, mutta varmasti tästä maailmasta suurempiakin rikollisia löytyy.
No enhän sitä itsekään hänelle toivonut, näin vain kävi. Tarkoitin, että jos jollekin näin piti käydä, niin kusettaja-Jussila varmasti oli siihen oiva "valinta". Maailma on aina pikkuisen parempi paikka, kun siellä on hieman vähemmän verkostomarkkinointia.
Pahoittelen, jos joku tuosta kommentistani loukkaantui.

Suurempia rikollisia tästä maailmasta toki löytyy, mutta ei se Jussilan toiminnasta yhtään sen rehellisempää tee. Huijari mikä huijari.

Kyllä Stalinin kommentti meni nyt jo hieman yli.

Melkein kuulostaisi siltä että sinua on joskus höynäytetty ja hieman katkeruutta nyt oisi.

Mutta anyway, kyllä tää ternimaitojupakka nyt kuitenkin verkostomarkkinoinnin sisälläkin minun silmissäni edusti sitä "parempaa" puolta, ei voi edes verrata s2e, move jnejne tuttuihimme.

Kyllä Stalinin kommentti meni nyt jo hieman yli.

Melkein kuulostaisi siltä että sinua on joskus höynäytetty ja hieman katkeruutta nyt oisi.

Mutta anyway, kyllä tää ternimaitojupakka nyt kuitenkin verkostomarkkinoinnin sisälläkin minun silmissäni edusti sitä "parempaa" puolta, ei voi edes verrata s2e, move jnejne tuttuihimme.

Kerrotko miksi ei voi verrata? Koska ternimaito tukee elämää?

Myös tässä tredissä on suotavaa käyttäytyä ja osoittaa kunnioitusta vainajaa kohtaan. Kun tuon ohjelman eilen katsoin, niin ihailin suunnattomasti sitä tahdon määrää ja panostamista haluamiinsa asioihin.

Ehkä on parempi olla asioista hiljaa, silloin kuin niiden oikeaa tilannetta ei varmuudella tiedä.

Ternimaitobisnekset liippasi niin läheltä minua, että tuli seurattua. Jussilan tuotteissahan oli lain mukaan ternimaidoksi kelpaavaa tuotetta, mutta ravinnerikkaampaa, oikeasti suoja-aineita runsaasti sisältävää tavaraa ei. Jota muuten tulee eläimestä paljon vähemmän ja laatu ei aina ole riittävän hyvää kuluttajan pöydälle = kallista.

Tuotteen markkinointi on aina mielikuvamarkkinointia, vaikkei kuluttaja sitä oikein hyväksyisikään. Jussila teki sen vain vähemmän hyväksytylllä tavalla. Itse en kyllä ihannoi tuollaista rahan himoitsemista.

Myös tässä tredissä on suotavaa käyttäytyä ja osoittaa kunnioitusta vainajaa kohtaan. Kun tuon ohjelman eilen katsoin, niin ihailin suunnattomasti sitä tahdon määrää ja panostamista haluamiinsa asioihin.

Ehkä on parempi olla asioista hiljaa, silloin kuin niiden oikeaa tilannetta ei varmuudella tiedä.

Voi sitä asiallisesti käyttäytyä, mutta turha sitä on kunnioittaa jonkun saavutuksia, uraa ja henkilöä vain siksi että tämä sattuu olemaan vainaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom