Kannustaako työpaikkasi kuntoilemaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tuo 510 euron bonus helposti lisää sairaana työskentelyä ja on siinä mielessä huono. Esim. alle 10 sairaspäivää vuodessa voisi johtaa järkevämpään tulokseen.

Itselle tietenkin tuo 1000 euroa tupakanpolton lopettamisesta kuulostaa aavistuksen epäreilulta, koska pitäisi alkaa ensin tupakoimaan. Toisaalta onhan sekin hyvä, jos tupakointi sen seurauksena vähentyy.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin erittäin hieno juttu tuollainen liikunnan arvostus...

Oma työnantaja kyllä kannustaa liikuntaan ja tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei meillä mitään kannusteta, vittuiltiin vaan kun työtapaturman seurauksena olin saikulla pari viikkoa. Olisi pitänyt olla töissä tekemässä semmoisia hommia joihin kykenee. Työnantaja kuuluu muutenkin luokkaan enemmän sanoja kuin tekoja; puhetta on ollut milloin liikuntaseteleistä, salivuoroista tai milloin mistäkin. Mikään ei ole toistaiseksi toteutunut. No on meillä viikon päästä tarjolla "liikuntapäivä" yhden päämiehen kustantamana, ohjelmassa kolopallon lyöntiä, kylpylässä lillumista, hyvää ruokaa ja juomaa eli dokataan toisten piikkiin. Jätän väliin.

Kannustaa, mutta ei suoraan rahallisesti. Työnantaja tarjoaa meille mahdollisuuden liikkua työajalla kaksi tuntia viikossa (käytännössä tämä ei aina toteudu riippuen työtilanteesta) sekä mahdollisuuden käydä liikumassa työpaikan tiloissa. Lisäksi työnantajan puolelta järkätän välillä jotain alennuksia joihinkin paikkoihin (esim. uimahalli). Lisäksi meillä on joskus erilaisia valtakunnallisia kilpailuja/arvontoja liittyen erilaisiin urheilujuttuihin ja parhaat/onnekkaimmat voivat saada erilaisia palkintoja, esim. kylpyläviikonlopun jne. Lisäksi meidän alalla on erilaista seuratoimintaa.

Juurikin näin myös meillä. Ja tuleehan niitä etuja välillä käytettyäkin, jotteivät täysin turhaa lojuisi pitkin ilmoitustauluja :jahas:

Meillä kuuluu ilmainensali työetuihin, tosin se on siis firman oma. Mutta kaikki perusvehkeet kyllä löytyy.

Olen ainoa koko porukasta joka siellä käy...
Muutenkin töissä on todella epäliikunnallista porukkaa, yksi ukko taitaa maratonia juosta ja toinen pelaa lentistä.

Pitäsköhän hakea Pekkaniskalle töihin?:)

-iImaiset harrastusmahdollisuudet(mm.kuntosali,tennis,jumpat,sulkapallo,uinti,keila yms...).Todella pieni porukka henkilökunnasta vaan nuita käyttää:(Mutta se pieni porukka kyllä sitäkin aktiivisemmin.

-liikuntaseteleitä eri paikkakunnilla työskenteleville.(aika hiljaista)

Loppupelissään tosi vähän meidän talon henkilökunnasta liikuntaa harrastaavat.Ihmeissään kuuntelevat jos sattuuvat kysymään minun harrastuksista.Se ei mahdu niiden ymmärrykseen,että haluan esim.Käydä ennen aamuvuoroa lenkillä tai välillä puntillakin.Ja aamu alkaa siis 0630.yleisin kommentti on : "en minä kyllä jaksais"

Perus 180€/v saa saa salimaksuista firman piikkiin vuodessa. Lisäksi on useita muita tarjouksia eri lajien kertamaksuista esim uinti, sulkis, laskettelu jne. näyttämällä henkilökorttia.

Meidän työpisteessä sai yhden palkallisen vapaapäivän jos ei ollut yhtään päivää sairaana kalenterivuoden aikana. No siihen totesin vain, että mielummin otan viikon tai kaksi vuodessa palkallista saikkua.:dance:

no lol,ei todellakaan

Meillä firma "tarjoaa" kevyen tason alennuksia muutamalle paikalliselle kuntosalille, uimahalleihin ja keilaamaan... kannustuksesta ei tietoakaan, nämä alennustiedot löytyy firman intrasta kun oikein osaa etsiä. :jahas:

Uimahalliale on ainut mitä on tullut käytettyä kun 10x kortin saa puoleenhintaan. :thumbs:

Jos ei sairastele niin siitä palkitaan.
Mun mielestä on toimivampi systeemi sellainen, että jos ollaan kipeänä niin ei tulla töihin muita tartuttamaan.

kyllä se yleensä ihan "oma moka" on jos sairastuu

:D Aika hyvää provoa tulee. No en minäkään ole ollut töistä poissa viime aikoina kuin kovan kuumeen (>40dC) ja oksennustaudin takia, mutta jos ne tietäisivät 500e bonuksen menettämistä, niin pakkohan sitä olisi sinnitellä.

Pekkaniskalaiset taitaa olla suureksi osaksi nosturinkuljettajia? Toivottavasti siellä ei ihan henkihievereissä mennä töihin, voi tulla vähän osumaa muuten. Olikos se pekkaniskalainen joka kaatoi nosturinsa ja kuoli tossa vuosi sitten?

Täytyy todeta, etten edes muista olenko koskaan ollut saikulla duunista sairauden takia. Saikkua olen kyllä ottanut darran takia tai muista tilastollisista syistä. Nykyisessä duunissa en, koska täällä onnistuu vapaapäivät muutenkin. Pitäisi kai olla onnellinen kun ei sairasta usein, mutta tosiaan erittäin harvinaista että olisin duunista pois oikean sairauden takia. Harvat vatsataudit ja pienet kuumeet ovat olleet joko lomalla tai viikonloppuna :jahas: Tämän takia ihmetyttää kun samat ihmiset on duunipaikalta joka vuosi vähintään sen pari viikkoa saikulla. Mutta kaipa ne pienet lapset lisää sitä sairastumisriskiä.

Työpaikallani ei taideta kyllä kannustaa millään tavalla liikkumaan. Kuntosali ja uima-allas löytyy mutta eipä niitäkään esitelty kun aloitin duunit.

Liikuntaseteleitä saa 340 euron edestä, lisäksi samassa rakennuksessa sijaitsevalla kuntosalilla saisi luultavasti käydä työajallakin. Harmillisesti salilla on suurimmaksi osaksi panostettu enimmäkseen pienillä painopakoilla varustettuihin laitteisiin, levytankoja ei ole, käsipainot max 40 kiloa ja miesten/naisten vuorot ovat vuoropäivin.

Jos olisin tällaisen datapajan toimitusjohtaja, niin saattaisin melkein tarjota vaikka ilmaisen jäsenyyden esim. vieressä sijaitsevaan Sellon Elixiaan. Melkein veikkaisin tuon maksavan itsensä takaisin vähentyneinä sairaspäivinä ja parantuneena työtehona.

Liikuntaseteleitä kourallinen ja jtn "Hyvän Olon" -Teemäpäiviä.. Jeps. Se siitä kannustamisesta. Kunnolla vaan fygyä peliin prkl!

Parempihan toikin on ku ei mitään, mutta silti..

Kannustaa, hurjat 5 liikuntaseteliä jokatoinen kuukausi :wtf:

Meillä firma maksaa puolet esim. kuntosalimaksusta, jos on kokoaikaisena töissä. Tosin mä en ole edes uskaltanut kysyä, et maksaisko firma puolet mun tanssireeneistä, summa on kuitenkin puolet mun kuukausipalkasta :D

oon kuullut huhuja, että elixiaan pääsis 200e/v.

liikuntaseteleitä saa 2€/kpl oisko 5kpl/vko tai jotain vastaavaa.

verenpainemittauksen voi tehdä milloin tahansa (mittari toimistolla) ja kolesteroli -yms mittauksia järjestetään kerran vuodessa tai vähän tiheämmin.

firma sponsoroi sählyä, jalkapalloa ja kaukalopalloa. pääsee ilmaseks pelailemaan jos kiinnostaa, ja sit tieten aina kauden loputtua kostea saunailta firman puolesta.

Työpaikka maksaa liikuntakuluista puolet, kuitenkin vain 70 € / vuosi, eli eipä oikeastaan mitään. Tuon 70 € voi käyttää kuntosalilla, uimahallissa tai pallopelien parissa. On tuo niin naurettava summa, etten aina edes muista käyttää tuota "etua".
Meidän Vantaan yksikössä taas on oma kuntosali, jossa voivat käydä ilmaiseksi, hiukan oon kade! :curs: Muutaman kerran työreissuilla oon siellä käyny ja on ihan hyvä perussali.

Lisäksi järjestetään pari kertaa vuodessa patikkaretki ja osallistuvat porukalla joihinkin yleisiin liikuntatapahtumiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom