Nyt lennän kyllä tältä foorumilta kuin leppäkeihäs, mutta en välitä enää paskaakaan, niin sanonpa nämäkin naivit kommenttini. Olen jo pitkään ihmetellyt sitä ilmiötä että miksi tällä foorumilla toistellaan kaikkien säälittävien ihmiskohtaloiden yhteydessä aina näitä kahta lausetta:
"Onhan se saanut edes elämässään jotakin aikaan" ja "Se sentään uskalsi toteuttaa unelmansa".
Pakkotoistoa lukiessani olen oppinut että "Saanut elämässään jotain aikaan" merkitsee mm. seuraavia asioita:
-sitä että on pellepaini-show-uran ohella näytellyt mitättömän sivuroolin toimintaelokuvassa jenkeissä ja lopulta pilannut orastavan poliittisen uransa Suomessa tuhoamalla aivonsa.
-Sitä että on myrkyttänyt munuaisensa paskaksi tavoitellessaan jotain ison lihasmassan edellyttämää palkintoa, joka ei kiinnosta 99% ihmiskunnasta.
-Sitä että on osannut huiputtaa ja rahastaa juntteja jauhamalla keskinkertaista paskaa, ja menettänyt henkensä rääkätessään epäterveellisesti kehoaan turhanpäiväisen julkkisohjelman vuoksi.
Edelleenkin näistä kommenteista olen ymmärtänyt että "Toteuttaa unelmansa" merkitsee elämänsä ja terveytensä omistamista mahdollisimman suuren lihasmassan, mahdollisimman suuren varallisuuden, ja mahdollisimman suuren julkisuuden hankkimiseen, seurauksista piittaamatta.
Mikä minussa on vikana kun minä ennemminkin assosioisin lauseen "saanut elämässään jotain aikaan" esim. yliopistosairaalan keskituloisen kynäniskalastenlääkärin hahmoon, tai johonkin nobelpalkittuun tutkijaan, tai 80-vuotiaaseen sotaveteraaniin, joka on vääntänyt maailmaan ison lapsikatraan, kasvattanut ne hyvin ja pitänyt vielä maatilaa siinä sivussa?
Edelleenkin ihmettelen että ovatko perusarvoni jotenkin vääristyneet kun minulle "toteuttaa unelmani" merkitsee ennemminkin sitä että voin opiskella ja tehdä työtä sellaisten asioiden parissa jotka minua todella kiinnostavat, niin voin tienata RIITTÄVÄSTI rahaa jotta voin harrastaa ja matkustellakin, ja että voin elää elämäni niin että sillä on jotain positiivista merkitystä myös muille ihmisille.
Minusta tuntuu että ne jotka kaikkein eniten halveksivat puheissaan jotain "enemmistöä" ja "harmaata massaa", ovat itse asiassa juuri eniten sitä keskivertoa porukkaa. Voiko olla elämässä köyhempiä ihanteita kuin iso lihasmassa varallisuus ja julkisuus? Minusta ei. Ja todella köyhää on kohdentaa koko tahdonvoimansa ja kaikki energiansa ison lihasmassan ja varallisuuden hankkimiseen. Se vaatii jo todella yksinkertaista ajatusmaailmaa, ja täydellistä arvotyhjiötä.