Kansalainen Jussila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AMK:sta valmistutaan suoraan päällikkötasolle. Yliopistosta pääsee suoraan johtajaksi. Noinhan se menee. Humanistisen tiedekunnan opinto-oppaassakinhan tuo lukee. :)

AMK:sta valmistutaan suoraan päällikkötasolle. Yliopistosta pääsee suoraan johtajaksi. Noinhan se menee. Humanistisen tiedekunnan opinto-oppaassakinhan tuo lukee. :)

Menee joskus noinkin, se on eri asia sitten mitä siellä päällikkö/johtaja tasolla tienaa, monesti paljon vähemmän kuin duunari raksalla.

Hyvä dokumentti. Toi Päivärinta on aika julma mun mielestä, mut anyway sympaattinen kaveri toi Jussila R.I.P

Niin, toivottavasti ihmiset ymmärtävät että tuollaisissa ohjelmissa kuin mitä Päivärinta vetää on, mietitty hyvin tarkkaan etukäteen isolla porukalla se, miten homma etenee ja miten saadaan haastateltava jumiin.

Tavallaan kyse on vähän sama kuin että isolla porukalla piestään joku oikein kunnolla, jos hieman dramatisoi ja karrikoi.

Päivärinta on kyllä kaunis nainen kun ajaa viiksensä pois, mutta täytyy sanoa että on jotenkin arveluttavaa ylipäätänsä tuollainen formaatti missä haastateltava yritetään nolata.

Niin, toivottavasti ihmiset ymmärtävät että tuollaisissa ohjelmissa kuin mitä Päivärinta vetää on, mietitty hyvin tarkkaan etukäteen isolla porukalla se, miten homma etenee ja miten saadaan haastateltava jumiin.

Tavallaan kyse on vähän sama kuin että isolla porukalla piestään joku oikein kunnolla, jos hieman dramatisoi ja karrikoi.

Päivärinta on kyllä kaunis nainen kun ajaa viiksensä pois, mutta täytyy sanoa että on jotenkin arveluttavaa ylipäätänsä tuollainen formaatti missä haastateltava yritetään nolata.

Sitä nyt ei voi kukaan kieltää, etteikö Jussila olisi mennyt soitellen sotaan. Jos mies ei osaa antaa edes vastausta siihen, mistä hänen myymänsä tuote on tehty niin ehkä olisi ollut syytä miettiä tosissaan osallistumista keskusteluun.

Aika sinisilmäistä on myös ajatella, että verottajan saatavat ei tulisi jossain kohtaa julkisuuteen.. Kuitenkin on julkisista tiedoista kyse ja tosiaan ohjelman luonnetta ajatellen olisi hälytyskellojen pitänyt soida.

Noihin tutkimustuloksiin olisi tylysti pitänyt sanoa, että haluan tutustua aineistoon rauhassa enkä aio kommentoida teidän teettämää tutkimusta lukematta sitä jne.

Onko se jonkun muun kuin Jussilan itsensä toimesta sanottu, että hänet houkuteltiin huijaten/kiristäen mukaan Päivärinnan haastatteluun? Kaikissa minun lukemissani tämmöisissä jutuissa on tietolähteenä Jussila, ja hän nyt tuskin voi mitään muuta sanoakaan asiasta kuin yrittää mustamaalata haastattelijaa.

Toisaalta, kyllä mä näkisin, että Jussilan pyramidi olisi sortunut joka tapauksessa, olisi hän lähtenyt mukaan ohjelmaan tai ei: jos värväystilaisuuksien nauhoituksilla on kiristetty, niin jotain hämärää niissäkin on pitänyt olla. Valmistautuneenakaan haastattelun menestyksellinen läpivienti ei varmaan olisi onnistunut, koska satojen tuhansien verovelkoja ja ehdollisia tuomioita ei kierretä millään kaunopuheilla.

Totuus nyt kuitenkin on, että Jussilan bisnes oli varsinaista huijausta ja tylyistä tylyintä rahat pois -meininkiä. Jussilan pariskunta rahasti myös surutta seiskan jutuilla (seiska lie maksellut loman jos toisenkin heille) ja tänään Jutta esiintyy taas seiskan kannessa "itkin ja tärisin" vaikka emännällä taitaa olla jo uusi heilakin katsottuna - ja tuskinpa ihan ilmaiseksi haastattelua antoi. Kyseessä on siis varsinaiset hyötyilijät - seiskan tapauksessa ostaja kuitenkin saa jotain vastinetta, eli haastattelun.

Mitä tulee bisnekseen, niin kyllä minusta hyvä ja arvostusta ansaitseva bisnes koostuu muustakin kuin siitä, että ostetaan halvalla ja myydään kalliilla. Pitkän tähtäimen menestyminen edellyttää myös sitä, että tuote on edes jollain tavalla hyvä ja asiakkaat kokevat saavansa rahalleen vastinetta. Pikavoittoja tyhmiä huijaten pystyy tekemään jokainen jolla on tarpeeksi pokkaa, mutta oikein saati ihailtavaa tämä ei mielestäni ole.

Tämänkin keskustelun perusteella voisi väittää, että Jussila jakaa aika vahvasti kahtia ihmisten mielipiteet. Toisten mielestä hän on menestyjä, eräänlainen business-jumala ja karismaattinen monitoimiosaaja. Toiset eivät näe hänen saavutuksissaan ja elämässään oikein mitään tavoittelemisen arvoista.

Tämänkin keskustelun perusteella voisi väittää, että Jussila jakaa aika vahvasti kahtia ihmisten mielipiteet. Toisten mielestä hän on menestyjä, eräänlainen business-jumala ja karismaattinen monitoimiosaaja. Toiset eivät näe hänen saavutuksissaan ja elämässään oikein mitään tavoittelemisen arvoista.

Niin niin. Toisille tuo maallisen mammonan tavoittelu taitaa olla niin tärkeää, että keinoilla ei ole niin väliä. Mä en vaan ymmärrä mistä tää Jussila-ihannointi oikein kumpuaa kun mies huijasi ja jäi siitä kiinni, eikä sitä rahaakaan oikeasti tainnut tulla niin paljoa kuin edesmenneen elämä antoi ymmärtää. Mistä tässä sitten oikein pitäisi olla kateellinen:rolleyes:

No mun mielestä 100000€ vuositulojen lupailut eivät ole mitään businestä vaan ihan silkkaa kusetusta. Montakohan ihmistä mahtoi tuohon 100000€/v päästä?

Kyllähän tuossa silti voidaan vastuuta jakaa molemmille osapuolille. Jussila puhuu kirkkain silmin paskaa ja toinen kirkkain silmin syö sen paskan. Ehkä sellainen kevyt reality check olisi ollut kuuntelijallekkin paikallaan.

Mä en rikastumista tai kovaa yrittämistä pidä pahana, mutta kusettamista en kyllä hyväksy.

Menee joskus noinkin, se on eri asia sitten mitä siellä päällikkö/johtaja tasolla tienaa, monesti paljon vähemmän kuin duunari raksalla.

No joo, en sanois ihan näinkään. Tuskin ne päälliköt/johtajat maksavat itseään alemman tason duunarille kovempaa liksaa kuin itse saavat, siis jos noin yleisesti puhutaan samasta lafkasta.

Tietenkin jos verrataan jotain pienen puljun "johtajaa" johonkin perusduunariin, niin voi hyvinkin olla, että tällä "johtajalla" on vain hieno titteli ja pieni pippeli, eiku palkka.

Mikäs se perustuntipalkka nyt perusduunarilla onkaan, tuskin mitään hirveitä mutta jos jaksaa ylitöitä painaa niin varmasti pääsee hyville kuukausiansioille.

No joo, en sanois ihan näinkään. Tuskin ne päälliköt/johtajat maksavat itseään alemman tason duunarille kovempaa liksaa kuin itse saavat, siis jos noin yleisesti puhutaan samasta lafkasta.

Tietenkin jos verrataan jotain pienen puljun "johtajaa" johonkin perusduunariin, niin voi hyvinkin olla, että tällä "johtajalla" on vain hieno titteli ja pieni pippeli, eiku palkka.

Mikäs se perustuntipalkka nyt perusduunarilla onkaan, tuskin mitään hirveitä mutta jos jaksaa ylitöitä painaa niin varmasti pääsee hyville kuukausiansioille.

Juu en tarkoittanutkaan sellaista johtajaa joka päättää vielä ihmisten palkoista, mutta sellaista joka on päässyt esim. amk:sta tai yliopistosta. Onhan tuosta paljonkin esimerkkejä että samassa firmassakin duunarit tienaa enemmän kuin päälliköt, toki sitten tj tason pomot tienaa ihan eri summia, mutta sinne ei pelkällä koulutuksella päästä.

jonazn sanoi:
Mä en vaan ymmärrä mistä tää Jussila-ihannointi oikein kumpuaa kun mies huijasi ja jäi siitä kiinni, eikä sitä rahaakaan oikeasti tainnut tulla niin paljoa kuin edesmenneen elämä antoi ymmärtää.
Mun mielestä tää ketju vaan osoittaa jälleen kerran helvetin hyvin, miten paljon faktoilla on mitään merkitystä, kun ihminen tosissaan haluaa uskoa johonkin. Ja mikä vaikutus sillä omalla samaistumisella on.

Kuinka moni kattois Jussilan toimintaa hieman eri silmillä, mikäli kaveri olis joku 50kg pulkannaru ja valmiiks rikkaasta perheestä. Muuten sama paatos ja samat kuviot. Tai korotetaan hieman panoksia ja sanotaan 50kg:nen maahanmuuttaja. :hyper: :D Tai manne!!

No joo. Kunhan piruuttani jauhan paskaa, mutta LUULEN, että yhtäkkiä niillä keinoillakin saattas olla jotain väliä ja veikkaan, että Päivärinnastakin:haart: tulis enemmän panisin-kommentteja ja vähemmän niitä "no kun se meidän Rainer/ali-Baba huijattiin sinne studioon puhuun niistä huijauksistaan"...:piis:

NIinnoh, se päivärinta homma on kakspiippunen mun mielestä. Toisaalta Päivärinta iski vyön alle törkeästi ja olen samaa mieltä että se hyökkäsi miehen bisnestä ja elinkeinoa vastaan sillä. Koska sillä on vaikutusta omiin tuloihin. Joten sikäli halpamaista.

Toisaalta, olisi miehen pitänyt Päivärinnan tyyli tietää. Se joka ohjelmaa on katsonut enemmänkin ymmärtää että siinä on tietty tyyli. Tulee iskuja vyön alle. On papereita ja todisteita vaikka mistä, millä revitään haastateltavaa.

Eli on se oma mokakin että tunkee itsensä tuommoiseen eikä ole sitten valmistautunut. Eikös se olisit kuulunut Parviaisen hommaan klaarata tuo? Mutta tuon siitä saa kun alkaa yhteistyöhön ei-ammattilaisten kanssa jonka sitten pitäisi hoitaa sitä julkista imagoa.. eipä kummempaa voi odottaa.

Eipä silti, isku tuli vyön alle.

No joo, mitä tulee korkeakouluihin ja rahaan, en näe niillä juuri yhteyttä suurimman osan kanssa opiskelijoista. Samanlaisia nysvääjiä sieltä löytyy kuin muualtakin. Ei se raha tule nenän eteen, tilaisuudet pitää itse luoda ja käyttää hyväkseen. Kovaa duunia se on, osa näistä minimikoulutetuista yrittäjistä paiskii tosi kovaa hommia ja ovat innostuneita ja luovat omaa onneaan. Ei se ole ihme että menestyvät, varsinkin jos osuu hyvään saumaan hyvälle alalle.

Mitä itse koen koulutuksella hyötyvän, no tietysti se auttaa osaamiseen mutta eritysesti verkostoitumiseen. Itsellä on vielä vuosi valmistumiseen mutta löytyy jonkin verran jo kontakteja. Esimerkiksi isot seminaarit on loistava paikka verkostoitua. Niistä yleensä jää taskuun muutamat käyntikortit. Siis sellaisten jonka kanssa on tullut päivä vietettyä, ei siis pelkkä moro saanko korttis.

Verkostoitumisella on se hyvä puoli, että kun se vahvistuu niin siinä käy niinkun rahallakin.. raha tulee rahan luokse. Mitä enemmän alkaa olla tuttuja naamoja, sen enemmän niitä vaan kerääntyy lisää.

Omalla kohdalla tarkoittaa sitä, että joudun tekemään kohta päätöksen mihin teen lopputyöni, koska voi kolmesta vaihtoehdosta valita, kaikki siis yrityksiä ja hyviä sellaisia. Kiitos verkostoitumisen siis.

Kannattaa hankkia kontakteja, kannattaa hankkia tietoa, kannattaa haalia niitä kursseja ja muita jotka auttavat siinä tavoitteessa, kannattaa yrittää ja ehdottaa kaikenlaista. Kyllä se on hyväksi sitten, mutta suurin osahan näin ei tee. Suurin osa ei edes tiedä mitä tekisi kun valmistuu. Ja kuten aikaisemmin todettu, ei ne isot palkat ja tulot siihen eteen tule automaattisesti.

Onko täällä ketään joka olisi ihan oikeasti vaurastunut noilla verkostomarkkinointi jutuilla ? Siksi kyselen kun itse en oikein jaksa tuohon juttuun uskoa,mutta jos olet ihan oikeasti kuitannut muhkean tilin noilla verkostojutuilla niin kerro kokemuksesi meille muillekkin.

DayOne;1288213
Eli on se oma mokakin että tunkee itsensä tuommoiseen eikä ole sitten valmistautunut. Eikös se olisit kuulunut Parviaisen hommaan klaarata tuo? Mutta tuon siitä saa kun alkaa yhteistyöhön ei-ammattilaisten kanssa jonka sitten pitäisi hoitaa sitä julkista imagoa.. eipä kummempaa voi odottaa.

Dokkarista sain sen käsityksen, että Parviainen (tai joku muu taho) oli yrittänyt viivyttää kyseiseen ohjelmaan menoa. Petteri päätti toisin.

Onko täällä ketään joka olisi ihan oikeasti vaurastunut noilla verkostomarkkinointi jutuilla ? Siksi kyselen kun itse en oikein jaksa tuohon juttuun uskoa,mutta jos olet ihan oikeasti kuitannut muhkean tilin noilla verkostojutuilla niin kerro kokemuksesi meille muillekkin.

Ei vaan se "rikastuja" on aina ollut joku hyvä ja luotettava kaveri. Kukaan ei ole itse ollut mukana toiminnassa.. :rolleyes: Näin ainakin tämän threadin perusteella. Eli mitä sekin kertoo toiminnasta. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom