Kannettava tietokone haussa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olisi mahdollisuus käännyttää vannoutunut omena-ihminen pc-maailmaan:

Minulla on kohta 8-vuotias MacBook ja pitäisi pikkuhiljaa alkaa päivittämään konetta.
Nykyisellään en käytä konetta oikeastaan muuhun kuin surffailuun ja satunnaiseen kuvien ja videoiden muokkaamiseen Toki myös waretan leffoja/sarjoja, ehkä :P .
Mietin, että uuden omenan sijaan voisin ehkä ajatella (*gasp*) windows-konetta – ei, en osaa asentaa siihen linuxia tai ubuntua, enkä osaa noita käyttääkään.

Mutta, jos ostan jonkun muutaman satasen pc:n, niin millä todennäköisyydellä olen valmis heittämään sillä vesilintua jo kuuden kuukauden kuluttua?
Kuitenkin omenaihmisen ajatusmallin mukaan, jos ostan omenan, niin todennäköisesti se pelittää mainiosti vielä vähintään viiden vuoden jälkeenkin, jos vain haluan sen käyttöä jatkaa.

Ja sitten, mikä olisi ihan ok edullinen pc?

(Ja jos pc maksaaa n. 800 €, niin miksi en laittaisi tuohon muutamaa satasta lisää ja ostaisi suht varmuudella vuosia toimivan omenan?)

Apple tais hintojakin laskea, niin jos sulla noin kauan on ollut Mac satsaisin jokusen satasen lisää ja jatkaisin samalla linjalla.

Apple tais hintojakin laskea, niin jos sulla noin kauan on ollut Mac satsaisin jokusen satasen lisää ja jatkaisin samalla linjalla.

Samaa mieltä. Meinasin ensin alkaa suosittelemaan jotain koneita, mutta sitten kun tarkemmin mietin, niin en mä osaa sanoa miksi tuossa käyttötarkoituksessa kannattaisi vaihtaa OSX->Windows.

Molemmilla hoituu nuo asiat ihan yhtä hyvin, mutta jos on vuosikaudet käyttänyt OSX:ää niin eipä siinä oikein järkeä ole Windowsiin vaihtaa. Tai toisinpäin.
Toki Win koneen voisi saada vähän halvemmalla, mutta jos halutaan suorituskyvyltään identtiset koneet OSX - Windows vertailuun niin eipä se nykyään kovin järisyttävä hintaero ole.

Okei. :)
Tosiaan mietin sitä, että pc:n saa aika halvallakin verrattuna omenaan mutta tekeekö sellaisella muutaman satasen koneella mitään.
Uusi kone voi odottaa hankintaansa (ehkä vaikka jouluun) mutta omenalla mennään.

Taas yks pc vihaaja lisää ku ostaa eka muutaman sadan pc:n ja sit haukkuu sen paskaks, ja ostaa 3x kalliimman applen ja kehuu sen pilviin.. eikä muista edes mainita et oli joo hiukka eritasosia koneita..

eli pysy sinä mäkissä vaan!
Yleisesti ottaen helppoja ja toimivia kumminkin.
Enempi pc:n kanssa saa puljaa oli sitten kyseessä backuppaus, päivitys tms.

Okei. :)
Tosiaan mietin sitä, että pc:n saa aika halvallakin verrattuna omenaan mutta tekeekö sellaisella muutaman satasen koneella mitään.
Uusi kone voi odottaa hankintaansa (ehkä vaikka jouluun) mutta omenalla mennään.

Tekeehän sillä jotain, mutta ei voi mitenkään verrata 1000€ Maciin esim :D
Kyllä se valitettavasti menee niin, että Windows koneesta saa maksaa about saman kuin Macista, jos vastaavan suorituskyvyn haluaa.

No ei varmasti voi verrata suorituskykyä, mutta lähinnä mietin että onko mun nykykäytöllä tarvetta macin suorituskykyyn. Että maksanko turhasta? Siksi mietin sitä pc-vaihtoehtoa.

No ei varmasti voi verrata suorituskykyä, mutta lähinnä mietin että onko mun nykykäytöllä tarvetta macin suorituskykyyn. Että maksanko turhasta? Siksi mietin sitä pc-vaihtoehtoa.

Tuo kuvien ja etenkin videoiden muokkaus on tottakai sen mukavampaa mitä enemmän koneessa on tehoa.
Surffailun nyt voi hoitaa käytännössä minkätasoisella koneella tahansa.

Eiköhän nyky halpis-pc:ssäkin oo enempi potkuu ku 8v vanhas mäkissä. siihen nähden teho varmasti riittää, käyttömukavuus voi olla toinen juttu..
Ei oo itelle tullu yhtä hyvää levyhiirtä vastaan missään pc-läppäris vs mäkin levyhiiri.

Noh, eihän siis jossain entry-level Macin kannettavassa kauheasti tehoa, etenkin jos otetaan Air. Eikä siinä mun mielestä tehosta makseta.

Noissa Maceissä saa sen laadun (rakenne yms), akkukeston, hyvän näppis/touchpad, ja hyvän näytön. Eli siinä hinnassa maksetaan kyllä lähinnä ihan muusta kuin tehosta, ja tässä tapauksessa se teho ei ole ratkaiseva. On siinä oikeasti ihan tekemistä että löydät PC puolelta vastaavaa noilla kriteereillä siellä 800 ympärillä.

Itse pysyn kyllä edelleen sillä kannalla että kun noinkin kauan takana Mac maailmaa, niin se tohon soppaan lisäksi ja valinta on edelleen Mac.

Hakusessa läppäri, lähinnä yleiskäyttöön ja vähän pelaamista

Moro, siis hakusessa olisi uusi läppäri, vanha on jo kolme vuotta vanha, eikä täytä käyttövaatimuksia enään.
Etsin läppäriä hintahaarukalta 600-800e, johon kuuluu 15,6" näyttö, 1920x1080 resoluutio, hyvä näytönohjain, joka kykenee pyörittämään pelejä kuten cs:go ja lol hyvällä fps:llä.
Akun ei tarvitse olla mikään ihmeellisen pitkäkestoinen, mutta mitä pitempi kesto, sen parempi. Muistiksi riittää 500gb, mutta siinäkin mitä isompi, sen parempi. Koneessa tulisi olla myös tarpeeksi hyvä suoritin, että netin perusselailu, hd-striimien katselu ja pelaaminen olisi nopeaa.

Olen tässä etsinyt koneita jo viikon eri sivuilta, ja paras mihin olen törmännyt on Kannettavatietokone.fi - LENOVO Z50-70 15,6"FHD 4200U/840M/8/500+8SSD/W8.1 - 59409969
Tuossa olisi ihan hyvät tiedot ja hinta kohdillaan, mutta eniten huolestuttaa tuo suoritin, joka vaikuttaa aika heikolta käyttööni nähden. Halusinkin kysyä täältä, mitä mieltä olette kyseisestä koneesta ja jos tiedätte paremman, jonka saa suomesta, olisin kiitollinen jos laittaisitte vastauksiin.

Samanlaista hakusessa kun haisev4:lla, mutta olisi kiva jos sen saisi jo huomenna/ylihuomenna Oulusta haettua.
Tällainen http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-6-i5-4200U-6-GB-GT-840-2-GB-500-GB-Windows-8 pisti silmään. Onko tehot tuollaisessa "normikäyttöön" riittävät? Että ei tarvitse hermostua jatkuvaa selaimen jäätymistä jne :D
Jos joku TML tmv. täältä siunauksen antaa Asukselle, niin haen huomenna koneen kotiin!

Moro, siis hakusessa olisi uusi läppäri, vanha on jo kolme vuotta vanha, eikä täytä käyttövaatimuksia enään.
Etsin läppäriä hintahaarukalta 600-800e, johon kuuluu 15,6" näyttö, 1920x1080 resoluutio, hyvä näytönohjain, joka kykenee pyörittämään pelejä kuten cs:go ja lol hyvällä fps:llä.
Akun ei tarvitse olla mikään ihmeellisen pitkäkestoinen, mutta mitä pitempi kesto, sen parempi. Muistiksi riittää 500gb, mutta siinäkin mitä isompi, sen parempi. Koneessa tulisi olla myös tarpeeksi hyvä suoritin, että netin perusselailu, hd-striimien katselu ja pelaaminen olisi nopeaa.

Olen tässä etsinyt koneita jo viikon eri sivuilta, ja paras mihin olen törmännyt on Kannettavatietokone.fi - LENOVO Z50-70 15,6"FHD 4200U/840M/8/500+8SSD/W8.1 - 59409969
Tuossa olisi ihan hyvät tiedot ja hinta kohdillaan, mutta eniten huolestuttaa tuo suoritin, joka vaikuttaa aika heikolta käyttööni nähden. Halusinkin kysyä täältä, mitä mieltä olette kyseisestä koneesta ja jos tiedätte paremman, jonka saa suomesta, olisin kiitollinen jos laittaisitte vastauksiin.
Varsin passelin vaihtoehto, kuten myös toi Asus alla. Tosin tossa lenovossa toi 8GB flash välimuisti kovalevyssä voin antaa pienen edun.

Samanlaista hakusessa kun haisev4:lla, mutta olisi kiva jos sen saisi jo huomenna/ylihuomenna Oulusta haettua.
Tällainen Asus X550LN 15,6"/i5-4200U/6 GB/GT 840 2 GB/500 GB/Windows 8.1 64-bit - kannettava tietokone | 15" laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com pisti silmään. Onko tehot tuollaisessa "normikäyttöön" riittävät? Että ei tarvitse hermostua jatkuvaa selaimen jäätymistä jne :D
Jos joku TML tmv. täältä siunauksen antaa Asukselle, niin haen huomenna koneen kotiin!
Hyvin menee normikäytössä, hakemaan vaan.

Lähdinkin sooloilemaan ja tilasin Acer V5-575G:n :D
Lähinnä tuo IPS-näyttö ja omaan silmään erittäin tyylikäs ja ohut ulkonäkö pakotti tilaamaan heti kun näin :)
Jaa-a. Itse välttelisin Aceria ja suosisin muita merkkejä, kuten Asusta, Lenovoa, Samsungia ja Fujitsuja. SSD -levy on sitten noissa ehdoton. Itse otin omasta kovon pois ja laitoin SSDn tilalle. Voihan sen tietty erikseenkin hankkia, kuten itsekkin tein.

Ps Markantalossa läppärit -15% ja ilmaisella kuljetuksella. Olisit tuonkin läppärin saanut halvemmalla .

Jaa-a. Itse välttelisin Aceria ja suosisin muita merkkejä, kuten Asusta, Lenovoa, Samsungia ja Fujitsuja. SSD -levy on sitten noissa ehdoton. Itse otin omasta kovon pois ja laitoin SSDn tilalle. Voihan sen tietty erikseenkin hankkia, kuten itsekkin tein.

Ps Markantalossa läppärit -15% ja ilmaisella kuljetuksella. Olisit tuonkin läppärin saanut halvemmalla .

Kyllä minä Aceriin luotan, vaikka sitä joka paikassa haukutaankin. Notebookcheckissäkin oli tuo V5-573G (kirjoitin edellisessä postissa väärin, ei siis 575G) saanut kehuja ja varsinkin näyttö oli kehuttu huipuksi.
Tämänhetkisestä koneesta löytyy 64Gb Crucialin SSD, mutta se varmaan on liian pieni kovon tilalle? Joitakin pelejä varmaan saatan asentaa, sitten kuvia jne. mutta kun rahaa tulee niin pitäisi varmaan ostaa mSATA SSD ja se kovon rinnalle ja siihen käyttis :) pöytäkoneen kovon varmaankin saa jollain dockilla toimimaan USB3 nopeuksilla sitten läppäriinkin.

Enkä kyllä löytänyt markantalosta tuota mallia.

Kyllä minä Aceriin luotan, vaikka sitä joka paikassa haukutaankin. Notebookcheckissäkin oli tuo V5-573G (kirjoitin edellisessä postissa väärin, ei siis 575G) saanut kehuja ja varsinkin näyttö oli kehuttu huipuksi.
Tämänhetkisestä koneesta löytyy 64Gb Crucialin SSD, mutta se varmaan on liian pieni kovon tilalle? Joitakin pelejä varmaan saatan asentaa, sitten kuvia jne. mutta kun rahaa tulee niin pitäisi varmaan ostaa mSATA SSD ja se kovon rinnalle ja siihen käyttis :) pöytäkoneen kovon varmaankin saa jollain dockilla toimimaan USB3 nopeuksilla sitten läppäriinkin.

Enkä kyllä löytänyt markantalosta tuota mallia.

Ei näköjään ollutkaan samaa mallia.
Hyvät specsit kyllä on koneessa.
128gbn ssdllä itse pärjään ihan hyvin.
Käyttis kannattaa asentaa SSD:lle.

Ei näköjään ollutkaan samaa mallia.
Hyvät specsit kyllä on koneessa.
128gbn ssdllä itse pärjään ihan hyvin.
Käyttis kannattaa asentaa SSD:lle.

Jeps, 128Gb pitäisi kyllä ostaa ja siellä sitten kaikki tärkeimmät, valokuvat ym. sitten "ulkoiselle" kovolle :)
Mikä olisi hyvä ja luotettava SSD, minkä tuohon mSATA(?) paikkaan saa ja kuitenkin hinta-/laatusuhde kohillaan? Ei näköjään edes niin kalliita ole enää kuin 3v sitten!

Jeps, 128Gb pitäisi kyllä ostaa ja siellä sitten kaikki tärkeimmät, valokuvat ym. sitten "ulkoiselle" kovolle :)
Mikä olisi hyvä ja luotettava SSD, minkä tuohon mSATA(?) paikkaan saa ja kuitenkin hinta-/laatusuhde kohillaan? Ei näköjään edes niin kalliita ole enää kuin 3v sitten!
Samsungia nörtit ovat suosineet kovasti.
Omat Sampan 830 levyt toiminut moitteettomasti, eikä ole hinnalla pilattu.
Nyt taitaa olla jotain uudempia malleja jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom